PAS kesäkuussa
Moi!
Ajattelin laittaa uuden ketjun tähän kaikille meille joilla on näillä näkymin tulossa pas kesäkuussa eli tervetuloa mukaan! Vain muutama päivä ja ollaan jo kesäkuussa..
Itselläni taustalla lapsettomuutta 8½ vuotta syy miehen simpoissa. Nyt on yksi ICSI tuoresiirto takana maaliskuulta, josta siis nega (piinailin tuolla ivf/Icsi vko 17 pinossa, terveisiä tutuille!). Pakkasessa neljä alkiota ja niistä yksi tai kaksi toivottavasti matkaan kesäkuussa. Hoidoissa ollaan yksityisellä Helsingissä.
Mulla pidettiin yksi ns normaalikierto välissä ja nyt odottelen että seuraavat menkat alkaisi ensi viikolla (noin 06.06) ja seuraavana päivänä aloittelen Zumenonit. Ajan ekaan ultraan saan kun soitan menkkojen alkaessa. Sittenhän mukaan tulee pian Luget (jippii!...:O)) ja siirto on näillä näkymin joko juhannusviikolla tai heti seuraavalla. Ennen kesätaukoa olisi suunnitelmissa ehtiä. Eli tällaista täällä.
Joten nyt kaikki passaajat mukaan ettei mun tarvitse täällä ihan yksin turista!
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Rose
Kommentit (97)
Kyllä taidat olla hyvin vahvasti raskaana eli ei kannata pikkutihkuista pelästyä. Toivotaan myös hyvää jatkoa!
Mamille syvimmät pahoittelut! On se niin väärin kun ei edes pääse jännittämään kun siirto epäonnistuu. Minulla kävi niin ensimmäisessä IVF-hoidossa ja tuoresiirrossa kun kaikki alkiot räjähtivät. Se oli kyllä rankkaa.
Rosen piinan edistymistä tulen vielä kurkkimaan, muuten alan siirtymään elokuun IVF-pinon suuntaan... Peukkuja sinulle!
T:Hetula75
Kiitos peukutuksista! :O) Täällähän on tosi jännittävää tällä hetkellä kun useimmilla on jo h-hetket käsillä. Pidän vuorostani peukkuja kaikille vielä piinaileville! Ja plussanneille toivotan turvallista ja onnellista odotusta!
ON: Täällä aika kuluu madellen ja mitään muita ns oireita ei ole kuin älytön väsymys ja ne tutut pikku nippailut alapäässä mitä oli viimeksikin eli Lugeista johtuvat. Alaselkä on jäykkä ja kipeä mutta se varmaan johtunee huonosta selästä ja työstäni..Ensi viikolla vasta selviää tulos mutta nyt tuntuu siltä että 99,9% varmuudella on negaa :O( . Miksi plussaisi nyt kun ei ole plussannut ennenkään..ja viimeksi tuoresiirrossa oli tosiaan hirmu positiivinen fiilis ja uskalsin jo toivoa että olisi tärpännyt..
Tilasin jo testitkin netistä ja ovat niitä herkempiä (Acon 10) joten ensi viikolla saan sitten suorittaa sen pakollisen " valkoisen ruudun rituaalin" .. Onneksi on vielä kaksi kaveria pakkasessa niin pääsee sitten elokuussa niitä kokeilemaan jos tässä ei ihme yllätä sitä ennen!
Rose pp6
Moi ja kiitos kaipailuista Leppis!
Niin, kävin tosiaan maanantaina uudessa verikokeessa ja arvo oli noussut siitä tiistain 1460 jopa 15100. Että semmosta. Se kuulostaa tietysti aika hyvältä. Vuotoa oli edelleen ja halusivat että menen ultraan, ettei ole esim. kohdunulkoinen. Muuta ultrassa ei juuri tässä vaiheessa näe kuin sen sikiöpussin. Siellähän se näkyi :)
On tämä ihan uskomatonta. Minulla oli maanantai-illalla aika reilua menkkamaista särkyä ja se on jatkunut tänään. Se tietysti pelottaa kovasti ja saa asian pysymään mielessä koko ajan. Vuotoa tulee vielä, mutta on kyllä vähentynyt.
Seuraava ultra on sitten kahden viikon päästä, siihen asti pitäisi jaksaa odottaa, voi ahdistus :/
t. nappi rv 5+3 (pelottaa edes kirjoittaa tästä, tää menee kuitenkin pieleen)
Aamulla kovaa menkkakipua ja kunnon lorahdus kirkasta verta ja vähän hyytymiä. Voi hitto, tässäkö tämä taas oli. Vois kai siellä periaatteessa olla toinen jäljellä, mutta en uskalla/jaksa uskoa siihenkään.
Pitää odotella sitä ultraa 2 viikkoa :(
Voi Nappi! :O( Ei ole sulla helppoa! Toivotaan että siellä ainakin yksi kaveri vielä pitää lujasti kiinni vaikka vuotoa tullut. Eikö se ole niin että vaikka toinen alkioista tulisi pois ja vuotaa niin silti se toinen voi hyvinkin voida hyvin ja jatkaa kehitystään normaalisti? Näin muistan lukeneeni monta kertaa tälläkin palstalla. Mutta ei se varmaan juuri nyt paljoa lohduta..epäreilua että joudut vielä odottamaan kaksi viikkoa!! Siis tuohan on jo kidutusta :O( Olisiko mahdolista saada mistään enempää varmuutta tilanteeseen? Melkein kaikki klinikathan sulkee nyt heinäkuuksi mutta ainakin monet yksityiset on vielä tämän viikon auki. Ja niillähän on kaikki mahdolliset modernit vempaimet millä tutkia ihan alkuraskaudessakin. Voimia ja virtuaalihalaus täältä sulle!
Rose pp7
Nappi kuule mun kaveri raskautu luomusti ja sillä tuli aivan oikeat menkat ja meni lääkäriin jossa ultrattiin ja siellä oli ollut 2 ruskuaispussia ja toinen oli niistä tyhjä. Valemenkat tuli 3 kertaa raskauden aikana mutta terve poika syntyi kuitenkin. ja vuoto tuli just tollai lurahtamalla että farkuista läpi meni.
Roseelle piinis voimia ja vauvaliimaa!
Mulla on vähän väliä menkkamaisia tuntemuksia ja aina kun nousen esim tuolista niin jotain aika kovaa kipua/painetta tuntuu kohdun tienoilla. Mulla on kohtu taaksepäin kääntynyt ja kaveri sanoi että hänellä samat tuntemukset kun passista plussasi. Aivan normaaleja kipuja kuulemma, onpahan jotain ' elämää' kohdun tienoilla:)
Napille ja Roselle runsaasti tsemppiä täältäpäin kanssa!!!
Mites on, te jotka ootte käyneet otattamassa useampaan otteeseen kvantitatiivisen (määrällisen) hcg:n, ootteko saaneet siitä lääkärin lähetteen? Ajattelin lähinnä, mikäli ootte yksityisellä hoidossa. Mikä mahtaa olla se osuus, mitä on hinnasta pois (Kelan korvaus) jos on lähete tai ei ole. Mulla maksoi lähetteen kanssa reilut 50e yksityisellä.
Sillä vaan kyselen, kun tekis kans mieli käydä uudestaan verikokeessa, tietäis vähän missä mennään. Mitään ihmeempiä oireita kun ei ole. Rinnat on arat, mutta kuka sitten tietää mikä on lugeista johtuvaa. Menkkamaisia tuntemuksia on alamasulla silloin tällöin. Muuta eriytyistä siis ei.
Keskiviikkoterveisin: Auris 5+5
Mitäs tänne kuuluu? Kovin tämä piina-aika matelee eikä oireita ole oikeastaan ollenkaan. En laske mukaan niitä Lugejen aiheuttamia eli lievää rintojen arkuutta, väsymystä, nippailuja ja nyt parina viime päivänä kunnon vihlaisut vasemman nivusen tienoilla. Kunnon räkäflunssakin tässä pääsi yllättämään...tosi kivaa kaiken muun mukavan lisäksi :O) Mutta edelleen se negaolo on kyllä vahvasti, ehkä juuri siksi kun mitään " uusia" oireita ei ole, koska jos esim kumpikin alkio olisi kiinnittynyt (yeah right..) niin pakkohan nyt jo olisi tuntua jossain? Samoin vaikka olisi vaan yksi kiinnittynyt..ei minun logiikalla tämä ennustaa sitä negaa taas kerran :O(
Toivottavasti muilla on positiivisemmat fiilikset. Käykääpä kertomassa kuulumiset!
Rose pp8
Kovasti on hiljainen tämä pino... Sellaisia kuulumisia kuitenkin täältä, että koko viikon pohdittuani asiaa, kävin tänään vielä uudessa verikokeessa... Eli kävin otattamassa hcg:n. Vastauksen saan huomenna iltapäivällä. Ja siitä hinnasta kun kyselin lääkärin lähetteellä tai ilman, sekin nyt selvisi. Kelan osuus on vain noin 2e luokkaa - eli ei juuri mitään. On siis lähes sama onko lähetettä vai ei.
Mutta, minä siis pääsen jonkinlaiseen tietoisuuteen tästä raskauden kulusta huomenissa. Nyt kun elän niin valtavassa epätietoisuudessa. Viimeksi kun just näinä päivinä alkoi km... Palailen huomenna iltasella kertomaan teille millaisen arvon mulla labrasta kertoivat...
Eipä nyt siis muuta. Sadepäivää on täällä pohjanmaalla vietetty ihan koko päivä.
-Auris-
-Auris-: 1.IVF: 2.PAS siirto: 6.6./yksi alkio testi:19.6 tulos:PLUSSA
Hetula75: 3.IVF:n 1.PAS siirto: 6.6/kaksi alkiota testi:20.6 tulos:nega
Marlena: siirto:5.6/yksi alkio testi:19.6 tulos:PLUSSA
nallukka06: 1.ICSI:n 1.PAS siirto:5.6/yksi alkio testi:? tulos:
mami_69: uusi yritys elokuussa
-frankie-: 2.ICSI:n 2.PAS siirto: 1.6/yksi alkio testi:13.6 tulos:nega
nappi76: 3.IVF/ICSI:n PAS siirto: 6.6/kaksi alkiota testi:19.6 tulos:PLUSSA
leppäpirkko75: 3.ICSI:n PAS siirto: 12.6/yksi alkio testi:21.6 tulos:PLUSSA
Rose-69: 1.ICSI:n 1.PAS siirto: 20.6/kaksi alkiota testi: 4.7 tulos:
Ajattelin että olisi kiva olla tällainen lyhyt yhteenveto lista tässä pinossa piinailleista/vielä piinailevista (taidan olla ainut :O( ). Poimin tiedot kaikista viesteistä mitä pinossa ollut. Please lisätkää/korjatkaa jos jotain puuttuu/on väärin!
Rose pp8
mun arvo ei ollut noussut niinkuin pitäisi, eli tod.näk. tässä km edessä. En lähtenyt ultraan, kun ei sieltä välttämättä selviä mitään. Voi tulla taas turhia toiveitakin. Meen sitten taas maanantaina verikokeeseen. Tämä näyttää nyt olevan meidän kohtalo, eikä oikein jaksa hymyilyttää juuri nyt :(
Käyn täällä vielä seurailemassa teidän muiden tilanteet ja kertomassa omaakin, jos nyt jotain kertomisen arvoista on. Muuten palailen sitten syksyllä johonkin sopivaan ivf/icsi- ketjuun, toivottavasti teitä ei näy siellä :)
Auriksen hcg-arvoa odottelen...
kiitos kivasta listasta, selventää mukavasti tilannetta!
Nappi: virtuaalihalaus täältä! Tule sitten kertomaan alkuviikosta mikä on tilanne. Toivosta ei luovuta ennenkuin on ihan pakko!
ON: Täällä tämä flunssa jyllää..pää ihan räkäinen (anteeksi sanavalinta ;O)) Yskä piinaa koko ajan ja varsinkin öisin. Sairaslomalle jouduin nyt tiistaihin asti. Tänään vaivaa ihan hirveä päänsärky..(nettiin oli silti pakko päästä lukemaan tätä palstaa..).
Oireita ei oikeastaan ole enkä jaksa uskoa että plussaa tulisi, kuten sanottua niin jotain oireita pitäisi jo nyt olla. Itse asiassa mulla on ns oireita huomattavasti vähemmän kuin viime piinassa josta silloin sain negan. Vatsaa turvottaa (Luget), rinnat ihan vähän arat (Luget), päänsärkyä (flunssa & Luget), nippailut (Luget), väsymys (Luget), tunneherkkyys (Luget? & väsymyksen aiheuttamaa & PMS?)....
Jotenkin myös on sellanen käsitys että ne jotka plussaa, saa sen jo näillä päivillä herkillä testeillä. Itse kokeilin jo tänä aamuna aconin 10:llä ja ainakin vielä ihan puhdas nega..Tiedän että on ns liian aikaista testata, mutta kun niitä nyt kaapissa sattui olemaan ja itseään täytyy kiusata niillä " jos nyt vaikka kuitenkin näkyisi jotain.." jutuilla!
Eli vielä muutama päivä ja sitten virallisesti testaan sen negan..:O(
Rose pp9
Napille: Harmi ettei arvosi ollut noussut riittävästi...paljonko se oli?
ON: Mä siis kävin eilen uusintaverikokeessa, ja arvo oli noussut mukavastai ollen eilen 6344... Ainakin perhesuunnitelun kotisivujen mukaan on ok arvo tässä vaiheessa raskautta. Klinikalle en voinut soittaa tarkistaakseni, koska ovat tästä päivästä 4 viikkoa kesälomalla. Elikkästä seuraava etappi olis UÄ joka on kahden viikon päästä maanantaina eli 16.7.
Eipä täällä nyt sitten muuta.
Onnellisena, Auris + masukki
Auris: Kiva kuulla että kaikki on hyvin! Kyllä se heinäkuun puolivälikin on kohta täällä ja sitten pääset ultraan :O)
ON: Aamulla taas herätessä jo päänsärkyä :O( Yö meni taas yskiessä ja nenä tukossa.. Nyt on rinnat ihan pikkasen kipeät mutta muuten on ihan normaali olo (niinkuin missä tahansa kierron vaiheessa). Muutama päivä vielä ja sitten saadaan tämä piina päätökseen. Hieman tylsää piinailla nyt yksin, mutta kesällähän ei varmaan monet käy hoidoissa joten syksyllä sitten löytyy enemmän porukkaa..
Rose pp10
piiniksellä on kaikkein pisimmät ainakin mulla. Sun tissikipu kuulostaa ihan hyvältä :) oireelta. Mulla lugeista tulee kaiki mahd. oireet mutta kun ne oireet alkoi olla jotenkin kauhean voimakkaita niin silloinhan tein sen testin olikohan jo pp8 tai9 ja vaalea plussahan sieltä tuli. Stemppiä!
Tässä meikäläisen pikku kakkosen teko tietoja:
2.ICSI:n 1.PAS siirto: 19.6/yksi alkio testi: 3.7 tulos:
Huh, ihan hirveesti jänskättää et mikä tulos tästä kierrosta saadaan. Mul olis pitäny alkaa menkat eilen ja nyt olen niin tulisilla hiilillä et laitoin äsken miehen ostamaan mulle raskaustestiäkin. Saas nähdä uskallanko kuiteskaan vielä testailla.
Onnea muittenkin piinailuun! Onneks meillä kohta jo loppusuoralla tätä ei meinaan kyl jaksais enää kovinkaan kauaa.
leppäpirkko75: Kiitos tsempityksistä! Itsekin vähän varovasti ajattelin että tämä rintojen tässä vaiheessa kipeytyminen saattaisi olla hyvä merkki ;O) Viime piinassahan oli aluksi rinnat ihan hirveän kipeät mutta kipu katosi jossain puolivälissä muistaakseni ja tarkoitti negaa. Nyt on päinvastoin eli ensi oireettomat ja nyt vasta pp10 kipeytyneet. Ns normaalikierroissa mulla vähän vaihtelee nämä rintatuntemukset elii yleensä rinnat kipeytyy noin viikkoa ennen menkkoja jos on kipeytyäkseen.
Mulla oli silloin alkuviikosta yhtenä päivänä muutama tosi kipeä pistos vasemmalla alavatsalla, mutta sen jälkeen ei ole oikeastaan enää nippaillut tms lainkaan. Aavistus menkkamaita jomotusta tuntuu vaimeana silloin tällöin muttei mitään maailmaa mullistavaa. Flunssa alkaa nyt ihan tosissaan kypsyttämään...keuhkot on yskitty vereslihalle ja pää on ihan p..skana (ehkä mulla Luget onkin turvottanut päänkin ;O))
Ronja-05: Tervetuloa mukaan piinan loppukiriin! Meillähän on testipäivät ihan peräkkäin (mulla 04.07)! Joten kohta meilläkin h-hetki edessä :O) Käy kertomassa tuntemuksia!
Rose pp10
Hieno kuulla, että plussa pamahti sit veritestistäkin!!!
Toivotaan, että kaikki etenee jatkossa hyvin, ja saadaan paljon pieniä kääröjä sitten helmikuun pakkasille.
T: Auris rv5+4