Pääseekö esim. pankkiin tai tilitoimistoon töihin jos on luottotiedot mennyt?
Pääseekö esim. pankkiin tai tilitoimistoon töihin jos on luottotiedot mennyt?
Kommentit (29)
Ehkä ei? Muistelen, että kaverilta tarkistettiin luottotiedot ja rikosrekisteri, kun hän meni pankkiin töihin. En kyllä ole tästä ihan varma.
Tuota tuota. Teoriassa varmaan ainakin joihinkin tehtäviin, mutta käytännössä uskoisin, että voisi kyllä vaikuttaa henkilön valintaan ainakin joidenkin rekrytoijien mielikuvissa kun työskentellään rahan parissa.
Ehkä siivoojaksi tms.? Itse työskentelen asiantuntijatehtävissä rahoitusalalla ja minulta on kahden työnantajan toimesta tarkistettu luottotiedot rekryprosessin viimeisessä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siivoojaksi tms.? Itse työskentelen asiantuntijatehtävissä rahoitusalalla ja minulta on kahden työnantajan toimesta tarkistettu luottotiedot rekryprosessin viimeisessä vaiheessa.
Tämä on ehkä vähän sellainen rajatapaus koska asiantuntija ei kuitenkaan käsittele käteistä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että riippuu tosiaan tehtävästä. Jossain päivittäispalveluiden/puhelinaspan puolella en tiedä olisiko ongelma, mutta sitten rahaliikenteen valvonnassa, private bankingissa, salkunhoitopalveluissa tai jossain turvapuolen kyc-tehtävissä tuo saattaisi muodostua esteeksi?
Työnantajasta kiinni, mutta useimmat tarkistaa. Nykyään niistä pääsee eroon maksamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ehkä vähän sellainen rajatapaus koska asiantuntija ei kuitenkaan käsittele käteistä rahaa.
Lain mukaan kriteerit taitavat olla juurikin tuo rahan käsittely, taloudellinen vastuu tai työskentely ihmisten kodeissa.
Saatat päästä, jos isäsi on pankin johtaja tai tilitoimiston omistaja.
Mitä luulet, haluaisinko, että minun raha-asioita pankissa hoitaa joku, joka ei ole osannut hoitaa omiaankaan. En. Enkä usko, että näin ajatellaan pankeissakaan, joilla on kyseessä maine ja asiakkaiden talousasiat.
Aika monella alalla tehdään myös turvallisuusselvitykset rekryjen yhteydessä.
Meidän firmassa on ovet lukossa ja konekin pitäisi periaatteessa lukita aina kun poistuu muualle huoneesta, enkä ole edes pankissa, turvallisuus- tai it-alalla tai missään, missä olisi pitänyt tehdä turvallisuusselvitys.
Pääsee. Sellaisiin tehtäviin, joissa olisi mahdollisuus kavaltaa asiakkaiden rahoja, ei ehkä pääse niin helposti. Mutta ei siihenkään mitään kategorista estettä ole. Koittakaa nyt kuitenkin muistaa, että maksukyvyttömyys ei ole rikos.
Olen pankissa töissä, ja kyllä tarkastettiin tiedot, että on puhtaat.
Vierailija kirjoitti:
Eikö pääse edes siihen pankin tiskille asiakaspalvelijaksi?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö pääse edes siihen pankin tiskille asiakaspalvelijaksi?
ap
Onko sellaisia vielä olemassa?
Itse olen töissä tilitoimiston tapaisessa ja tietoja ei ole tarkistettu. Tiedän että eräässä toisessa työpaikassa kirjanpitäjä irtisanottiin, kun tuli ulosotosta ilmoitus että henkilöltä pitää alkaa periä palkasta ulosottomaksua.
Ei pääse. Haluaisitko useista petoksista tuomitun, konkurssin tehneen keinottelijan hoitamaan pankkiasioitasi?
Tai rikoksista tuomitun asianajajan (vaikka todella moni otm menettää asianajajan lupansa rötöksiensä/veropetostensa myötä)?
Rikosrekisteri ja ulosotto kaventavat merkittävästi uramahdollisuuksia. Lasten kanssa et pääse työskentelemään, jos sulla rikosrekisteri vaikka huumeista, apteekkiin et pääse samasta syystä. Toisten raha-asioita et pääse hoitamaan, jos olet ulosotossa. Petostuomio estää ainakin hetkeksi toiminnan lain ja oikeuden parissa.
Kaikki nämä on sovittu ihan hyvästä syystä. Korjatkaa toki, jos olen väärää tietoa saanut.
Ei pääse töihin joissa ollaan rahan ja varojen kanssa tekemisissä vrt. huumetuomion saanut ei pääse sairaaloihin tai hoitokoteihin missä käsitellään lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse töihin joissa ollaan rahan ja varojen kanssa tekemisissä vrt. huumetuomion saanut ei pääse sairaaloihin tai hoitokoteihin missä käsitellään lääkkeitä.
Eikö edes kaupan kassalle?
ap
En usko, että pääsee...