Mitä eläkeläiset tekevät eläkkeellä?
Kommentit (147)
Mun äiti ja miehensä matkustelee,käy teattereissa,konserteissa,näyttelyissä,kävelyillä ja harrastavat paritanssia.Asuvat pääkaupunkiseudulla.
Tänään, 17 vuotta mennyt eläkkeellä, on kaupassa ja kirjastossa käynti, koneellinen pyykkiä. Nyt on aamupala syöty.
Huomenna on auton katsastus.
Keskiviikkona haudoille ottamaan kukat pois, ovat ränsistyneet. Jos löytyisi jo kanervia?
Telkkaria en juurikaan katso, lauantaina Poirotin ja viime viikolla Downton Abbeyn jaksot. Luen paljon. Sukkiakin pitäisi tällä viikolla parsia, villasukat kuluu hissutellessa ja uudet neuloa valmiiksi.
Jäin eläkkeelle eläkeiän saavutettuani.
Muutin portugaliin, mutta matkustelen ympäri maailmaa. Arkena teen kotihommia, kävelen rannalla koiran kanssa, shoppailen ja juttelen WA:ssa lasten ja muiden läheisten kanssa.
Laskennallisesti vielä 18 hyvää vuotta jäljellä, kun sukuni sairaushistoriaa katsotaan. Nautin joka hetkestä.
Vastaan mieheni puolesta, jäi eläkkeelle mrraskuussa. Käy salilla ja muutamalla kielikurssilla sekä golfaa. Ei kaipaa työelämään takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhuuseläkehän on kuoleman odottelun ajaksi maksettavaa sosiaalitukea. Oletettavasti tekevät ainakin kuolinsiivousta.
Suurin osa on työeläkkeellä. En tunne ketään, joka olisi vanhuuseläkkerllä.
Kyllä mä ainakin oon ihan vanhuuseläkkeellä vaikka saankin työeläkettä.Nimittäin juurikin jäin eläkkeelle ja kyllä mun eläke myönnettiin ihan iän perusteella ja myös hakuvaihtoehdoissa oli vanhuuseläkkeen nimellä
Itse vaan nautiskelen elämästä. En kaipaa mitään ihmeempää tekemistä. Ruoan laittaminen, telkkari, netti, kävelyillä käyminen, välillä kahvilaan tai ravintolaan poikkeaminen, joskus elokuvat tai konsertti, ne on pääosin mun päivieni sisältöä. Kerran-pari vuodessa tulee tehtyä joku matka, toinen on usein bussilla tehtävä kotimaan ryhmämatka, toinen ulkomaanmatka. Elämä on oikein mukavaa näin, olen eläkkeellä ollut tyytyväisempi elämääni kuin koskaan ennen.
Jos saa työeläkettä työkyvyttömyyseläkkeenä sen nimi muuttuu 65-vuotiaana vanhuuseläkkeeksi.
Minulla tuli ihan kirje eläkeyhtiöltä, summa ei muutu mutta eläkkeen nimi.
Matkustaa, kuntoilee, sienestää, marjastaa, lukee, tapaa ystäviä ja perhettä jne...
Sitä samaa, mitä muutkin. Esim mä oon saanut eläkettä jo täyttäessäni 15 v, nyt 50 vuotiaana köyhänä työttömänä vammaisena naisena.............elämä on täyttä pjaskooooooo.
Vierailija kirjoitti:
Jos saa työeläkettä työkyvyttömyyseläkkeenä sen nimi muuttuu 65-vuotiaana vanhuuseläkkeeksi.
Elikkä eläke on aina vanhuuseläke kun alimman eläkeiän ylittänyt saa sitä.
Meinaatko että istumme kädet ristissä, idottaen noutajaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai jos jää virallisessa eläkeiässä. Kuitenkin kelankin vanhuuseläkeikä on 65 eli eläkeyhtiötkin tilastoissaan kai käyttävät sitä eli miittavat työkyvyttömyyseläkkeen nimen silloiin.
Jolu ehkö jaksaa hakea ihan oikeaa tietoa asiasta.
Jos on jäänyt työkyvyttömyyseläkkeelle 2005 tai sitä ennen eläkkeen nimi muuttuu 65-vuotiaana.
2006 ja senjälkeen myönnetyn työkyvyttömyyseläkkeen nimi muuttuu vanhuuseläkkeeksi henkilön virallisena eläkkeellejäämisiässä.
Vierailija kirjoitti:
Nukun pitkään.
Hyvähän se on jos ehtii. Itselläni vaan sen verran tekemistä että ei ehdi. Nyt väliaika, kahvia ja pullaa odotellessa kun pakkeli kuivuu. Vielä hionta, yksi pakkelointi ja sitten pohjamaali.
Vierailija kirjoitti:
Toisilla muuttuu summakin jos pieni tk eläke niin nousee. Alaspäin ei mene kenelläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai jos jää virallisessa eläkeiässä. Kuitenkin kelankin vanhuuseläkeikä on 65 eli eläkeyhtiötkin tilastoissaan kai käyttävät sitä eli miittavat työkyvyttömyyseläkkeen nimen silloiin.
Jolu ehkö jaksaa hakea ihan oikeaa tietoa asiasta.
En nyt ymmärrä mitä jankutat? Jäin siis ihan alimmassa mahdollisessa iässä(64v9kk)eläkkeelle ja kyllä se ihan vanhuuseläkkeen nimellä oli siellä hakuvaihtoehdoissa.Erikseen oli kohdat ovelle ja työkyvyttömyyseläkkeelle mutta niitähän en siis hakenutkaan.Ei mua haittaa tää vanhuuseläkenimitys mitenkään vanhahan mä jo oon.
Vierailija kirjoitti:
Omien havaintojeni mukaan istuvat sohvalla ja odottavat seuraavien tv-uutisten alkua.
Kelapummit makaavat sohvalla ja odottavat seuraavia päivärahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukun päivät ja valvon yöt, syön, selaan nettiä, katson satelliittikanavia, kuuntelen musiikkia, luen kirjoja ja lehtiä, pyöräilen, ajelen skootterilla, runkkailen. M67
Ei noin vanhalla seiso enää.
Kyllä se on nuoremmat joilla ei seiso, nuoremmat naiset meitä harmaapanttereita katselee kun oman ikäiset jannut ei ymmärrä niitten lisääntymishommien päälle mitään, syntyviä vauvojakin joka vuosi vähemmän ja vähemmän.
Olen taas alkanut lukea kirjoja. Viimeisinä työvuosina en jaksanut enää keskittyä kuin alati muuttuvien työohjeiden lukemiseen. Nyt olen huomannut, että omassakin kirjahyllyssäni on kirjoja, joita en muista aiemmin edes nähneeni. Tai vaikka muistan, en ole vielä lukenut.
Sen lisäksi käyn kirjastossa lainaamassa.