Kokevatko pitkään työttöminä olleet olevansa osa tätä yhteiskuntaa?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Nostan tuet ja teen pimeästi töitä. Muuten en pärjää. Luulen, että on samanlainen olo kuin esim.niillä Helsinki Garden hallia ajaneilla veijareilla eli Kokkisella ja kumppaneilla eli paskat muista.
Hallitus järjesti ison siivun pilkkahinnalla Uudenkaupungin autotehtaalla aloittavasta puolustustyhtiöstä Kokkisen sijoitusyhtiölle.
Jos rehellinen olen niin ei minulla ole mitään mielenkiintoa yhteiskuntaa tai muita ihmisiä kohtaan. Nautin omasta rauhastani ja lähes välttelen ihmisiä. En myöskään esim äänestä.
Miksi aina pitäisi olla työssäkäyvä ikään kuin oletuksena? Mitä jos vaikka rahaa on riittävästi tai haluaa hoitaa lapsiperhettä?
Kuka olisi osa pahaa yhteiskuntaa? Eikö se vaadi että muihin voi luottaa jossain.
Vierailija kirjoitti:
Ei aina voi lähteä opiskelemaan jos jää työttömäksi.
Opiskelemaan ei noin vain lähdetä, ensin pitää päästä sisään sinne kouluun ja rahoittaa se opiskelu jollain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yhteiskunta" on mielikuvitusta.
Ei ole ja kyllä mä työttömänä seuraan politiikkaa ja muuta yhteiskunnallista kehitystä aktiivisesti. Juttelen ihmisten kanssa. En mä koe mitenkään eristyksissä olevani.
Mikä tämä "yhteiskunta" on?
Missä voin nähdä sen tai koskettaa sitä?
Se on sellainen, jota aikuiset kutsuu abstraktiksi asiaksi. Konkreettinen tuohon liittyvä asia on valtio, jonka kansalainen kyllä huomaat monessa yhteydessä ihan konkreettisesti olevasi.
Vierailija kirjoitti:
Kuka olisi osa pahaa yhteiskuntaa? Eikö se vaadi että muihin voi luottaa jossain.
Paha yhteiskunta, jolta saa työttömyystuet?
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina pitäisi olla työssäkäyvä ikään kuin oletuksena? Mitä jos vaikka rahaa on riittävästi tai haluaa hoitaa lapsiperhettä?
Silloin termi on nk. piilotyötön. Nämäkin hallitus haluaisi työelämään, jos heiltä kysytään.
En. En kokenut olevani osa yhteiskuntaa edes silloin, kun minulla oli töitä. En myöskään opiskeluaikana kokenut olevani opiskelijayhteisöä. Peruskoulussa en kokenut kuuluvani siihen luokkaan, jonka kanssa kävin koulua.
En ole koskaan kokenut olevani osa mitään ihmisryhmää.
Vierailija kirjoitti:
Jos rehellinen olen niin ei minulla ole mitään mielenkiintoa yhteiskuntaa tai muita ihmisiä kohtaan. Nautin omasta rauhastani ja lähes välttelen ihmisiä. En myöskään esim äänestä.
En ymmärrä tuota. Todellakin äänestän. Ja pitkäaikaistyötön olen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ja kyllä mä työttömänä seuraan politiikkaa ja muuta yhteiskunnallista kehitystä aktiivisesti. Juttelen ihmisten kanssa. En mä koe mitenkään eristyksissä olevani.
Se on sellainen, jota aikuiset kutsuu abstraktiksi asiaksi. Konkreettinen tuohon liittyvä asia on valtio, jonka kansalainen kyllä huomaat monessa yhteydessä ihan konkreettisesti olevasi.
Mikä tämä "valtio" on? Missä voin nähdä sen tai koskettaa sitä?
Vierailija kirjoitti:
En. En kokenut olevani osa yhteiskuntaa edes silloin, kun minulla oli töitä. En myöskään opiskeluaikana kokenut olevani opiskelijayhteisöä. Peruskoulussa en kokenut kuuluvani siihen luokkaan, jonka kanssa kävin koulua.
En ole koskaan kokenut olevani osa mitään ihmisryhmää.
Mun mielestä se, että kirjoittelet tänne, osoittaa, että kaipaat yhteenkuuluvuutta ja ihmiskontaktia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuota. Todellakin äänestän. Ja pitkäaikaistyötön olen itsekin.
ei sinun tarvitsekaan. minä en vain koe että äänestämisellä on mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä "valtio" on? Missä voin nähdä sen tai koskettaa sitä?
Menet vaikka rajalle niin huomaat. Koskettaa sua myös esim. lain, verojen ja oppivelvollisuuden muodossa. Sulla on myös oikeuksia esim. työttömyysetuus ja terveydenhuolto. Niistä epäilemättä nautit hyvinkin konkreettisesti.
Tottakai kokevat. Todistusaineisto: kirjoittelevat päivät pitkät tänne palstalle yhteenkuuluvuutta hakien.
Ei minulta koskaan kysytty, että haluanko:
A. Syntyä tähän maailmaan
B. Olla osa tätä yhteiskuntaa
Että jos lähdetään siltä pohjalta liikkeelle.
En koe, uskoni,yhteenkuuluvaisuus hävisi kun Suomi tarkoituksella ajettiin lamaan 90 luvulla
Ja kun näin kuinka moni yrittäjistä teki itsemurhan. Tämä eliitti joka johtaa suomea on kiinnostunut vain omista hillotolpistaan, eikä heillä ole halua muuttaa asioita.
Kun kuolen tunnen yhteenkuuluvuutta muiden kuolleiden kanssa hautausmaalla. Siellä ovat herrat ja narrit sulassa sovussa,tittelit riisuttuna.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kokevat. Todistusaineisto: kirjoittelevat päivät pitkät tänne palstalle yhteenkuuluvuutta hakien.
Että tältä palstalta löytyisi yhteenkuuluvuutta 😄 Kunhan tappaa aikaa kuolemaa odotellessa.
Olen ollut 10 vuotta työtön, enkä koe mitään osaa tähän sairaaseen yhteiskuntaan, käytän kuitenkin kaikki mahdolliset yhteiskunnan tuet ja avustukset hyväksi ja teen viranomaisten elämästä mahdollisimman vaikeaa, niin kauan kuin elän.