Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis kotisiivooja laskuttaa 35€/h!?

Vierailija
31.08.2026 |

Anopille oli tilattu siivooja kerran viikossa käymään. 2 tunnin nurkissa pyöriminen kustantaa 70€!! Eihän tässä ole mitään järkeä. Aika kova tuntihinta pölyjen pyyhkimisestä. Mieluummin ottaisi edes jonkun sukulaistytön siivoamaan, ja antaisi sitten tuon summan vaikka käteisenä, jos ei rahasta ole puutetta.

Kommentit (156)

Vierailija
121/156 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastenmielisiä nämä vanhukset, joiden mielestä heidän pitäisi saada kaikki ilmaiseksi. Ällöttäviä kitupiikkejä, jotka eivät arvosta muiden aikaa eikä ammattitaitoa. Parasta on "siivoavat" ihan itse.

Eihän tässä se vanhus hinnasta valita vaan miniä.

Miksi miniä maksaisi anopin siivouksen? Kai anoppi nyt omat kulunsa maksaa kuten muutkin ihmiset? Eli kyllä se valitus on lähtöisin siltä, joka maksaa.

Miniä tuossa kyllä valittaa. Perinnön puolesta tietysti pitää turhana mummon ostaa palveluja.

Saahan lapsi jos maksaa vanhuksen siivouksen kotitalousvähennyksen. Pitää vaan tarkistaa että on yritys jonka verottaja hyväksyy.

Tuskinpa on kovinkaan kummoista perintöä tulossa, jos miniä joutuu maksamaan anopin omat menot.

Vierailija
122/156 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvalla saat jos vain 35 €/h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/156 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se yksi anoppi sotkee asuntonsa sellaiseen kuntoon, että joka viikko täytyy kaksi tuntia siivota?

Normaalilla siistillä ihmisellä ei ole moiseen tarvetta.

No, mun iäkäs omaiseni esimerkiksi on puolisokea ja liikkuminen on hyvin rajallista. Sotkua vaan syntyy, koska omainen ei välttämättä näe mitä tekee, ruokaa putoilee lattialle, keuhkoista tulee ysköksiä pitkin päivää ja yötä, eivätkä ne aina osu nenäliinoihin. Alakerta falskaa, joten pissaa ja kakkaa voi olla yllättävissä paikoissa. Voimat loppuu kesken eikä tavaroita jaksa laittaa paikoilleen, ei välttämättä aina muistakaan, mitä on tekemässä. Meitä on kolme naista siivoamassa jälkiä ja jeesaamassa muuten, käymme vuorotellen muutaman päivän välein, eikä sekään tahdo enää riittää.

Vierailija
124/156 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole köyhien hommaa palkata ketään suomessa.

minun päiväpalkalla ei saisi edes maksettua siivoojan 2 tunnin palkkaa.

Vierailija
125/156 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkä vie edes mattoja ulos. Ajatella. Kaikki on kallista. 

Nuo perkuleen matot ne on vanhusten siivoamisavun kirous. Eikö ne voisi heittää hevonkuueen ja ostaa imuroitavia mattoaja. Koko varattu siivousaika menee kun pitää niin mattoja hakata ulkona vaikka siinä ei mitään järkeä ole. Imurilla lähtee matot paljon puhtaammaksi. Mutta kun niin on tehty 70 vuotta, niin niin pitää tehdä vieläkin.

Mikään ei vedä vertoja tampatulle matolle. Matto pöyhittyy kunnolla ja pöly irtoaa. 

Höpö höpö. Nykyaikaiset imurit puhdistavat matot paljon paremmin kuin tamppaus. Mattovalmistajatkaan eivät suosittele tamppausta, josta on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Ei pidä paikkansa. Hyvin tampattu matto ja pari tuntia tuuletettu TUOKSUU hyvälle. 
Imurilla ei pääse syvälle kuituihin. Tämä on monta kertaa testattu. Meillä on 1200 €:n huippuimuri. 

Voithan sinä lässyttää mitä haluat. Siivousalan asiantuntijat tietävät kyllä sinua paremmin.

Mattojen hakkaaminen oli jonkunlainen keino puhdistaa mattoja pölystä ennen imureita. Nykyään toki turha ja tehoton verrattuna imurointiin.

Mattojen tuulettamien taas on asia erikseen.

Vierailija
126/156 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep ja jos vielä sisältää alvin. Itse laskutin 40e/h + alvi jo 10v sitten mainosalan hommissa, siltikään ei kannattanut vaan verot yms kulut vei suurimman osan. 

Vierailija
127/156 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastenmielisiä nämä vanhukset, joiden mielestä heidän pitäisi saada kaikki ilmaiseksi. Ällöttäviä kitupiikkejä, jotka eivät arvosta muiden aikaa eikä ammattitaitoa. Parasta on "siivoavat" ihan itse.

Miksi miniä maksaisi anopin siivouksen? Kai anoppi nyt omat kulunsa maksaa kuten muutkin ihmiset? Eli kyllä se valitus on lähtöisin siltä, joka maksaa.

Miniä tuossa kyllä valittaa. Perinnön puolesta tietysti pitää turhana mummon ostaa palveluja.

Saahan lapsi jos maksaa vanhuksen siivouksen kotitalousvähennyksen. Pitää vaan tarkistaa että on yritys jonka verottaja hyväksyy.

Tuskinpa on kovinkaan kummoista perintöä tulossa, jos miniä joutuu maksamaan anopin omat menot.

Ei hän niitä maksa. Valittaa vaan, että tämä ei maksa samaa summaa sukulaistytölle, eli suomeksi sanottuna pimeästi aloittajan tyttärelle.

Vierailija
128/156 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntiveloitus on 45 €

Meinaatko ap, että hinta pysyy siellä 15 vuoden takaisessa taksassa?

Eihän muidenkaan (ruoka, bensa, sähkö, vuokra jne) hinnat ole pysyneet samana kuin 15 vuotta sitten..

Vierailija
129/156 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se yksi anoppi sotkee asuntonsa sellaiseen kuntoon, että joka viikko täytyy kaksi tuntia siivota?

No, mun iäkäs omaiseni esimerkiksi on puolisokea ja liikkuminen on hyvin rajallista. Sotkua vaan syntyy, koska omainen ei välttämättä näe mitä tekee, ruokaa putoilee lattialle, keuhkoista tulee ysköksiä pitkin päivää ja yötä, eivätkä ne aina osu nenäliinoihin. Alakerta falskaa, joten pissaa ja kakkaa voi olla yllättävissä paikoissa. Voimat loppuu kesken eikä tavaroita jaksa laittaa paikoilleen, ei välttämättä aina muistakaan, mitä on tekemässä. Meitä on kolme naista siivoamassa jälkiä ja jeesaamassa muuten, käymme vuorotellen muutaman päivän välein, eikä sekään tahdo enää riittää.

Kyllä tuollaisen sotkun siivoamisesta pitää maksaa erityisen hyvin siivoajalle. Ei ole mikään normaali siivous kysymyksessä. Terveysvaara, että joutuu työskentelemään tuollaisissa olosuhteissa, missä räitään lattioille jne.

Vierailija
130/156 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Mun mielestä äitini siivooja on törkeän ksllis 70 euroa tunti, mutta äitini maksaa sen pulisematta. On tutun tuttu. 

Juu varakas tutun tuttu yrittäjä saa 100e tunti, mutta samantasoinen aloittava yrittäjä skipataan vaikka tekisi puolet halvemmalla. Tätä yhtälöä en ole ymmärtänyt.

Vierailija
131/156 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä?? Pari tuntia viikossa ei ole mitään kämpän siivouksessa. Millaisessa sikalätissä säkin mahdat asua. 🙄

Tuo verran menee aikaa lapsiperheen kodin siivoamiseen. Mitä ihmettä yksi aikuinen touhua, että saa viikossa kämppänsä noin paskaiseksi?

Minulla on aina siistiä. Ei ole tapana porsastella ympäri kämppää.

Lapsiperheessä on 2 aikuista siivoamassa alvariinsa. Seniori ei pysty siivoamaan alvariinsa.

Vierailija
132/156 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

35e...eihän tuo ole paljon mitään.

Itse myyn asiantuntijapalvelua, ja hinnat tällä hetkellä 93-105 euro/tunti.

Laskutan datakeskuksia tällä hetkellä 1395- 1575e/h, alv.0% (15 mittaajaa)

Ylitöistä tunnit 9-10 + 50%, ja seuraavat +100%

Päivät on yleensä 12 tuntisia. Joillain työmailla tehdään 84 tuntista työviikkoa ma-su, ja seuraava viikko vapaa.

Vierailija
133/156 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntiveloitus on 45 €

Meinaatko ap, että hinta pysyy siellä 15 vuoden takaisessa taksassa?

Eihän muidenkaan (ruoka, bensa, sähkö, vuokra jne) hinnat ole pysyneet samana kuin 15 vuotta sitten..

Totta kai veloitat työstäsi asianmukaisen hinnan. Se, joka kitisee hinnoista, siivoaa itse.

Vierailija
134/156 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassa vasta olisisikin kallista palkata siivooja. 

Vierailija
135/156 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollaisen sotkun siivoamisesta pitää maksaa erityisen hyvin siivoajalle. Ei ole mikään normaali siivous kysymyksessä. Terveysvaara, että joutuu työskentelemään tuollaisissa olosuhteissa, missä räitään lattioille jne.

Aina siellä lattialla on sylkeä, vaikka olis kenen koti. Puhuessakin lentää sylkeä lattialle.

Vierailija
136/156 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Mun mielestä äitini siivooja on törkeän ksllis 70 euroa tunti, mutta äitini maksaa sen pulisematta. On tutun tuttu. 

Juu varakas tutun tuttu yrittäjä saa 100e tunti, mutta samantasoinen aloittava yrittäjä skipataan vaikka tekisi puolet halvemmalla. Tätä yhtälöä en ole ymmärtänyt.

Veli haki 20v töihin maansiirtofirmoihin, piti olla lähes kaikissa 5v kokemus, miten nuori pääsee siis töihin jos ei ole kokemusta, kun kaikilla ei ole tutun tuttua tai sukulaista firman johtajana. 

Vierailija
137/156 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä?? Pari tuntia viikossa ei ole mitään kämpän siivouksessa. Millaisessa sikalätissä säkin mahdat asua. 🙄

Tuo verran menee aikaa lapsiperheen kodin siivoamiseen. Mitä ihmettä yksi aikuinen touhua, että saa viikossa kämppänsä noin paskaiseksi?

Minulla on aina siistiä. Ei ole tapana porsastella ympäri kämppää.

Lapsiperheessä on 2 aikuista siivoamassa alvariinsa. Seniori ei pysty siivoamaan alvariinsa.

Yksin asuva siisti aikuinen ei sotke kotiaan. Ilmeisesti nämä, joiden kotia joutuu jatkuvasti jynssääämään tuntitolkulla, tosiaan porsastelevat menemään kuin siat läteissään.

Vierailija
138/156 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin,siivousyritykset rahastavat asiakkaittensa kotitalousvähennykset parempiin suihinsa.

Vierailija
139/156 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tekeekö joku töitä 35 e/h? Ei mitään järkeä!  :D

Vierailija
140/156 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina siellä lattialla on sylkeä, vaikka olis kenen koti. Puhuessakin lentää sylkeä lattialle.

Nyt puhuttiinkin ysköksistä, paskasta ja kusesta.

Kyllä tuollaisen siivoamisesta pitää saada kunnon korvaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi