Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PAS kesäkuussa

28.05.2007 |

Moi!

Ajattelin laittaa uuden ketjun tähän kaikille meille joilla on näillä näkymin tulossa pas kesäkuussa eli tervetuloa mukaan! Vain muutama päivä ja ollaan jo kesäkuussa..

Itselläni taustalla lapsettomuutta 8½ vuotta syy miehen simpoissa. Nyt on yksi ICSI tuoresiirto takana maaliskuulta, josta siis nega (piinailin tuolla ivf/Icsi vko 17 pinossa, terveisiä tutuille!). Pakkasessa neljä alkiota ja niistä yksi tai kaksi toivottavasti matkaan kesäkuussa. Hoidoissa ollaan yksityisellä Helsingissä.

Mulla pidettiin yksi ns normaalikierto välissä ja nyt odottelen että seuraavat menkat alkaisi ensi viikolla (noin 06.06) ja seuraavana päivänä aloittelen Zumenonit. Ajan ekaan ultraan saan kun soitan menkkojen alkaessa. Sittenhän mukaan tulee pian Luget (jippii!...:O)) ja siirto on näillä näkymin joko juhannusviikolla tai heti seuraavalla. Ennen kesätaukoa olisi suunnitelmissa ehtiä. Eli tällaista täällä.

Joten nyt kaikki passaajat mukaan ettei mun tarvitse täällä ihan yksin turista!

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Rose

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tulen uutena joukkoon. Meillä olisi huomena 3 icsin pas, 1 top sulatettiin ja ihme kumma selvisi sulatuksesta. (8 jäi pakkaseen)

Nappi eikö tuo sun vuoto voisi viitata kiinnittyniseen? Jos kipuja ei ole ja on kirkkaan punaista. Mulla on tuoresiirrosta vuoto alkanut pp11 tai pp12 ja luget tekee kaikki mahdolliset raskaus oireet. Tämä on nyt lääkkeellinen pas zumenonin avulla ja luget tietysti. Kertokaahan piinis tuntemuksia :)

Vierailija
22/97 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa pp5. Oireita ei ole muita kuin lugejen aiheuttamia (eli lievä rintojen aristus ja väsymys)sekä armoton alaselkäsärky joka alkoi eilen. En tiedä enteileekö menkkoja vai mitä...

Frankielle pahoittelut negasta. Se on aina todella veemäistä nähdä se valkoinen ruutu. Mutta toivotaan että testasit van liian aikaisin...

Napin vuotelu kuulostaa kyllä lupaavalta. Ennemmin uskoisin olevan kiinnittymisvuotoa, kiinnittyminenhän PAS:ssa tapahtuu pp4-pp6. Pidetään peukkuja!

Yritän pitää pään kylmänä ja olla etsimättä oireita. Pystyn hyvin olemaan testaamatta ensi viikon alkuun asti koska olen reissussa torstaista sunnuntaihin. Ihanaa kun saa jotain muuta mietittävää kuin tämä piinailu. Mutta sitten kotosalla maanataina voi jo tehdä tiukkaa. Viimeksi kun plussasin IVF:n tuoresiirrosta niin sai plussan kotitestiin pp11 ja se olis nyt tässä hoidossa ensi sunnuntaina. Onneksi en voi vielä silloin testailla. ;-)

Kirjoitelkaahan muutkin kuulumisia!

Terkuin, Hetula ja hippuset pp5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta, kiitos Leppäpirkko ja Hetula tsempeistänne. Mä en itse usko mihinkään kiinnittymisvuotoon, mutta oishan se tietysti ihanaa.

Tulehan Leppäpirkko kertomaan siirtokuulumisia, kun olet käynyt!

Hetulalle tsemppiä piinailuun :)

Vierailija
24/97 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Tänne ei erityistä. Menossa pp6. Luget ja Zumenonit käytössä. Oireita ei. Ens maanantaina on veritesti, ja vastauksen saan sitten tiistaina.

Tsemppiä kaikille!

-Auris-

Vierailija
25/97 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 7-soluinen top lähti kohti parempia oloja. Mahtaa kivempi olla täällä suomen suvessa omassa pesässä (kohdussa:) kun 196 asteen pakkasessa.....Mulle oli lääkäri vahingossa määrännyt tupla annoksen lugeja, eipä siis kumma kun huimas niin pirusti ja mahakin oli ihan kuralla. Mulle ei vielä ole luget tehneet rintoja kipeiksi tms niinku tuoresiirroissa on ollut. Piinailu voimia!

Vierailija
26/97 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auriksen kanssa samoilla päivillä mennään. Ei mitään erityisiä oireita suuntaan tai toiseen. Aika vähän olen koko asiaa ehtinyt miettimään ja jotenkin semmoinen olo, että käy miten niin hyvä on. Yksi muksu kuitenkin on, joten tekemistä riittää. Tottakai haluaisin plussata, mutta en jaksa enää stressata asiasta. Tsemppiä kaikille!

Vierailija
27/97 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään on sitten virallinen testipäivä, pp13. Tein aamulla uudelleen Clearbluen testin, taas negaa. Nyt on vissiin lopullisesti taas luovutettava ja alettava odottamaan vuotoa. Kuten monta kertaa aiemminkin, olin todella naurettava ja kaivoin taas roskista tekemäni testin varmistaakseni, ettei mitään viivaa varmasti ollut ilmestynyt. Säälittävää, eikö! Varsinkin, kun lähtökohdat eli siirretty alkiokaan ei ollut mitään priimaa.

Hassua, miten tämä taas pääsi iskemään näin, sisällä pelkkä tyhjyys. Ajattelin tämän olevan tällä kertaa paljon helpompaa, meillähän on jo (hoidoilla saadut) kaksoset. Kaikki vanhat tunteet epäonnistumisista, jotka oli jo lokereoituneet jonnekin taka-alalle, tuli taas pintaan. Näinkö vaikeaa tämä olikin? Eikö yhden raskauden jälkeen olekaan helpompi tulla uudelleen raskaaksi? Miten korkealta sitä ihminen putoaa todellisuuteen? En muistanut, miten paljon tämä sattuu sydämeen.

Meillähän ei ole enää mitään pakkasessa jäljellä. Täällä Englannissa en jaksa enää rumbaa aloittaa alusta ja piikitykset Suomen lentoineen ja hoitopaikkojen järkkäilyjen kanssa tuntuu liian monimutkaisilta. Onko ne? Vieläkö jaksan? Onko se edes järkevää? Oliko tämä nyt tässä? Sitä jää pohtimaan Frankie, joka toivottaa kaikille muille paaaljon paljon onnea ja tarraliimaa!!!

Vierailija
28/97 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marlenalle ja Frankiellekin, ja tietty kaikille muille...

-Meillä on kans yksi lapsi entuudestaan, 5v tyttö ja mitä ihanin ja rakkain - tottakai. Mulla on kanssa näiden hoitojen myötä alkanut hiljalleen kypsyä ajatus siitä, että me taidetaan olla tulevaisuudessakin 3:n hengen perhe. Yhä enemmän alan ymmärtää sitä, miten kiitollinen saankaan olla yhdestä lapsesta. Toinen olisi ollut tervetullut jo kolmen vuoden ajan. Eka IVF oli vasta viime marraskuussa, että näiden " rankempien" hoitojen historia ei meillä oo vielä pitkä... Mutta, pikkuhiljaa alkaa siis olla kypsä ajatukseen, että kohta on hoidot meidän osalta ohi. Alunperin olin ajatellut, että 2 IVF -hoitoa käytäisiin läpi, mutta saattaa olla, että noi ekan IVFn PASsit tulee oleen meillä ne viimeiset - oli tulos sitten mitä tahansa. Pakkasessa on vielä 6 alkiota...

Mutta, tässä tätä jorinaa tälle aamua, töihin pitäis kohta lähteä. Tsemppiä kaikille!

T: Auris, pp7

Vierailija
29/97 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frankielle pahoittelut negasta. Ja voimia sinulle tehdä suuri päätös. Toivotaan että löydät oikean ratkaisun!

Meillä on myös yksi hoidoilla aikaansaatu tyttö, nyt vajaa 10kk ikäinen. Kovasti haluaisin saada tytölle sisaruksia, mutta täytyy myöntää että piinaileminen on helpompaa kun on tuo yksi tapaus päiviä sulostuttamassa. Itsellä takana jo 3 IVF-hoitoa joista tämä oli ensimmäinen ja viimeinen PAS. Pakkanen on nyt tyhjä. Itse olen miettinyt että mikäli tämä ei tärppää niin ehkä vielä yksi IVF tehdään ja hoidot ovat sitten siinä. Mutta mieli voi tietysti muuttua matkan varrella. Katsotaan ensin tämä hoito loppuun.

Nyt menossa pp7 eli puolivälissä ollaan. Mitään oireita ei ole.

Terkuin Hetula ja Hitulat pp7

Vierailija
30/97 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ie meinata saada edes sitä ainokaista aikaiseksi..... suru on siitä välillä tosi kova että miksi me ei voida onnistua vaikka mitään ' järkevää' syytä ei lapsettomuuteen ole.

Frankie miksi teet testin jo pp13? Mulle sanottiin että vasta kierron 33 päivä saan testata ja se on 17 päivää siirrosta. Hoitaja selitti jotain että passissa on eri testipäivä kun tuoresiirrossa varsinkin jos alkio on ollut 7-8-soluinen. Mulla on veritesti pp14 eli katotaan onko mitään tapahtunut. pp1 vasta menossa....

Vierailija
31/97 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ole koskaan kuullutkaan moisesta, että testin voisi tehdä vasta 17 päivää siirrosta. No nyt on sitten taas pieni toivon hippunen herännyt...ja jos ei vuoto ala tässä, niin taidan testata vielä kerran maanantaina, joka olis pp17.

Lapsettomuuden kanssa eläminen on rankkaa, ei sitä oikein ymmärrä kuin sen itse kokeneet. Toiset ne pyöräyttelee vauvoja tosta vaan...Koen toki itseni onnekkaaksi, kun vihdosta viimein saimme tytöt. En kuitenkaan tunne itseäni silti ihan " tavalliseksi" lapselliseksi tämän kaiken jälkeenkään. Lapsettomuus jättää jälkensä...

Vierailija
32/97 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehan kertomaan testin tulos maanantaina!

Vierailija
33/97 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

Pitkästä aikaa kirjoittelen kun vasta nyt alkaa kunnolla tapahtua..

ON: Eli tänään käytiin ultrassa ja limakalvo oli noin 9mm, kuulemma pitäisi tässä vaiheessa olla vähintään 7mm joten lääkärin mielestä erinomaisesti on reagoinut lääkkeeseen. Ja nyt se siirtokin sitten aikaistuu melkein viikolla, eli ensi keskiviikkona on sitten siirto! Toivottavasti meilläkin tuo juhannuksen taika auttaisi raskautumisessa ;O) (puolet Suomestahan tuntuu raskautuvan niihin aikoihin..). Sunnuntaina aloitan Luget taas norsun annoksin eli järkyttävää väsymystä odotettavissa varmaan kuten tuoresiirronkin yhteydessä. Nyt vaan toivotaan että alkiot kestää sulatuksen; laatu on kuulemma hyvä ja yksi siirretään näillä näkymin. Neljä alkiota meillä siis pakkasessa, kahdessa erässä.

Seuraan täällä teidän muiden piinailua, olette sen verran edellä aikataulussa ja yritinkin tuossa katsastella josko täällä on oikein kukaan samoissa mun kanssa että saisi sitten ensi viikosta alkaa piinailemaan yhdessä :O)

Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

Rose

Vierailija
34/97 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piina-aika vetelee täällä viimeisiään... pp12 alkoi ja eilen alkoivat oikein tutuntuntuiset menkkakivut jyllätä ja lugemöhnäkin taittuu jo rusehtavaan. Elikä veikkaan että ennen keskiviikon veritestiä on Niagara jo täydessä virrassaan. Mutta katsellaan.

Jos nega tästä paukahtaa niin sitten lähdemme syksyllä kohti neljättä IVF-hoitoa.

Kiva että rosekin pääsee kohta piinailemaan. Täällä pidetään peukut pystyssä että alkiot selviävät sulatuksesta ja saat oikein hanakan tarrautujan mtkaasi. bd

Leppäpirkolle: Tiedän olevani todella onnekas koska monella muulla lapsettomuus-taival on kivikkoisempi ja kaikki eivät sillä tiellä ikinä onnistu. Ja tyttäreni on minulle tärkeintä maailmassa. En siltikään frankien tavoin osaa ajatella itseäni muuksi kuin lapsettomaksi kun raskautuminen tapahtuu kuitenkin aina hoitojen kautta. Toki yksi lapsi tekee hoidoista hieman stressittömämpiä kun on edes kerran raskautunut niin on toiveita että toisenkin kerran voi ihme tapahtua. Toivon sinulle sydämestäni plussaa ja voimia jatkaa tällä tiellä!

Tulehan frankie kertomaan mitä testissä näkyi.

Palaillaan taas, odottelen täti punaista tulevaksi...

Hetula ja Hippuset? pp12 (vielä)

Vierailija
35/97 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli pp12 on käsillä. Kävin veritestissä tänään, vastausta joudun odottamaan huomiseen iltapäivään. Jos suinkin ehdin, palaan tänne huomenna, mutta viimeistään keskiviikkona, kertomaan kuulumiset.

Oireita ei ole, suuntaan eikä toiseen. Viime PASsissa (josta plussa, ja sittemmin km rv5+6) oli sentään oireita. Rinnat oli jotenkin arat, muuta en muista. Mutta nyt ei niin mitään... Eli Hetulan tavoin, luulempa, että meille tulee täys nollatulos huomenna.

Mutta, kunnes toisin todistetaan, eletään pienessä toivossa.

Terkuin: Auris, jolla niinikään on yksi lapsi olemassa, 5½v tyttö

Vierailija
36/97 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei !

Pääsin tähän pinoon jota olen käynyt jos useasti lukemassa. Meillä kohdun ulkoinen huhtikuussa ja sen jälkeen jäi välistä yhdet menkat ja nytten päästiin passiin.

Viime viikolla kävin ultrassa ja kaikki oli ok, siirto on tämän viikon torstaina Vl:ssä. Oviksen tikuttelin sunnuntaina, siis luonnolliseen kiertoon tehdään.

Meillä viimeiset kolme alkiota siirretään, sitten olisi taas vuorossa ivf jos näillä ei onnistu. Tai katsotaan kuinka monta selviää sulatuksesta.

Onnea kaikille !

Mukavaa juhannuksen odotusta !

T:mami

Vierailija
37/97 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin nyt aamulla ja plussa tuli. Olen nyt varmaan ihan sekaisin koko päivän. Täytyy lähteä keittään aamukahvit, että ehtii töihin.

Tsemppiä kaikille piinailijoille!

T: Marlena ja pikkuinen

Vierailija
38/97 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, Roselle ja Mamille onnea siirtoon! Leppikselle jännittäviä piinailupäiviä...Hetula: tuhru on tuhru vasta, ennen Niagaraa ei ole LUPAA luovuttaa - peukkuja, Aurikselle myös :-) ja ONNEA Marlena! Ihanaa, kun edes yksi meistä on nyt plussannut. Oikein, oikein turvallista ja ihanaa odotusaikaa!

Terkut, Frankie (joka testasi odotetusti ma negan, vuotoa ei mailla halmeilla. Jussin kunniaksi alkaa menkat varmaan!)

Vierailija
39/97 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että joku plussaa tässä pinossa.

Mulla tänään pp13 ja Clear blue antoi selkeän negan. Tuhrut ja menkkakivut ovat hävinneet mutta veikkaanpa että silti huominen veritesti antaa tuloksen hcg alle 1....

Huomenna aamulla siis veritesti ja sitten tulos iltapäivällä.

Leppikselle leppoisia piinapäiviä. Mitäs kuuluu Napille? Oletkos jo testannut?

T:Hetula ja Hitulat pp13

Vierailija
40/97 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä seuraava pas elokuussa....jos nyt alkavat tekeen elokuussa jo siirtoja, jostakin luin että vasta syyskuussa kun muuttavat sinne uusiin tiloihin. Mulle kyllä hoitsu sanoi että elokuun puolen välin jälkeen. Nyt oon saanu painoa tiputettua, 3 kg, ja vielä ehtii ennen siirtoa tiputtaa. Uteliaana kysyn että kuka lääkäri teki siirron?