Miksi nykyajan nuoret naiset imettävät julkisilla paikoilla?
Kommentit (281)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan turhake on muksun kanssa shoppailemassa koko päivän niin jossainhan se on tehtävä.
Onpa kummallinen teoria. Vauvan kanssa verkkokauppashoppailu sohvannurkasta on huomattavasti kätevämpää, harmi kun sitä ei oltu keksitty 25 v sitten. Julki-imetyskeskustelua käytiin tällä palstalla jo sillonöin.
Eli nyt ei palstamiliisin mielestä saa keskustella, kun siitä on jo puhuttu 25 vuotta sitten?
Keskustele pois, valmista ei tule. Mielipiteet ovat kuin pyllyreikä, jokaisella omansa. Tämä nyt lähinnä siihen, jos joskus junnu kuvittelee ettei "ennenkään".
En tiedä minkä ikäinen olet, mutta meidän talon naisimmeiset(nyt 55-60) eivät imettäneet marketeissa.
Ei sillä, että paheksun, kunhan totean.
Totta, lapsenkin pitää saada ruokarauha. Marketissa sitä ei ole.
Lue juttu, persutollo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaisempina vuosina ihmisillä oli käytössätapoja, jos imetys häiritsi osasivat kääntää pään pois ja katsoa muualle, ymmärtäen, että vauvan nälkä tulee hoitaa pois heti eikä kohta. Jos jollain olisi tullut mieleen imetystä kauhistella tai rintoja ihailla olisi varmasti saanut kuulla olevansa moukka.
No siitähän tässä on kyse.Kun ei voida mennä sivummalle ja käyttää vaikka harsoa.Mutta ei, pitää mennä keskelle kauppaa tai kahvilaa ym. Koska on oikeus ja vauvalla nälkä ym .Minä-minä.
Eiköhän tuo minä-minä kuvaa enemmän sinua. Kaikkien pitäisi koko ajan tanssia sinun herkkien tunteiden ympärillä.
Miehet on seksualisoineet vauvan ruokintavälineet ja nyt naisten pitäisi peittää ne kun miehet tai naisvihan sisäistäneet naiset ei osaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vauvalla on nälkä?
Sitten mennään jonnekin sivummalle ja käytetään harsoa.
Kyseinen äiti menikin sivummalle, jossa ei ollut ketään ennenkuin lessumyyjä tuli möyhäämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaisempina vuosina ihmisillä oli käytössätapoja, jos imetys häiritsi osasivat kääntää pään pois ja katsoa muualle, ymmärtäen, että vauvan nälkä tulee hoitaa pois heti eikä kohta. Jos jollain olisi tullut mieleen imetystä kauhistella tai rintoja ihailla olisi varmasti saanut kuulla olevansa moukka.
No siitähän tässä on kyse.Kun ei voida mennä sivummalle ja käyttää vaikka harsoa.Mutta ei, pitää mennä keskelle kauppaa tai kahvilaa ym. Koska on oikeus ja vauvalla nälkä ym .Minä-minä.
Iik, tissi ja maitoa lapselle. Kriisiapu paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Se oli 80-luvulla, kun vauva nautti rintaa bussissa, eikä kukaan jäänyt kummastelemaan.
Höpön löpön...
N59
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan turhake on muksun kanssa shoppailemassa koko päivän niin jossainhan se on tehtävä.
Turhake? Kotiinko pitäisi päiviksi jumittaa?
Tämän ymmärtäminen tuntuu todellakin olevan moinlle vaikeaa. Jos imetys pitää tehdä piilossa, se lukitsee nuoren äidin neljän seinän sisälle. Niin kuin konservatiivit haluaa. Kuitenkaan tähän ei ole mitään syytä. Sitten äidit (ja vähän myöhemmin kun lapset kasavaa) ovat mm. yksinäisiä. jne.
Miksi te hommaatte lapsia jos se lyhyt vauva-aika pitää kuluttaa kaupoissa?Miten olisi lapseen keskittyminen ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä V I T TU A se sinulle kuuluu. Voi kääntää mulkosilmäsi toiseen suuntaan ja keskittyä omaan elämääsi. Kokeileppa sulkea ne silmät seuraavalla kerralla ja kävellä ohitse. Osaatko?
Älä leiki koneesi ääressä pelottavampaa kuin oikeasti olet, kaikille löytyy kengittäjä.
Itsellesikö tuota hoet? Auttaako?
Olen kyllä hänen kanssaan samaa mieltä. Eli neuvona, jos et uskalla puhua ihmisille rumasti oikeassa elämässä, älä tee niin verkossakaan.
Nykyajan ihminen elää tietokoneen avulla eräänlaista kaksoiselämää; on se rohkea keksitty persoona ja tosielämän nyhverö.
Kovaa puhetta rumasti muille tällä palstalla puhuvilta, jotka alkavat ylenkatseellisesti syyllistää muita, kun nämä antavat teille tampioille juuri sellaista palautetta kuin ansaitsette. Huomaa, ettette osaa varsinaiseen asiaan sanoa mitään, kun toinen uhkailee perusjonnen tyylillä ja toinen sormi ojossa saarnaa asian vierestä.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Niin, kuten vessassa tai pukukopissa? Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa kummallinen teoria. Vauvan kanssa verkkokauppashoppailu sohvannurkasta on huomattavasti kätevämpää, harmi kun sitä ei oltu keksitty 25 v sitten. Julki-imetyskeskustelua käytiin tällä palstalla jo sillonöin.
Eli nyt ei palstamiliisin mielestä saa keskustella, kun siitä on jo puhuttu 25 vuotta sitten?
Keskustele pois, valmista ei tule. Mielipiteet ovat kuin pyllyreikä, jokaisella omansa. Tämä nyt lähinnä siihen, jos joskus junnu kuvittelee ettei "ennenkään".
En tiedä minkä ikäinen olet, mutta meidän talon naisimmeiset(nyt 55-60) eivät imettäneet marketeissa.
Ei sillä, että paheksun, kunhan totean.
Olen 55. Olen imettänyt lapsiani julkisilla paikoilla 90- 2000 -luvulla. Ei paheksuttu. Oli ihan normaalia silloin. Sitä aikaisemmin esim. 70- luvulla imetystä ei niin suosittu eikä pidetty tärkeänä vauvan terveydelle.
Minä olen 54 vuotias, imetin ns julkisella paikalla mutta menin johonkin perä nurkkaan sen tekemään. Olen valitettavasti nähnyt näitä jotka yrittää imettää hirveän hälyn keskellä. Töissäni yksi äiti yritti imettää vauvaa kahvilan pöydällä, mutta siellä oli just silloin häirikkö pariskunta, ei siitä mitään tullut, ennen kuin sai häiriköt ulos ja oven kiinni, vaikka tämäkin äiti yritti vähän syrjemmässä, mutta lapsi itki ihan hirveästi kun ei ollut rauhallista, juurikin tuon häirikkö pariskunnan takia. Eli myös sen lapsen kannalta mennään vähän syrjemmälle ei he kuuroja ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei? Nykyajan nuoret naiset eivät häpeile sitä, että ruokkivat vauvojaan. Miksi pitäisi?
Ennen varsinkin imetettiin julkisesti, eikä silloin incelit vinkuneet että kylläpä kiihottaa nähdä vauva tississä.
Ennen tuollaiset runkkariveetit hakattiin porukalla. Pitäisi nytkin.
Aimo
Se on kuule se piereskelevä ja lutkuttava vauva joka ällöttää .Jos sinua kiihottaa turvonneet tissit niin ei voi mitään.
Ei sen naisen rinnat sua varten ole. Jos vihaat vauvoja, pysy kaukana niistä. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Jos vauvalla on nälkä?
Kummasti ennen se kakaran ruokkiminen on onnistunut esim vessassa tai pukukopissa kun on ollut pakko päästä shoppailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään onglmaa ole jos tekee tämän säädyllisesti, niin kuin muutkin elävät. Vilautella ei saa, joten edessä on parempi käyttää harsoa tai jotain muuta. Harsoja saa myös unikkokuosissa.
Toivottavasti olet johdonmukainen ja vaadit miehille paitaa. Ei niillä ole mitään tekosyytä esitellä nännejään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iik, tissi ja maitoa lapselle. Kriisiapu paikallaan.
Jos sinulla on joku tissifetissi niin se on sinun ongelma.Minua ne turvonneet tissit ällöttää ja minä -minät myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei? Nykyajan nuoret naiset eivät häpeile sitä, että ruokkivat vauvojaan. Miksi pitäisi?
Ennen varsinkin imetettiin julkisesti, eikä silloin incelit vinkuneet että kylläpä kiihottaa nähdä vauva tississä.
Aimo
Se on kuule se piereskelevä ja lutkuttava vauva joka ällöttää .Jos sinua kiihottaa turvonneet tissit niin ei voi mitään.
Ei sen naisen rinnat sua varten ole. Jos vihaat vauvoja, pysy kaukana niistä. Problem solved.
Minua naisena oksettaisi jos joku pedari kiihottuisi kun imetän vauvaani. Todellakin imetän katseilta poissa. Naisia joita pedarien katseet ei haittaa, ovat itse osa ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet näkee että vauva syö, ja silti olettaa, että tuntemattoman naisen tissit on heitä varten esillä. Mikä mielisairaus tuo on? Ei kai narsistillakaan sentään noin huonosti mene?
Sama kun mies käy kuseella ja naiset näkee miehen pippelin. ei se ole naisia varten vaikka naiset niin kuvittelee soittaessa poliisia.
Miten se on sama asia? Vai imeekö sitä sun pippelii vauva? Ei sit ihme jos naiset ja ihan kaikki muutki soittaa poliisin. Outoo et ees kelailet tollasii asioit ku puhutaan imetyksest.
M35
Kiihottava yhtälailla kuin miehille rinnat. outoa että nukuit terveystiedon tunnilla.
N38
Sergei ei osaa suomea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhake? Kotiinko pitäisi päiviksi jumittaa?
Tämän ymmärtäminen tuntuu todellakin olevan moinlle vaikeaa. Jos imetys pitää tehdä piilossa, se lukitsee nuoren äidin neljän seinän sisälle. Niin kuin konservatiivit haluaa. Kuitenkaan tähän ei ole mitään syytä. Sitten äidit (ja vähän myöhemmin kun lapset kasavaa) ovat mm. yksinäisiä. jne.
Miksi te hommaatte lapsia jos se lyhyt vauva-aika pitää kuluttaa kaupoissa?Miten olisi lapseen keskittyminen ?
Jotta pää ei lahoa eristyksissä. Samasta syystä kuin sinä haluat joskus ulos. Ja eikö se ole lapseen keskittymistä että sitä syöttää?
Kuulostaa siltä että sinun ja kaltaistesi takia naisten pitäisi pysyä sisällä jotta teidän herkkä psyykkeenne ei järky. Että tuoreiden äitien pitäisi sopia teidän laatimaanne muottiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nämä julkisesti imettävät ovat huomiota hakevia naisia joiden ainoa saavutus elämässä on se lapsi.
Minäkin olen olemassa ja tärkeä, katsokaa minua.
...Tai siiten niitä jotka letit rastakiharalla kulkevat pitkin kaupunkia paheksumassa muiden sääntöriippuvaista elämää.
Jaa että lapsen ruokkiminen on huomionhakua? Mikäs sinun elämäsi suurin saavutus on, amiksesta valmistuminen vuonna 1990?
En valmistunut.
Ap
Suurin osa täällä julkista imettämistä puoltavista on alemman koulutustason ihmisiä, kuten sinä.
Et tule ikinä näkemään ruokakaupassa imettämässä korkeakoulututkinnon suorittanutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aimo
Ja jos sinua ällöttää se vauva, niin hui kamala, mene pois paikalta tai opettele sietämään. Aikuinen ihminen voi tehdä kumpaakin, vauva ei.
Voin myös sanoa, että piereskelevä, lutkuttava ja märisevä aikuinen on paljon rasittavampi. Vauva voi oppia noista pois, aikuisen kohdalla näyttää siltä että ei oppinut.
Se oli 80-luvulla, kun vauva nautti rintaa bussissa, eikä kukaan jäänyt kummastelemaan.