Mitä eläkeläiset tekevät eläkkeellä?
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Käyvät kävelyllä
Puuhastelevat kotona
Käyvät kaupungin järjestämissä harrastuksissa
Ei meillä ole mitään kunnan järjestämiä harrastuksia.
Soittanevat Humppaa, niinkuin nyt vielä työikäisinäkin.
Humppa!
Pihatöitä, koska omakotitaloja ei saa myytyä.
Vierailija kirjoitti:
Katselevat telkkaria ja haisevat pahalle.
Meillä ei ole telkkaria mutta meillä on suihku ja sauna. -eläkeläispariskunta
Vierailija kirjoitti:
Remontoivat taloa, hoitavat intohimoisesti puutarhaa, matkustelevat, kayvät kulttuuririennoissa, opiskelevat kieliä kansalaisopistossa, käyvät lukupiirissä, tekevät käsitöitä. Näin omassa tuttavapiirissä.
Juuri näin, lisäksi harrastavat hurjaa sek*iä
Vierailija kirjoitti:
Soittanevat Humppaa, niinkuin nyt vielä työikäisinäkin.
Humppa!
Humppaa kuten :
Black Sabbath
Led Zeppelin ja Deep Purple
Judas Priest
Motörhead
Rainbow, Scorpions, Kiss ja AC/DC
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tilivelvollinen kenellekään selittämään kuinka vietän ansaittuja eläkepäiviäni.
Rakkaat lapseni ja lapsenlapseni toki ovat selvillä kaikesta.
Minulla on hyvä ja turvallinen olo!
Et ole ansainnut mitään. Luulet vain.
Mitä sinä itse olet mielestäsi ansainnut? Olisi mielenkiintoista tietää.
Elän täyttä elämää! Ihan parasta aikaa.
Shampanjaa juomalla ja kaviaaria syömällä se päivä kuluu, ja kun alkaa kaviaari kyllästyttämään vaihdetaan se hanhenmaksa palleroihin. :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tilivelvollinen kenellekään selittämään kuinka vietän ansaittuja eläkepäiviäni.
Rakkaat lapseni ja lapsenlapseni toki ovat selvillä kaikesta.
Minulla on hyvä ja turvallinen olo!
Mitä sinä itse olet mielestäsi ansainnut? Olisi mielenkiintoista tietää.
Muakin kiinnostaisi tämä kovasti. Annapa meille selvitys siitä, mitä sinä mielestäsi olet ansainnut ja mitä tulet ansaitsemaan.
Tyhjän hölötykset on tyhjän hölötyksiä. Nyt tarvitaan faktoja, kun kerran noin vahvan mielipiteen esitit.
Kun lukee, mitä muut eläkeläiset harrastavat, tunnen itseni erilaiseksi eläkeläiseksi. Noin 90% heidän tekemisistään ei kiinnosta minua ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyvät kävelyllä
Puuhastelevat kotona
Käyvät kaupungin järjestämissä harrastuksissa
Ei meillä ole mitään kunnan järjestämiä harrastuksia.
Eri
Meillä on pari kertaa viikossa maksuton kaupungin järjestämä jumppa ainakin, koitan käydä. Pitää pistää kello soimaan kun ne alkaa jo klo 9. Lisäksi käyn kansalaisopistossa englannin keskusteluryhmässä. Hoidan pihaa, tarvittaessa lastenlasta., käyn kirjastossa. Joka talvi olen kuukauden lämpimässä tammi-helmikuussa. Käyn risteilyillä, entisten nuorten pubikierroksilla... jne.
Herään n. 7.30 maissa. Aamukahvi ja lehti rauhassa. Menee noin tunti. Käyn salilla 1-2 päivittäin. Jos kaksi niin toinen pitkä 1,5-2 tuntia aerobinen. Aamusalin jälkeen välillä perusaamiainen: munia, leipää, kahvia. Välillä laajempi brunssi. Sitten kello onkin jo yli 12. Kauppareissu kävellen rauhassa 1,5 km päässä olevaan litukkaan n. 1,5 tuntia. Ehkä jotain kodinhoitoa tms. netissä roikkumista tunti pari. Sitten onkin pieni välikahvin paikka ja iltatreeniin 16-17 maissa. Tai kävelylle tai joku asianhoito kaupungilla tai netissä. Jos iltatreeni niin kävyempi illallinen 19 jälkeen, usein jokin salaatti tai ed. päivältä jäänyt. Jos ei salipäivää niin ruoanlaittoa raaka-aineista lähtien, helposti 1-2 syömisineen siinä. Pari tuntia kotiaskareita, lukemista, nettiä, usein jokkn sarja työn alla siitä jakso tai pari ja kohta ollaankin jo lähelläkympin uutisia ja nukkuma-aikaa. Tunti pari päivässä menee talous- ja sijoitusasioiden seuraamiseen, koska puolen millin osakesalkku. Seksiä ei oikein keritä harrastamaan kuin viikonloppuisin, kun sen suhteen ollaan molemmat aamuvirkkuja. Espanjaa on pitänyt opiskella Promesaa katsoen ja aktiivisesti sanostoa kuunnellen ja google translateria, mutta ei ole ehditty oikein. 1-2 kertaa kuussa bilettämässä discossa tai ns. aikuisten juhlissa R-baarissa Ratakadulla (tietäjät tietää)
Sitä ihmettelee, että miten joskus ehti käydä töissä. Hyvä, että ehtii lapsia nähdä.
No tänään just aamukahvit juotu ja katselen ruudusta illalla telkusta tulevaa master chef ohjelmaa samalla. Hesarin luin jo sängyssä.
Meen systerin kanssa fillarilla kaupungille lounaalle klo 13. Muuta ei oo tänään "kalenterissa".
Nuorempaan elämään verrattuna nukun ehkä kolmanneksen vähemmän. Joudun vaihtamaan peittoa joka aamuyö neljältä koska kehon lämpötila nousee, sekin lyhentää nukkumisaikaa kun aina ei onnistu jatkamaan unia, voi miksi insinöörit ei ole kehitelleet tähän automaatiota.
Täällä etelänkodissa on ollut hidas aamu. Heräsin 06 ja olen istuskellut ulkona ihanassa lämpimässä aamussa, kuunnellut kun kylä herää, kukot kiekuu. Keitellyt parit kahvit ja syönyt aamupalaa, uinut, kastellut pihan kasveja. Kuunnellut äänikirjaa. Kohta lomaileva kuopus herää ja lähdemme myöhemmin lounaalle ja jäätelölle 35km päähän. Ip vaan nautitaan ja illalla tehdään jotain hyvää ruokaa. Katsotaan varmaan eilistä TTKta ennen nukkumaanmenoa
Vierailija kirjoitti:
Omien havaintojeni mukaan istuvat sohvalla ja odottavat seuraavien tv-uutisten alkua.
Olet siis tarkkaillut ikkunan läpi?
Vierailija kirjoitti:
Vanhuuseläkehän on kuoleman odottelun ajaksi maksettavaa sosiaalitukea. Oletettavasti tekevät ainakin kuolinsiivousta.
Suurin osa on työeläkkeellä. En tunne ketään, joka olisi vanhuuseläkkerllä.
ihan mitä huvittaa, eikä kuulu kelleen.