Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyajan nuoret naiset imettävät julkisilla paikoilla?

Vierailija
21.08.2026 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012217894.html

Onko tämäkin jotain nykyajan muotia?

Huomionhakua?

Kommentit (313)

Vierailija
201/313 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun mun lapsi oli vauva imetin häntä tasan kerran Jumbossa. Istuin penkillä Prismaa vastapäätä. 

Kukaan ei kiinnittänyt asiaan yhtään mitään huomiota eikä sanonut yhtään mitään. 

Ja miksi tein niin? Koska muuten vauva olisi itkenyt kovaa. Sitten siitä itkemisestä joku valittaa. 

Mun rinnasta näkyi vähemmän kuin joillain näkyy toppi päällä kun vauvan pää peitti osan, ja imetysliivin osa osan. 

Ja miksi en mennyt vessaan? No, vessaan on jono eikä niihin koppeihin edes mahdu eikä niissä viihdy vaan on ällöä. 

Mikä siinä on että tissitopit ei aiheuta vastaavaa närää? 

Ai niin se, että tissitopit on miesten iloksi ja imettäminen vauvojen. 

Turhasta pikkuasiasta tehdään numero. Harvoin on tullut nähtyä. 

Vierailija
202/313 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nämä julkisesti imettävät ovat huomiota hakevia naisia joiden ainoa saavutus elämässä on se lapsi. 

Minäkin olen olemassa ja tärkeä, katsokaa minua.

...Tai siiten niitä jotka letit rastakiharalla kulkevat pitkin kaupunkia paheksumassa muiden sääntöriippuvaista elämää.

Jaa että lapsen ruokkiminen on huomionhakua? Mikäs sinun elämäsi suurin saavutus on, amiksesta valmistuminen vuonna 1990?

Vauvaa voi ruokkia sivummallakin .Jos sitä ei tee on se juurikin huomionhakuisuutta.Minä-minä ja minun vauva.,katsokaa kaikki.

Tämä nuori äiti oli kesken ruokaostosten mennyt imettämään nälkäistä vauvaansa lastentarvikeosastolle, missä ei ollut muita asiakkaita, kun myyjä komensi hänet sovituskoppiin.

Kysy sinäkin äidiltäsi missä sinua oli imetetty, kaupan kassallako.

Minua ei imetetty keskellä kauppaa,silloin oli ihmisillä sentään käytöstapoja.Eikä otettu nokkiinsa kun ohjattiin pukukoppiin jossa on yleensämyös penkki.

Aika hyvä muisti sulla kun muistat noita aikoja noin tarkasti. Yleensä muistikuvat alkavat noin kolmen ikävuoden kohdalta. Toivottavasti pärjäät ettei tartte soittaa 112.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/313 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on vaikea ymmärtää tätä paheksuntaa ja kommentointia, keitä nää ihmiset on. Pelkää provoilua?

Miten voi jonkun mielestä olla normaalia imettää esim.keskellä kauppaa?

Koska se on. Tämäkin henkilö, josta keskustelu tällä kertaa lähti liikkelle, etsi jo kaupasta hiljaisemman paikan, eikä ollut esimerkiksi kalatiskin edessä imettämässä. Mutta kun ei kelpaa, vaan pitää mennä johonkin verhon taakse vähintään, mieluiten pysyä kotona.

Kun Me mIeSlapsEt ja soViNisMin syVäKurkKuUn saakka nielleet sEkSuAaliPakKoMiEltEiSeT Äm Mät. HäIrIinNytÄÄn. YhyYYY.

Vierailija
204/313 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto kun enää löydä sitä valokuvaa arkistoistani. Se oli otettu Ruotsissa, kun tää julki-imetys vouhkaus ryöppysi edellisen kerran. Nuori nainen istui kaupan edessä imettämässä. Ihan viattomasti. Nänni ei näkynyt olihan se lapsen suussa, harsonkin oli laittanut osittain eteen.

Taustalla oli Lindexin näyteikkuna, jossa oli melkein alastomia mallinukkeja uima-asuissa ja alusvaatteissa. Myös julisteita oli, nuoria todella vähäpukeisia naisia provosoiduissa asennoissa tissit tyrkyllä ja maassa kontallaan per...se pystyssä.

Ja ohikulkevat ihmiset loivat paheksuvan katseen jos toisenkin.

Ai siihen näyteikkunan por..noa tunkevaan maailmaan.

Ei, vaan siihen imettävään äitiin.

Vierailija
205/313 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi tullut mieleenikään imettää julkisella paikalla. Kotonakin menin aina makuuhuoneeseen imettämään, jos oli vieraita. Se oli vain minun ja lapseni hetki, johon keskityin 100 %. 

En itsekään syö kaupassa hyllyjen välissä, eikä lapsetkaan ole syöneet. 

Niin tänä päivänä ei keskitytä mihinkään. On trendikästä, että vauva ei muuta elämää mitenkään. 

Tuttavakin kehuskeli somessa kuinka voi matkustella 3 kk ikäisen vauvan kanssa. Kuinka ollakkaan vauva sai jonkun pöpön, ja sinne jäivät "lomailemaan" lisäviikon, kun vauva sairaalassa. 

Ja tuo, että keskitytään siihen imettämiseen, ja PESTÄÄN NE KÄDET, on aika tärkeä juttu. Mutta ei nykypäivänä nämä minä minä äidit osaa. 

Vierailija
206/313 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa hyvän syyn esitellä tissejä julkisesti

Siksi siis miehet kulkee ilman paitaa? Ne halua esiintyä. Näytellä läskejään ja miesriippareitaan ja raskausarpista kaljamahaansa ja surkastunutta, kalpeaa ja karvaista persettään.

Ei kannattais, miehet näyttää ihan kamalalta.

Vierailija
207/313 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisilla paikoilla imetetään silloin kun vauva tarvitsee ruokaa julkisilla paikoilla. Aika yksinkertaista.

Eli minä-minä ja minun vauva joka on maailman napa?.Ei näytä kyllä olevan kun pikkuvauva pitää raahata kauppakeskukseen.

Mihin se pitäisi jättää siksi aikaa kun tekee ruokaostokset, lukittuun lokeroon vai yksin kotiin? Niinkö sulle tehtiin. Selittää kyllä paljon

Vierailija
208/313 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei. Äideilläkin on oikeus elää ja vauvan kanssa joutuu olemaan niin paljon kotona muutenkin, että on elintärkeää päästä välillä tuulettumaan.

Mistä luulet että maailman kaikki miljardit ihmiset ovat tulleet, jolleivat jonkun kupeelta? Opettele sietämään.

Lisääntyminen ei ole teidän sukupolvenne keksintöä.

Miten ennen pärjättiin?

Siten, että naisia kiusaavat pervopojut hakattiin porukalla että oppivat olemaan.

M

Tämä hyvä vanha traditio takaisin käytäntöön, kiitos!

N

Vierailija
209/313 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö niitä ole sellaisia imettämiseen tarkoitettuja huiveja, jotka peittää ja antaa enemmän yksityisyyttä lapselle ja äidille? Ymmärrän jos sellaista käyttää ja menee hieman syrjemmälle, mutta en sitä, että paljas tissi vedetään esille keskellä ravintolaa.

Voimia ja myötähäpeää sulle. Näet varmaan painajaisia.

Vierailija
210/313 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin uskonnoissa. Äitien pitää sopia minun maailmankatsomukseeni ja siihen missä roolissa minä näen äidin.

Minun uskontoni on oikea, siksi sinä nainen olet tyrkky ja sinä homo syntinen.

Otetaan sama asenne näihin toopeihin: minä en juo kahvia, älä sinäkään. Minä en syö sokeria, jätäppä se pulla syömättä.

Vierailija
211/313 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten jos et anna tissiä nälkäiselle lapselle, niin valitetaan siitä kun lapsi kitisee. 🤷

Hoitakaa kauppa-asianne syöttöjen välissä.Koko ajan tissillä roikkuvan vauvan kanssa ollaan kotona.Ai niin,eihän jaksa kun pitää raahata pieni vauva pöpöjä saamaan.

Joskus siihen ei ole mahdollisuutta. Mutta eihän se teidän ahdasmielisten päähän mahdu millään.

Ei ole koskaan tarvinnut imettää julkisellä paikalla.Kyllä asiat pystyy hoitamaan muutenkin kun itsekkäästi vauvaa  mukaan.raahaamalla

Ai nytkö on sitten itsekästä, jos naisella on vauva koko ajan mukana :DDD

Mihin se saatana jätetään, kerropa se! Vauvan isä on varmaankin töissä jos sellaista edes on. Monihan teistä lähtee kiireenvilkkaa karkuun kun kuulee vauvan olevan tulossa niinkin mystisen jutun kuin ilman kortsua tehdyn yhdynnän seurauksena.

Harmi ettei äitisi tehnyt aborttia. Jokainen tässä ketjussa inisevä incel olisi pitänyt abortoida, niin välttyisimme paljolta pahalta ja teidän itsennekään ei tarvitsisi miettiä, miten saisitte turhan ja paskanmakuisen elämänne kätevimmin lopetettua.

Vierailija
212/313 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt miksi paheksua imettäviä. Eihän sitä voisi poistua kotoa ollenkaan jos aina kun vauvalla nälkä, pitää mennä johonkin eristettyyn nurkkaan imettämään. 

Mites ennen vanhaan onnistui? Ja vielä nykypäivänäkin ulkomailla? Kerrohan?

Miksi pitäisi elää kuin "ennen vanhaan". Moni asia on muuttunut. Vauvan ruokkiminen ja imetys ei ole mikään häpeä ja piiloteltava asia. Missä ulkomailla tarkkaan ottaen? Joo, Afganistanissa ei varmaan saa imettää julkisesti :D

"Ennen vanhaan" julkinen imettäminen oli vielä tavallisempaa kuin nykyään. En tiedä missä körttiläispiireissä tää yks on liikkunut, kerta väittää ettei ennen imetetty julkisesti.

Olen vuodesta 1970 alkaen ollut silmäni tapillaan kiinnostunut paljaista tisuleista, vakuutan että niiden julkinen esitteleminen on ainoastaan lisääntynyt siitä alkaen, mukaan lukien imettäminen. Sillä poikkeuksella että -70 luvun alkupuolella oli uimarannoilla paljon teinikinkkuja tisulit paljaina (eivät imettäneet vaan viettelivät).

Minua ei haittaisi lainkaan vaikka maailma olisi täynnään tisulit paljaina esiintyviä naisia, taikka ihan nakuina. Mutta tämä feministien agendan mukainen paljastelu ja imettely kyllä säälittää.

Vierailija
213/313 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet näkee että vauva syö, ja silti olettaa, että tuntemattoman naisen tissit on heitä varten esillä. Mikä mielisairaus tuo on? Ei kai narsistillakaan sentään noin huonosti mene? 

Se samaistuu siihen vauvaan. Miesvauvasyndrooma

Jumissa oraalivaiheessa. Noista inceleistä tulisi oikein hyviä suihinottajia, jos joku heidät siihen kouluttaisi eivätkä he tappelisi taipumuksiaan vastaan.

Vierailija
214/313 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan turhake on muksun kanssa shoppailemassa koko päivän niin jossainhan se on tehtävä.

Turhake? Kotiinko pitäisi päiviksi jumittaa? 

Tämän ymmärtäminen tuntuu todellakin olevan moinlle vaikeaa. Jos imetys pitää tehdä piilossa, se lukitsee nuoren äidin neljän seinän sisälle. Niin kuin konservatiivit haluaa. Kuitenkaan tähän ei ole mitään syytä. Sitten äidit (ja vähän myöhemmin kun lapset kasavaa) ovat mm. yksinäisiä. jne. 

Miksi te hommaatte lapsia jos se lyhyt vauva-aika pitää kuluttaa kaupoissa?Miten olisi lapseen keskittyminen ?

Koska äidillä ei ole aina muutakaan mahdollisuutta, ei ole realistinen kuvitelma, että äiti olisi koko ajan vain neljän seinän sisällä.

Koska äidillä on muutakin elämää.

Koska äiti keskittyy siihen vauvaansa myös kaupassa.

Koska ei ole äidin ongelma, jos tuollaiselle turhakkeelle tulee paha olo vauvoista.

Vierailija
215/313 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan turhake on muksun kanssa shoppailemassa koko päivän niin jossainhan se on tehtävä.

Turhake? Kotiinko pitäisi päiviksi jumittaa? 

Tämän ymmärtäminen tuntuu todellakin olevan moinlle vaikeaa. Jos imetys pitää tehdä piilossa, se lukitsee nuoren äidin neljän seinän sisälle. Niin kuin konservatiivit haluaa. Kuitenkaan tähän ei ole mitään syytä. Sitten äidit (ja vähän myöhemmin kun lapset kasavaa) ovat mm. yksinäisiä. jne. 

Miksi te hommaatte lapsia jos se lyhyt vauva-aika pitää kuluttaa kaupoissa?Miten olisi lapseen keskittyminen ?

Jotta pää ei lahoa eristyksissä. Samasta syystä kuin sinä haluat joskus ulos. Ja eikö se ole lapseen keskittymistä että sitä syöttää?

Kuulostaa siltä että sinun ja kaltaistesi takia naisten pitäisi pysyä sisällä jotta teidän herkkä psyykkeenne ei järky. Että tuoreiden äitien pitäisi sopia teidän laatimaanne muottiin.

Minulla on lapsia mutta en laukannut kaipoissa kun ne oli pieniä.Eikä pää hajonnut kuten nykyisillä lumihiutaleilla.

Yyh. Hieno akka!

No loppuiko ajatukset?Eikö hävetä raahata pikkuvauvoja tautipesäkkeisiin kun äidin pää on tärkeämpää kuin vauvan terveys?

Meidät otettin jo vauvasta asti mukaan kauppareissuille, ihan siksi että jo penskasta asti opetetaan käyttäytymään kunnolla julkisilla paikoilla. Ja lisäksi, lapsille on paljon vaarallisempaa se että he eivät altistu normaaleille bakteereille yms.

Nykyajan kakarat ovat "allergisia" kaikelle ihan just siksi, että ne istuu kotona iPadin ääressä jo vauva ikäisenä.

Pidä sinäkin lehmä vain siitä omasta päästäsi huoli jos noin paljon mielesi järkkyy siitä että muut eivät ole samanlaisia kuin sinä eivätkä halua jumiutua kotiin. Taidat itse olla se pahin lumihiutale.

ohis

Vierailija
216/313 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaisempina vuosina ihmisillä oli käytössätapoja, jos imetys häiritsi osasivat kääntää pään pois ja katsoa muualle, ymmärtäen, että vauvan nälkä tulee hoitaa pois heti eikä kohta. Jos jollain olisi tullut mieleen imetystä kauhistella tai rintoja ihailla olisi varmasti saanut kuulla olevansa moukka.

Miksi muiden pitäisi katsoa muualle kun minä-minät ei voi harsolla peittää tissiä ja vauvaa?

No katso sitten kohti ja kestä. Sullahan tässä vaikeaa on, hauras pikku runkkari. Ahdistuksen käypä hoito on siedättyminen ahdistuksen aiheuttajalle. Tukihoitona voidaan käyttää esim. Ketipinor-lääkitystä.

Vierailija
217/313 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilttimiehetkin pääsevät näkemään vähän paljasta pintaa

Vierailija
218/313 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vauvalla on nälkä?

Kummasti ennen se kakaran ruokkiminen on onnistunut esim vessassa tai pukukopissa kun on ollut pakko päästä shoppailemaan.

Kummasti se aikuisen ihmisen olemus on jäänyt sinulta pois. Aikuisen kuuluisi osata sietää pientä epämukavuutta vauvan hyväksi, edes sen  verran ettei vingu kun vauvaa imetetään.

Vierailija
219/313 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan? Eiköhän vauvoja ole imetetty pitkin historiaa

Vierailija
220/313 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei? Nykyajan nuoret naiset eivät häpeile sitä, että ruokkivat vauvojaan. Miksi pitäisi? 

Siksi että MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ ei ole yhteiskunnassa se tärkein asia. 

Opettele tuo, Huoris. Sinä et ole universumin keskipiste, vaikka kuvitteletkin että maailma pyörii mulkunnuppisi ympäri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän