Miksi nykyajan nuoret naiset imettävät julkisilla paikoilla?
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nämä julkisesti imettävät ovat huomiota hakevia naisia joiden ainoa saavutus elämässä on se lapsi.
Minäkin olen olemassa ja tärkeä, katsokaa minua.
...Tai siiten niitä jotka letit rastakiharalla kulkevat pitkin kaupunkia paheksumassa muiden sääntöriippuvaista elämää.
Jaa että lapsen ruokkiminen on huomionhakua? Mikäs sinun elämäsi suurin saavutus on, amiksesta valmistuminen vuonna 1990?
Vierailija kirjoitti:
He ovat feminismin voimaannuttamia. Suurin osa uimarannoilla paljaita pakaroitaan ja paljaita tisuleitaan esittävistä ovat myös femahtaneita.
Uimarannoilla, jossa naiset voivat olla tisulit paljaina, on julkinen imettäminen yllättäen erittäin harvinaista, vaikka rannoilla on varsin paljon imeväisikäisiä. Jostain syystä julkisen imettämisen tarve ilmaantuu nimenomaan kaupoissa, busseissa, ratikoissa, junissa, baareissa, ravintoloissa, yms.
Ikään kuin feminismi olisi jotenkin huono juttu :) tai on se varmaan tuollaisille palstauleille...
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nämä julkisesti imettävät ovat huomiota hakevia naisia joiden ainoa saavutus elämässä on se lapsi.
...Tai siiten niitä jotka letit rastakiharalla kulkevat pitkin kaupunkia paheksumassa muiden sääntöriippuvaista elämää.
Jeps. Se vauvahan ei siis tarvitse ruokaa ollenkaan. Tai jos sen tulee nälkä, sille voi sanoa, että hei, kuule, jos nyt imetetään, niin jollekin vauvapalstalla pahaa oloaan purkavalle henkilölle voi tulla paha mieli imettämisestä, niin eiköhän odoteta kotiin. Hienoa, että täällä on näin älykkäitä ihmisiä, jotka ymmärtävät, miten asiat oikeasti ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan turhake on muksun kanssa shoppailemassa koko päivän niin jossainhan se on tehtävä.
Onpa kummallinen teoria. Vauvan kanssa verkkokauppashoppailu sohvannurkasta on huomattavasti kätevämpää, harmi kun sitä ei oltu keksitty 25 v sitten. Julki-imetyskeskustelua käytiin tällä palstalla jo sillonöin.
Eli nyt ei palstamiliisin mielestä saa keskustella, kun siitä on jo puhuttu 25 vuotta sitten?
Keskustele pois, valmista ei tule. Mielipiteet ovat kuin pyllyreikä, jokaisella omansa. Tämä nyt lähinnä siihen, jos joskus junnu kuvittelee ettei "ennenkään".
En tiedä minkä ikäinen olet, mutta meidän talon naisimmeiset(nyt 55-60) eivät imettäneet marketeissa.
Ei sillä, että paheksun, kunhan totean.
Minäpä imetin. Piin tosin harsoa tai ohutta huivia vauvan ympärillä niin, ettei sieltä mitään rintaa kenellekään näkynyt. Mutta en tajua tätä keskustelua ollenkaan. Kun vauvalla on nälkä, sille annetaan ruokaa. Vai halauvatko ihmiset ihan tosissaan kuunnella sitä nälkäitkua ennemmin? Naurettava pöristyksen aihe taas kerran.
N57
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä V I T TU A se sinulle kuuluu. Voi kääntää mulkosilmäsi toiseen suuntaan ja keskittyä omaan elämääsi. Kokeileppa sulkea ne silmät seuraavalla kerralla ja kävellä ohitse. Osaatko?
Älä leiki koneesi ääressä pelottavampaa kuin oikeasti olet, kaikille löytyy kengittäjä.
Itsellesikö tuota hoet? Auttaako?
Olen kyllä hänen kanssaan samaa mieltä. Eli neuvona, jos et uskalla puhua ihmisille rumasti oikeassa elämässä, älä tee niin verkossakaan.
Nykyajan ihminen elää tietokoneen avulla eräänlaista kaksoiselämää; on se rohkea keksitty persoona ja tosielämän nyhverö.
Vierailija kirjoitti:
Ei? Nykyajan nuoret naiset eivät häpeile sitä, että ruokkivat vauvojaan. Miksi pitäisi?
Ei kukaan ole ennenkään häpeillyt oli joskus jopa kylän imettäjiä. Mutta totuus on että jo vauvan kannalta on parempi rauhallinen paikka. Oppii ihan vauvasta että ruoka hetki on rauhallinen. Terveisin neljän äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet näkee että vauva syö, ja silti olettaa, että tuntemattoman naisen tissit on heitä varten esillä. Mikä mielisairaus tuo on? Ei kai narsistillakaan sentään noin huonosti mene?
Sama kun mies käy kuseella ja naiset näkee miehen pippelin. ei se ole naisia varten vaikka naiset niin kuvittelee soittaessa poliisia.
Miten se on sama asia? Vai imeekö sitä sun pippelii vauva? Ei sit ihme jos naiset ja ihan kaikki muutki soittaa poliisin. Outoo et ees kelailet tollasii asioit ku puhutaan imetyksest.
M35
Ei se ole mikään nykyajan ilmiö, ainahan äidit on imettäneet lastaan myös julkisilla paikoilla. Ihmettelen miksi siitä on nyt yhtäkkiä tehty joku ongelma
Vierailija kirjoitti:
Ei? Nykyajan nuoret naiset eivät häpeile sitä, että ruokkivat vauvojaan. Miksi pitäisi?
Ennen varsinkin imetettiin julkisesti, eikä silloin incelit vinkuneet että kylläpä kiihottaa nähdä vauva tississä.
Ennen tuollaiset runkkariveetit hakattiin porukalla. Pitäisi nytkin.
Aimo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan turhake on muksun kanssa shoppailemassa koko päivän niin jossainhan se on tehtävä.
Onpa kummallinen teoria. Vauvan kanssa verkkokauppashoppailu sohvannurkasta on huomattavasti kätevämpää, harmi kun sitä ei oltu keksitty 25 v sitten. Julki-imetyskeskustelua käytiin tällä palstalla jo sillonöin.
Eli nyt ei palstamiliisin mielestä saa keskustella, kun siitä on jo puhuttu 25 vuotta sitten?
Keskustele pois, valmista ei tule. Mielipiteet ovat kuin pyllyreikä, jokaisella omansa. Tämä nyt lähinnä siihen, jos joskus junnu kuvittelee ettei "ennenkään".
En tiedä minkä ikäinen olet, mutta meidän talon naisimmeiset(nyt 55-60) eivät imettäneet marketeissa.
Ei sillä, että paheksun, kunhan totean.
Totta, lapsenkin pitää saada ruokarauha. Marketissa sitä ei ole.
Kyllä 90- luvulla ja 2000- luvun alussa lapsia imetettiin puiston penkillä, kahvilassa, huvipuistossa jne. Enkä muista paheksuntaa. Somella tietysti on oma osuutensa tässä. Muutenkin toisten kyttääminen ja lapsiperheiden paheksuntaa on eri luokkaa nykyään. Vielä 20 v sitten oli paljon lapsiystävällisempää. Jokainen meistä on kaiken ikäinen jossain vaiheessa jos elää saa. Ja eikö Suomi nimenomaan nyt tarvi uusia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Jos vauvalla on nälkä?
Sitten mennään jonnekin sivummalle ja käytetään harsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen varsinkin imetettiin julkisesti, eikä silloin incelit vinkuneet että kylläpä kiihottaa nähdä vauva tississä.
Aimo
Missäpäin "Aimo" näin tehtiin?
Mikä on "runkkariveeti"?
Mikä on incel?
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kuin he käyttävät stringejä uimahallissa (joka on liikuntapaikka!) ja kuntosalilla urheilutoppi (alusvaate) on riittävä yläosa. Pitää saada näyteltyä itseään.
Siis ihan oikeastiko luulet, että julkisilla paikoilla imettävät äidit haluavat esitellä itseään ja tissejään? No kai sitä joku voi halutakin, vaikka minun on sitä aika vaikea uskoa. Nämä maitotäytteiset utareet ovat kyllä listan häntäpäässä jos mietin, että mitä osia itsestäni haluan esitellä :D Mutta minä ainakin imetän vauvani silloin, kun sillä on nälkä ja joskus jos lähettyvillä ei ole lastenhoitohuonetta/ muuta rauhallista paikkaa imetykselle (vessanpöntöllä en ala imettämään), joudun imettämään enemmän ja vähemmän julkisesti. En minä julkisesta imetyksestä nauti tai saa mitään kiksejä, mutta tietenkin ruokin vauvani silloin kuin sillä on nälkä.
Ja sitten jos et anna tissiä nälkäiselle lapselle, niin valitetaan siitä kun lapsi kitisee. 🤷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä V I T TU A se sinulle kuuluu. Voi kääntää mulkosilmäsi toiseen suuntaan ja keskittyä omaan elämääsi. Kokeileppa sulkea ne silmät seuraavalla kerralla ja kävellä ohitse. Osaatko?
Älä leiki koneesi ääressä pelottavampaa kuin oikeasti olet, kaikille löytyy kengittäjä.
Itsellesikö tuota hoet? Auttaako?
Olen kyllä hänen kanssaan samaa mieltä. Eli neuvona, jos et uskalla puhua ihmisille rumasti oikeassa elämässä, älä tee niin verkossakaan.
Nykyajan ihminen elää tietokoneen avulla eräänlaista kaksoiselämää; on se rohkea keksitty persoona ja tosielämän nyhverö.
Tuliko lirut tenaan ja menikö päivä pilalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aimo
Se on kuule se piereskelevä ja lutkuttava vauva joka ällöttää .Jos sinua kiihottaa turvonneet tissit niin ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa että lapsen ruokkiminen on huomionhakua? Mikäs sinun elämäsi suurin saavutus on, amiksesta valmistuminen vuonna 1990?
Kirjoitusasu kertoo mielestäni korkeammasta koulutuksesta.
P.s. en ole itse samaa mieltä kyseisen kirjoittajan kanssa.
Onko pippeli ja tissit sama asia? Tissit ei ole sukupuolielin. Ja kuseminen julkisilla paikoilla on ällöttävää, koska kusi sotkee ja haisee. Samoin, jos naiset kusee.