Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PAS kesäkuussa

28.05.2007 |

Moi!

Ajattelin laittaa uuden ketjun tähän kaikille meille joilla on näillä näkymin tulossa pas kesäkuussa eli tervetuloa mukaan! Vain muutama päivä ja ollaan jo kesäkuussa..

Itselläni taustalla lapsettomuutta 8½ vuotta syy miehen simpoissa. Nyt on yksi ICSI tuoresiirto takana maaliskuulta, josta siis nega (piinailin tuolla ivf/Icsi vko 17 pinossa, terveisiä tutuille!). Pakkasessa neljä alkiota ja niistä yksi tai kaksi toivottavasti matkaan kesäkuussa. Hoidoissa ollaan yksityisellä Helsingissä.

Mulla pidettiin yksi ns normaalikierto välissä ja nyt odottelen että seuraavat menkat alkaisi ensi viikolla (noin 06.06) ja seuraavana päivänä aloittelen Zumenonit. Ajan ekaan ultraan saan kun soitan menkkojen alkaessa. Sittenhän mukaan tulee pian Luget (jippii!...:O)) ja siirto on näillä näkymin joko juhannusviikolla tai heti seuraavalla. Ennen kesätaukoa olisi suunnitelmissa ehtiä. Eli tällaista täällä.

Joten nyt kaikki passaajat mukaan ettei mun tarvitse täällä ihan yksin turista!

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Rose

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ronja: Tervetuloa vaan tänne piinailemaan! Kovasti mielenkiinnolla odotan sun testiä tiistaina... Palaahan kertomaan kuulumiset! Saatko vastauksen heti samana päivänä? Mun kun piti odottaa vastaus verikokeesta seuraavaan päivään (se oli pitkä päivä se...). Peukutuksia täältäpäin.

Rose: Sulla kanssa testipäivä lähestyy, eikös se ollut maanantai. Jään odottelemaan tulosta. Joko oot kotitestin tehnyt? Vai olikos sulla sellainen hankittuna? Tsemppiä ja peukutuksia myös Sinulle!

ON: Aika uskomattonta tää on. Ja vaikea uskoa todeksi. Että 3 vuoden " kakkosprojekti" kantaa sittenkin hedelmää... Välillä sitä ajattelee hyvinkin konkreettisesti, että meille tosiaan tulee vauva. Ja että esikko ehtii juuri täyttää 6 vuotta ennen vauvan tuloa. Neidistä on jo sitten hyvä apu äidille vauvanhoidossa... Mutta välillä tää kaikki tuntuu niin uskomattomalta - voiko tämä olla totta. Saammeko me todella olla niin onnekkaita, että pitkä odotuksemme palkitaan? Monenlaiset ajatukset siis mielessä pyörii - enkä varmaan ole näiden ajatusteni kanssa ainut. Maanantaina 16.6. on tosiaan se ultra. Sen olis voinut ottaa jo edelliselle viikolle, mutta mun oma yksityinen gyne sattu olemaan just sen viikon lomalla, enkä halunnut miulle mennä. Jotenkin sitä haluaa käydä samalla lääkärillä, joka on tässä projektissa ollut mukana alusta alkaen, vaikka itse IVF + PASsit tehtiin muualla. Pari viikkoa siis pitäis vielä piinailla sinne ultraan. Ja mikäli ultrassa on kaikki hyvin, niin sitten uskallan varata neuvolaankin ajan.

Mites muut plussanneet, otteko jo varanneet neuvola-aikoja?

Mutta, eipä kai tässä ihmeempiä. Kovasti hiljaista täällä on näin kesällä, taitaa ihmiset olla lomilla (itse lomailen vasta elokuussa). Kuulumisiin.

T: Auris + masukki

Vierailija
82/97 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Auris-: Mulla on testipäivä vasta keskiviikkona eli 4.7.

Nyt testasin taas kerran tänä aamuna ja vieläkin näyttää negaa eli eiköhän se näytä negaa myös keskiviikkona :O( Tekisi jo mieli lopettaa Luget ja Zumenonit kun niitä nyt turhaan joudun ottamaan, mutta kai sitä vaan täytyy noudattaa ohjeita ja jatkaa vielä ja testata sitten vielä keskiviikkona se viimeinen nega pois. Taas tuntuu siltä ettei tätä jaksa..viime negan jälkeen sama fiiilis eli tekis mieli lopettaa koko homma, eihän se kuitenkaan onnistu. Ehkei meitä tosiaankaan ole tarkoitettu vanhemmiksi...Ja hormoonit turvottaa kropan ihan muodottomaksi..ottaa päähän......:O(

Rose pp11

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli ihan pakko tulla jo hehkuttamaan, et eilinen testi näytti plussaa heikkoa mut kuitenkin plussaa.

Voisko tää tosiaan olla tällä kertaa näin helppoa kun Ronjaa tehtiinkin sit oikein kaks ja puol vuotta ja nyt tärppäis ekalla yrittämällä.

No mut tiistaina sit tarkistetaan viel verikokeella. En oo ihan varmat et saanko tuloksen tiistaina vai vasta keskiviikkona kun TYKSissähän ollaan kesälomalla.

Tsemppiä piinailijoille ja voimahaleja!

Vierailija
84/97 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ronja-05: Kävitkö verikokeessa? Saatko tänään jo vastauksen? Onko plussa vahvistunut? Tule kertomaan uusimmat kuulumiset!

ON: Täällä vetää piina viimeisiään; eilen oli jo menkkakipuja muutaman kerran mutta mitään tuhrua/verta ei ole tullut vielä. Rinnat edelleen sivuilta/keskeltä arat, muuten ns normaaliolo. Eilen tuli syödessä tosi paha olo ja vähän myös myöhemmin illalla, mutta pistän sen ahmimisen piikkiin..en uskalla toivoa että mitään muuta tarkoittaisi ;O) Testaan vielä huomenna kun kerran silloin on se virallinen testipäivä, vaikka niitä negoja jo testailin muutama päivä sitten (viimeksi pp11).

Rose pp13 (kp28/28-30)

Vierailija
85/97 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä... tänään aamupäivällä töissä, alkoi verinen vuoto. Pönttöön hulahti pari hyytymääkin. Myös alavatsalla oli kipuja.

Pääsin onneksi saman tien gynen päivystykseen (samaan taloon missä oon töissä). Gyne ultras ja näki, että kohdussa oli vielä jotain - mitään sykettä ei näkynyt- eikä alkiosta (tai mikä lieneenkään ruskuaispussi) voitu sanoa vielä sen enempää. Näki myös, että kohdusta veri vuotaa.

No, mä sain muutaman päivän sairaslomaa. Kehottivat ottamaan yhteyttä mikäli vuoto runsastuu tai tulee lisää kipuja. Kontrolliin ottavat ensi viikolla.

Kyllä tämä vain niin saman kaavan mukaan menee, kuin maaliskuinen keskenmeno. Itkuja on jo itketty, kyllä elämä tästä taas vaan jatkuu, surusta huolimatta.

Palaan kertomaan, miten tilanne etenee, jos vaan jaksan.

Auris *surullisena*

Vierailija
86/97 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Auris-: Voi itku!! :O( Toivotaan nyt kuitenkin ettei peli ole menetetty. Iso virtuaalihalaus täältä!

Rose

Vierailija
87/97 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Auris- Voi harmi! Pidetään vielä peukkuja jos kuitenkin.

-rose- Teetkö sä vaan huomenna itse raskaustestin? Tyksissä otetaan aina heti verikoe.

Mä kävin tänään verikokeella ja sain vastauksen =) Hcg arvo oli nyt 363 eli todella hyvä kun siirrosta on tasan kaks viikkoa.

Mä olen ihan sekaisin onnesta, toivottavasti tää vaan kestää.

Vierailija
88/97 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ronja-05: joo meillä tehdään vaan kotitesti kaksi viikkoa siirrosta. Hoidoissa ollaan yksityisellä Helsingissä. Haluaisin kyllä mieluummin sen verikokeen, mutten viitsi erikseen lähteä oman paikkakunnan lääkärikeskukseen ja selitellä asiaa siellä kun ei ole lähetettä tms (ja maksaa vielä muutamaa kymppiä kokeesta). Hoitava klinikka sanoo että virtsatesti on kuitenkin niin luotettava nykyään että heille se riittää. Eli huomenna sitten testataan :O)

Rose pp13

Vierailija
89/97 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Auris, peukkuja sulle vielä, vaikka tietysti vaikuttaa vähän huonolta. Onhan noita vuodosta huolimatta onnistuneitakin, vaikka omienkin kokemuksien perusteella en itse koskaan jaksa uskoa siihen. Peukkuja kuitenkin vielä!!

Tervetuloa Ronja, vaikka mä itse poistunkin ja palaan sitten syksymmällä uuden hoidon aikoihin. Tietty käyn teidän kaikkien tilanteet tsekkaamassa loppuun ja peukuttelen täällä itsekseni. Niin ja Ronjalle vielä, että mä myös käyn hoidoissa tyksissä :)

Hcg-verikokeen tulokset tulee n. 2 tunnissa ja nyt kesäloman takia ei ole soittoaikojakaan, joten voi soittaa milloin vaan! Jotain hyvää kesätauossakin :)

Oma tilanne se, että kävin eilen illalla vastaanotolla kipujen vuoksi ja ultrassa näkyi jotain pientä, mutta ei sykettä. Verikokeen jälkeen todettiin, että km tämä on ja tänään otin tyhjennyslääkkeet. Paska fiilis, mutta ei voi mitään. Tämä siis mun kolmas keskenmeno, great!

Äh, ohjelma alkaa, pakko mennä. Palailen vielä tsemppailemaan teitä muita!!

Vierailija
90/97 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nyt oli siinä eli aamulla ihan puhdas nega, tänään oli siis se virallinen testipäivä. Nyt lopetin lääkkeet ja odottelen menkkoja, toivottavasti ilmestyvät pian ettei kierto veny turhaan. Nyt alkaa myös kunnon laihdutus että näyttäisin taas vähän enemmän ihmiseltä kuin valaalta, sen verran olen vatsasta levinnyt näistä kahdesta lääkityskierrosta (icsi & lääkkeellinen pas).

Katsotaan sitten milloin syksyllä haetaan ne kaksi pakkasesta, siitä eteenpäin en edes jaksa ajatella. Sen verran tuntuu että nämä hoidot vie elämältä kaiken huomion..ensin ne viikot ennen toimenpidettä (lääkitykset, ultrat ym) ja sitten vielä kaksi viikkoa piinaa jälkeenpäin..eli noin joka toinen kuukausihan siinä katoaa kokonaan :O( Tämä on varsinaista " sitten kun" elämää!

Se ollaan jo päätetty ennen hoitojen aloittamista ettei hoidoissa käydä vuositolkulla. Kokeillaan korkeintaan ne kolme icsiä + passit. On jo kuitenkin " yritetty" ja odotettu kohta 9 vuotta! Kesti tosi pitkään ennenkuin edes halusin hoitoihin lähteä kun olin aina ajatellut että hoitoihin ei lähdetä, että jos ei itsestään tule niin ei tule..Monta vuotta siihen tyydyttiin, mutta varmaan biologisen kellon kilkatus avitti hoitoihin menoa...;O)

Joten pidemmittä puheitta, oikein ihanaa kesää teille kaikille ja tavataan syksyllä niiden kanssa jotka täällä silloin vielä pyörii! Niille joilla nyt onnistui toivotan oikein turvallista ja onnellista odotusta!

Rose pp14 (odottelee kp1:stä)

Vierailija
91/97 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rose :(

Ehkä nähdään syksyllä jossain ketjussa.

Auris, mikä tilanne?

Vierailija
92/97 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni Roselle :(

Nappi kyseli mun kuulumisia...kiitos vaan huolenpidosta. No, sitä veristä vuotoa oli silloin tiistaina sen pari-kolme -tuntia. Eikä silloinkaan mitenkään " yli laidan" vuotanut. Ne hyytymät säikäytti.

No, sen jälkeen kun tulin kesken töistä kotiin silloin tiistaina, on lähinnä tuhrutellut. Sellaista rusehtavaa, vanhaa verta tulee vähän. Kipuja ei.

Tosi kurjaa tää epätietoisuus. Onko tää nyt sitten keskeytynyt km, vai mitä? Toivottavasti posti tois tänään ajan siihen kontrolliin ens viikolle, minkä lupasivat gynen polilta kun siellä tiistaina asioin. Jos siihen asti mennään tuhrulla, niin ehkä hitunen toivoa voi olla... Sitten näkis, mikä tilanne tuolla kohdussa on. Itse kyllä varaudun pahimpaan (kai se on jokin itsesuojeluvaisto).

Niin, että ei siis mitään ihmeellistä täältä meiltä.

-Auris-

Vierailija
93/97 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja kerron samalla, että tiistaina päästään tästä epätietoisuudesta. Silloin on kontrolliaika gynen polilla. Palaan kertomaan kuulumiset silloin (mikäli täällä enää juuri ketän pyörii...) On niin hiljaista.

T: Auris

Vierailija
94/97 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja pieni sydän siellä masussa sykki!!!! Eli raskaana ollaan.

Lyhyestä virsi kaunis...

T: Auris + masukki rv6+6

Vierailija
95/97 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut. Upea juttu!!!

Mä sain viime viikolla tyhjennyslääkkeet, jotka ei ilmeisesti auttaneet, koska tänään kohdussa näkyi vielä jotain. Ensi viikolla ultra, jos ei vieläkään lähtenyt, niin kaavinta. Great.

t. nappi

Vierailija
96/97 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille !

Pahoitteluni kaikille negan saaneille ! Tiedän tuntee niin monta niitä on tullut.

Meillä kolme vuotta lapsettomutta takana ja ei yhtään plussaa. Yksi kohdun ulkoinen !

Meillä alkaa elo-syyskuussa 3. ivf ja varmaan samalla viimeinen. Tai vannomatta paras !!!

Tsemppiä kaikille ja nautitaan nyt kesästä !!!!

T:mami

Vierailija
97/97 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille ja pahoittelut negan saaneille!

Meille kuuluu sellaisia uutisia, että yksi alkio laitettiin ja plussasin, kuten jo aiemmin kerroin. Kävin myös asiaan kuuluvassa ultrassa ja yllätys yllätys: masussa olikin kaksi vauvaa! Siinäpä sitä onkin ihmettelemistä loppuvuodeksi! Meillähän on jo ennestään yksi kaksi vuotiaspas-poika. Pahoinvointi ja väsymys on ihan omaa luokkaa, joten netissä roikkuminen on luonnollisesti vähäisempää. Enpä olisi uskonut, että ihan näin kävisi.

Elämä on ihmeellistä!