Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielipiteitä Kassandra nimestä?

09.02.2007 |

Eli VIHDOIN on plussattu, mutta pitkä matka vielä edessä. Nyt sitten voi kunnolla miettimään näistä nimiä =) Todennäköisesti tulen vaivaamaan teitä vielä useita kertoja, mutta tässä ensimmäinen ongelma.

Kassandra nimi on jo hyvän aikaa ollut mun suosikki etunimeksi. Onko liian vaikea suomalaisen suuhun? Sanottaisiinko se sitten Kasandra vai Kassandra? Ja muutenkin tuo kirjoitusasu vähän mietietyttään Kasandra / Casandra / Kassandra / Cassandra. Mitä ootte mieltä?

Kiitos jo etukäteen =)

Kommentit (11)

1/11 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nimen kirjoitusasua kyllä joutuu selittämään, mutta ihan kaunis se on!!

Vierailija
2/11 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkaan nimesta, yleensakin naista vanhoista myytti ja legendanimista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/11 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Kassandrassa näkyy minusta liikaa se kassa-alku... Muuten pidän kyllä nimestä ja lausuisin kuten kirjoitetaan, eli jos yhdellä Casandra (' kasandra' ), jos kahdella s:llä, Cassandra (' kassandra' ).

Onnea plussasta ;o)

Vierailija
4/11 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoittaisin ja sanoisin nimen yhdellä s:llä, niin minusta paljon paljon kauniimpi. Kassandra/Cassandra jotenkin hassun kuuloinen, kansainvälisesti kun nimi lausutaan käsittääkseni aina yhdellä s:llä.

Casandra minusta nätimpi, mutta ei oikein istu jos on supi-suomalainen sukunimi, ruotsinkieliseen kyllä. Eli silloin sitten kirjoittaisin Kasandra.

Vierailija
5/11 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva nimi, ei hankala. Ja siitähän saa näppärästi ihanan kutsumanimen Sandra...tai Kassandra on kyllä niin kaunis nimi että käyttäisin sitä sellaisenaan.

Vierailija
6/11 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaaltaan Cassa on sitten se kauppa... Sukunimi on ihan tavallinen suomalainen. Esikoinen on siis Erika, joten siitä ajattelin tuota että voisi olla kivempi K:lla eikä C:llä kuten esikoisella.

Vierailija
7/11 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeä saisi varmaan aika usein selittää ja kertoa, miten se lausutaan tai kirjoitetaan. Minä kirjoittaisin Kassandra ja lausuisin sen ilman muuta samoin, niin kuin kirjoitetaan. Nimi olisi ainakin harvinainen, ehkä pikkuisen liiankin erikoinen Suomeen.

Vierailija
8/11 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä ei varmasti mieti nimen kuultuaan kassaa, joten ethän mieti sitä liikaa, jos itse tykkäät nimestä.

Etunimenä varmasti erikoinen ja sen vuoksi nimenkantaja joutuu todennäköisesti toistelemaan tulevaisuudessa nimen kirjoitusasua jne.

Paras vaihtoehto mielestäni olisi Kassandra toisena nimenä esim.

Alisa Kassandra

Vierailija
9/11 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassandra on minusta paras kirjoitusasu, ja lausuisin sen niin kuin se kirjoitetaan. En usko, että se on ylettömän hankala Suomessa, kunhan se lausutaan kuten kirjoitetaan; alkukirjaimesta kyllä täytyy varmaan selvittää usein, että kirjoitetaanko koolla vai ceellä.

Minulle taas Kassandrasta ei tule mieleen kassa, mutta sen sijaan Kasandrasta tulee mieleen kasa.

Vierailija
10/11 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoisinkin niin, Kasandra.

Kassandrasta tuli mieleen kassara, eikös se ole sellainen aataminaikainen lyömäase..

tuo mielleyhtyma varmaankin vaivaa vaan mua, joten, Kassandra voisi käydä myös.

tota kirjoitusasua joutuu kyllä varmaan selittelemään, että c vai k ja yks vai kaksi ässää..

Vierailija
11/11 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isosiskon nimeen Erika sopii mun mielestä ekaksi etunimeksi paremmin sandra tai Santra..