Sairastatko 2tyypin diabetesta, miten hoidat sitä.
Mulla on vähän vaikeuksia ja siksi kyselen muiden keinoja hoitaa sairautta.
Kommentit (361)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ihminen on valehtelija jos väittää, että Suomessa DM2 potilaat ei saa tarvikkeita ilmaiseksi.
No kysy vaikka helsinkiläisiltä.
Luetun ymmärtäminen olisiko mitään? Tuo yksihän väitti, että Suomessa ei saa DM2 potilaat tarvikkeita. Tämä ei pidä paikkaansa, että koko Suomessa olisi näin.
No Suomessa nekin potilaat ovat, jotka eivät niitä tarvikkeita saa.
Ei jumaliste taas tuota tyhmyyttä. Ei mene perille vaikka vääntäisi ratakiskosta.
Taidatte molemmat (kaikki) riitelijät nauttia tuosta jankkaamisestanne, kun jatkatte ja jatkatte turhaa kiistaa ei mistään.
Vierailija kirjoitti:
Itse kuulun siihen kakkostyypin diabeetikkoporukkaan, joka ei saa mittaria ilmaiseksi. Joo, voisin toki ostaa mittarin itsekin, mutta mielestäni on erikoista, että samasta sairaudesta oman kaupunkini terveydenhuollossa ajatellaan, että seuranta kerran vuodessa on riittävä, ja toisessa kaupungissa ajatellaan, että omat mittaukset säännöllisesti tarvitaan.
Eiköhän siinä ole rahasta kysymys, toisilla hyvinvointialueilla on raha vielä tiukemmassa kuin toisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kuulun siihen kakkostyypin diabeetikkoporukkaan, joka ei saa mittaria ilmaiseksi. Joo, voisin toki ostaa mittarin itsekin, mutta mielestäni on erikoista, että samasta sairaudesta oman kaupunkini terveydenhuollossa ajatellaan, että seuranta kerran vuodessa on riittävä, ja toisessa kaupungissa ajatellaan, että omat mittaukset säännöllisesti tarvitaan.
Eiköhän siinä ole rahasta kysymys, toisilla hyvinvointialueilla on raha vielä tiukemmassa kuin toisilla.
Näin on ja joku ei seuraa näitä aaioita vaikka monissa lehdisskin on ollut jutuissa maininta tästäkin kiristyksestä terveydenhoidossa. Saa nähdä koska rupevat kepeistä, rollaattoreista yms perimään vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on ja joku ei seuraa näitä aaioita vaikka monissa lehdisskin on ollut jutuissa maininta tästäkin kiristyksestä terveydenhoidossa. Saa nähdä koska rupevat kepeistä, rollaattoreista yms perimään vuokraa.
Tiedätkö sinä jokaisen hyvinvointialueen toiminnat, säästöt yms.? Aivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö sinä jokaisen hyvinvointialueen toiminnat, säästöt yms.? Aivan.
Ehkä en lähde valehtelijaksi väittämään jos joku kertoo hoitonsa heikennyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joidenkin on vaikea hyväksyä toisten erilaista tapaa hoitaa?
Se, että tuo yksi ei hoida diabetesta lainkaan ei ole mikään tapa hoitaa. Itselleen vain tekee haittaa.
Koko sairautta ei ole olemassa vaan lääketehtaiden ja lääkärien keksimä rahastus.
Niin, eikös se syöpäkin ole parasiitteja, lähtee loisien hoitoprotokollalla. Samoilt tietolähteiltä big pharma.
En kenellekään toivo pahaa mutta eikö diabeetikoille ilkkuja ymmärrä että hänellekin voi tulla joku sairaus? Ja onko jo joku "päälääke " käytössäkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keho tehnyt tenän sokerkuorman alla niin sokerihiiri vetää lääkkeitä jotta voisi jatkaa sokerien vetämistä :D Tervettä touhua! :D
Kannattaa tehdä sellaisia valintoja, joiden kanssa on helppo elää. Silloin ei katkeroidu ja arvostele muita.
Niin, kuten vaikka korjata se ruokavalionsa. Eikä sitten täällä katkerana sensuroida kun lääkkeiden vetämistä ja 'ryyppäämisen' jatkamista ei arvosteta.
Olettaisin suuren osan kakkosdiabeetikoista olevan iäkkäitä ihmisiä. Elimistö hiipuu ikääntyessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kenellekään toivo pahaa mutta eikö diabeetikoille ilkkuja ymmärrä että hänellekin voi tulla joku sairaus? Ja onko jo joku "päälääke " käytössäkin?
2 tyypin diabeetikko voi lopettaa sen hiilarien ahtamisen itseensä.
Sinähän kovin tiedät kaiken. Pakkomielle mummojen "sokeritapleteihin"?
Lääkityksellä pidetään vanhustenkin toimintakykyä yllä. Vireys on parempi kun sokerit kohdallaan, ei tule silmänpohjanrappeumaa ja sokeutta, ei tarvitse jalkoja amputoida, kahdella jalalla näkevänä pystyy asumaan kodissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkityksellä pidetään vanhustenkin toimintakykyä yllä. Vireys on parempi kun sokerit kohdallaan, ei tule silmänpohjanrappeumaa ja sokeutta, ei tarvitse jalkoja amputoida, kahdella jalalla näkevänä pystyy asumaan kodissaan.
Joo, terveellisellä ruokavaliolla saattaisivat elää pidempään ja sehän ei meille käy!
Se sun terveellinen ei ole terveellistä nähnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, terveellisellä ruokavaliolla saattaisivat elää pidempään ja sehän ei meille käy!
Se sun terveellinen ei ole terveellistä nähnytkään.
Sanoo lääkkeitä mättävä idiootti :D Todella terveellistä kun elimistösi ei kestä ruokavaliotasi ilman lääkkeitä.
Olen ihan toinen henkilö.
Jos lääkkeettömyys/hiilarittomuus tekee noin hulluksi, niin ihan mielelläni pidän sen normaalin terveellisen ruokavalion ja pillerin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan mikä on terveytesi kun vaikka olet 85. Sukulainen, 50-kiloinen, nuukasti ja kevyesti syönyt, karttoi makeaa, niin vain sokeriarvot kohosi 85 -vuotiaana, tahdistin sydämeen.
Vierailija kirjoitti:
Jos lääkkeettömyys/hiilarittomuus tekee noin hulluksi, niin ihan mielelläni pidän sen normaalin terveellisen ruokavalion ja pillerin.
Tuo typerys vielä tykkää aina noista omista kommenteistaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Sama. Kunnossa oleva pää on hyvin tärkeä, niin nuorena kuin saati sitten vanhana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokerihiiren päivän defenssimekanismit :D Erikoinen tosiaan tuo 'terveellinen ruokavalio' mitä elimistö ei kestä ilman lääkkeitä :D
Sillä terveellisellä ruokavaliolla, lääkityksellä ja liikunnalla olen saanut pudotettua 30 kiloa painoa ja laskettua pitkän sokerin selvästi viitearvojen sisäpuolelle. Paastosokerin kanssa on joku ongelma kun se on aina vähän viitearvojen yläpuolella, mutta sillä ei kuulemma ole niin merkitystä. Ja voisin ihan mielelläni kokeilla lääkityksen laskemista, mutta lääkärin mielestä se ei ole ainakaan vielä tarpeellista.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko jo aika elintapasairaiden maksaa itse edes lääkkensä?
No se diabetes voi tulla hoikalle, liikkuvalle ja terveellisesti syövälle ihmisellekin, perimään kun ei voi vaikuttaa.
Kela korvaa lääkkeistä muutaman kympin vuodessa, joten ihan hirveästä summasta ei ole kyse. On paljon muitakin sairauksia, jotka mielletään johonkin yhteyteen kytkeytyväksi, esim. tupakointi/keuhkosyöpä. Silti tupakoimattomiakin sairastuu tähän sairauteen, enkä katso, että heidän pitäisi maksaa kaikki lääkkeet itse
En ymmärrä miksi en olisi ottanut Metformin lääkitystä diabetekseeni. Otan yhden 500 mg:n tabletin illalla. Joku tässä ketjussa aiemmin vit tuili mulle, kun syön tuollaista myrkkyä, olen tyhmä yms. Ei mennyt jakeluun, että tuolla lääkkeellä vointini parani nopeasti. Ei ruokavaliolla saa noin nopeaa vaikutusta. Mun voimattomuus ja väsymys oli jo sitä luokkaa, että vaikutti töihin ja arkeen. Eikä ollut edes paasto ja pitkäsokeri mitenkään älyttömän pahoja.
Pudotan koko ajan painoa ja katson mitä syön sekä olen lisännyt liikuntaa. On hyvät mahdollisuudet päästä vielä lääkkeestä eroon. Siksi en ymmärrä tuon yhden kirjoittajan lapsellista käytöstä. Piti vain päästä haukkumaan mua ja täysin syyttä.