~~~ELOISAT alkuviikosta ma-ti~~~
Kommentit (34)
Pumpulin pyynnöstä kirjotan pikaviestin kun kerta lukemassa kävin taas :)
Lahopäät ry:lle laittaa hän jäsenhakemuksen kiitos myös :) Ei kestä päässä mikään, kaikki hukassa ja unholassa. Puolet tavaroista muuton jälkeen hukassa kun ei millään voi muistaa mihin ne on sijoitettu...mutta luultavasti ne on tän kämpän seinien sisällä, ellei oo vahingossa menny roskiin..
IMETYS loppui meillä eilis aamuun, olo on helpottunut. Tavoite oli ensin imettää kaksosia 2 kk, sitten 3kk ja nyt sit 10kk oli loppusaldo. Tyytyväinen olen urakkaan. Opemammalle ja muille imetyksen kuhduttaneille jaksuja. Meikämamma ei kuulu teijän joukkoon, imetin kaksosia 10 kk ja paino nous 6 kiloo samalla...
HAPANMAITOtuotteista; tytöt saanu nyt 3 päivää rahkaa, seuraavana ohjelmassa jugurtti, ja sitten viili. Jokos muut annatte hapanmaitotuotteita?
TYTÖT: ryömii edelleen, kontata ei, mutta konttausasennossa vietetään paljon aikaa. Toinen tytteli alkanut nousta polviseisontaan tukea vasten, toinen varmaan kohta perässä.
Vaan hommiin taas, pitää kämppää siivota ynnä järjestellä ja purkais viimesiä muuttopakaaseja, anoppi tulee la tekeen tupatarkastuksen ja hirveesti on hommia jälellä, oletettavasti ainaki puolet jääp tekemäti.
Babybel ja 10 kk tyttelit
Meille ei mitään ihmeellistä kuulu. Teemun yöt jatkuu edelleen hyviä yksi syöttö oli taas aamuyöstä. Hyvä näin. Oma olo on kyllä väsyneempi kuin aikoihin. Johtuuko sitten uudesta raskaudesta vai sitten kun saa nukuttua 6 tuntia putkeen niin rupee univelat tulla maksuun. Tuntuu niin ruhtinaaliselta nukkua kuusi tuntia putkeen.
Tänään käytiin tutustumassa lasten uuteen kouluun. Tosi ihana uusi koulu ja tulevat opettajat tuntuivat tosi mukavilta. Lapset odottavat nyt innoissaan uuden koulun alkua. Tosin kyllä lomaa taidetaan odotella enempi alkavaksi. Muutama koulu aamu ja sitten starttaa lasten kesä loma.
Miehellä loma alkaa 22.kesäkuuta. Mitään ihmeellisiä kesäloma suunnitelmia ei olla tehty. Siskon tyttö on mulla kesäkuun 15 paivään hoidossa sitten jää kokonaan pois. oon sitten lasten kanssa lomalla. Puuhamaassa mennään käymään ja mä lähden päivä tukholmassa risteilylle äitin ja mun siskojen kanssa heinäkuun alussa.
Mites muitten elokuisten kesäloma suunnitelmat?
Nyt meen kun Teemu heräs päiväuniltaan.
puuhis ja Teemu 2908
kukka, työkkäri, lapsi, koulutushakemus tms. Muuten menee ihan samaa rataa. Jaakko syö pihhalla kaikki mitä kiinni saa ja menee miun kukkapenkkeihin :( sekä tuohon pikkuseen kaivoon, joka koristeen virkaa tuossa pihalla esittää.
Kivaa kesä! Jeeeeee! Hullu mie olen, ei sitä tars miulle erikseen mainita, vaan tuo kesä se saapi miut vielä enempi sekasi, jossenytmitenkäänvaanon mahdollista ;D
Että nuin.
Eria
Tähän koirajuttuu liene mun ei kannattas nokkaani tunkea ku siitä riittäs tällä koiraihmisellä sana jos toinenkin. Lyhyesti todettakoon (en kato kuitenkaa malta), että valitettavan paljon on koiranomistajia, jotka ei tunne koiraansa, eikä osaa itsekään lukea en eleitä=sen puhetta. Ja valitettavan paljon on koiranomistajia, jotka ei pidä selkeää arvojärjestystä laumassa=perheessä. Koira on arvojärjestyksessä jokaisen ihmisen (myös pikkuihmisten ja vauvojen alapuolella) Täytyy siis kunnioittaa/väistää myös lasta (vaikkakaan lapsen ei saa antaa häiritä koiraa, jos haluaa olla omassa rauhassa). Saati että riittävän monella koiralla olisi peruskoulutus kohillaan (kaikilla ihmisten kanssa elävillä koirilla pitäisi olla). Näistä syistä syntyy todella kurjia juttuja, sekä ihmisten, että koiran kannalta.
Pakko mainita tuosta murinasta viel, että kyl jokainen koira murisee joskus ihmiselle, eikä sitä sen takia tarvitse lopettaa. Täytyy vaa näyttää koiralle tarvittaessa koiran paikka ja olla jokakerta johdonmukainen. Ei koira saakaan ihmiselle uhitella (paitsi vahtikoira tehtävässään). Pumpulin mainitsema juttu, et neuvoo lapselle koiran eleiden seuraamista ja lisäisin rauhallisuutta koiran lähellä on tosi tärkee juttu. Ryntäily ja huitominen vieraan koiran vieressä on vaarallista, kuten koiran silmiin tuijottaminen tai käden ojentaminen koiran yläpuolelta ja muu uhkaava käyttäytyminen... NYT LOPETAN ennenkö tulee romaanin pituinen juttu! ;)
Mitähän muuta mun piti mainita.. Nyt sitte hävis päästä kaikki. :O höh.
Mukavaa aurinkoista kesäpäivää siis toivotan eloisille!
Villa ja yhdellä kädellä tukien seisoskeleva poika
Kysyn vaan mitä vielä tähän kevääseen/kesään mahtuukaan?? Nyt meillä jyllää meinaan VESIROKKO!! Oliver on taudin kourissa, raukka pieni ihan näppylöillä. Eikä hajuakaan mistä tämä saatiin, ei todellakaan olla oltu lähelläkään ketään jolle olisi tauti puhjennut. Onneksi tauti nyt tuntuu ainakin vielä melko lievältä ja hyvähän se on että noin pienenä sen saa alta pois, mutta ei jaksais enää yhtään:´((( Mä olen niin väsynyt kaikkeen lasten sairastamiseen että oksat pois. Ja kun faktahan on, että melkos varmasti näppylät meillä jatkuu viel pari kolme viikkoo kun eihän toi Pepsu nyt tältä kuitenkaan säästy. HUOKAUS JA ISO SELLAINEN!!
Ei osaa mihinkään mitään kommentoidakaan eli taidan poistua. Konttaaminen ja tukea vasten seisominen opittiin täällä eilen:)
Vieteri
VIETERILLE kovasti, kovasti jaksamisia sinne! Ei oo enää reilua tommonen ei....:(( Nyt kaikki taudit pois, hus, hus!!!!
Sain äsken iiiihania vauvauutisia! Kaverille syntyi tänään puolilta päivin pieni tyttö ja sain kuvankin kännyyn tästä pari tuntia vanhasta ihanuudesta! :) Oih ja voih....Ihanata, ihanata!
Nyt ei mahdu päähän mitään muuta. :) Kesäkesäkesä ja kesä! upeeta, mahtavaa...
Äh. Läpsäiskää mua. Olen tainnut myöskin seota tämän kesän myötä, liittyy Erian kesäsekot ry:n jäseneksi siis....;)
Ainoa miinus kun ei osaa nukkua kun on KUUMA ja muutenkin niin LEVOTON. Että on se hyvä ettei aina oo kesä kummiskaan. ;)
Näin filosofiseen lausahdukseen päättää raportinsa hän!
Pirteää päivää kaikille!
oinasmamma
täällä meillä varjossa 27.2 ja sisällä saman verran :S eipä likkakaan koisinu kun 30min pihalla...liikaa hälinää yms..
koira asioihin en ota kantaa ku en omista yms.. eipäs meille ihmeellistä ootteln tota eskarin loman alkua niin ei tartte 8.00 olla jo käppäilemässä eskariin..saa lahnata ;)
ihanaa,me lähetään työporukan kanssa lauantaina LAIVALLE!!! vähänkö ootan että saa taas vähän tuulettua..sen verran mahtuu näihin neliöihin itkukitinäjuttua tekee ressu toisia hampuleita ylös..
mä en jaksa nyt löpistä sen ihmosia,jutustellaanpas huomena sitten paremmin ketkä sinne ny tuleekin..mekään ei varmaan keritä 11.00 että menee lähemmäs 12.00! huomiseksi luvanneet ukkosta,sadetta..että sillai..mutta lämmintä tais olla..ei muuta ku sade romppeet mukaan..nyt *vilkutukset,kumarrukset ja heippa!*
k.h.p ja iida 8,5kk
Huh hellettä! Piti tulla vähäksi aikaa sisälle vilvottelemaan, on meinaan tosi kuuma tuolla ulkona!!
En ole ehtinyt palstailemaan reiluun viikkoon, sillä mulla on ollut kädet täynnä töitä! Mies oli viime viikolla polvileikkauksessa ja luonnollisesti hän on ollut aikalailla poissa pelistä. Tuossa se on kohta viikon asunut olohuoneen lattialla, eikä mitään pysty tekemään :(. On ollut toisaalta ihan virkistävää, että mies on koko ajan kotona läsnä, mutta aika rankkaa, kun hänestä ei ole mitään apua lasten- tai kodinhoitoon. Nyt onneksi näyttää jo paremmalta, meinaa mies raahautua huomenna töihinkin. Ihan kiva, että arki palaa uimiinsa.
Nyt onkin jo mentävä.
Kyllä kelejä pitelee :) Ah, just mun mieleen. Paitsi että olen jo ehtinyt polttaa itseni kaksi kertaa. Että se siitä aurinkorasvaamisesta.
Toivottavasti huomenna näemme. Mun tuurilla meille pesiytyy ensi yönä taas joku tauti...
Vieterin perheelle pikaista paranemista toivottaa hän. Ja Nallulle kans!
Koirista vielä. Just kun oltiin eläinpihalla käymässä, niin siellä oleva työkoira, paimenrotuinen, näykkäsi erästä poikaa. Ei onneksi pahasti, mutta kuitenkin. Joka paikassa on taulut: älkää juosko eläinten kanssa tai niistä pois päin. Mutta kun vanhemmat eivät jaksa/halua/ymmärrä muistuttaa lapsiaan, niin näin pääsee käymään :( Eli syitä niin sysissä kuin sepissäkin.
Meillä kaurakokeilu jatkuu. Eilen sain syömään kunnolla puuroa ---> seurauksena pari ripulikakkaa. En tiedä johtuiko siitä puurosta vai jostain muusta. Katsotaan miten tänään käy. Tyttö on vaan nyt niin huono syömään mitään. Tänäänkin aamulla söi maitoa 8 aikaan, sitten seuraavaksi suostui syömään klo 12, silloinkin vain puoli purkkia sosetta, mutta lisäksi kyllä maitoa päälle. Vaikuttaisikohan tää kuumuuskin?
Tänään TELKKARISTA tulee Akuutissa Raskausajan ruokavaliosta juttua ja illalla nelosen dokumenttina " taaperoimettäjät" (mm. äiti, joka imettää 7-v tyttöä).
Jamssa + tytsy 9kk
Työmäärääni on kotona lisännyt myöskin se, että Neela on keksinyt seisomisen ihanuuden. Yrittää nousta seisomaan ihan mitä tahansa vasten ja ihan koko ajan. Ja kun tytön vartalo on vielä oikea spagetti, niin koko ajan saa olla tyttöä nostamassa johonkin.
Meilläkin on alettu maistelemaan HAPANMAITOTUOTTEITA. Olemme nyt kokeilleet luonnonjugurttia ja se ainakin maistuu tytölle hyvin eikä masukaan ole reagoinut. Eilen kokeiltiin ekaa kertaa raejuustoa ja viikonloppuna varmaankin testaan maitorahkan. Neela on muutenkin siirtymässä enemmän ja enemmän normaalin ruoan pariin. Viikonloppuna tyttö söi suurella ruokahalulla loimulohta ja tavalliseen maitoon tehtyä perunamuusia. Eikä masu tullut lainkaan kipeäksi.
Sitten vielä KARMIINILLE asiaa RINNOISTA. Mulle on käynyt ihan samalla lailla kuin sullekin eli A-kupin tisseistä ei ole nyt kahden imettämisen jälkeen yhtään mitään jäljellä :(. Shokki oli aika suuri imetyksen päätyttyä, nyt alan jo vähän asiaan tottuakin. Tosin nyt taas välillä harmittaa, kun pitäisi löytää kivoja kesäpaitoja ja toppeja ja yläosa on kuin jollain teini-ikäisellä.
Ei muuta. Esikoinen kutsuu jälleen.
Yhtäkkiä kyseessä ei nyt olekaan " vakavaa" ja se ei kuolekaan parissa päivässä kuten lääkärit alkuun päättelivät. Eli hänellä onkin " vain" vatsahaava ja sappirakon tulehdus.
Jamssa
Täällä myös aivan ihana kesäkeli. Hieman tuulee ja varjossa 23.
Eilen oltiin Juulin allergiatesteissä. Prick-testinä tehtiin ja viljat, maito, tomaatti, porkkana, kananmunan valkuainen ja jotain muutakin testattiin eikä mitään reaktiota tullut. Kuitenkin lääkäri haluaisi tehdä maitoaltistuksen ja huomenna kun mennään lastenlääkärin juttusille kuulen hänen mielipiteensä tehdäänkö testiä vai ei. Lääkäri kummasteli ihottuman yht' äkkistä ilmestymistä ja ikää (6kk) kun se ilmaantui.
Huomenna on sitten meillä se totuuden päivä, kun menemme kasvukontrolliin ja testattavaksi. Tulen sitten kertomaan kuinka meidän kävi.
Vieterin perheelle paranemisia. Ja nallulle myös.
Huomenna sitten lisää.
Omanapainen Huhti
Mulla on ollut myös aika kiireistä, kun Neiti on niin vikkelä liikkeissään ja nukkuu tosi vähän päivällä. Tänään kiipesi jopa keittiön tikkaita pitkin kun äidin silmä vältti. Kävin ostamassa myös uuden köynnöksen viime talvena kuolleen tilalle. Nyt tulee sitten oikein perinnepihojen humalaa jos nyt kestäisi vähän paremmin.
Ollaan myös nautittu kovasti auringonpaisteesta tuossa pihalla. Mullakin on nykyään tapana unohdella asioita. Nytkin on pyykit tuolla ulkona jotka toivon muistavani hakea sisään. Myös unohdan helposti merkkipäiviä mitä en ole ikinä aikaisemmin unohdellut. Tässä taas yksi esimerkki vauvanhoitodementiasta: Soittelin tänään yhteen liikkeeseen Isoon omenaan, että missä mun tilaamaat jutut viipyy. Siellä ne tarkasteli asiakasrekisteriään ja näki vaivaa kovasti selvittääkseen mitä mun tilaukselle on käynyt. Sitten lopulta tajusin kun nainen soitti toisen kerran, että olinkin tehnyt tilaukseni sellon vastaavassa kaupassa. Sitten pahoittelin vaan kovasti. Nämä siis ovat kaksi ostoskeskusta Espoossa...jotka minä menin sekoittamaan.
Eipä tässä muuta kuin öitä!
Pia
HANNELIko se on niin järkyttynyt Nightwishin laulajavalinnasta, ettei kykene enää kirjoittelemaan?? Tule linjoille!
EMPPUSIMPULLE laitan tännekin puolelle, että Kinkerithän ovat siis vasta 9.6. eli ei tämän vkon la. Toivottavasti pääsette mukaan!
Kesäkesäkesäkesäkesäkesäkesä, se on täällä! Hain poikien kesävaatteet varastosta, että päästää käyttämään kunnolla T-paitoja ja shortseja, kaapista ei löytyneet kuin muutamat juuri ostamani.
Nallukka se sairastaa, häntä hellikäämme, siis niitä pipejä käsiä! Pitkää pinnaa ja tehokkaita särkylääkkeitä sinne.
EPUN kadonneet housut, voi hekoheko =) Ei vaan naurata kun omalle kohdalle sattuu unohdus. Mulla nimittäin unotuu asia jos toinen, kaikki on kateissa ja eksyksissä. Nallun kanssa ollaan perustettu Kinkereiden myötä Lahopäät ry, johon voi liittyä =) Ollaan huomattu, että yks jos toinen asia unohtuu, hukkuu, häviää, kun ei aina muista.
KOIRISTA taas ja vielä. Kamalan kurja tuo Lillin kertoma juttu ystäväperheestä. Toisaalta koira on koira, on se sitten seurakoira, palveluskoira tai metsästyskoira. Se kilteistäkin kiltein koira on lajiltaan koira ja koira varoittaa murahtamalla, ennenkuin se toimii. Se onkin jännä, kun niin monta kertaa olen kuullut jonkun vanhemman sanovan: " tee niin tai näin, ettei koira vaan pure" . Tietysti jotkut erityisesti taisteluun jalostetut rodut ovat herkempiä reagoimaan järkyttävin lopputuloksin, mutta siltikin jokaiseen lurppakorvaan on suhtauduttava koirana.
Kuihtuukohan nämä meidän pinot kesällä? Nytkin aurinkoiset ilmat verottavat kirjoittajia, vai joko turnausväsymys vaivaa? Vakkarikirjoittajat ovat lomilla. Kuten huomaatte, minä täällä jorisen ihan turhia höpinöitä, ettei pudota kakkossvulle. Tulkaahan pinoon kirjoittamaan muutama sana, kun käytte lukemassa.
Pumpuli ja koisaava poikatrio