Nyt on keskustakin ajamassa työttömät ilmaistöihin?!
Kommentit (278)
Vierailija kirjoitti:
Se "ilmaistyö" on vain vastike, kun yhteiskunta maksaa sulle koko elämisesi.
Ei maksa kaikille. Olen työtön, mutten saa asumistukea, en tukea lääkärikäynteihin tms. vaan se alle 600 Euroa on ainoa tuki, kun lapsetkin on jo 17 ja 18 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, oli aikakin!
Mene itse töihin, mitä sinä täällä oikein nillität.
Vierailija kirjoitti:
Laitettaisi vaan eläkeläisetkin töihin eläkkeidensä vastineeksi.
Eläkeläiset eivät ole verrattavissa nuoriin työtävieroksuviin tukia nauttiviin lorvailijoihin. Ei ikinä.
Ei kukaan normaali järkinen ihminen mene palkattoman työhön !!!!!!! Mitä järkeä siinä on ??????? Kaikesta työstä, OIKEASTA, kuuluu saada oikeaa palkkaa. Naisille paljon enemmän samasta työstä, kuin miehille. Vaikka mitä tukia me vammaiset henkilöt saamme, sen ei pidä vaikuttaa oikeaan paikkaan oikeasta työstä. Ja palkkaako joku mukamas vammaisia töihin oikealla palkalla ?????? Oletteko nähneet sellaista, ihmiset ? Mä oon muutaman kerran. Ja kun kysyy heiltä jotakin, he eivät osaa vastata. Kyttäävät vain hölmistyneenä takaisin...............useimmat ainakin. Ja miksi palkaatte kuuroja esim kauppaan töihin ilman avustajaa ? Heillä kuuluu olla avustaja, joka osaa viittoa. Kaikki eivät osaa sitä ! Eivätkä ymmärrä yhtään viittomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei kertaheitolla rakenneta suurta työpajaa minne työttömät pääsee junalla. Haluan myös käsivarteeni oman sijoituspaikkani tatuoituna
Sinäpäs sen sanoit
Rakentakaapas itse. Yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan normaali järkinen ihminen mene palkattoman työhön !!!!!!! Mitä järkeä siinä on ??????? Kaikesta työstä, OIKEASTA, kuuluu saada oikeaa palkkaa. Naisille paljon enemmän samasta työstä, kuin miehille. Vaikka mitä tukia me vammaiset henkilöt saamme, sen ei pidä vaikuttaa oikeaan paikkaan oikeasta työstä. Ja palkkaako joku mukamas vammaisia töihin oikealla palkalla ?????? Oletteko nähneet sellaista, ihmiset ? Mä oon muutaman kerran. Ja kun kysyy heiltä jotakin, he eivät osaa vastata. Kyttäävät vain hölmistyneenä takaisin...............useimmat ainakin. Ja miksi palkaatte kuuroja esim kauppaan töihin ilman avustajaa ? Heillä kuuluu olla avustaja, joka osaa viittoa. Kaikki eivät osaa sitä ! Eivätkä ymmärrä yhtään viittomaa.
Mee apina trollaan muualle
No niin pummit. Minä lähden iltavuoroon ja jääkää te valittelemaan omaa surkeaa elämäänne tänne.
Hauskaa tämä työttömien riepottelu.
Ensin eivät saa tehdä vapaaehtoistyötä, sitten on pakko tehdä vapaaehtoistyötä ja kohta taas ei saa tehdä mitään muuta kuin maata sohvalla. Ja auta armias jos ei ole sohvaa. Siitä seuraa varmasti rangaistus.
Työvoimaviranomaiset jo teroittelevat kyniään miettiessään miten voivat määritellä pakollisen vapaaehtoistyön täysipäiväiseksi yrittäjyydeksi ja lätkäistä karenssin. Siellä jo naureskelevat, että heti annetaan karenssia jos työtön käyttää sanaa työ kertoessaan osallistumisestaan pakolliseen vapaaehtoistyöhön.
Ihanaa, kerrassaan mainiota 😸
En ole työtön, mutta olen ollut, ja jopa tehnyt vapaaehtoistyötä (salaa työkkäriltä) ja opiskellutkin (salaa työkkäriltä). Kantapään kautta opin, että kaikki pitää tehdä salaa, ja kertoa vaan odottavansa työpaikan tipahtavan postiluukusta kun itse makaa sohvalla ja lukee työpaikkailmoituksia 🛋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä voit mennä ilman palkkaa töihin mutta älä vaadi samaa muilta. Se on yksinkertaisesti väärin vaatia töihin ilman palkkaa.
Ethän sinä ilmaiseksi mene,tuki on sinun korvauksesi miksi tuen pitäisi olla vastikkeetonta.
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly ja automaatio vie piakkoin suuren osan töistä.
Näin sitä valmistaudutaan massatyöttömyyteen!
Kyllä sinne massatyöttömyyteen menijöitä piisaa, esim. Elorannan + muiden nuijien avustuksella. Kaikille sitä johdatusvaltaa onkin kertynyt tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä vain unohtuu kokonaan se että se kaikki myös maksaa. Ei se työtön ilmaiseksi voi osallistua järjestötoimintaan tai opiskella. Siihen tarvitaan rahaa. Eihän töissäkään käydä ilmaiseksi. Itse maksan 300€ kuukaudessa siitä että pääsen töihin josta saan 2000€ rahaa. Kuka sen sille yötyöttömälle maksaa että se pääsee sinne urheilupaikalle avustamaan? Kuka maksaa sen opiskelun?
Älä ruikuta!
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä tyypillistä työttömien ulinaa. "Mä en tahdo tehdä"..."orjatyötä!"..."miksi aina vaaditaan"....
Oletteko koskaan miettineet miksi olette työttömiä?
Oikeastaan voitaisiin samantien luopua palkoista. Ajatelkaas kuinka hyvät voitot yrittäjät saisivat jos eivät joutuisi maksamaan palkkoja.
Kaikille vaan valtiolta tukea 600 €/kk ja vastineeksi työtä 40 tuntia viikossa. Ilman lomia tietenkin kun eihän tukiloisille lomia kerry.
Samalla voitaisiin luopua arkivapaista siirtää kaikki pyhäpäivät sunnuntaille.
Itse en ainakaan mene töihin jossa oma terveys voi vaarantua. Tai ehkä jos saa kantaa etälamautinta mukana, mahdollisesti sitten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä aiheuttanee perskokkarehyökkäyksen tai menee sensuuriin mutta sanon silti: työttömät, äänestäkää itsenne vuoksi Vasemmistoa tai Vihreitä. Ei SDP:tä joka on nätimmäksi pakattu Kokoomuus vaan Vasemmistoa tai Vihreitä. Ne ei kyykytä ja halua ilmaisia orjia. Ne haluaa että työllä tulee toimeen ja että pätkätyöt ja yrittäjyys kannattaa.
Kokoomus haaveilee diktatuurista.
Mulla on jotenkin tunne että Suomi ja suomalaiset ei enää nouse jos meitä potkitaan päähän vielä yhtään enempää.Kyllä Vasemmisto ja Vihreätkin haluaa ilmaisia orjia, mutta ne haluaa niitä ulkomailta. Siksi Sinimusta Liike on paras vaihtoehto. Se on vasemmistolainen taloudellisesti, kannattaa perustuloa eikä halua maahammuuttajia Suomeen.
Kokoomus nyt viimeisenä diktatuurista haaveilee. Siitä nyt ei olisi mitään hyötyä, mutta kun asiat käsitetään niin monella tavalla ja vielä päin mäntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ilmaistöihin?? Eikö tukia tule ja miksi niiden eteen ei pitäisi jotain tehdä?
Kaikki haluavat kaiken ilman velvoitteita. Työttömät pummaavat valtiolta kaiken mitä irti lähtee ja heti kun velvoitetaan johonkin, alkaa valitus.
Kyllä se on Jan Vapaavuori ja kaverit jotka kaikkea pummaa ilmaiseksi valtiolta. Miljoonissa.
Suomessa on orjatyö alkanut nousta unholasta. Ei iheme että eduskuntavaaleihin on tunkua kun siellä ei tarvi tehdä mitään, ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Vähän pistää vauhtia ja puhuu kaverillekin kymmeniä miljoonia, ei joudu edes vastuuseen petoksistaan, senkun jatkaa vaan ja odottelee vielä palkkivirkaa kun pesti päättyy. Petollisuudesta ja valheesta palkitaan eduskunnassa rutkasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä voit mennä ilman palkkaa töihin mutta älä vaadi samaa muilta. Se on yksinkertaisesti väärin vaatia töihin ilman palkkaa.
Ethän sinä ilmaiseksi mene,tuki on sinun korvauksesi miksi tuen pitäisi olla vastikkeetonta.
Koska tuki on korvaus siitä, että valtaapitävät eivät ole täyttäneet perustustulaissa määriteltyä velvollisuuttaan turvata jokaisen työpaikka.
Tästä korvauksesta on määrätty perustuslaissa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan tuottavia tällaiset "ilmaistyötekijät" eli orjat olis?
Ite varmasti sluibailisin noissa hommissa niin että mikusta olisi enemmän kuluja kuin hyötyä.
Urheiluseuran makkarakojusta pilaisin makkarat, lukisin eläkeläiselle niin hitaasti että sillä menee hermot, kuoppia kaivaisin ihan vääriin paikkoihin, jne.
Kaiken tekisin silti niin että vaatimukset täyttyisivät ja tuet tulis tilille.
Minä en edes kykenisi työhön, jossa pitää tehdä jotain fyysistä tai seisoskella paikoillaan. Täällä konttorilla ei kukaan edes huomaa kuinka raihnainen olen. Eläkkeelle en taatusti pääsisi!
"Kansa" eli ne vielä töissä olevat (tai maajussit) jotka enää tänä aikana äänestää on sitä mieltä että köyhää on kyykytettävä, joten populistinen poliitikko sitten sitä tarjoaa äänestäjille kun eipä tuo iso vaiva ole poliitikolle.
Toinen vaihtoehto on, että nuo puhuu ihan suoraan tuubaa kuten vaikka kokoomuksen satonen joka lupaili turhan aktivoinnin ja muun pelleilyn loppumista mutta kokkarithan vaan lisää tuota byrokratiaa ja kontrollia vielä demarien jälkeensäjättämän työttömänkyykytyksen päällekin.
Siitä nyt voi olla varma ettei seuraava hallitus tule sitä ainakaan vähentämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä tyypillistä työttömien ulinaa. "Mä en tahdo tehdä"..."orjatyötä!"..."miksi aina vaaditaan"....
Oletteko koskaan miettineet miksi olette työttömiä?
Oikeastaan voitaisiin samantien luopua palkoista. Ajatelkaas kuinka hyvät voitot yrittäjät saisivat jos eivät joutuisi maksamaan palkkoja.
Kaikille vaan valtiolta tukea 600 €/kk ja vastineeksi työtä 40 tuntia viikossa. Ilman lomia tietenkin kun eihän tukiloisille lomia kerry.
Samalla voitaisiin luopua arkivapaista siirtää kaikki pyhäpäivät sunnuntaille.
Juu, suomesta luuserilandia. Se ei poistaisi sitä faktaa että juurikin te ette silloinkaan tekisi muuta kuin valittaisi. Menestyneiden osuus piirakassa olisi kapeampi ja te valittaisitte tulojakaumasta enemmän.
Olisikohan pari tuntia parissa kolmessa päivässä jonkun junnujoukkueen huoltajana tai keräät roskia pari tuntia päivässä.
No, tämäkin tuntuu olevan näille liikaa. Enemmän kuvittelevat kuitenkin ansaitsevansa