Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miten voi suodatinkahvi ja leivos maksaa 15 euroa ketjukahvilassa!!?

Vierailija
02.09.2026 |

Onko raja tullut vastaan mitä kuluttaja on valmis maksamaan kahvilapalveluista? Ainakin meidän kohdalla on! 

Huom olen työssäkäyvä toimihenkilö mutta rajansa kaikella minullekin.

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi laittaa suoraan 150 euroa kuppi suodatinkahvista, niin pääsee ne kunnon asiakkaat nauttimaan. Eikä pyöri muut jaloissa häiritsemässä.

Vierailija
82/94 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä puhutaan pullista kun aloittaja puhuu leivoksista ?

Pulla :

Taikina: Tehdään aina hiivalla kohotetusta vehnätaikinasta.Mausteet: Tyypillisiä mausteita ovat kardemumma ja kaneli.Rakenne: Kiinteämpi, pehmeä ja usein kuivahko ilman täytteitä.Säilyvyys: Parasta tuoreena, mutta kestää pakastamista hyvin.Arki: Mielletään perinteiseksi arkipäivän kahvileiväksi.

Leivos: 

Taikina: Tehdään usein sokerikakku-, muro-, lehti- tai tuulihattutaikinasta (ei hiivasta).Täytteet: Sisältää runsaasti kermoja, kreemejä, hilloja tai mousseja.Rakenne: Kostea, pehmeä, monimutkaisempi ja herkästi mureneva.Säilyvyys: Vaatii kylmäsäilytystä ja on syötävä nopeasti.Juhla: Mielletään hienommaksi tarjottavaksi tai juhlahetkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo 15 euroa kuulostaa liioitellulta, mutta totta toinen puoli. Suomessa yrittäjän kulut ovat valtavat ja ne ovat vain kasvaneet viime vuosina. Jo firman pystytys vaatii tietyissä tapauksissa aika huiman alkupääoman, jota harvalla on. Mekin jouduttiin hakemaan iso laina firmaa varten. Kovasti toivottiin tästä nykyhallituksesta apua, mutta katin kontit. Apu meni isoille firmoille ja me pienet saatiin vain lisää piiskaa. 

Lähdin vaimon kanssa työn ohella pienyrittäjäksi ja eihän tässä ole mitään helvetin järkeä. Kaikki muut tienaavat, mutta itse ei saa mitään. Ei yhtään mitään. Meilläkin kiinteät kulut 1600 euroa kuukaudessa vaikka kaikesta on säästetty mistä voidaan. Verottaja saa kyllä muhkean ALV:n itselleen tekemättä yhtään mitään. Myynnin katteella saadaan juuri ja juuri maksettua nuo 1600 euron kulut ja sekin on ihan siinä ja siinä, mutta verovelkaa ei ole euroakaan. Itselle ei jää senttiäkään vaikka tehdään pitkää päivää vaimon kanssa. Kasvua ei näin lama-aikana meinaa syntyä millään.

Ja konkurssiin ei voida vetää, pankille on vielä velkaa huimasti. Vielä tehtiin omilla rahoilla yksi investointi, tämä on viimeinen mitä pystytään. Jos saisi myynnin tuplattua niin olisi edes joku järki tässä... 

Sitten vaan miettimään niitä vetonauloja joilla myyntiä ainakin kasvatetaan. Kaikkea silmänruokaa, ehkä luettavia lehtiä, mahdollisesti vaimea taustamusiikki, toki riippuu paikan tyylistä mitä. Kynnyksen tulla pitäisi olla matala. Jokin kestotarjous? On paljon pihistelijöitä, sen kun hyväksyy heistä voi tulla vaikka kantiksia jos hintalaatu kohtaa. Joko iso kahvikuppi tai ilmainen lisäkuppi. Tälläisiä itse arvostan. Kahvi toki tuoretta, hyvää ja kuumaa.

Vierailija
84/94 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eläkkeellä. Keitän itse kahvini ja ostan kahvipullan paikallisesta marketista. Ymmärrän, ettei kahvilanpitäjällä ole varaa myydä halvemmalla eikä minulla ole varaa käyttää noin kalliita palveluita.

Sam. Juon tarjoskahvia ja paljo, levon kerran kahdessa viikossa milloin kanelipullaa ta pellillä jotain marjapiirakkaa ym , ja pakastan. Näin  aina on tarjolla edellinen kahvi ja tuore  pulla tai leivos.  🤗🤗🤗     🥯 🥨 🍰

Kanelipulla tai marjapiirakka? Kerrotko kumpi on LEIVOS? 

Vierailija
85/94 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua läpi, mutta minusta kahvilat ovat yliarvostettuja ja todellakin liian kalliita laatuun nähden. Ja juon paljon kahvia, kotona saa parhaat kahvit. Käyn ainoastaan paikallisessa maisemakahvilassa silloin tällöin, mutta en pelkästään kahvin vaan maisemien takia. Toki siellä on leivonnaisetkin hyviä verrattuna moneen muuhun kahvilaan, johon olen joskus erehtynyt.

Vierailija
86/94 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea koko ketjua läpi, mutta minusta kahvilat ovat yliarvostettuja ja todellakin liian kalliita laatuun nähden. Ja juon paljon kahvia, kotona saa parhaat kahvit. Käyn ainoastaan paikallisessa maisemakahvilassa silloin tällöin, mutta en pelkästään kahvin vaan maisemien takia. Toki siellä on leivonnaisetkin hyviä verrattuna moneen muuhun kahvilaan, johon olen joskus erehtynyt.

Tavallinen suodatinkahvi kahvilassa jota voi itse tehdä kotona maksaa 3 eurosta ylöspäin, pelkkä pieni kahvikin saattaa olla 2,50 euroa:D

Vierailija
87/94 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä ap:n kanssa. Hinta- ja laatusuhde pitää kohdata ja se ei nyt vaan kohtaa ap:n esimerkissä. 

Harvassa kahvilassa tuntuu olevan surkea hinta laatusuhde ei mitä tahansa roskaa ja moskaa voi myydä aivan ryöstöhintaan. 

Vierailija
88/94 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä että laittaa sen hinnan ja asiakkaat maksaa

Vierailija
89/94 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kallista on, toki se ei ole yrittäjän syytä. Onneksi ilman kahviloitakin voi elää. Ihan turhia muutenkin.

Vierailija
90/94 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta pois sieltä Helsingin ytimestä niin ei maksa enää noin paljon.

Täällä pulla ja kahvi yleensä n. 5e ehkä pari euroa sinne tai tänne.

Ei se maksa Helsingin ytimessä noin paljon! Kämpin terassillakin nuo saa halvemmalla! Ap:llä on vain trollaus menossa, ja monet tarttui!

Jep, aika kallista siellä oli ku minä kävi, mutta toki turistirysissä on aina kaikki kalliimpaa.

Kämpin kahvilassa suodatinkahvi maksoi 5,70 euroa kun viimeksi kävin tänä kesänä. On varmaan kalleimpia suodatinkahveja mitä Suomesta löytyy. En tiedä, mihin ketjukahvilaan ap viittaa.

Vierailija
91/94 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen suodatinkahvi🤮🤮

Väkisinkö joudut juomaan sitä?

Vierailija
92/94 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi hyvin perustaa kahvilan ja katsoa, miten kannattavaa on myydä kahvi ja leivos esim. 7€ hintaan. 

Vierailija
93/94 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubain lentokentällä vesipullo maksoi 12,50€. Siihen verrattuna kahvi+leivos 15€ on puoli-ilmainen. 

Vierailija
94/94 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voi hyvin perustaa kahvilan ja katsoa, miten kannattavaa on myydä kahvi ja leivos esim. 7€ hintaan. 

Aika normihinta kahvista ja kakkupalasta useissa Wienin kahviloissa. Kumma kun siellä on kannattavaa myydä sillä hinnalla.

Ai niin mutta kun Suomen ALV ja sunnuntai sekä iltalisät. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme