Onko älykkäillä ja lahjakkailla miehillä vaikeampaa löytää puolisoa?
Jokaisella amismiehelläkin tuntuu olevan nainen.
Mutta minä tunnen kymmeniä dippainssimiehiä. Heistä alle puolella on puoliso.
Onko tässä jonkinlainen kohtaanto-ongelma?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, ellei mies ole ihan poikkeuksellisen ruma tai huonokäytöksinen. Ja ne ap:n kuvailemat amismiehet saavat amisnaisia.
Sen sijaan luulen vahvasti, että älykkäällä ja lahjakkaalla naisella on vaikeampaa löytää puoliso.
Itse olen keskivertolahjakas mies ja ottaisin itseäni älykkäämmän naisen enemmän kuin mielelläni, mutta jostain ihmeen syystä en usko sen toteutuvan ;)
Taas mutuilua, mun perässä on aina juosseet elämässä pitkälle tähtäävät naiset ja itse en ole suorittanut edes ammattitutkintoa. Toki olen aina ollut ahkera ja testien mukaan älykäskin, joten olen aina työllistynyt hyvin suht hyväpalkkaisiin ammatteihin vaikkei koulu kiinnostanutkaan.
Olin vähän jännempi kaveri nuorena ja tämä lienee osasyy kiinnostukseen, luonnetta ja ulkonäköä on myös kehuttu naisten toimesta aktiivisesti ja hauskakin kuulemma olen. Vaimolla on ylempi korkeakoulututkinto jonka suorittamisen ajan kävin töissä ettei tarvinnut kituutella.
Toisinaan koulutustaso korreloi ainoastaan kasvuolosuhteiden ja motivaation kanssa eikä niinkään itse älykkyyden.
ÄO-testeissä ei ole mitään järkeä ja logiikkaa. Täysin abstraktien kuvioiden pyörittelemistä. Niiden ymmärtämisessä ei ole mitään pointtia.
Mielenkiintoista olisi tietää mistä tämän DI-mollaus johtuu jne? Tai humorisointi että ne on niin ja näin. Kai tuota nyt korkeasti opiskellutkin voi vasaraa osata käyttää jne. Kateuttako?
T.Kelaloinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan päinvastoin. Koulutetut miehet perustavat perheen ja saavat lapsia useammin kuin kouluttamattomat. Ilman parisuhdetta jäävät todennäköisemmin ne kouluttamattomat. Toki myös kouluttamattomissa on lahjakkaita ja älykkäitä, mutta korkeasti koulutetut ovat todennäköisemmin sieltä lahjakkaammasta päästä.
"We study the effect of educational attainment on family formation using regression discontinuity designs generated by centralized admissions processes to both secondary and tertiary education in Finland. At both margins, admission to further education increases the probability that women form families – i.e. have children or find a partner. For men, our point estimates are near zero for all outcomes, and sometimes negative."
ETLAn raportista vuodelta 2024
Eli naisilla toisen asteen tai korkeakoulun suorittaminen lisäsi perheenmuodostusta. Miehillä tätä ei todettu, päin vastoin, koulutus saattoi jopa vähentää perheellistymistä. - mutta tuossa puhutaan suhteesta, johon kuuluu lapsia (family formation), ei pariutumisesta eli kumppanin olemassaolosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset jatkuvasti sekoittavat koulutuksen ja älykkyyden?
Koska ovat tyhmiä. Älykkyys ei kouluja tarvitse. Älykkäin on se joka ottaa itse asioista selvää.
Älykkäin ymmärtää, mitä hyötyä koulutuksesta on.
No mitä hyötyä siitä on?
Vierailija kirjoitti:
Naisen pitää aina kyetä tuntea olevansa miestä parempi älyllisesti joten fiksu "manspleinaava" mies saa naisessa aikaan tyhmyyden tunteen joka on aivan sietämätöntä.
Fiksu mies ei manspleinaa. Tuo on pikemminkin tyhmien miesten ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
ÄO-testeissä ei ole mitään järkeä ja logiikkaa. Täysin abstraktien kuvioiden pyörittelemistä. Niiden ymmärtämisessä ei ole mitään pointtia.
Vaikutat henkilöltä, joka luulee olevansa fiksu ja viisas. Paino sanalla luulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tilastot todistavat juuri päinvastaista. Mitä koulutetumpi mies, sitä todennäköisemmin on kestävässä parisuhteessa ja saa esim lapsia.
Älykäs mies on erittäin haluttu puoliso. Vaikeinta puolison löytäminen on syrjäytyneille heikkolahjaisille miehille. Naiset eivät etsi hoidokkia, vaan haluavat kunnioittaa miestään.Älykäs mies on pariutumisen suhteen Suomen kaltaisissa hyvinvointiyhteiskunnissa yhtä huonossa asemassa kuin älyllisesti heikkolahjainen. Esimerkiksi teknillisen fysiikan opiskelijoissa on paljon enemmän kokemattomia kuin saman ikäisissä amiksissa.
Älykäs on aina paremmassa asemassa parinvalinnassa kuin vähemmän älykäs.
Teknillisen fysiikan opiskelijoilla on erittäin miesvaltainen opiskelijayhteisö, ja se epäilemättä vaikuttaa heidän parinvalintaansakin. Jos harrastusyhteisötkin vielä ovat samansuuntaisia, vaikutus kumuloituu.
Kuvitellaan opiskelija Olavi, joka opiskelee teknillistä fysiikkaa ja harrastaa sählyä sekä tietokonepelejä, tai hänen kaksoisveljensä, täsmälleen yhtä älykäs Osmo, joka opiskelee luokanopettajaksi ja harrastaa paritansseja ja teatteria. Kumpi pariutuu todennäköisemmin?
Älykkäät ja lahjakkaat miehet kyllä löytävät yleisesti helposti seuraa. Mutta nimenomaan DI-miehet ovat usein vähän sellaisia tunnekylmiä nörttejä ja autisteja, näin rankasti yleistäen, joten tuo on enemmän se ongelma kuin älykkyys itsessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ovat tyhmiä. Älykkyys ei kouluja tarvitse. Älykkäin on se joka ottaa itse asioista selvää.
Älykkäin ymmärtää, mitä hyötyä koulutuksesta on.
No mitä hyötyä siitä on?
Et tainnut läpäistä tätä testiä.
Vierailija kirjoitti:
Amismiehillä on pääsääntöisesti vähemmän itsekriitiikkiä ja suurempi itsevarmuus johtuen kasvuympäristöstä, jossa miehille on annettu näkyvämpi rooli perheissä. Vaikka heillä ei mitään suurempaa menestystä elämässä olisi ollut. He uskaltavat lähestyä naisia rohkeammin, usein pähteiden suotuisalla avustuksella. Nainen tekee valinnan käytännössä lähes aina niiden lähestyneiden miesten joukosta.
Amisveetit on inceleitä.
jos älykäs mies on älyllään tehnyt rahaa, niin kyllä niitä naisia pyörii ympärillä laumoittain.
pelkällä älyllä ilman rahaa mies jää yksin.
Mitä fiksumpi mies, sitä helpommin löytää seuraa. Saatanan tollot ei löydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amismiehillä on pääsääntöisesti vähemmän itsekriitiikkiä ja suurempi itsevarmuus johtuen kasvuympäristöstä, jossa miehille on annettu näkyvämpi rooli perheissä. Vaikka heillä ei mitään suurempaa menestystä elämässä olisi ollut. He uskaltavat lähestyä naisia rohkeammin, usein pähteiden suotuisalla avustuksella. Nainen tekee valinnan käytännössä lähes aina niiden lähestyneiden miesten joukosta.
Amisveetit on inceleitä.
Ei kyllä incelit on enempi tämmösiä niinkuin minä. Mutta eikai se meinaa että naisia pitäisi vihata vaikka incel onkin? Välillä saa semmoisen kuvan täällä.
T.Kelaloinen
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan totta, esimerkiksi laajassa ACE- testissä tuo "kuvioiden pyörittely" on vain yksi osa- alue, vaikka tuo ei suoranaisesti älykkyystesti olekkaan niin kyvyt tulevat silti paremmin ilmi kuin esimerkiksi mensan testissä.
Vierailija kirjoitti:
jos älykäs mies on älyllään tehnyt rahaa, niin kyllä niitä naisia pyörii ympärillä laumoittain.
pelkällä älyllä ilman rahaa mies jää yksin.
Sulta ei kysytty, inseli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys ja koulutus käsittääkseni korreloivat. Pyörää ei kannata keksiä uudelleen. Kannattaa kouluttautua ja sitten ottaa itse asioista selvää itse. Kaikkea tietoa ei löydy kirjoista, joten asioiden selvittäminen itse voi olla mielenkiintoinen projekti.
Se ei ole mikään itseisarvo että pariutuu ja lisääntyy nuorena. Viisaammat ihmiset käyttävät harkintaa, tyhmät vat viettiensä vietävissä.