Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on keskustakin ajamassa työttömät ilmaistöihin?!

Kommentit (449)

Vierailija
381/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta.

Ei ole. Sairaampaa on se, että aikuiset ihmiset olettaa muiden elättävän heidät vuodesta toiseen. Että heidän ei tarvitse elantonsa eteen tikkua ristiin laittaa, kaikki passataan ja palvellaan nenän eteen. Muut tekevät työt ja jakavat sitten puolet palkastaan, jotta tämä elämänsä sössinyt sakki voi lomailla kaiketi päivät. Tuen eteen pitää velvoittaa tekemään töitä sellaisen tuntimäärän edestä, mistä tukisumma normaalistikin työsuhteessa kertyisi. Ei täällä muutkaan mitään katteetonta lahjarahaa saa.

Toivottavasti pomosi sössii sinunkin elämäsi ja voit sitten työttömänä lukea tämän oman kirjoituksesi. 

Olen itse itseni pomo. Näin nelikymppisenä olisi jo mahdollista jäädä pois työelämästä, mutta olen vasta vähentänyt tunteja. Ei perintöä, ei puolison rahaa. Itse olen ottanut riskejä, nähnyt vaivaa, kouluttautunut, tehnyt pitkää päivää. 

Jaa, itse jään juuri työttömäksi nelikymppisenä. Onneksi on ennestään asuntolaina maksettu, velattomat sijoitusasunto sekä kesämökki - kaikki Pääkaupunkiseudulla

Anoppi kuoli hiljattain ja nyt meillä on vielä hänenkin 100-neliöinen asuntonsa Hgin Kantakaupungissa. Lisäksi, hänen kuolemansa teki minusta Nordean Premium-asiakkaan. Omat vanhempani elävät vielä.

Onneksi saan ansiosidonnaista, vaikka ilmankin toki pärjäisin.

Kun ansiosidonnainen loppuu et saa asumistukea etkä toimeentulotukea.

Omistan virallisesti vain talon jossa asun. Muut asunnot ja kiinteistöt muiden perheenjäsenten nimissä - tietenkin. Ja puoliso keskituloinen.

Asumistukea olen saanut viimeksi 2000-luvun alussa ollessani yliopisto-opiskelija. Toimeentulotukea en ole saanut koskaan.

Puolison tulot vaikuttaa asumistukeen ja toimeentulotukeen.

Vuokratulot vähentävät yleistukea.

… ja minä en virallisesti saa vuokratuloa. Ei kai kukaan niin huonosti asioitaan hoida, ettei järjestä omistussuhteita järkevästi ajoissa?

Sun lapset ei sit saa asumistukea tarvittaessa. Tttukeakaan ei saa jos on mökki tai asuntovaunu esim.

Eivät tule tarvitsemaan.

Tosin nyt ovat 11-, 8- ja 6-vuotiaat vasta.

Mistä tiedät?

Heidän henkilökohtainen varallisuus tällä hetkellä n. 50 000€/ lapsi. 

Vierailija
382/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta.

Ei ole. Sairaampaa on se, että aikuiset ihmiset olettaa muiden elättävän heidät vuodesta toiseen. Että heidän ei tarvitse elantonsa eteen tikkua ristiin laittaa, kaikki passataan ja palvellaan nenän eteen. Muut tekevät työt ja jakavat sitten puolet palkastaan, jotta tämä elämänsä sössinyt sakki voi lomailla kaiketi päivät. Tuen eteen pitää velvoittaa tekemään töitä sellaisen tuntimäärän edestä, mistä tukisumma normaalistikin työsuhteessa kertyisi. Ei täällä muutkaan mitään katteetonta lahjarahaa saa.

Toivottavasti pomosi sössii sinunkin elämäsi ja voit sitten työttömänä lukea tämän oman kirjoituksesi. 

Olen itse itseni pomo. Näin nelikymppisenä olisi jo mahdollista jäädä pois työelämästä, mutta olen vasta vähentänyt tunteja. Ei perintöä, ei puolison rahaa. Itse olen ottanut riskejä, nähnyt vaivaa, kouluttautunut, tehnyt pitkää päivää. 

Jaa, itse jään juuri työttömäksi nelikymppisenä. Onneksi on ennestään asuntolaina maksettu, velattomat sijoitusasunto sekä kesämökki - kaikki Pääkaupunkiseudulla

Anoppi kuoli hiljattain ja nyt meillä on vielä hänenkin 100-neliöinen asuntonsa Hgin Kantakaupungissa. Lisäksi, hänen kuolemansa teki minusta Nordean Premium-asiakkaan. Omat vanhempani elävät vielä.

Onneksi saan ansiosidonnaista, vaikka ilmankin toki pärjäisin.

Kun ansiosidonnainen loppuu et saa asumistukea etkä toimeentulotukea.

Omistan virallisesti vain talon jossa asun. Muut asunnot ja kiinteistöt muiden perheenjäsenten nimissä - tietenkin. Ja puoliso keskituloinen.

Asumistukea olen saanut viimeksi 2000-luvun alussa ollessani yliopisto-opiskelija. Toimeentulotukea en ole saanut koskaan.

Puolison tulot vaikuttaa asumistukeen ja toimeentulotukeen.

Vuokratulot vähentävät yleistukea.

… ja minä en virallisesti saa vuokratuloa. Ei kai kukaan niin huonosti asioitaan hoida, ettei järjestä omistussuhteita järkevästi ajoissa?

Nii että et omista mitään, vaan muut omistaa. Joten älytöntä kerskailla jutuilla mitä sulla ei ole

Omistan talon. Taloutemme omistaa yhdessä. Olemme aviopari ja perhe. 

Tietenkin tällaisessa tilanteessa siirtää omistuksiaan lapsille (3). Jossain vaiheessa ne kuitenkin heille tulevat.

Olen tilanteeseeni erittäin tyytyväinen.

Et sinä omista kuin talon. Et mitään muuta. Älytöntä kerskailla asioilla, joita sinä et omista. Erokaan ei ole aivan mahdoton

No, pankin juristin kanssa tehty paperit omistuksista, joten luulen tietäväni asian sinua paremmin :).

Avioehtoa meillä ei ole, joten ei se avioerotilanne tosiaan olisi minulle mitenkään mahdoton.

Just kerroit että omistat vain talon. Muut omistaa muuta

Ei avioehtia, omaisuus tasan erotilanteessa

Omistan talon. Lisäksi oikeus tiettyihin tuottoihin kun tietyt sopimusehdot täyttyvät.

Eron jälkeen omaisuuteni tietysti kasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän oli hyvä avaus Lohelta. Sataa mukavasti persujen laariin. Lisää näitä Markus.

Uuden tutkimuksen mukaan palkka ei tuo työmotivaatioita. Ei kannata keksiä pyörää uudestaan tällä vuosisadalla.

Vierailija
384/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme se on? Keskusta on oikeistopuolue, joka kannattaa orjuutta. 

Ei vaan reiluutta. Ei voi mitenkään perustella miksi toisten pitää työpanoksellaan kustantaa kaikki itse. Kun samalla toiset saa kaiken ilmaiseksi ja laittamatta tikkua ristiin. On selvää, että kaikille pitää taata ruoka, katto ja terveydenhoito. Mutta sitä vastaan pitäisi jotain hyödyllistä panosta vaatia vastineeksi myös toiseen suuntaan. Vapaamatkustus on kestämätöntä. 

595 yleistukea saadessa maksetaan lääkkeet ja lääkärit itse.

Hae toimeentulotukea niin saat lääkkeet.Jos taas sulla on puoliso niin ei kuulukaan saada enempää.Sehän vielä puuttuisi että kaikille alettaisi maksaa toimeentulo-ja as.tukia .

Eri

En saisi toimeentulotukea ennen kuin kaikki säästöt on käytetty ml. lasten säästöt.

Toimeentulotuki on viimesijainen tuki.Jos on säästöjä niin pitääkin säästöt käyttää ensin.

Vierailija
385/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, oli aikakin!

Sinutkin tullaan aikanaan korvaamaan ilmaistyöntekijällä.

Vierailija
386/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö niitä töitä sittenkin on??!

Vierailija
387/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

juu, nyt on ilmaistöitä toimeentulotuki palkalla, jos et töitä tee ei tule tukia.

Vierailija
388/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän oli hyvä avaus Lohelta. Sataa mukavasti persujen laariin. Lisää näitä Markus.

Sataa persujen laariin olemalla samaa mieltä kuin persut. Hyvä vitsi.

Vierailija
389/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme se on? Keskusta on oikeistopuolue, joka kannattaa orjuutta. 

Ei vaan reiluutta. Ei voi mitenkään perustella miksi toisten pitää työpanoksellaan kustantaa kaikki itse. Kun samalla toiset saa kaiken ilmaiseksi ja laittamatta tikkua ristiin. On selvää, että kaikille pitää taata ruoka, katto ja terveydenhoito. Mutta sitä vastaan pitäisi jotain hyödyllistä panosta vaatia vastineeksi myös toiseen suuntaan. Vapaamatkustus on kestämätöntä. 

595 yleistukea saadessa maksetaan lääkkeet ja lääkärit itse.

Hae toimeentulotukea niin saat lääkkeet.Jos taas sulla on puoliso niin ei kuulukaan saada enempää.Sehän vielä puuttuisi että kaikille alettaisi maksaa toimeentulo-ja as.tukia .

Eri

En saisi toimeentulotukea ennen kuin kaikki säästöt on käytetty ml. lasten säästöt.

Toimeentulotuki on viimesijainen tuki.Jos on säästöjä niin pitääkin säästöt käyttää ensin.

No kuka nyt mitään toimeentulo- tai asumistukia hakee, jos on säästöjä? 

Keskiluokkainen ihminen ei saa em. tukia.

Vierailija
390/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

juu, nyt on ilmaistöitä toimeentulotuki palkalla, jos et töitä tee ei tule tukia.

Ei kaikki työttömät saa toimeentulotukea. Osa eläkeläisistä saa toimeentulotukea.

Vierailija
391/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin kaikki työttömät olisivat jotain luusereita, joilta puuttuu elämänhallinta eikä elämällä ole mitään merkitystä. Ja kaikki paranee sillä kun laitetaan työtön ulkoiluttamaan vanhuksia? Aikamoista leimaamista ja yleistämistä. 

En ymmärrä, miksi työttömänä olisi niin kauheaa hieman tehdä jotain yhteiskuntaa hyödyttävää, esim. 1-3 pv viikossa joku 4-6h? Toki tästä olisi reilua jotain maksaakin. Olen itsekin ollut työtön ja myös työkokeilussa ja kyllä se passivoi jollain tapaa vaikka miten päivät täyttikin. 

Hyvin moni työkykyinen suomalainen voisi mennä oikeasti töihin, mutta kun esim. siivoaminen ei kelpaa. Kaikille ei varmasti ole töitä saati hyviä, mutta mikään ei estäisi tekemästä välillä jotain hyödyllistä tai "huonompaa" työtä kun hakee sitä parempaa. 

No, jos tuo työpaikka olisi jollain tavslla mielekäs ko. työttömälle, esim. tulevan työllistymisen kannalta, mutta siihen en usko missään tapauksessa. 

Kaikki ei ole pakko olla aina niin mielekästä, ei ne työtkään monille ole. Eikö olisi mielekästä tehdä jotain yhteiskunnan hyväksi, esim. vanhusten ilahdutus, siivousapu, ympäristön kunnostus ja siivous? Kyllä minulle on näin työssäkäyvänäkin. 

Ei. "Vanhusten ilahduttaminen" ei olisi mielekästä. Inhoan vieraita mummoja. Ei minkäänlaista motivaatiota ilahduttaa vieraita ihmisiä. Siivousapu? Miksi itse olisin palkannut pimeän siivoojan, jos kokisin mielekkääksi mennä ilmaiseksi siivoamaan jonkun toisen huushollia? Ja ympäristön kunnostus? Juu ei. Vasara/mikään työkalu ei pysy kädessä. Onneksi täällä Helsingissä STARA hoitaa sekä ympäristön kunnossapidon että sen siivouksen, ihan TES:n mukaisilla virkapalkoilla.

No kun mikään homma ei kiinnosta sinua, siirrypä toimeentuloluukulta sivuun, Valtiolla on paljon tärkeämpiä elätettäviä kuin sinä. Valtio ei laiskoja elätä. 

Vierailija
392/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin kaikki työttömät olisivat jotain luusereita, joilta puuttuu elämänhallinta eikä elämällä ole mitään merkitystä. Ja kaikki paranee sillä kun laitetaan työtön ulkoiluttamaan vanhuksia? Aikamoista leimaamista ja yleistämistä. 

En ymmärrä, miksi työttömänä olisi niin kauheaa hieman tehdä jotain yhteiskuntaa hyödyttävää, esim. 1-3 pv viikossa joku 4-6h? Toki tästä olisi reilua jotain maksaakin. Olen itsekin ollut työtön ja myös työkokeilussa ja kyllä se passivoi jollain tapaa vaikka miten päivät täyttikin. 

Hyvin moni työkykyinen suomalainen voisi mennä oikeasti töihin, mutta kun esim. siivoaminen ei kelpaa. Kaikille ei varmasti ole töitä saati hyviä, mutta mikään ei estäisi tekemästä välillä jotain hyödyllistä tai "huonompaa" työtä kun hakee sitä parempaa. 

No, jos tuo työpaikka olisi jollain tavslla mielekäs ko. työttömälle, esim. tulevan työllistymisen kannalta, mutta siihen en usko missään tapauksessa. 

Kaikki ei ole pakko olla aina niin mielekästä, ei ne työtkään monille ole. Eikö olisi mielekästä tehdä jotain yhteiskunnan hyväksi, esim. vanhusten ilahdutus, siivousapu, ympäristön kunnostus ja siivous? Kyllä minulle on näin työssäkäyvänäkin. 

Ei. "Vanhusten ilahduttaminen" ei olisi mielekästä. Inhoan vieraita mummoja. Ei minkäänlaista motivaatiota ilahduttaa vieraita ihmisiä. Siivousapu? Miksi itse olisin palkannut pimeän siivoojan, jos kokisin mielekkääksi mennä ilmaiseksi siivoamaan jonkun toisen huushollia? Ja ympäristön kunnostus? Juu ei. Vasara/mikään työkalu ei pysy kädessä. Onneksi täällä Helsingissä STARA hoitaa sekä ympäristön kunnossapidon että sen siivouksen, ihan TES:n mukaisilla virkapalkoilla.

No kun mikään homma ei kiinnosta sinua, siirrypä toimeentuloluukulta sivuun, Valtiolla on paljon tärkeämpiä elätettäviä kuin sinä. Valtio ei laiskoja elätä. 

Sinäkin voisit tehdä palomiehen töitä toimeentulotuella. Vai eikö työnteko kiinnosta?

Vierailija
393/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ilmaistöihin?? Eikö tukia tule ja miksi niiden eteen ei pitäisi jotain tehdä?

Kaikki haluavat kaiken ilman velvoitteita. Työttömät pummaavat valtiolta kaiken mitä irti lähtee ja heti kun velvoitetaan johonkin, alkaa valitus. 

"Ilmaistöihin" haluttoman työttömän kannattaisi miettiä sitäkin, että töissä käyvät voivat joutua tekemään aika monta päivää töitä ennen kuin ovat tienanneet sen verran mitä työtön saa työttömyyskorvausta. Miksi ei työtönkin voisi tehdä jotain saamansa rahan eteen?

Monelle riittää n. yksi työviikko sen vajaan 600e tienaamiseen.

Vierailija
394/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Rane tulee hoitokotiin töihin mummuja pesemään.

Vierailija
395/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Rane tulee hoitokotiin töihin mummuja pesemään.

Kake tässä moi. Oon narkki ja voisin pitäö seuraa jollekin vanhukselke siellä hoivakodissa. Onks niillä omat jääkaapit ja safkat siellä? Onks paljon kässyä ja arvotavaraa hä?

Vierailija
396/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coogle kääntäjä: voiko tulla viemäänn mummi kauppaan? 

-Abdi Ali

Vierailija
397/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajani tilasi joskus työttömiä työllistävältä lafkalta muuttoapua. Nämä tyypit jotka tuli kantamaan tavaroita keksi tekosyitä, miksi ei voi kantaa. 

Lasku kuitenkin kuulemma tuli perässä. 😅 

Ymmärrän kyllä sinänsä ihan täysin syyn. 

Vierailija
398/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Coogle kääntäjä: voiko tulla viemäänn mummi kauppaan? 

-Abdi Ali

Mummi ostaa minulle savuke ja keissin, kiitos

Vierailija
399/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajani tilasi joskus työttömiä työllistävältä lafkalta muuttoapua. Nämä tyypit jotka tuli kantamaan tavaroita keksi tekosyitä, miksi ei voi kantaa. 

Kyllä Rane voi tulla kantamaan korut ja viinat.

Vierailija
400/449 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Rane voi tulla kantamaan korut ja viinat.

Hyvä Rane hei mennään viemään mummot handeliin ja kannetaan viinat himaan.

-Kake

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi