Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkoti sulkeutuu klo 17, mutta toivotaan, että lapset haetaan 16.40 mennessä

Vierailija
28.08.2026 |

Kunnallinen päiväkoti kyseessä, lapsi hoidossa töidemme vuoksi.

Lapsi siirtyi kunnalliseen päiväkotiin, joka menee kiinni klo 17. Olemme hakeneet lapsen yleensä klo 16.50-16.58 välisenä aikana (lapsi menee hoitoon klo 9.00). Nyt meille tultiin sanomaan, että olisi hyvä, jos lapsi haettaisiin 16.40 mennessä, jotta oman ryhmän aikuinen voi kertoa päiväkotipäivän kuulumiset. Kokevat kuulemma hankalaksi sen, jos ryhmien yhteiselle iltapäivystäjälle pitäisi kertoa lapsen kuulumiset, jotta hän välittäisi ne meille. Vihjattiin myös, että perjantaisin on tapana, että monet perheet hakevat lapsensa jo aiemminkin.

Onko tämä ihan normaali käytäntö? Olen ymmärtänyt, että jos päiväkoti on viiteen asti auki, niin se on takaraja lapsen hakemiselle. Ja todellako ihmisillä on työt, joista pääsee perjantaisin lähtemään etuajassa?

Kommentit (1441)

Vierailija
1441/1441 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelin korvalla ei kyllä lasta saisi hakea kuin poikkeustapauksissa. Pitää aikatauluttaa palaveriin vaikka 10 min tauko itselle jos muu ei auta.

Kernaasti kuulisin, että miten? "Hei Yritys ja sen 130 työntekijää, pidetään kaikki nyt 10 min tauko, koska haen lasta päikystä?" vai kenties "Sori Asiakas, mulla on nyt tärkeempää kuin kuunnella sun huolias." Tai ehkä "Kuules Toimari, nyt pitää lopetella, jotta saan kuulla miten Vilja-Valtteri on tehnyt hienon mutakakun."

Niinpä, sinulle ei lapsesi ole kovinkaan tärkeä. Olisi ollut parempi jättää lapsi tekemättä! 

'

Aika monelle on tärkeää pystyä turvaamaan toimeentulo ja lapsen tulevaisuus. Toisin kuin sinä moni meistä hankkii toimeentulo tekemällä töitä.

No jopas, kyllä minä käyn töissä, ihan siellä päiväkodissa, missä odotan sinun lapsesi kanssa että kello tulisi viisi ja hakisit lapsesi kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi