Kokevatko pitkään työttöminä olleet olevansa osa tätä yhteiskuntaa?
Kommentit (71)
Jo Margaret Thatcher sanoi aikanaan, että yhteiskuntaa ei ole olemassa.
On vain ihmisiä.
Tietysti olen ja en todellakaan mainosta työttömyyttäni ja kukaan ei edes kysy. Olen naimisissa ja aikuiset lapset. Lemmikkejä on ja ihana talo. Sijoitan, maalaan ja neulon. Oliko muuta kysyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yle on EBUN kallein yhtiö. Kulut yli 600 miljoonaa euroa joka vuosi.
Ei ole! Älä persu valehtele!!!!
Tarkista itse. Helppoahan tuo on selvittää. Taidat olla tyypillenen vih ervase mmistolainen eli valehteleva vaj akki.
Olin pitkään työttömänä 2010-luvulla, koin kyllä joo kasvatin samalla lapsiani. Sittemmin maksanut paljon veroja taas ja työttömyysvakuutusmaksuja yms ja sitä ennen opiskelin tutkinnon. Haluatko että ihmiset syrjäytyisi työttömyysaikana ja jos haluat niin miksi? Olet vahingoniloinen, nautit toisten kärsimyksestä vai mikä on syynä? Olet vaan parempi ihminen yleisesti?
Vierailija kirjoitti:
Ei aina voi lähteä opiskelemaan jos jää työttömäksi.
mieti uudelleen sittupää mitä tuli sanotuksi-
Käyn kokopäivätöissä, välillä ollut osa-aikaisuutta, olen tehnyt määräaikaisia pätkiä 12 vuotta. Veroprosentti on välillä nolla, korkeimmillaan on tainnut olla 6,5%. En koe mitenkään erityisesti olevani 'yhteiskunnan osa'. Olen vain joku hajuton, mauton ja näkymätön henkilö, jonka työpanos on yhteiskunnalle lähinnä 0. Elätän itseni, en nosta tukia, mutta ei mun työ eikä työstä maksettu vero yhteiskuntaa liikuta suuntaan eikä toiseen.
Koen. Tein vuosikymmeniä töitä. Olen täysin uupunut. Hoidan erityislastani ja siihen sekä kodin hoitamiseen menee kaikki vähäisetkin voimani.
Olen ollut vuosikymmeniä työelämässä ja sitten sairastuin ja jouduin ulos. Järkytyin siitä miten kaikesta tuli mahdotonta. Ei saa terveydenhoitoa, ei mitään. Lapset lentää pesästä lähivuosina ja olen päättänyt hoidattaa viimeisillä rahoilla itseni kuntoon ja etsiä töitä ulkomailta. En siedä tätä maata.
Aikoinaan olin ajoittain työtön, en kokenut olevani syrjäytynyt, kuitenkin maksoin veroni vaikka sainkin tukia. Tykkäsin välillä ollakin työtön ja olin iloinen kun sain joskus määräaikaisen työsopimuksen ja palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kokevat. Todistusaineisto: kirjoittelevat päivät pitkät tänne palstalle yhteenkuuluvuutta hakien.
Että tältä palstalta löytyisi yhteenkuuluvuutta 😄 Kunhan tappaa aikaa kuolemaa odotellessa.
Voi sitä muullakin lailla tappaa aikaa, mutta jokin houkutteli sut tänne palstalle. Ihmiskontakti tietenkin. Vaikka sitten vaan trollailisit, sitähän sä haet. Dopamiinia saat siitä, koska me ollaan laumaeläimiä.
Toki on ne muutkin ajantappokeinot käytössä. Turha paskanjauhanta täällä yksi niistä. Eikä se ole mikään ihmiskontakti.
Kun olet ollut pois yli 10v ja 63 ja saikulla, Kela aloittaa tukitoimet uudestaan. Lääkäri tosin kielsi.