Myyjä ripitti imettävää äitiä ja ohjasi pukukoppiin Kempeleen Prismassa – "Käteen jäi nöyryytetty olo"
Myyjä ripitti imettävää äitiä ja ohjasi pukukoppiin Kempeleen Prismassa – "Käteen jäi nöyryytetty olo"
https://www.kaleva.fi/myyja-ripitti-imettavaa-aitia-ja-ohjasi-pukukoppi…
"Kempeleen Prisman työntekijä lähestyi tiistaina kaupassa imettävää äitiä ja neuvoi tätä siirtymään pukukoppiin ja sulkemaan verhot, kerrotaan Threads-sovelluksessa kiertävässä julkaisussa.
Äiti oli päätynyt imettämään itkevää vauvaa lastentarvikeosastolle, ollessaan tekemässä isoja ruokaostoksia.
Julkaisussa myyjän kuvaillaan ripittäneen nuorta äitiä ja kyselleen esimerkiksi vauvan ikää, sekä ohjeistaneen pyytämättä, missä ja miten vauvaa voi imettää.
Kuukauden ikäistä vauvaansa imettänyt äiti koki, että tilanteesta aiheutui hänelle nöyryytetty olo."
Prisma pyytää anteeksi, somekansa tukee ja paheksuu – nuori äiti kertoo nyt, mitä imetyskohusta seurasi
"Kempeleen Prismassa kuukauden ikäistä vauvaansa imettänyt Sofia Sevill kertoo tulleensa myyjän hätistelemäksi pois julkisesta tilasta. Olo oli nöyryytetty, ja se johti kirjoitukseen sosiaalisessa mediassa.
Tiistaina ruokaostoksilla ollut äiti meni imettämään vauvaa myymälän rauhalliselle lastentarvikeosastolle.
Paikalle tuli vanhempi naismyyjä, joka pyysi Sevilliä siirtymään pois näkyviltä sovituskoppiin. Sevillin mukaan myyjä myös kyseli lapsesta ja antoi neuvoja kysymättä.
– Hän ei tervehtinyt, tuli vain todella lähelle ja sanoi, että tuossa on pukukoppi, mene sinne ja vedä verho eteen. Minua itketti, ja mietin, mitä teen, kun vauva söi samaan aikaan, Sevill sanoo.
Myyjä lopetti kyselyn ja siirtyi hyllyttämään tavaroita. Sevill poistui hämmentyneenä myymälästä ja jatkoi imetystä autossa."
Kommentit (898)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjä oli oikeassa. Kukaan ei halua nähdä imettämistä ruokakaupassa.
Minäkin menen lähtökohtaisesti Prismaan ruokaostoksilla en katsomaan imetyssessioita.
Mitä se teet lastentarvikeosastolla jos ei sulla ole pientä lasta?
En minäkään halua katsella ihmisten tissejä vaikka itsellänikin on lapsia.
Käsi sydämellä. Et siis koskaan ollessasi kodin ulkopuolella joutunut pikasesti imettämään lastasi?
Et liikkunut missään?
En ole imettänyt yhtään missään kodin ulkopuolella. Missä mun olis pitänyt niin kauan viipyä että olisi pitänyt imettää?
Samat täällä. Ei tarvinnut imettää missään muualla.
Olitte neljän seinän sisällä? Minä oon käynyt vauvan kanssa vaikka missä, ystävillä, vanhemmillani, kirkossakin.
Eihän noi niin sanonut , että eivät käyneet missään. Toinen sanoi, että niin kauan ei ole tarvinnut notkua jossain, että pitäisi imettää yleisillä paikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä äityli itkee imetyskielteisyydestä kun siitä ei ole kyse? Kyse on sovinnaisuudesta. Rintojen vilauttelu ruokakaupassa nyt vaan ei ole soveliasta vaikka kuinka imettää. Ei oliso tullut mieleenkään aikoinaan (5v) sitten imettää jossain kaupassa. Tai jos olisi ollut tarve, olisin mennyt just sinne sovituskoppiin.
Ja tuossa kaupassa se lastenhoitotila oli 10 metrin etäisyydellä. Eli ihan siinä lastentarvikeosaston lähellä. Puolen minuutin kävelymatka sinne. Mut ku pitää esitellä että minä imetän tätä lasta tässä käytävällä.
Nämähän lumihiutaleet nyt loukkaantuu ihan mistä vaan. Myyjä ihan varmasti halusi vain kertoa, että missä on suojaisampi paikka imettää. Käytävillä nyt voi kulkea kuka vaan ohi ja alkaa sössöttämään. Noin pieni vauva ei kuulu isojen ostosten kauppakeskusreissuille ollenkaan.
Nöyryytetty olo todentui vasta kun tää lumihiutale kertoi asiasta julkisuudessa 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin menen lähtökohtaisesti Prismaan ruokaostoksilla en katsomaan imetyssessioita.
Käsi sydämellä. Et siis koskaan ollessasi kodin ulkopuolella joutunut pikasesti imettämään lastasi?
Et liikkunut missään?
En ole imettänyt yhtään missään kodin ulkopuolella. Missä mun olis pitänyt niin kauan viipyä että olisi pitänyt imettää?
Mun vastasyntyneet saattoi jossain vaiheessa haluta syödä vajaan tunnin välein. Ei siinä paljon ruokakaupassa käydä :/
Miksi alapeukut? Valehtelinko, vai ehdittekö itse käydä tunnissa ostoksilla?
Hyvä jos ehditte!
Olitko yksinhuoltaja?Ei miestä,sukulaisia,kavereira,ei ketään joka olisi voinut käydä kaupassa?
Vierailija kirjoitti:
Tökerö myyjä, mutta mikä ongelma pukukoppiin siirtymisestä? Lähempänä kuin auto ja vauva voi syödä samalla kun kantaa tätä..
Mut jätät vaunun ja ostokset siihen sitten? Ja kaikki näkevät sinut imettämässä matkalla sinne koppiin, sen sijaan, et olet suojassa rauhallisella osastolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et liikkunut missään?
Mun vastasyntyneet saattoi jossain vaiheessa haluta syödä vajaan tunnin välein. Ei siinä paljon ruokakaupassa käydä :/
Me ulkoilimme muutaman tunnin kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Joka ikisestä asiasta nykyään avaudutaan somessa. Koko somen voisi lakkauttaa. Pelkkää paskaa alusta loppuun.
Ja täällä, somessa, sinä avaudut somesta.
Vierailija kirjoitti:
No voi voi. Pitäs miettiä missä imettää. Myyjä teki oikein.
Niinhän hän teki. Mietti ja vetäytyi rauhalliseen paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Äidillä on vielä hormonit pinnallsa, sikäli ymmärrettävää.
Eli ensin teininä, aina kuukautiskierron herkkiä vaiheina, sitten raskaana ja synnytysten jälkeen ja vielä vaihdevuosissa, jotka kestää parikymmentä vuotta voin vedota tarvitsevani erikoiskohtelua ja ymmärrystä hormonien vuoksi!
Ei hitto! Neljästä täysimetetystä lapsestani huolimatta pärjään kyllä siinä kuin miehetkin. Ikävän misogyynistä tuollainen naisten aliarvioiminen.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö lähteä imeväisen kanssa kauppaan? Missä isämies? Tietääkö kaikki edes kuka on lapsensa isä?
Mitrn olennaista on tämä kysymys tässä tapauksessa? Tarkoitus vain halveksia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tää on joku sukupolvijuttu ja mä olen vaan liian vanha ymmärtämään, mutta miksi niitä vauvoja halutaan nykyisin imettää kaikkien nähden?
Toiset tykkää katsoa tissejä ja toiset tykkäävät niitä esitellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pienestä alkoi itkettää.
Synnytyksestä kuukausi. Etkö muista millainen hormonimyrsky silloin on?
EN. M51
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä äityli itkee imetyskielteisyydestä kun siitä ei ole kyse? Kyse on sovinnaisuudesta. Rintojen vilauttelu ruokakaupassa nyt vaan ei ole soveliasta vaikka kuinka imettää. Ei oliso tullut mieleenkään aikoinaan (5v) sitten imettää jossain kaupassa. Tai jos olisi ollut tarve, olisin mennyt just sinne sovituskoppiin.
Ja sieltä olisi tomera myyjä komentanut pois, koska se on tarkoitettu vaatteiden sovitukseen.
Mitä epäsovinnaista on imettää paikassa, joka EI ole ruokakauppa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et liikkunut missään?
Mitä ihmettä te teette tunnin ruokakaupassa? Ei mulla mene kuin korkeintaan vartti.
Vau, hyvä sinä. Meillä matkaa kaupalle reilu kilometri. Siis lähimpään k-kauppaan. Jos on pitänyt ostaa vaippoja ym. vaippoja, on matkaa useampi kilometri. Meillä ei autoa. Mies teki pitkää päivää. Kyllä, kaupassa käyntiin meni se kaks tuntia, jos piti julkisilla mennä vaippakauppaan
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmettelen sitä, että tällaista edes uutisoidaan. Miksi? Miten tämä ylittää kansallisen uutiskynnyksen? Eikö ole oikeita uutisia, kuin jonkun äidin paha mieli.
Katsoppa, minkälainen ketju lyhyessä ajassa. Eli kyllä tällä on joku nerkitys ihmisten mielestä. Tarve päästä paheksumaan. Itsekin teit niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et liikkunut missään?
Miksi alapeukut? Valehtelinko, vai ehdittekö itse käydä tunnissa ostoksilla?
Hyvä jos ehditte!
Olitko yksinhuoltaja?Ei miestä,sukulaisia,kavereira,ei ketään joka olisi voinut käydä kaupassa?
Väitätkö ettei äidit ja vauvat saa käydä Prismassa vai mitä änkytät siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et liikkunut missään?
Mitä ihmettä te teette tunnin ruokakaupassa? Ei mulla mene kuin korkeintaan vartti.
Matka lasketaan mukaan. Ei minullakaan itse kaupassa mene, mutta jos lasketaan aika kotoa kotiin, niin menee enemmän kuin kauppa-aika.
Sinä olet kyllä nopea jos saat perheen ruoat vartissa kasaan.
Kyllä vartissa ehtii ostokset tehdä. Miksi ei ehtisi?
Heh, riippuu vähän ostoksista. Megaprisman ehtii vartissa kävellä läpi, mut jos jotain pitää ostaa, saattaa siihen mennä jokunen vartti lisää.
Todella merkittäviä huomioita: minä oon supernopee ostelija minäminäminä en koskaan viivy missään kolmea minuuttia kauempaa minäminä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuossa kaupassa se lastenhoitotila oli 10 metrin etäisyydellä. Eli ihan siinä lastentarvikeosaston lähellä. Puolen minuutin kävelymatka sinne. Mut ku pitää esitellä että minä imetän tätä lasta tässä käytävällä.
Miks helvetissä se myyjä ei kertonut sitä?? Nythän tuo juttu muuttuu entistä omituisemmaksi.
Vai oliko siis tämä "hoitotila" vessa? Jos, syötkö sinä myös vessassa?
Olitte neljän seinän sisällä? Minä oon käynyt vauvan kanssa vaikka missä, ystävillä, vanhemmillani, kirkossakin.