Oko ketään joka omaisi samanlaisen mielipiteen asiasta?
Minun mielestäni keinohedelmöityksiä ei pitäisi tehdä lainkaan. Jos luonto ei suo lapsia, sillä pitää olla joku tarkoitus.
Uskon, että tällä tavalla luonto estäisi liikakansoituksen.
Kommentit (46)
Sillä luodaan vain näennäinen turvallisuuden tunne itselle.
(et ilmeisesti sinä?) perusteli kantaansa nimenomaan maapallon liikakansoituksella ja oli sitä mieltä, että lapsettomuus on luonnon oma keino väestön liikakasvua vastaan. Kun jokin populaatio kasvaa liian suureksi, sen määrä romahtaa kulkutautien, nälänhätien ym. vuoksi, EI satunnaisten yksilöiden suvunjatkamiskyvyttömyyden vuoksi.
TÄMÄ mättää ap:n logiikassa. Rautalankasi on ruosteessa.
Vierailija:
pitääkö se nyt rautalangasta vääntää: jos ihminen on jo olemassa ja hän sairastuu, tottakai häntä pitää hoitaa.
Vierailija:
Jos ihmisellä on huonot geenit ja hän sairastuu, miksi häntä pitäisi logiikallasi hoitaa? Kun luonnon tarkoitus on raakata heikommat pois?Mutta, jos joku ei luonnollisesti saa lasta, on tarkoitettu, että jostain syystä näitä geenejä ei kannata viedä eteenpäin. Ja on tosi itsekästä sitten kaiken maailman hoidot käydä läpi, että toimii luonnonvastaisesti.
jos niin ei ole tarkoitus? Olisikos kuitenkin niin, että etsitte ns. tarkoitusta omasta arvomaailmastanne käsin ja sillä ei todellisuudessa ole mitään tekemistä kohtalon kanssa;)
Sitä en tiedä, miten on jatkossa asiaa perustellut, en ole koko ketjua lukenut tarkkaan.
saako hänet pelastaa, vai suuttuuko ap? Onko sikiö ap:n mielestä " olemassa" ?
Vierailija:
Minun mielestäni keinohedelmöityksiä ei pitäisi tehdä lainkaan. Jos luonto ei suo lapsia, sillä pitää olla joku tarkoitus.
luonto ei ole luonut sinun tietokonettasi sen enempää kuin lapsettomuushoitojakaan, joten on ihan luonnonvastaista siinä istua naputtamassa.
se olisi varmaankin nähtävissä kehitysmaissa. Hedelmättömyyden on arveltu johtuvan ympäristön saastumisesta, mihin ap:llakin on osuutensa, joten kehoittaisin pitämään suun supussa näistä asioista.
Mies on ostanut kengät talveksi, jotka vaativat sen suoja-aineen siihen pinnalle. Mies käyttää koko talven ajan suoja-ainetta ja TIETÄMÄTTÄÄN aiheuttaa itselleen korjaantumattomat vauriot hedelmällisyyteen.
sitten sekin oikein, että lopetetaan sektiot, koska nekin ovat luonnonvastaisia ja annetaan niiden äitien ja lasten kuolla, koska eivät pysty lisääntymään luonnollisesti?
Aloitus oli kieltämättä provosoiva ja kuten aikaisemmin kirjoitin ei ajatukseni aivan noin mustavalkoinen ole.
Minusta vain pitää asialle olla selitys miksi hedelmöityshoidot ovat tuntuvasti lisääntyneet ja onko niille riittävä peruste se, että haluaa juuri sen biologisen lapsen.
En ole missään vaiheessa arvostellut sairauksien hoitoa syntyneillä tai syntymättömillä.
Yllätys kaikille, että ap itse odottaa sairasta lasta ja sain sen juuri viikolla 28 tietää. Kaikella tosiaan on tarkoituksensa.
Sen haluan vielä sanoa, että en ole millään lailla uskovainen, päinvastoin.
ap
säädelläkseen väestönkasvua.
Vierailija:
Mies on ostanut kengät talveksi, jotka vaativat sen suoja-aineen siihen pinnalle. Mies käyttää koko talven ajan suoja-ainetta ja TIETÄMÄTTÄÄN aiheuttaa itselleen korjaantumattomat vauriot hedelmällisyyteen.
n valintaan puuttumista!
Vierailija:
Aloitus oli kieltämättä provosoiva ja kuten aikaisemmin kirjoitin ei ajatukseni aivan noin mustavalkoinen ole.Minusta vain pitää asialle olla selitys miksi hedelmöityshoidot ovat tuntuvasti lisääntyneet ja onko niille riittävä peruste se, että haluaa juuri sen biologisen lapsen.
En ole missään vaiheessa arvostellut sairauksien hoitoa syntyneillä tai syntymättömillä.
Yllätys kaikille, että ap itse odottaa sairasta lasta ja sain sen juuri viikolla 28 tietää. Kaikella tosiaan on tarkoituksensa.Sen haluan vielä sanoa, että en ole millään lailla uskovainen, päinvastoin.
ap
saman ideologian mukaan ei sitten varmaan myöskään tarvitsisi hoitaa mitään kuolemaan johtavia sairauksia, sillä luontohan on tarkoittanut ihmisen kuolemaan ko. sairauteen. Ei hoidettaisi esim. syöpiä, sydän- ja verenkiertoelimistön sairauksia jne. Tämäkin auttaisi vastustamaan liikakansoitusta. Eli kun ap:n lapsi esim. sairastuisi syöpään ei häntä hoidettaisi, vaan todettaisiin vaan että luonto nyt on tarkoittanut näin...
Vierailija:
n hedelmöiltyshoitoihin.
Itse en helttaani hetkauttanut asialle, ennen kuin se kosketti minua.
Ensi viikolla menen hedelmöityshoitoon ja toivon, että lapsemme saa sitä kautta sisaruksen tähän kylmään, julmaan maailmaan.
Kiitos ap! Sinun kaltaistesi ihmisten ajatukset julkituotuna loukkaavat syvästi. Toivottavasti saat jossain elämänvaiheessa edes jonkinlaista empatiaa itsellesi!
Ei taida löytyä samaa mielipidettä, kun Sinun mielipiteesi perustuu totaaliseen ymmärtämättömyteen. Liikakansoitus taitaa olla pahin ongelma juuri niissä maissa, joissa ei ole paljon terveydenhuoltoa, ehkäisyä eikä neuvolatoimintaa tarjolla.
Keinohedelmöityksiä tehdään pääsääntöisesti melkein ainoastaan rikkaissa länsimaissa.
alkoholistit ja nakit saavat lapsia? Nurinkurinen ja lapsellinen ajatusmaailma sulla ap...
En kärsi lapsettomuudesta. Minulla on tytär ja toinen tuloillaan.
Kuitenkin mietityttää se, kuinka paljon nykyään tehdään hoitoja ja kuinka paljon vaikeampaa nykyään on tulla raskaaksi.
Jos en olisi tullut luonnollisesti raskaaksi olisin valinnut adoption.
Onko se kaikkein tärkeintä, että lapsi on biologinen?
Vierailija:
Ei sillä ole merkitystä, onko aiemmin saanut terveitä lapsia vai. Sen tietyn ihmisen kohtalo on tuo. Mutta, jos luonnollisesti ei sitä lasta saa, tervettä tai vammaista, sille on tarkoitus! Ja se ei siis tarkoita sitä, että se lapsi syntyisi vammaisena, vaan ihan jotain muuta. Mitä - sitä ei voi sanoa kukaan.