Nyt on keskustakin ajamassa työttömät ilmaistöihin?!
Kommentit (210)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ilmaistöihin?? Eikö tukia tule ja miksi niiden eteen ei pitäisi jotain tehdä?
Kaikki haluavat kaiken ilman velvoitteita. Työttömät pummaavat valtiolta kaiken mitä irti lähtee ja heti kun velvoitetaan johonkin, alkaa valitus.
Kyllä se on Jan Vapaavuori ja kaverit jotka kaikkea pummaa ilmaiseksi valtiolta. Miljoonissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se "ilmaistyö" on vain vastike, kun yhteiskunta maksaa sulle koko elämisesi.
Sinä voit mennä ilman palkkaa töihin mutta älä vaadi samaa muilta. Se on yksinkertaisesti väärin vaatia töihin ilman palkkaa.
Jos tämä toteutuu on sinulla kaksi mahdollisuutta, joko teet ilmaistöitä tai menetät tukesi, onneksi voi aina itse valita.
Tuohan on kuin mafian tarjous. Saat ihan itse valita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tein muutamia vapaaehtoistöitä kun jouduin hetkeksi työttömäksi aikoinaan. Omasta halusta ja osittain siksi, että oli tullut ero ja kuopuskin muutti omilleen joten olin yksinäinen. Täytyy sanoa, että en olisi päivääkään tehnyt näitä töitä jos joku olisi "pakottanut" ja ei ollut oma sydän mukana näissä missä kävin plus se, että oma elämäntilanne antoi sille aikaa. Tyttäreni on nyt vastaavasti työtön, mutta hänen päivänsä ovat täyttä työtä kun on 4 lasta, 2 koiraa ja koti hoidettavana (mies tekee reissutöitä) sekä hakee aktiivisesi töitä (tekee hakemuksia, käy haastatteluissa). Ei tyttäreni elämäntilanteeseen sovi vapaaehtoistyöt.
Monilla meistä naisista on perhe/ koti huollettavaan, (ehkä niitä koiriakin.) Myös minulla on perhe , johon kuuluu mies ja lapsia. Lisäksi vastuullinen työ, joka vaatii mm. usein matkustamista ja työskentelemistä
viikonkin ajan , milloin missäkinpäin eurooppaa ja jonkin verran myös sen ulkopuolella.
miss eurooppa on vaavipalstalla aamulla- eikö euroopan työt maistukaan.
Työmatkalla tälläkin hetkellä "rentoutuen" hetkisen vauva. fi parissa.
Laitettaisi vaan eläkeläisetkin töihin eläkkeidensä vastineeksi.
Miksei kertaheitolla rakenneta suurta työpajaa minne työttömät pääsee junalla. Haluan myös käsivarteeni oman sijoituspaikkani tatuoituna
Vierailija kirjoitti:
Miksei kertaheitolla rakenneta suurta työpajaa minne työttömät pääsee junalla. Haluan myös käsivarteeni oman sijoituspaikkani tatuoituna
Sinäpäs sen sanoit
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hyvä motivaatiolause mielessä minkä voisntyöpajan portin päälle laittaa
"Työ vapauttaa"
Taas tätä tyypillistä työttömien ulinaa. "Mä en tahdo tehdä"..."orjatyötä!"..."miksi aina vaaditaan"....
Oletteko koskaan miettineet miksi olette työttömiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ilmaistöihin?? Eikö tukia tule ja miksi niiden eteen ei pitäisi jotain tehdä?
Kaikki haluavat kaiken ilman velvoitteita. Työttömät pummaavat valtiolta kaiken mitä irti lähtee ja heti kun velvoitetaan johonkin, alkaa valitus.
Kyllä se on Jan Vapaavuori ja kaverit jotka kaikkea pummaa ilmaiseksi valtiolta. Miljoonissa.
Senhän takia juuri tuo jengi näkee kaikki työttömyyskorvausta nostavat pummaajina. Koska todellisuudessa he itse ovat niitä pummeja, jotka kuppaavat valtion rahaa projekteihinsa ja lobbaavat niitä ohi aidon kilpailun.
Ei kyse ole siitä vaan siitä että työstä pitää saada palkkaa. Ei työttömyyskorvaus ole pakkaa, se on korvaus kun EI ole töitä. Jos menet töihin siitä saa palkkaa.
Työttömyyskorvaus on no nimessäkin: korvaus. Kuka tekee ilmaiseksi töitä firmoille 8 h ja saa sen korvauksen 30 e päivässä kun toinen siinä vetelee siitä palkkaa??? Eikö eriarvoisuudesta ole jo puhuttu paljon, ja tämä on juuri sitä. Suomalainen ilmaiseksi töihin ja ulkolaiset saa ilmaisen asumisen, ruuan terveydenhoidon, ja käyttörahaa???? hei haloo