Rakastunut ystävään
Auttakaa. Olen parisuhteessa ja rakastunut hyvään ystävääni. Olen pitkään ollut ko.ihmisen ystävä ajatellen, että meidät tarkoitettiin vain ystäviksi. Hän on tahoillaan myös parisuhteessa. Asioita on tapahtunut ja olen alkanut tuntea että olen rakastunut häneen ja hän minuun. Hän on sanonut ja tehnyt asioita joita tehdään vain tärkeille ihmisille. Haluaisin elää samanlaista elämää kuin hän elää, huomaan ajattelevani millainen yhteinen tulevaisuutemme olisi. Mielestäni hänen puoliso ei ole yhtään hänen tyylinen ja luulen ystäväni ajattelevan samaa minun kumppanistani. Mitä tekisitte? Onko liian itsekästä ajatella, että tunnistaisin tunteeni hänelle? Jos ystävänne tunnustaisi, että on teihin rakastunut, olisiko se ystävyydelle haitaksi?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin tunnustat omalle puolisollesi. Jos et siihen pysty, et ansaitse mitään hyvää elämääsi.
Mitä tunnustamisesta hyötyy? Haluaisin ensin tunnustaa ystävälleni.. jos tietäisin hänen tuntevan samoin, tunnustaisin heti omalle puolisolleni myös.
Entä jos oletkin tulkinnut väärin hänen käyttäytymisen ja jäät ilman kaveria , miehesi jättää ja toinen ei halua suhdetta.Mieti tarkkaan.
Hän on julkisesti, avoimesti huomioinut minua niin että en voi olla väärässä. En usko olevani väärässä. Ap
Jos et usko olevasi väärässä, niin sitten otat asian esille ja saat varmuuden. Aikuiset ihmiset voivat kysyä suoraan asiasta, mutta en voi sanoja laittaa suuhusi. Joku tekee sen pienen huumorin varjolla ja toinen haluaa katsoa silmiin, ottaen kädestä kiinni (jos olette edes halaamisasteella) jne.
Kuitenkin ap tuollainen, että "olen varma, et toinenkin tykkää musta, mut en mä voi kertoo tykkääväni hänestä, jos toinen ei kerro ensin" -vatvominen on lapsellista. Minä sinuna riskeeraisin ystävyyden kertomalla tunteistasi, mutta samalla hyväksyisin mitä siitä voi seurata.
Miten hän erityisesti huomioi sinua? Mikä saa ajattelemaan, että tunteet ovat molemminpuolisia? Voiko olla, että hän on vain innoissaan, kun saa olla vanhan ystävän kanssa jälleen tekemisissä? Ei hän ole välttämättä ollenkaan niin valmis jättämään puolisoaan, vaikka viihtyisikin sun seurassa.
Riskeeraat paljon. Kyse on ilmeisesti teidän lapsesta. Kuinka vanhasta lapsesta on kyse? Jos lapsi asuu vielä kotona ja on suunnilleen murrosikäinen, ei vanhempien ero ole mitenkään kevyt asia. Silloin kun on aika itsenäistyä ja alkaa rakentamaan omaa elämää, mukaanlukien mahdolliset parisuhteet, voi olla suhteellisen rankkaa, jos elämän peruspalaset sortuvat.
Teidän parisuhde ei ilmeisesti myöskään ole kovinkaan tuore? Monen vuoden jälkeen olisi vähintään reilua miettiä näitä ratkaisuja myös puolisosi kannalta. Kivempi varmaan olisi kuulla tästä ihastuksesta ja mahdolliseta erosta, jo ennen kuin lähdet tekemään aloitteita toiseen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
No tällaiset asiat vain tietää ja vaistoaa, jos et usko että olen se kenestä puhut en sitä varmasti silloin olekaan.
Itse haluan uskoa ja uskonkin että nyt vain tiedän, en tiedä mistä mutta tiedän.
Jätä miehesi? Haaveilen asuvasi kanssasi siellä ja jakavani elämäsi.,. T… soita minulle nyt?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten hän erityisesti huomioi sinua? Mikä saa ajattelemaan, että tunteet ovat molemminpuolisia? Voiko olla, että hän on vain innoissaan, kun saa olla vanhan ystävän kanssa jälleen tekemisissä? Ei hän ole välttämättä ollenkaan niin valmis jättämään puolisoaan, vaikka viihtyisikin sun seurassa.
Riskeeraat paljon. Kyse on ilmeisesti teidän lapsesta. Kuinka vanhasta lapsesta on kyse? Jos lapsi asuu vielä kotona ja on suunnilleen murrosikäinen, ei vanhempien ero ole mitenkään kevyt asia. Silloin kun on aika itsenäistyä ja alkaa rakentamaan omaa elämää, mukaanlukien mahdolliset parisuhteet, voi olla suhteellisen rankkaa, jos elämän peruspalaset sortuvat.
Teidän parisuhde ei ilmeisesti myöskään ole kovinkaan tuore? Monen vuoden jälkeen olisi vähintään reilua miettiä näitä ratkaisuja myös puolisosi kannalta. Kivempi varmaan olisi kuulla tästä ihastuksesta ja mahdolliseta erosta, jo ennen kuin lähdet tekemään aloitteita toiseen suuntaan.
Ystävyys on kestänyt joitain vuosia.. nuorempana tunsimme muuten mutta emme olleet ystäviä. ei ole yhteinen lapsi. Ap
Ota etäisyyttä. Mulla oli samankaltainen tilanne, kun molempien lapset oli pieniä. Tutustuimme lasten kautta. Täyttä elämää ja ystävyyttä. Onneksi hänen puolison työkomennuksen takia he muuttivat kauas pois. Hiipui ystävyytemme. Hyvä niin.