Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakastunut ystävään

Vierailija
06.09.2026 |

Auttakaa. Olen parisuhteessa ja rakastunut hyvään ystävääni. Olen pitkään ollut ko.ihmisen ystävä ajatellen, että meidät tarkoitettiin vain ystäviksi. Hän on tahoillaan myös parisuhteessa. Asioita on tapahtunut ja olen alkanut tuntea että olen rakastunut häneen ja hän minuun. Hän on sanonut ja tehnyt asioita joita tehdään vain tärkeille ihmisille. Haluaisin elää samanlaista elämää kuin hän elää, huomaan ajattelevani millainen yhteinen tulevaisuutemme olisi. Mielestäni hänen puoliso ei ole yhtään hänen tyylinen ja luulen ystäväni ajattelevan samaa minun kumppanistani. Mitä tekisitte? Onko liian itsekästä ajatella, että tunnistaisin tunteeni hänelle? Jos ystävänne tunnustaisi, että on teihin rakastunut, olisiko se ystävyydelle haitaksi? 

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä APn tarve suoltaa tarinaa oikein kumpuaa?

Oman lapsuutensa vaillejäämisistä?

Vierailija
42/65 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinun ensin kannattaisi erota omasta puolisostasi? Löytäisit sitten mahdollisuuden rakkauteen kun et nykyistä rakasta. 

Nykyinen suhde on ok. Tuntuu että eroaminen tietämättä varmasti toisen tunteista loisi myös paineita toiselle. Kuin jos keskustelemme ensin ja tunteet on selvillä ja erot tahoillamme yhteinen päätös. Ap 

Edelleen voi erota vaikkei toinen niin tekisi. Sinä pelailet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettämisessä ei ole mitään väärää, mutta siitä ei pidä ikinä kertoa. Koskee kaikkia osapuolia. Itseasiassa ei pitäisi edes puhua pettämisestä vaan vaikka petkuttamisesta.

Tää pitää muute paikkansa. Petkuttamiseen pitää suhtautua nii, et sitä ei koskaa oo ees tapahtunu väitti joku mitä tahansa. 

Vierailija
44/65 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvinkin olla. Sekä oman elämänsä sössimisistä 

Vierailija
45/65 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aikanaan olin myös ihastunut ystävääni ja kiinnostus oli - hyvin todennäköisesti - jossain määrin molemminpuolista. Kuitenkin siinä vaiheessa kun avauduin tunteistani, ystävä halusi ottaa etäisyyttä. Ymmärrettävästi. Silloin se tuntui kamalalta, nyt ajattelen, että se oli ainoa järkevä vaihtoehto häneltä.

Ja sama tilanne sikäli, että ajattelin olevani "sopivampi" ystävälleni. Voi olla, että olisikin ollut. Tätä ei koskaan päästy testaamaan. Mutta ei rakkaus ja kumppanuus katso pelkästään sitä. Ja sopivuutta monenlaista.

Toisaalta minun oli pakko saada tilanteeseen jokin ratkaisu, jotta pääsin itse eteenpäin. Ystävyyden katkeaminen oli se hinta, jonka siitä maksoin. 

Lapsia ei ollut kummallakaan mukana. Muutenkin oltiin hyvin nuoria, parikymppisiä.

Vierailija
46/65 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi maailmassa on myös hyviä ihmisiä olemassa <3 Vaikkei se tältä palstalta aina tule esiin 

Vierailija
47/65 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti yrittää pilata jonkun toisen elämää tarkoituksella ja saada itselleen etuuksia

Vierailija
48/65 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi maailmassa on myös hyviä ihmisiä olemassa <3 Vaikkei se tältä palstalta aina tule esiin 

Ystäväni on hyvä, paras ihminen. <3 kaunis sisältä ja ulkoa. Vahva. Sielukas. 

Vierailija
49/65 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmis jäte ap

Vierailija
50/65 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä menee ystävyys jos parisuhde alkaa.

Vierailija
51/65 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmis jäte ap

Normaalien ihmisten halveksuma. Epäonnistunut ihminen. 

Vierailija
52/65 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näin? Kuvittelen meille hitaat, hiljaiset aamut, pitkät rauhalliset viikonloput. Yhteistä puuhaa ja erikseen puuhailua. Luonnon rauhassa, tärkeiden asioiden parissa. Luonnollisessa rytmissä. Illat kynttilän valossa tai tulen äärellä. Rakastava, lämmin ilmapiiri. Ap 

Vierailija
53/65 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettämisessä ei ole mitään väärää, mutta siitä ei pidä ikinä kertoa. Koskee kaikkia osapuolia. Itseasiassa ei pitäisi edes puhua pettämisestä vaan vaikka petkuttamisesta.

Tää pitää muute paikkansa. Petkuttamiseen pitää suhtautua nii, et sitä ei koskaa oo ees tapahtunu väitti joku mitä tahansa. 

Petkuttaminen ei pitäisi ikinä tulla puolison tietoon. Vaikka siinä ei olekaan mitään väärää, pitää puolisoa kunnioittaa sen verran ettei aiheuta hänelle pahaa oloa. 

Ideaalimaailmassa puolisolle toivotaan parasta ja siihen voi kuulua petkuttaminen. Tähän kuitenkaan ei monikaan ole valmis, koska nuoresta pitäen kulttuuri on opettanut petkuttamisessa olevan jotain pahaa.

Vierailija
54/65 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näin? Kuvittelen meille hitaat, hiljaiset aamut, pitkät rauhalliset viikonloput. Yhteistä puuhaa ja erikseen puuhailua. Luonnon rauhassa, tärkeiden asioiden parissa. Luonnollisessa rytmissä. Illat kynttilän valossa tai tulen äärellä. Rakastava, lämmin ilmapiiri. Ap 

Mystinen rakkauden fantasia on joidenkin pakotie tosiasioista.

Siksi ovat pohjasakkaa kaikin tavoin. Epäonnistuneita elämässään.

Vierailija
55/65 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro minulle suoraan tunteistasi äläkä pelkästään täällä. Voidaan jutella asiasta ja miettiä jatkoa kun ensi kerralla nähdään, ehkä seuraavana viikonloppuna. 

Vierailija
56/65 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro minulle suoraan tunteistasi äläkä pelkästään täällä. Voidaan jutella asiasta ja miettiä jatkoa kun ensi kerralla nähdään, ehkä seuraavana viikonloppuna. 

Mistä tiedän että se olet sinä? Ap

Vierailija
57/65 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei enää kiinnostele hänen sepityksensä. 

Vierailija
58/65 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sinua haittaa tilanteeni.. uskotko että voisimme onnistua? Sano jokin tunniste. Ap 

Vierailija
59/65 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tällaiset asiat vain tietää ja vaistoaa, jos et usko että olen se kenestä puhut en sitä varmasti silloin olekaan. 

Itse haluan uskoa ja uskonkin että nyt vain tiedän, en tiedä mistä mutta tiedän.

Vierailija
60/65 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset menevät ihan sekaisin, kun ihastuvat. Eräs ystävä oli mulle hyvä ystävä, kirjoittelimme enimmäkseen työasioista, kunnes aloin huomata hänessä ihastumisen merkkejä. Oli jo myöhäistä ottaa etäisyyttä, sieltä tuli rakkauskirje ja aivan käsittämättömiä tulevaisuudensuunnitelmia avioliitosta ym. Niin varma hän oli vastavuoroisista tunteista! Tosiasiassa en ollut hänestä romanttisesti kiinnostunut, ei ollenkaan tyyppiäni. Niipä kerroin puolisolle ja näytin kirjeen ja lopetimme ystävyydet siihen.