Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjä ripitti imettävää äitiä ja ohjasi pukukoppiin Kempeleen Prismassa – "Käteen jäi nöyryytetty olo"

Vierailija
21.08.2026 |

Myyjä ripitti imettävää äitiä ja ohjasi pukukoppiin Kempeleen Prismassa – "Käteen jäi nöyryytetty olo"

https://www.kaleva.fi/myyja-ripitti-imettavaa-aitia-ja-ohjasi-pukukoppi…

"Kempeleen Prisman työntekijä lähestyi tiistaina kaupassa imettävää äitiä ja neuvoi tätä siirtymään pukukoppiin ja sulkemaan verhot, kerrotaan Threads-sovelluksessa kiertävässä julkaisussa.

Äiti oli päätynyt imettämään itkevää vauvaa lastentarvikeosastolle, ollessaan tekemässä isoja ruokaostoksia.

Julkaisussa myyjän kuvaillaan ripittäneen nuorta äitiä ja kyselleen esimerkiksi vauvan ikää, sekä ohjeistaneen pyytämättä, missä ja miten vauvaa voi imettää.

Kuukauden ikäistä vauvaansa imettänyt äiti koki, että tilanteesta aiheutui hänelle nöyryytetty olo."

Prisma pyytää anteeksi, somekansa tukee ja paheksuu – nuori äiti kertoo nyt, mitä imetyskohusta seurasi

https://yle.fi/a/74-20242120

"Kempeleen Prismassa kuukauden ikäistä vauvaansa imettänyt Sofia Sevill kertoo tulleensa myyjän hätistelemäksi pois julkisesta tilasta. Olo oli nöyryytetty, ja se johti kirjoitukseen sosiaalisessa mediassa.

Tiistaina ruokaostoksilla ollut äiti meni imettämään vauvaa myymälän rauhalliselle lastentarvikeosastolle.

Paikalle tuli vanhempi naismyyjä, joka pyysi Sevilliä siirtymään pois näkyviltä sovituskoppiin. Sevillin mukaan myyjä myös kyseli lapsesta ja antoi neuvoja kysymättä.

– Hän ei tervehtinyt, tuli vain todella lähelle ja sanoi, että tuossa on pukukoppi, mene sinne ja vedä verho eteen. Minua itketti, ja mietin, mitä teen, kun vauva söi samaan aikaan, Sevill sanoo.

Myyjä lopetti kyselyn ja siirtyi hyllyttämään tavaroita. Sevill poistui hämmentyneenä myymälästä ja jatkoi imetystä autossa."

Kommentit (898)

Vierailija
781/898 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tökerö myyjä, mutta mikä ongelma pukukoppiin siirtymisestä? Lähempänä kuin auto ja vauva voi syödä samalla kun kantaa tätä..

Vierailija
782/898 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjä oli oikeassa. Kukaan ei halua nähdä imettämistä ruokakaupassa.

Minäkin menen lähtökohtaisesti Prismaan ruokaostoksilla en katsomaan imetyssessioita.

Mitä se teet lastentarvikeosastolla jos ei sulla ole pientä lasta? 

En minäkään halua katsella ihmisten tissejä vaikka itsellänikin on lapsia. 

Käsi sydämellä. Et siis koskaan ollessasi kodin ulkopuolella joutunut pikasesti imettämään lastasi?

Et liikkunut missään? 

En ole imettänyt yhtään missään kodin ulkopuolella. Missä mun olis pitänyt niin kauan viipyä että olisi pitänyt imettää?

Mun vastasyntyneet saattoi jossain vaiheessa haluta syödä vajaan tunnin välein. Ei siinä paljon ruokakaupassa käydä :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/898 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä on vielä hormonit pinnallsa, sikäli ymmärrettävää.

Vierailija
784/898 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikisestä asiasta nykyään avaudutaan somessa. Koko somen voisi lakkauttaa. Pelkkää paskaa alusta loppuun. 

Vierailija
785/898 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi. Pitäs miettiä missä imettää. Myyjä teki oikein.

Vierailija
786/898 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helvetissä luonnollisesta asiasta tehdään luonnotonta. Te jotka ette näette tapahtuman,hakeutukaa hoitoon.🤔👍

Vierailija
787/898 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kun nauraa. Onko nykyään ihmiset todella pihalla? 

Vierailija
788/898 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tökerö myyjä, mutta mikä ongelma pukukoppiin siirtymisestä? Lähempänä kuin auto ja vauva voi syödä samalla kun kantaa tätä..

Pukukopeissa on raiskattu tyttölapsia, kuka sinne uskaltaa vauvan kanssa mennä!

Vierailija
789/898 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pukukopeissa on raiskattu tyttölapsia, kuka sinne uskaltaa vauvan kanssa mennä!

Mitä ihmettä, missä Itiksessä sä asut?

Vierailija
790/898 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin menen lähtökohtaisesti Prismaan ruokaostoksilla en katsomaan imetyssessioita.

Käsi sydämellä. Et siis koskaan ollessasi kodin ulkopuolella joutunut pikasesti imettämään lastasi?

Et liikkunut missään? 

En ole imettänyt yhtään missään kodin ulkopuolella. Missä mun olis pitänyt niin kauan viipyä että olisi pitänyt imettää?

Mun vastasyntyneet saattoi jossain vaiheessa haluta syödä vajaan tunnin välein. Ei siinä paljon ruokakaupassa käydä :/

Miksi alapeukut? Valehtelinko, vai ehdittekö itse käydä tunnissa ostoksilla? 

Hyvä jos ehditte!

Vierailija
791/898 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisuuteen keinolla millä hyvänsä. 

Vierailija
792/898 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö lähteä imeväisen kanssa kauppaan? Missä isämies? Tietääkö kaikki edes kuka on lapsensa isä? 

Vierailija
793/898 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä äityli itkee imetyskielteisyydestä kun siitä ei ole kyse? Kyse on sovinnaisuudesta. Rintojen vilauttelu ruokakaupassa nyt vaan ei ole soveliasta vaikka kuinka imettää. Ei oliso tullut mieleenkään aikoinaan (5v) sitten imettää jossain kaupassa. Tai jos olisi ollut tarve, olisin mennyt just sinne sovituskoppiin.

Vierailija
794/898 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löisin vaikka vetoa tuolla imettäjällä olevan pyllyvako legginsit.

Vierailija
795/898 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se ei mennyt sinne sovituskoppiin? Ihan hyvä vinkki. Mieluummin minä siellä olisin imettänyt, kuin jossain kaupan hyllyjen välissä tai autossa. Nuoria ei näemmä saa enää neuvoa. 

Vierailija
796/898 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et liikkunut missään? 

Mitä ihmettä te teette tunnin ruokakaupassa? Ei mulla mene kuin korkeintaan vartti.

Vierailija
797/898 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et liikkunut missään? 

Mitä ihmettä te teette tunnin ruokakaupassa? Ei mulla mene kuin korkeintaan vartti.

Matka lasketaan mukaan. Ei minullakaan itse kaupassa mene, mutta jos lasketaan aika kotoa kotiin, niin menee enemmän kuin kauppa-aika.

Sinä olet kyllä nopea jos saat perheen ruoat vartissa kasaan.

Vierailija
798/898 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmettelen sitä, että tällaista edes uutisoidaan. Miksi? Miten tämä ylittää kansallisen uutiskynnyksen? Eikö ole oikeita uutisia, kuin jonkun äidin paha mieli. 

Vierailija
799/898 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et liikkunut missään? 

Samat täällä. Ei tarvinnut imettää missään muualla.

Vierailija
800/898 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et liikkunut missään? 

Matka lasketaan mukaan. Ei minullakaan itse kaupassa mene, mutta jos lasketaan aika kotoa kotiin, niin menee enemmän kuin kauppa-aika.

Sinä olet kyllä nopea jos saat perheen ruoat vartissa kasaan.

Kyllä vartissa ehtii ostokset tehdä. Miksi ei ehtisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän