Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyajan nuoret naiset imettävät julkisilla paikoilla?

Vierailija
21.08.2026 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012217894.html

Onko tämäkin jotain nykyajan muotia?

Huomionhakua?

Kommentit (229)

Vierailija
81/229 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei? Nykyajan nuoret naiset eivät häpeile sitä, että ruokkivat vauvojaan. Miksi pitäisi? 

Ennen varsinkin imetettiin julkisesti, eikä silloin incelit vinkuneet että kylläpä kiihottaa nähdä vauva tississä.

Ennen tuollaiset runkkariveetit hakattiin porukalla. Pitäisi nytkin.

Aimo

Se on kuule se piereskelevä ja lutkuttava vauva joka ällöttää .Jos sinua kiihottaa turvonneet tissit niin ei voi mitään.

Sinäkin olet joskus ollut piereskelevä ja lutkuttava vauva. Eikö yhtään ällötä oma olemassaolosi.

Vierailija
82/229 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan turhake on muksun kanssa shoppailemassa koko päivän niin jossainhan se on tehtävä.

Turhake? Kotiinko pitäisi päiviksi jumittaa? 

Tuo on incelin mielipide, nainen on incelille turhake

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/229 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikea ymmärtää tätä paheksuntaa ja kommentointia, keitä nää ihmiset on. Pelkää provoilua?

Vierailija
84/229 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He ovat feminismin voimaannuttamia. Suurin osa uimarannoilla paljaita pakaroitaan ja paljaita tisuleitaan esittävistä ovat myös femahtaneita.

Uimarannoilla, jossa naiset voivat olla tisulit paljaina,  on julkinen imettäminen yllättäen erittäin harvinaista, vaikka rannoilla on varsin paljon imeväisikäisiä. Jostain syystä julkisen imettämisen tarve ilmaantuu nimenomaan kaupoissa, busseissa, ratikoissa, junissa, baareissa, ravintoloissa, yms.

Niin, se vauvan nälkä, eli imettäminen, ei ole mikään hengenhätä. Julkisella imettämisellä saa femakoitunut nainen sometililleen matsua ja joskus kilahtaa ihan jättipotti kuten nyt tälle prismaimettäjälle.

Kuuntelet siis kaupassa ennemmin vauvan kovaäänistä nälkäitkua kuin sivuutat jossain penkillä istuvan naisen, joka rauhallisesti imettää rauhallista lastaan? Vtttu te incelit olette sekopäitä.

Vierailija
85/229 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nämä julkisesti imettävät ovat huomiota hakevia naisia joiden ainoa saavutus elämässä on se lapsi. 

Minäkin olen olemassa ja tärkeä, katsokaa minua.

...Tai siiten niitä jotka letit rastakiharalla kulkevat pitkin kaupunkia paheksumassa muiden sääntöriippuvaista elämää.

Jaa että lapsen ruokkiminen on huomionhakua? Mikäs sinun elämäsi suurin saavutus on, amiksesta valmistuminen vuonna 1990?

Vauvaa voi ruokkia sivummallakin .Jos sitä ei tee on se juurikin huomionhakuisuutta.Minä-minä ja minun vauva.,katsokaa kaikki.

Vierailija
86/229 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pirun ihmeellistä siinä muka on jos äiti syöttää lastaan? Sitä varten ne rinnat on, vaikka pervot ukot ja kaikesta loukkaantuvat kukkahattutädit eivät sitä ymmärrä.

Mitä ihmeellistä siinä on jos mies kaivaa palleja ilman housuja? sitä varten pallit on vaikka pervot naiset loukkaantuu.

Pallien kaivaminen julkisesti ilman housuja on pikkuisen eri asia kuin vastasyntyneen ihmislapsen ruokkiminen.

Vierailija
87/229 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi tullut mieleenikään imettää julkisella paikalla. Kotonakin menin aina makuuhuoneeseen imettämään, jos oli vieraita. Se oli vain minun ja lapseni hetki, johon keskityin 100 %. 

En itsekään syö kaupassa hyllyjen välissä, eikä lapsetkaan ole syöneet. 

Vierailija
88/229 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nämä julkisesti imettävät ovat huomiota hakevia naisia joiden ainoa saavutus elämässä on se lapsi. 

...Tai siiten niitä jotka letit rastakiharalla kulkevat pitkin kaupunkia paheksumassa muiden sääntöriippuvaista elämää.

Jaa että lapsen ruokkiminen on huomionhakua? Mikäs sinun elämäsi suurin saavutus on, amiksesta valmistuminen vuonna 1990?

Vauvaa voi ruokkia sivummallakin .Jos sitä ei tee on se juurikin huomionhakuisuutta.Minä-minä ja minun vauva.,katsokaa kaikki.

Tämä nuori äiti oli kesken ruokaostosten mennyt imettämään nälkäistä vauvaansa lastentarvikeosastolle, missä ei ollut muita asiakkaita, kun myyjä komensi hänet sovituskoppiin.

Kysy sinäkin äidiltäsi missä sinua oli imetetty, kaupan kassallako.

Vierailija
89/229 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki marketeissa imettävät ovat alemman koulutustason kansalaisia jotka esittelemällä lastaan saavat ikäänkuin lisää arvostusta itselleen ihmisinä.

Aivan varma, ettet tule näkemään kaupassa yhdenkään korkeakoulututkinnon suorittaneen tissejä.

Itseasiassa lapsentahtinen imetys on lapsestaan kiinnostuneen korkeakoulutetun juttu. Ainakin ennen oli. Juntimmat siirtyi korvikkeeseen . Kyä näin on. Tai ainakin oli.

Vierailija
90/229 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on vaikea ymmärtää tätä paheksuntaa ja kommentointia, keitä nää ihmiset on. Pelkää provoilua?

Miten voi jonkun mielestä olla normaalia imettää esim.keskellä kauppaa?

Vierailija
91/229 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehet ovat stripparien syleilyssä kertoo Hesari, näin äidit joutuvat vauvojensa kanssa hankkimaan leipänsä  ostareilla, tissit paljaana🤔

Vierailija
92/229 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisilla paikoilla imetetään silloin kun vauva tarvitsee ruokaa julkisilla paikoilla. Aika yksinkertaista.

Vierailija
93/229 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nuori äiti oli kesken ruokaostosten mennyt imettämään nälkäistä vauvaansa lastentarvikeosastolle, missä ei ollut muita asiakkaita, kun myyjä komensi hänet sovituskoppiin.

Kysy sinäkin äidiltäsi missä sinua oli imetetty, kaupan kassallako.

Minua ei imetetty keskellä kauppaa,silloin oli ihmisillä sentään käytöstapoja.Eikä otettu nokkiinsa kun ohjattiin pukukoppiin jossa on yleensämyös penkki.

Vierailija
94/229 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi jonkun mielestä olla normaalia imettää esim.keskellä kauppaa?

Koska se on. Tämäkin henkilö, josta keskustelu tällä kertaa lähti liikkelle, etsi jo kaupasta hiljaisemman paikan, eikä ollut esimerkiksi kalatiskin edessä imettämässä. Mutta kun ei kelpaa, vaan pitää mennä johonkin verhon taakse vähintään, mieluiten pysyä kotona.

Vierailija
95/229 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa hyvän syyn esitellä tissejä julkisesti

Vierailija
96/229 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisilla paikoilla imetetään silloin kun vauva tarvitsee ruokaa julkisilla paikoilla. Aika yksinkertaista.

Eli minä-minä ja minun vauva joka on maailman napa?.Ei näytä kyllä olevan kun pikkuvauva pitää raahata kauppakeskukseen.

Vierailija
97/229 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei. Äideilläkin on oikeus elää ja vauvan kanssa joutuu olemaan niin paljon kotona muutenkin, että on elintärkeää päästä välillä tuulettumaan.

Mistä luulet että maailman kaikki miljardit ihmiset ovat tulleet, jolleivat jonkun kupeelta? Opettele sietämään.

Lisääntyminen ei ole teidän sukupolvenne keksintöä.

Miten ennen pärjättiin?

Siten, että naisia kiusaavat pervopojut hakattiin porukalla että oppivat olemaan.

M

Vierailija
98/229 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niitä ole sellaisia imettämiseen tarkoitettuja huiveja, jotka peittää ja antaa enemmän yksityisyyttä lapselle ja äidille? Ymmärrän jos sellaista käyttää ja menee hieman syrjemmälle, mutta en sitä, että paljas tissi vedetään esille keskellä ravintolaa.

Vierailija
99/229 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet kulkevat kesäisin ilman paitaa ja persevako vilkkuen? Itsestäänpaljasteluahan se vain on, toisin kuin naisilla. Nainen ruokkii lapsensa silloin kun pitää, hätä ei lue lakia. Ja miksi ylipäänsä ihmiset kyttäävät äitejä ja heidän vauvoja? Pitäkää huoli omista asioistanne.

Niinpä.

Ja äitien kyttäys ja kaikesta syyttelyhän johtuu ihan puhtaasta naisvihasta. Se on niin kätevä se muksu, kun sillä voi syytellä ja kiristää naisia mitä typerimmillä tavoilla.

Ihan sama kuin ne a b o r t i n vastustajat; eihän niitä ikinä ole kiinnostanut jo syntyneiden lasten asiat, mutta niin kauan kuin saa kiristää jotain naista elämään tietyllä tavalla niin jipii!

Ja miettikääs mikä olisi tilanne, jos kyseinen äiti olisi ruokkinut lasta tuttipullolla julkisella paikalla; hyi kauheaa, kun nykyajan äidit eivät huolehdi ja imetä lapsiaan!! Tuttipullosta vain saa korviketta! Lasu nyt heti!

Vierailija
100/229 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisempina vuosina ihmisillä oli käytössätapoja, jos imetys häiritsi osasivat kääntää pään pois ja katsoa muualle, ymmärtäen, että vauvan nälkä tulee hoitaa pois heti eikä kohta. Jos jollain olisi tullut mieleen imetystä kauhistella tai rintoja ihailla olisi varmasti saanut kuulla olevansa moukka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi