Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis kotisiivooja laskuttaa 35€/h!?

Vierailija
31.08.2026 |

Anopille oli tilattu siivooja kerran viikossa käymään. 2 tunnin nurkissa pyöriminen kustantaa 70€!! Eihän tässä ole mitään järkeä. Aika kova tuntihinta pölyjen pyyhkimisestä. Mieluummin ottaisi edes jonkun sukulaistytön siivoamaan, ja antaisi sitten tuon summan vaikka käteisenä, jos ei rahasta ole puutetta.

Kommentit (162)

Vierailija
141/162 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulut

Verot 

Vakuutukset

Ota vaan sukulainen tax free.

Vierailija
142/162 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?? Käytin auton huollossa ja tuntiveloitus oli 80€ ja siihen päälle osat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/162 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se yksi anoppi sotkee asuntonsa sellaiseen kuntoon, että joka viikko täytyy kaksi tuntia siivota?

Normaalilla siistillä ihmisellä ei ole moiseen tarvetta.

Mitä ihmettä?? Pari tuntia viikossa ei ole mitään kämpän siivouksessa. Millaisessa sikalätissä säkin mahdat asua. 🙄

Tuo verran menee aikaa lapsiperheen kodin siivoamiseen. Mitä ihmettä yksi aikuinen touhua, että saa viikossa kämppänsä noin paskaiseksi?

Minulla on aina siistiä. Ei ole tapana porsastella ympäri kämppää.

Lapsiperheessä on 2 aikuista siivoamassa alvariinsa. Seniori ei pysty siivoamaan alvariinsa.

Yksin asuva siisti aikuinen ei sotke kotiaan. Ilmeisesti nämä, joiden kotia joutuu jatkuvasti jynssääämään tuntitolkulla, tosiaan porsastelevat menemään kuin siat läteissään.

Osa siivoaa hutiloiden äkkiä.

Vierailija
144/162 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ole köyhien hommaa palkata ketään suomessa.

minun päiväpalkalla ei saisi edes maksettua siivoojan 2 tunnin palkkaa.

Kuule kun ei se tuntitaksa mene siivoojan tilille sellaisenaan . Siitä rapsitaan verot sun muut kulut päältä pois.

Vierailija
145/162 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se yksi anoppi sotkee asuntonsa sellaiseen kuntoon, että joka viikko täytyy kaksi tuntia siivota?

Normaalilla siistillä ihmisellä ei ole moiseen tarvetta.

Mitä ihmettä?? Pari tuntia viikossa ei ole mitään kämpän siivouksessa. Millaisessa sikalätissä säkin mahdat asua. 🙄

Tuo verran menee aikaa lapsiperheen kodin siivoamiseen. Mitä ihmettä yksi aikuinen touhua, että saa viikossa kämppänsä noin paskaiseksi?

Minulla on aina siistiä. Ei ole tapana porsastella ympäri kämppää.

Lapsiperheessä on 2 aikuista siivoamassa alvariinsa. Seniori ei pysty siivoamaan alvariinsa.

Yksin asuva siisti aikuinen ei sotke kotiaan. Ilmeisesti nämä, joiden kotia joutuu jatkuvasti jynssääämään tuntitolkulla, tosiaan porsastelevat menemään kuin siat läteissään.

Osa siivoaa hutiloiden äkkiä.

Mitä ihmeen siivottavaa yhdeltä aikuiselta edes tulee? Asun yksin ja mulla on koko ajan siistiä.

Vierailija
146/162 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä saa kotitalousvähennyksen. 

Lisäksi moni vanhus saa kotisiivouksen alvittomana ja sen alvittomankin työn hinnan saa laittaa kotitalousvähennyksiin.

Paitsi ei takuueläkkeellä, josta ei mene veroa.

Vierailija
147/162 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaatko anoppiasi, kun et itse auta häntä arjen askareissa? Odotatko kieli pitkällä perintöä?

Vierailija
148/162 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAAN! Mä maksoin 10 vuotta sitten siivousfirmalle 33 euroa tunnista. Kävivät meillä tekee viikkosiivouksen, kaksi tuntia. Mun mielestä se oli todella edullinen. 

Huomasin, että onnekseni sama siivooja käy meillä koko ajan. Eikä siivoojat vaihdu, kuten monessa firmassa kuulemma tekee niin.

Puhuin siivoojan ympäri, että tulee meille, siskolleni ja vanhemmille tekemään kotitöitä. Mieluusti maksettiin hänelle suoraan, eikä pomo välikäsille.

Kolmelta perheeltä meni tonni/perhe/kk, että saatiin maksettua hänelle palkka ja lakisääteiset. Hän silloin teki yhteensä 30 tuntista viikkoa. Hän siis teki myös sitten ruokia, pesi pyykkiäkin ja toisinaan vahti hetken lapsia. 

Viitisen vuotta se oli, kunnes elämä vei hänet maailmalle. Ikävä on. Kasvohan siinä lapsetkin, että tarvekin alkoi vähentyä. Sai sen kotitalousvähennyksenkin veks.

Olen taas pohtinut siivoojan ottoa.

Vierailija
149/162 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän oikeasta työstä voi jotain maksaakin.

Jostain siivouspalvelusta 8€/h olisi oikea hinta.

Vierailija
150/162 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaatko anoppiasi, kun et itse auta häntä arjen askareissa? Odotatko kieli pitkällä perintöä?

Miksi ihmeessä muiden pitäisi hoitaa anopin omat hommat ilmaiseksi? Jos tarvitsee palveluita, niin anoppi on hyvä ja ostaa palvelut ihan itse. Niinhän muutkin ihmiset tekevät.

Vierailija
151/162 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan anopilla on omat lapset, mulla on omat vanhemnat.

Vierailija
152/162 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut siivooja jolle maksan 15 euroa tunti käteisenä.

Vierailija
153/162 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän oikeasta työstä voi jotain maksaakin.

Jostain siivouspalvelusta 8€/h olisi oikea hinta.

Siitä jäisi palkkaa alle 4 euroa siivoojalle.

Vierailija
154/162 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene itse siivoamaan! ilmaista!

Ehkä työttömien kannattaa lähteä naapuriin siivoamaan ja laskuttaa vain yksityishenkilönä nettilaskutuspalveluiden kautta.

Jos menet töhin siivousfirmaan, saat noin 12e miinus verot, eli tästä 3 kertainen liksa.

Vierailija
155/162 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä saa kotitalousvähennyksen. 

Lisäksi moni vanhus saa kotisiivouksen alvittomana ja sen alvittomankin työn hinnan saa laittaa kotitalousvähennyksiin.

Paitsi ei takuueläkkeellä, josta ei mene veroa.

Jos on takuueläkkeellä voi saada "kunnan siivouksen" eli noin 20 e tunti siivoussetelillä. Siinä tuloraja jotain 1100 e/kk.

Se tietenkin ostetaan myös siivousliikkeeltä mutta hva maksaa laskun ha laskuttaa vanhusta tuolla pienemmällä hinnalla.

Vierailija
156/162 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene itse siivoamaan! ilmaista!

Ehkä työttömien kannattaa lähteä naapuriin siivoamaan ja laskuttaa vain yksityishenkilönä nettilaskutuspalveluiden kautta.

Jos menet töhin siivousfirmaan, saat noin 12e miinus verot, eli tästä 3 kertainen liksa.

Etkö ymmärrä, että tuntitaksa ei ole puhdasta tuloa? Kulut, verot jne vähennetään. Palkasta myös verot.

157/162 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin ottaisi edes jonkun sukulaistytön siivoamaan, ja antaisi sitten tuon summan vaikka käteisenä

Mitä ihmettä? Se, että ammattilainen on kouluttautunut hommaan ja tekee sitä työkseen, ei sinusta ole maksamisen arvoista, mutta jollekin sukulaistytölle saman voi kuitenkin maksaa...? Oletko ihan kaali?!

Ammattilaisuus ei välttämättä takaa hyvää jälkeä. 

Vierailija
158/162 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastenmielisiä nämä vanhukset, joiden mielestä heidän pitäisi saada kaikki ilmaiseksi. Ällöttäviä kitupiikkejä, jotka eivät arvosta muiden aikaa eikä ammattitaitoa. Parasta on "siivoavat" ihan itse.

Mietin ihan samaan pienten lasten vanhemmista: maksutta pitää saada päivähoito ja maksutta pitää saada lapsi mummolaan, kun halutaan aikuisten aikaa. Parasta, että hoitavat lapsensa ihan itse!

Vierailija
159/162 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
160/162 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin ottaisi edes jonkun sukulaistytön siivoamaan, ja antaisi sitten tuon summan vaikka käteisenä

Mitä ihmettä? Se, että ammattilainen on kouluttautunut hommaan ja tekee sitä työkseen, ei sinusta ole maksamisen arvoista, mutta jollekin sukulaistytölle saman voi kuitenkin maksaa...? Oletko ihan kaali?!

Ammattilaisuus ei välttämättä takaa hyvää jälkeä. 

Ei sukulaisuuskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi