Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on keskustakin ajamassa työttömät ilmaistöihin?!

Kommentit (449)

Vierailija
401/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä tämä lysti tulisi maksamaan ja millä rahalla se kustannettaisiin? Ottamalla lisää velkaa vai veronkorotuksilla? 

Vierailija
402/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttis saada safkaa kans kannettuu himaan. Rööki olis kiva kans. Onks vapaaehtosii nummoja lähtee ostarille, hä?

-Kake

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, mä oon Nico. Voin jeesiä jotai mummoo kyllä. 

Vierailija
404/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa puolueita.

Vierailija
405/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai viemään mummot ja korut panttilainaamoon vai, hä? Sä voit sit pitää fyrkat tallessa eiks je? Mummot tykkää

Vierailija
406/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin kaikki työttömät olisivat jotain luusereita, joilta puuttuu elämänhallinta eikä elämällä ole mitään merkitystä. Ja kaikki paranee sillä kun laitetaan työtön ulkoiluttamaan vanhuksia? Aikamoista leimaamista ja yleistämistä. 

En ymmärrä, miksi työttömänä olisi niin kauheaa hieman tehdä jotain yhteiskuntaa hyödyttävää, esim. 1-3 pv viikossa joku 4-6h? Toki tästä olisi reilua jotain maksaakin. Olen itsekin ollut työtön ja myös työkokeilussa ja kyllä se passivoi jollain tapaa vaikka miten päivät täyttikin. 

Hyvin moni työkykyinen suomalainen voisi mennä oikeasti töihin, mutta kun esim. siivoaminen ei kelpaa. Kaikille ei varmasti ole töitä saati hyviä, mutta mikään ei estäisi tekemästä välillä jotain hyödyllistä tai "huonompaa" työtä kun hakee sitä parempaa. 

Ja minä en ymmärrä miksi tahalteen aina halutaan käsittää väärin ja  suurennella? EI työ ole se juttu vaan se ETTÄ TYÖSTÄ PITÄÄ SAADA PALKKAA! Mikä järki tässä on että on työttömiä eikä heillä ole töitä, mutta kun  puhutaan ilmaistöistä niin sitten niitä alkaa tipahdella?? Eli kyse on palkanmaksajista, kukaan ei halua maksaa palkkaa, Siitä tässä on kyse.

Toiseksi monet työttömistä on myös äitejä, on isiä, joilla on perhe, ei he silloin ole mitään luusereita, vaikka niin kaikki haluaa asian nähdäkkin. Työtön on myös ihminen, jolla on harrastuksia, ystäviä.. ym, ei hän kotona istu ja, vaan elää normaalia ihmisen elämää, vaikka niin halutaan  asia nähdä. Ihan tuntuu että  et ole ihminen jos olet työtön. Ihan samanlainen se on kuin muutkin.

Politiikko on keksinyt tuon luuseri työttömän joka vaan makaa, jotta hänen on helpompi  saada heistä syyllisiä omaan tilaan, vaikka he itse ovat  asiat päättäneet  syyllisiä  työttömyyteen.  Ei tarvi tuntea  omista päätöksistään häpeää, kun vierittää syyn muille. Joten näin sadaan suomeen ilmaistyötä, ja sehän   orpoa naurattaa. Sitten sitä on alkanut käyttämään muutkin, nuo katkerat ihmiset jotka on kateellisia työttömälle.

Niin eli työttömän pitää saada rauhassa harrastaa ja nähdä ystäviä, viettää perheaikaa ja lomailla. Ei voi vaatia tekemään itse mitään elantonsa eteen. Se palkka työttömälle on se tukiraha. Tukisumman verran tehtyjä yleishyödyllisiä tunteja. Miksi toisten pitäisi saada rahaa yhteiskunnalta tekemättä mitään?

Menen kyllä pariksi tunniksi per päivä (oma tukeni pelkkä yleistuki) mutta haluan sitten verotuksen palkan mukaan eli 800€ se on 0% ja myös työterveyshuollon, lomarahan ja kaikki muut edut mitä työntekijöilläkin on. Minut täytyy myös vakuuttaa jos jotain sattuu. Sopii!! 

Vierailija
407/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se "ilmaistyö" on vain vastike, kun yhteiskunta maksaa sulle koko elämisesi.

Sinä voit mennä ilman palkkaa töihin mutta älä vaadi samaa muilta. Se on yksinkertaisesti väärin vaatia töihin ilman palkkaa. 

Ei varusmiespalveluksestakaa mitää palkkaa saa

Saahan siitä päivärahan

Vierailija
408/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai viemään mummot ja korut panttilainaamoon vai, hä? Sä voit sit pitää fyrkat tallessa eiks je? Mummot tykkää

Eiköhän työkkärissä katsota, millainen olet henkilönä. Sopisit näin sua näkemättä ojaa kaivamaan.

Vierailija
409/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä voit mennä ilman palkkaa töihin mutta älä vaadi samaa muilta. Se on yksinkertaisesti väärin vaatia töihin ilman palkkaa. 

Jos tämä toteutuu on sinulla kaksi mahdollisuutta, joko teet ilmaistöitä tai menetät tukesi, onneksi voi aina itse valita.

Työstä pitää saada PALKKA. Jos työnantaja ei maksa palkkaa, hän voi olla ilman työntekijöitä, tehdä hommat itse.

Vierailija
410/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän työkkärissä katsota, millainen olet henkilönä. Sopisit näin sua näkemättä ojaa kaivamaan.

Sovin kaivamaan pappojen ja mummojen lompsat ja laatikot. Oon vakuuttava

-Kake

Vierailija
411/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tää joku vitsi? En nimittäin tällä hetkellä uskalla tehdä mitään vapaaehtoistyötä järjestössä koska siitä voi mennä työttömyysetuus.

Älä jaksa. Ei sinun vapaa-ajastasi tarvitse työkkärissä kertoa. 

Juu en todellakaan kertoisi mutta opintojen aikana tein vapaaehtoistyötä julkisella paikalla. Vapaaehtoistyöhön tarvitaan lupa ja en uskalla ottaa riskiä että joudun johonkin selvittelyrumbaan joten jätin vapaaehtoistyöt kokonaan. Jokuhan oli menettänyt työttömyysetuutensa kun oli saanut vapaaehtoistyöstä kahvin ja pullan ja se oli rinnastettu palkaksi. On äärimmäisen ristiriitaista ensin kieltää vapaaehtoistyö ja nyt yhtäkkiä olisi pakko sitä tehdä. Päättäkää jo nyt hyvänen aika. Työttömänä teet mitä tahansa niin se on aina väärin tehty. 

Vierailija
412/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just kun on päässyt oman vanhuksen huolehtimis-helvetistä, niiin nyt pitäisi alkaa ulkoiluttaa muiden ihmisten vanhuksia työttömyyskorvausta vastaan!? Jumala auta.

Voi sitä varmaan puistossa haravoida ja nyppiä rikkaruohoja. Kyllä ne mummon hoidon voittaa vai mitä?

Vierailija
413/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tää joku vitsi? En nimittäin tällä hetkellä uskalla tehdä mitään vapaaehtoistyötä järjestössä koska siitä voi mennä työttömyysetuus.

Älä jaksa. Ei sinun vapaa-ajastasi tarvitse työkkärissä kertoa. 

Juu en todellakaan kertoisi mutta opintojen aikana tein vapaaehtoistyötä julkisella paikalla. Vapaaehtoistyöhön tarvitaan lupa ja en uskalla ottaa riskiä että joudun johonkin selvittelyrumbaan joten jätin vapaaehtoistyöt kokonaan. Jokuhan oli menettänyt työttömyysetuutensa kun oli saanut vapaaehtoistyöstä kahvin ja pullan ja se oli rinnastettu palkaksi. On äärimmäisen ristiriitaista ensin kieltää vapaaehtoistyö ja nyt yhtäkkiä olisi pakko sitä tehdä. Päättäkää jo nyt hyvänen aika. Työttömänä teet mitä tahansa niin se on aina väärin tehty. 

Tilanteet vaihtelee :), kaikkea voi ainakin kokeilla

Vierailija
414/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä toteutuu on sinulla kaksi mahdollisuutta, joko teet ilmaistöitä tai menetät tukesi, onneksi voi aina itse valita.

Työstä pitää saada PALKKA. Jos työnantaja ei maksa palkkaa, hän voi olla ilman työntekijöitä, tehdä hommat itse.

Tai joku muu onnekas

Vierailija
415/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä tämä lysti tulisi maksamaan ja millä rahalla se kustannettaisiin? Ottamalla lisää velkaa vai veronkorotuksilla? 

Olis varmaan ihan helppo keissi järjestää eikä maksaisi senttiäkään enempää.. Parijono tai useampi rinnakkain, jonojen päässä työtön asiantuntija/virkailija, joka osaa homman vain katsomalla habitusta ja kysyy jonkun helpon kysymyksen.  Osa ohjataan oikealle, osa vasemmalle....siis täysin toivottomat ja töitä oikeasti haluavat. Töihin päässeet saavat sitten itse sanoa, mihin ko.työpaikoista olisi kiinnostusta tai kenties ammattitaitoa. Tässä vaiheessa tulisi työkkärin virkailija kehiin, ottaisi henkilötiedot ja antaisi tarvittavat tiedot työpaikasta.  Eikä kuluisi sentin latina tähän. No kenties tarttis palkata muutama työkkärin täti vaikka Hesaan tai sille alueelle, väkeä on kuitenkin enemmän kuin täällä toisella puolella maata. 

Vierailija
416/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis varmaan ihan helppo keissi järjestää eikä maksaisi senttiäkään enempää.. Parijono tai useampi rinnakkain, jonojen päässä työtön asiantuntija/virkailija, joka osaa homman vain katsomalla habitusta ja kysyy jonkun helpon kysymyksen.  Osa ohjataan oikealle, osa vasemmalle....siis täysin toivottomat ja töitä oikeasti haluavat. Töihin päässeet saavat sitten itse sanoa, mihin ko.työpaikoista olisi kiinnostusta tai kenties ammattitaitoa. Tässä vaiheessa tulisi työkkärin virkailija kehiin, ottaisi henkilötiedot ja antaisi tarvittavat tiedot työpaikasta.  Eikä kuluisi sentin latina tähän. No kenties tarttis palkata muutama työkkärin täti vaikka Hesaan tai sille alueelle, väkeä on kuitenkin enemmän kuin täällä toisella puolella maata. 

Ootko tosissasi?

Vierailija
417/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta.

Ei ole. Sairaampaa on se, että aikuiset ihmiset olettaa muiden elättävän heidät vuodesta toiseen. Että heidän ei tarvitse elantonsa eteen tikkua ristiin laittaa, kaikki passataan ja palvellaan nenän eteen. Muut tekevät työt ja jakavat sitten puolet palkastaan, jotta tämä elämänsä sössinyt sakki voi lomailla kaiketi päivät. Tuen eteen pitää velvoittaa tekemään töitä sellaisen tuntimäärän edestä, mistä tukisumma normaalistikin työsuhteessa kertyisi. Ei täällä muutkaan mitään katteetonta lahjarahaa saa.

Kyllä maahant u n k e u t u j a t saavat vaikka lopun ikäänsä täysin ilmaiseksi vinguttaa kelakultakorttejaan.

Kuka vielä jaksaa tätä vanhaa väsynyttä skeidaa...?

Nehän saa saman eläkkeenkin kuin suomalainen pienipalkkaista duunia vuosikymmeniä tehnyt. Eli noin tonnin kuussa.

On se niin väärin :(

Vierailija
418/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne hoivakotiin tänne muuttaneet lähi-idän ja afrikan sarven yleistukea saavat menee tekemään duunia palkatta? Pystyykö he lukemaan vanhuksille tai keskustelemaan?

Kuka sanoi, että vanhuksia hoitaan? Ojia kaivamaan ainakin aluksi, haravoimaan, teitä laukaisemaan kuten neukkulassa

Vierailija
419/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Rane tulee hoitokotiin töihin mummuja pesemään.

Ei Ranee varmaan huolita sinne.

Vierailija
420/449 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mielelläni mennä Eduskuntaan "avustajaksi" 1h/päivä. Ilmainen taksikyyti kotiovelta perillä ja takaisin kotiin, matkasta saa tietenkin asiaankuuluvan matkakorvauksen (3 h matka yhteen suuntaan). Palkkaa ei tarvitse maksaa, 2000€/kk palkkio riittää 😎