Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääseekö esim. pankkiin tai tilitoimistoon töihin jos on luottotiedot mennyt?

Vierailija
06.02.2024 |

Pääseekö esim. pankkiin tai tilitoimistoon töihin jos on luottotiedot mennyt?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että pääsee...

Vierailija
2/29 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei? Muistelen, että kaverilta tarkistettiin luottotiedot ja rikosrekisteri, kun hän meni pankkiin töihin. En kyllä ole tästä ihan varma.

Vierailija
4/29 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota tuota. Teoriassa varmaan ainakin joihinkin tehtäviin, mutta käytännössä uskoisin, että voisi kyllä vaikuttaa henkilön valintaan ainakin joidenkin rekrytoijien mielikuvissa kun työskentellään rahan parissa. 

Vierailija
5/29 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siivoojaksi tms.? Itse työskentelen asiantuntijatehtävissä rahoitusalalla ja minulta on kahden työnantajan toimesta tarkistettu luottotiedot rekryprosessin viimeisessä vaiheessa.

Vierailija
6/29 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siivoojaksi tms.? Itse työskentelen asiantuntijatehtävissä rahoitusalalla ja minulta on kahden työnantajan toimesta tarkistettu luottotiedot rekryprosessin viimeisessä vaiheessa.

Tämä on ehkä vähän sellainen rajatapaus koska asiantuntija ei kuitenkaan käsittele käteistä rahaa.

Vierailija
7/29 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että riippuu tosiaan tehtävästä. Jossain päivittäispalveluiden/puhelinaspan puolella en tiedä olisiko ongelma, mutta sitten rahaliikenteen valvonnassa, private bankingissa, salkunhoitopalveluissa tai jossain turvapuolen kyc-tehtävissä tuo saattaisi muodostua esteeksi? 

Vierailija
8/29 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajasta kiinni, mutta useimmat tarkistaa. Nykyään niistä pääsee eroon maksamalla.

Vierailija
9/29 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ehkä vähän sellainen rajatapaus koska asiantuntija ei kuitenkaan käsittele käteistä rahaa.

Lain mukaan kriteerit taitavat olla juurikin tuo rahan käsittely, taloudellinen vastuu tai työskentely ihmisten kodeissa.

Vierailija
10/29 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkiin ei ainakaan pääse. 

Vierailija
11/29 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatat päästä, jos isäsi on pankin johtaja tai tilitoimiston omistaja.

Vierailija
12/29 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulet, haluaisinko, että minun raha-asioita pankissa hoitaa joku, joka ei ole osannut hoitaa omiaankaan. En. Enkä usko, että näin ajatellaan pankeissakaan, joilla on kyseessä maine ja asiakkaiden talousasiat.

Aika monella alalla tehdään myös turvallisuusselvitykset rekryjen yhteydessä.

Meidän firmassa on ovet lukossa ja konekin pitäisi periaatteessa lukita aina kun poistuu muualle huoneesta, enkä ole edes pankissa, turvallisuus- tai it-alalla tai missään, missä olisi pitänyt tehdä turvallisuusselvitys.

Vierailija
13/29 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee. Sellaisiin tehtäviin, joissa olisi mahdollisuus kavaltaa asiakkaiden rahoja, ei ehkä pääse niin helposti. Mutta ei siihenkään mitään kategorista estettä ole. Koittakaa nyt kuitenkin muistaa, että maksukyvyttömyys ei ole rikos.

Vierailija
14/29 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pankissa töissä, ja kyllä tarkastettiin tiedot,  että on puhtaat. 

Vierailija
15/29 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö pääse edes siihen pankin tiskille asiakaspalvelijaksi?

ap

Vierailija
16/29 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö pääse edes siihen pankin tiskille asiakaspalvelijaksi?

ap

Onko sellaisia vielä olemassa? 

Vierailija
17/29 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen töissä tilitoimiston tapaisessa ja tietoja ei ole tarkistettu. Tiedän että eräässä toisessa työpaikassa kirjanpitäjä irtisanottiin, kun tuli ulosotosta ilmoitus että henkilöltä pitää alkaa periä palkasta ulosottomaksua. 

Vierailija
18/29 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääse. Haluaisitko useista petoksista tuomitun, konkurssin tehneen keinottelijan hoitamaan pankkiasioitasi?

Tai rikoksista tuomitun asianajajan (vaikka todella moni otm menettää asianajajan lupansa rötöksiensä/veropetostensa myötä)?

Rikosrekisteri ja ulosotto kaventavat merkittävästi uramahdollisuuksia. Lasten kanssa et pääse työskentelemään, jos sulla rikosrekisteri vaikka huumeista, apteekkiin et pääse samasta syystä. Toisten raha-asioita et pääse hoitamaan, jos olet ulosotossa. Petostuomio estää ainakin hetkeksi toiminnan lain ja oikeuden parissa.

Kaikki nämä on sovittu ihan hyvästä syystä. Korjatkaa toki, jos olen väärää tietoa saanut.

Vierailija
19/29 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääse töihin joissa ollaan rahan ja varojen kanssa tekemisissä vrt. huumetuomion saanut ei pääse sairaaloihin tai hoitokoteihin missä käsitellään lääkkeitä.

Vierailija
20/29 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pääse töihin joissa ollaan rahan ja varojen kanssa tekemisissä vrt. huumetuomion saanut ei pääse sairaaloihin tai hoitokoteihin missä käsitellään lääkkeitä.

Eikö edes kaupan kassalle?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi