Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on keskustakin ajamassa työttömät ilmaistöihin?!

Kommentit (179)

Vierailija
161/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se "ilmaistyö" on vain vastike, kun yhteiskunta maksaa sulle koko elämisesi.

Työttömyyskorvaus on yhteiskunnan korvaus työttömälle siitä, että se on epäonnistunut luomaan työpaikkoja ja edistämään yrittäjyyttä.

tismallen noin.

Vierailija
162/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan äskettäin pohdittiin naapurin kanssa, että seuraavissa vaaleissa on vissiin keskusta ainoa, jota kannattaa äänestää. Tällaisten ulostulojen jälkeen en ole enää ollenkaan varma. Taitaa jäädä äänestämättä, koska tarjolla on vain toinen toistaan enemmän todellisuudesta vieraantuneita huru-ukkoja ja -akkoja älyvapaine ideoineen.

Leikatkaa, säästäkää, kurjistakaa - sehän se on varmin ja nopein tie kasvuun ja vaurauteen.

Miksi poliitikoille tuntuu olevan täysin ylivoimaista hankkia EU:lta tukipaketti vaihteeksi tänne Suomeen? Miksi sellainen on onnistunut Etelä- ja Itä-Euroopan mailta, mutta Suomelta ei? 

Koska Suomen päättäjät ovat tyhmiä lampaita jotka hyvän maineen toivossa tekevät kaiken mitä EU ikinä keksii Suomelta vaatia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä. Ehkä saan sen jälkeen oikean työn? Nyt ei pääse mihinkään, ikä 50 v ja työtön olen ollut vuosia. Ensin kyllä olin sairaslomalla masennuksen takia minta vuotta. En pääse töihin edes pallkatuella,niihinkin monia satoja hakijoita.

No sinulla on mahdollisuus mennä työkokeiluun eli pääset kyllä ilmais työhön jos niin haluat. Tämä ehdotus on sirkusta joka ei auta ongelmaa. Sirkusta jota ei tahdo työnantajat eikä alan ammattilaiset eikä työttömät. Sirkusta joka maksaa kun tehdään uusia it-palveluita ja valvontaa sekä kuluttaa aikaa työnhausta saa asiat tuntumaan pakkopullalta ja johtaa kaikkien lepääntymiseen ja kyrpiintymiseen E*NEMÄN kuin jo ovat leipääntyneet ja kyrpiintyneet tähän kokoomuksen sirkukseen työttömyyden ympärillä. Eikö oikeasti paina mitään se että tutkimusten mukaan nämä samat tyypit ehdotuksineet ovat saaneet työttömyyden kasvuun näillä sirkustempuillaan ei nousuun. Tämä tuhoaa Suomen aikuisten oikeasti.

Vierailija
164/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolueilta nähdään samanlaista todellisuuspakoa ja jääräpäisyyttä kuin Hitleriltä bunkkerissa, kun Saksa oli jo aikoja sitten hävinnyt sodan.

Vierailija
165/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartalla olevien joukkojen sijaan perskokkareet liikuttelevat mielkuvitustyöpaikkoja.

Vierailija
166/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä. Ehkä saan sen jälkeen oikean työn? Nyt ei pääse mihinkään, ikä 50 v ja työtön olen ollut vuosia. Ensin kyllä olin sairaslomalla masennuksen takia minta vuotta. En pääse töihin edes pallkatuella,niihinkin monia satoja hakijoita.

No sinulla on mahdollisuus mennä työkokeiluun eli pääset kyllä ilmais työhön jos niin haluat. Tämä ehdotus on sirkusta joka ei auta ongelmaa. Sirkusta jota ei tahdo työnantajat eikä alan ammattilaiset eikä työttömät. Sirkusta joka maksaa kun tehdään uusia it-palveluita ja valvontaa sekä kuluttaa aikaa työnhausta saa asiat tuntumaan pakkopullalta ja johtaa kaikkien lepääntymiseen ja kyrpiintymiseen E*NEMÄN kuin jo ovat leipääntyneet ja kyrpiintyneet tähän kokoomuksen sirkukseen työttömyyden ympärillä. Eikö oikeasti paina mitään se että tutkimusten mukaan nämä samat tyypit ehdotuksineet ovat saaneet työttömyyden kasvuun näillä sirkustempuillaan ei nousuun. Tämä tuhoaa Suomen aikuisten oikeasti.

Joo sitä olen miettinyt. On ollut kynnys kysyä sitä kun olen 30 v ollut töissä Suomessa ja ulkomailla. Päiväkotiin ajattelin kysyä en oikein muualle pääse. Viimeksi olin pöiväkidissa opettajana monta vuotta,näin se elämä heittelee. 

Vierailija
167/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas tyyppi. Toisaalta hän itse puuhastelee järjestössä, niin voisi näyttää esimerkkiä miten 595 euroa riittää siitä korvaukseksi.

Vierailija
168/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mitään ilmaistöitä ole. Saavathan he avustuksia ja turvaa.

Vierailija
169/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein muutamia vapaaehtoistöitä kun jouduin hetkeksi työttömäksi aikoinaan. Omasta halusta ja osittain siksi, että oli tullut ero ja kuopuskin muutti omilleen joten olin yksinäinen. Täytyy sanoa, että en olisi päivääkään tehnyt näitä töitä jos joku olisi "pakottanut" ja ei ollut oma sydän mukana näissä missä kävin plus se, että oma elämäntilanne antoi sille aikaa. Tyttäreni on nyt vastaavasti työtön, mutta hänen päivänsä ovat täyttä työtä kun on 4 lasta, 2 koiraa ja koti hoidettavana (mies tekee reissutöitä) sekä hakee aktiivisesi töitä (tekee hakemuksia, käy haastatteluissa). Ei tyttäreni elämäntilanteeseen sovi vapaaehtoistyöt.

Monilla meistä naisista on perhe/ koti huollettavaan, (ehkä niitä koiriakin.)  Myös minulla on perhe , johon kuuluu mies ja lapsia. Lisäksi vastuullinen työ, joka vaatii mm. usein  matkustamista ja työskentelemistä

viikonkin ajan , milloin missäkinpäin  eurooppaa ja jonkin verran myös sen ulkopuolella.

Vierailija
170/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että työttömien pakollista ”vapaaehtoistyötä” nostetaan esiin ennen vaaleja, on vastuun siirtämistä. Kun työpaikkoja ei ole riittävästi eikä hallituksen työllisyyspolitiikka ole onnistunut, huomio käännetään työttömien moraaliin: tekevätkö he tarpeeksi tukensa eteen?

Jos työstä ei voi kieltäytyä menettämättä toimeentuloaan, se ei ole vapaaehtoistyötä vaan palkatonta velvoitetyötä. Ja jos tehtävä on yhteiskunnalle niin tarpeellinen, että joku pitää määrätä tekemään se, miksi siitä ei makseta palkkaa?

Tällainen puhe jakaa ihmiset ”kunnollisiin veronmaksajiin” ja epäilyttäviin tuensaajiin. Työttömyydestä tehdään luonnevika, vaikka todellinen ongelma on työpaikkojen puute.

Työtöntä on helpompi kurittaa kuin myöntää, että oma talous- ja työllisyyspolitiikka on epäonnistunut.

Vierailija
171/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne mitään ilmaistöitä ole. Saavathan he avustuksia ja turvaa.

Työstä kuuluu maksaa ihan oikeaa palkkaa. Jos oikeaa palkkaa ei makseta niin silloin työ on ilmaistyötä eli orjatyötä

Vierailija
172/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tein muutamia vapaaehtoistöitä kun jouduin hetkeksi työttömäksi aikoinaan. Omasta halusta ja osittain siksi, että oli tullut ero ja kuopuskin muutti omilleen joten olin yksinäinen. Täytyy sanoa, että en olisi päivääkään tehnyt näitä töitä jos joku olisi "pakottanut" ja ei ollut oma sydän mukana näissä missä kävin plus se, että oma elämäntilanne antoi sille aikaa. Tyttäreni on nyt vastaavasti työtön, mutta hänen päivänsä ovat täyttä työtä kun on 4 lasta, 2 koiraa ja koti hoidettavana (mies tekee reissutöitä) sekä hakee aktiivisesi töitä (tekee hakemuksia, käy haastatteluissa). Ei tyttäreni elämäntilanteeseen sovi vapaaehtoistyöt.

Monilla meistä naisista on perhe/ koti huollettavaan, (ehkä niitä koiriakin.)  Myös minulla on perhe , johon kuuluu mies ja lapsia. Lisäksi vastuullinen työ, joka vaatii mm. usein  matkustamista ja työskentelemistä

viikonkin ajan , milloin missäkinpäin  eurooppaa ja jonkin verran myös sen ulkopuolella.

Pointti kaiketi oli, että työttömän tehtävä on hakea töitä. Ottaa selvää niistä työpaikoista, tehdä niitä hakeamuksia ja käydä työhaastatteluissa jos pääsee. Jos oikeasti aktiivisesti hakee töitä niin se on ns "kokopäivä duunia". Siihen saa menemään sen ajan esim kun lapset ovat hoidossa ja koulussa. Sen lisäksi on ne jokaisen vanhemman vastuut lapsista, lasten harrastuksista ja omistakin, kodista sekä lemmikeistä ja mitä nyt elämään kullakin kuuluu. Kyllä siinä alkaa olla ihmisen peruspäivä kasassa. 

Jos joku haluaa tämän kaiken lisäksi tehdä niitä vapaaehtoistöitä oma-aloitteisesti kaikella rakkaudella niin siitä vain, plussaahan se on kaikille. Mutta on täysin typerää velvoittaa työtön vapaaehtoistöihin, koska ihmisten elämäntilanteet ovat niin erilaisia. Jonkun työttömän ns päiväohjelma on aamusta yöhön täynnä oikeasti paljon hommaa varsinkin jos olet lapsiperheen äiti tai isä. 

Kun taas aloittaja kertoo itse tehneensä vapaaehtoistyötä kun lapsi muutti pois kotoa ja erokin tuli sekä koki yksinäisyyttä - siinä on voinut olla paikallaan se vapaaehtoistyö jolla saa päiviin tekemistä ja seuraa. 

Jokaisen oma valinta haluaako tehdä vapaaehtoistöitä. Oli päivät täynnä tai tyhjää muuten. Pakottamisesta vapaaehtoistyöhön ei lisää mitään muuta kuin ongelmia. 

Vierailija
173/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kansanedustaja ei tule uudelleen valituksi, eikä löydä heti uutta työtä, niin myös hänet sitten velvoitettava näihin ilmaistöihin järjestöihin. Vaikka kitkemään rikkaruohoja urheilukentälle. Sopeutumiseläke luonnollisesti poistettava myös. Onko tämä hyvä resepti Markus Lohi? 

Markus ei välitä, koska Markus on turvassa. Hän on juristi, yrittäjä, kansanedustaja, puoluepamppu ja kahdeksan lapsen isä, joten rahaa ja tukirahaa riittää. Hyvät veljet pitävät huolen, ja vanhoillislestadiolaisella Markuksella on se pilven päällä istuva mielikuvituskaveri perälautana.

Joo, Markus on tehny elämässään töitä eikä oo menny elämässään aina siitä missä aita on matalin. Se on melko varmasti reserviupseeriki

Markuksella on ollut sekä tuuria että taitoja sen verran, että on saanut opiskelluksi. Markus on sokea sille, että oikiksen ulkopuolelle jäi moninkertaisesti ihmisiä kuin pääsi sisään. 

Ei sinne kyllä millään tuurilla päästä. Oikiksen pääsykokeet ei oo arvonta

Oikiksen pääsykokeisiin menee ne joilla ei ole matemaattista lahjakkuutta. 

Vierailija
174/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan tuet tehtävä vastikkeelliseksi tai ne on lopetettava. Suomessa on aivan liikaa työtä vieroksuvia joten vihdoinkin olemme menossa oikeaan suuntaan. Kannattaa mennä töihin ja lopetta elämästä toisten rahoilla kuin elättisaatana.

Vierailija
175/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä voit mennä ilman palkkaa töihin mutta älä vaadi samaa muilta. Se on yksinkertaisesti väärin vaatia töihin ilman palkkaa. 

Ei varusmiespalveluksestakaa mitää palkkaa saa

Saat kuitenkin majoituksen ja ruuan sekä päivärahan. Nekö ei ole mitään?

Vierailija
176/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miss eurooppa on vaavipalstalla aamulla- eikö euroopan työt maistukaan.

Vierailija
177/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä voit mennä ilman palkkaa töihin mutta älä vaadi samaa muilta. Se on yksinkertaisesti väärin vaatia töihin ilman palkkaa. 

Ei varusmiespalveluksestakaa mitää palkkaa saa

Saat kuitenkin majoituksen ja ruuan sekä päivärahan. Nekö ei ole mitään?

ja auttaa työnhaussa- vrt kuin se joka ei ole käynyt- kyllä palvelusta vaan arvostetaan.

Vierailija
178/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

😁.

Vierailija
179/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen luin lehtijutun, jossa kerrottiin, että Kampin Hesburgeriin oli vaikeampi päästä kesätyöntekijäksi kuin Helsingin yliopiston lääketieteellisen tiedekuntaan opiskelijaksi. Lopettakaa jo se työttömien haukkuminen ja hävetkää, kenellä aihetta on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi