Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä eläkeläiset tekevät eläkkeellä?

Vierailija
06.09.2026 |

Kuinka eläkeläiset viettää eläkepäiviä. 

Kommentit (147)

Vierailija
101/147 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saa työeläkettä työkyvyttömyyseläkkeenä sen nimi muuttuu 65-vuotiaana vanhuuseläkkeeksi.

Minulla tuli ihan kirje eläkeyhtiöltä, summa ei muutu mutta eläkkeen nimi.

Toisilla muuttuu summakin jos pieni tk eläke niin nousee.  Alaspäin ei mene kenelläkään.

Miten se voi muuttua?  Kelan osuus lisääntyy ?

Minulle ainakin tuli päätöksessä tämä on lopullinen työeläkkeesi summa, summa ei muutu vanhuuseläkeiän täytyttyä.

Vierailija
102/147 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me molemmat teemme töitä vaikka olemmekin jo eläkkeellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/147 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saa työeläkettä työkyvyttömyyseläkkeenä sen nimi muuttuu 65-vuotiaana vanhuuseläkkeeksi.

Elikkä eläke on aina vanhuuseläke kun alimman eläkeiän ylittänyt saa sitä.

Kai jos jää virallisessa eläkeiässä. Kuitenkin kelankin vanhuuseläkeikä on 65 eli eläkeyhtiötkin tilastoissaan kai käyttävät sitä eli miittavat työkyvyttömyyseläkkeen nimen silloiin.

Jolu ehkö jaksaa hakea ihan oikeaa tietoa asiasta.

En nyt ymmärrä mitä jankutat? Jäin siis ihan alimmassa mahdollisessa iässä(64v9kk)eläkkeelle ja kyllä se ihan vanhuuseläkkeen nimellä oli siellä hakuvaihtoehdoissa.Erikseen oli kohdat ovelle ja työkyvyttömyyseläkkeelle mutta niitähän en siis hakenutkaan.Ei mua haittaa tää vanhuuseläkenimitys mitenkään vanhahan mä jo oon.

Sinä jäit eläkeiässä eläkkeelle. Työkyvyttömyyseläkkeen nimen  vaihtuminen on eri asia, josta puhuttiin.Sinähän se nyt jankutat. Joku on hakenutkin tuon nimen vaihtumisen jostain tekoälyltä.

Vierailija
104/147 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Remontoivat taloa, hoitavat intohimoisesti puutarhaa, matkustelevat, kayvät kulttuuririennoissa, opiskelevat kieliä kansalaisopistossa, käyvät lukupiirissä, tekevät käsitöitä. Näin omassa tuttavapiirissä.

Suunnilleen noin se menee täälläkin. Kiva kun lukupiirikin alkaa taas :)

Mies kiipeilee seinille eli parhaillaan maalaa talon ulkoseinää - toivottavasti ei putoa tikkailta.

Itse lähden tästä valmistelemaan ulko-oven maalausta...

Vierailija
105/147 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhuuseläkehän on kuoleman odottelun ajaksi maksettavaa sosiaalitukea. Oletettavasti tekevät ainakin kuolinsiivousta.

Suurin osa on työeläkkeellä. En tunne ketään, joka olisi vanhuuseläkkerllä.

Kyllä mä ainakin oon ihan vanhuuseläkkeellä vaikka saankin työeläkettä.Nimittäin juurikin jäin eläkkeelle ja kyllä mun eläke myönnettiin ihan iän perusteella ja myös hakuvaihtoehdoissa oli vanhuuseläkkeen nimellä

Kun jäät eläkkeelle ikääntymisen vuoksi, haettava eläke on nimeltään vanhuuseläke.

Suomessa vanhuuseläke koostuu tavallisesti pääasiassa juuri työeläkkeestä.

Vanhuuseläkkeeseen voi kuitenkin sisältyä myös Kelan maksama kansaneläke, jos työeläkkeesi on pieni tai sitä ei ole kertynyt lainkaan.

Vierailija
106/147 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukun pitkään.

Hyvähän se on jos ehtii.  Itselläni vaan sen verran tekemistä että ei ehdi.  Nyt väliaika, kahvia ja pullaa odotellessa kun pakkeli kuivuu.  Vielä hionta, yksi pakkelointi ja sitten pohjamaali. 

Puhutko nyt naaman laitosta?

Vierailija
107/147 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai jos jää virallisessa eläkeiässä. Kuitenkin kelankin vanhuuseläkeikä on 65 eli eläkeyhtiötkin tilastoissaan kai käyttävät sitä eli miittavat työkyvyttömyyseläkkeen nimen silloiin.

En nyt ymmärrä mitä jankutat? Jäin siis ihan alimmassa mahdollisessa iässä(64v9kk)eläkkeelle ja kyllä se ihan vanhuuseläkkeen nimellä oli siellä hakuvaihtoehdoissa.Erikseen oli kohdat ovelle ja työkyvyttömyyseläkkeelle mutta niitähän en siis hakenutkaan.Ei mua haittaa tää vanhuuseläkenimitys mitenkään vanhahan mä jo oon.

Sinä jäit eläkeiässä eläkkeelle. Työkyvyttömyyseläkkeen nimen  vaihtuminen on eri asia, josta puhuttiin.Sinähän se nyt jankutat. Joku on hakenutkin tuon nimen vaihtumisen jostain tekoälyltä.

Täällä joku aiemmin sanoi että ei tunne ketään vanhuuseläkkeelle olevaa.Ehkä se et sitten ollutkaan sinä?😀😃

Vierailija
108/147 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku aiemmin sanoi että ei tunne ketään vanhuuseläkkeelle olevaa.Ehkä se et sitten ollutkaan sinä?😀😃

En ollut koska olen jokseenkin hyvin asioista perillä. Se nyt on tietysti turhaa jankutusta millä nimellä työeläke tai kelan eläke tulee. Kunhan tulee tilille.

Joku näytti luulevan että työeläke on vain työeläke nimeltään.

Vierailija
109/147 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omien havaintojeni mukaan istuvat sohvalla ja odottavat seuraavien tv-uutisten alkua.

Miksi eivät muka muuta katsoisi, kuin uutisia? Tunnet outoja tyyppejä.

No välillä saattavat katsoa yleisradion kanavalta tulevan suomalaisen mustavalkoisen elokuvan.

Kyllä Niskavuoren elokuvat on parhaita

Vierailija
110/147 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkataan ja syödään ravintolassa useasti kotopuolessa. Lenkkeillään ja taloa rempataan. Syödään hyvin, katellaan leffoja. Lähdetään ykskaks jonnekin vaikka Kreikkaan, jota rakastamme. Lapsia ei ole, joten rahaakin on. Työelämä ja työttömyysajat oli ja meni, ei kiinnostanut koskaan. Nyt on niin hyvin kuin olla voi. Tehdään mitä huvittaa.

Vierailija
111/147 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eläkkeet ja asumistuki  tulee alku kuusta, maksan vuokran, sitten käyn isommilla ruokaostoksilla illalla koska tykkään ilta alesta. Haluan aamupäivän olla kotona joten sovin tapaamiset iltapäivälle. Olen paljon netissä, katson lempi tv ohjelmat, joskus joku kaveri käy kylässä ja soittelemme useln. Jossain vaiheessa kun sähkölasku tulee maksan sen, modeemi- ja puhelin lasku mebee e- laskuna.. Lapset käyvät satunnaisesti ja viipyvät 3- 7 päivää. En pysty pitkiä matkoja kävellä polven nivelrikon takia. Haluan elää oman mielen mukaan.

Vierailija
112/147 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omien havaintojeni mukaan istuvat sohvalla ja odottavat seuraavien tv-uutisten alkua.

Miksi eivät muka muuta katsoisi, kuin uutisia? Tunnet outoja tyyppejä.

No välillä saattavat katsoa yleisradion kanavalta tulevan suomalaisen mustavalkoisen elokuvan.

Kyllä Niskavuoren elokuvat on parhaita

Juu , katson ne jo monetta kertaa, eilinen oli yksi lempi Niskavuori elokuva.

Vierailija
113/147 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet jäävät eläkkeelle heti kun lapsilisä loppuu. 

Monet pääsevät eläkkeelle lonnittuaan kolme vuotta suomessa  !

Vierailija
114/147 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen pankkitilini saldoa, ja sitä, että joka kuukausi sinne tulee enemmän rahaa kuin töissä olevalle tehyläiselle

Vierailija
115/147 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mitä työiässäkin, teen ruokaa, oleilen, katson uutisia.

Vierailija
116/147 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuntemani eläkeläiset jatkavat työssään, kun ei heillä ole muutakaan.

Näin myös varmistetaan, ettei vastavalmistuneille ole töitä tarjolla.

Vierailija
117/147 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan parasta tässä hommassa on se, että aamukahvin juotuasi saat mennä takaisin lämpimään peiton alle ja lueskella tunnin verran maailman menoa.

Tästä minäkin pidän! 💫

Vierailija
118/147 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä matkustelen

Vierailija
119/147 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulee sairauksia eläkkeellä niin kodin siivous on ostettava yksityiseltä siivousyritykseltä. Kannattaa säästää siis rahaa.

Vierailija
120/147 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelen ympäri maailmaa. Pelaan golfia, mikä vie paljon aikaa ja tulee ulkoiltua. Käyn museoissa, konserteissa, teattereissa ja ravintoloissa ystävien kanssa. Joskus en tee mitään, luen vain kirjaa ja kokkailen kotona.