Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3vk, 1400 kcal/pv, paino ei ole tippunut yhtään

Vierailija
19.08.2026 |

56v, 168cm, 77kg. Punnitsen kaiken mitä syön ja kirjaan yazioon, juon vain vettä.

Eli tiputanko kalorit 1200:aan?

Kommentit (137)

Vierailija
21/137 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää liikuntaa. Isommat lihakset kuluttaa enemmän energiaa. 

Vierailija
22/137 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VLCD eli alle 800kcal päivässä, niin paino lähtee ja pysyy pois, itse laihdutin tällä tavalla 50kg puolessa vuodessa.

Terveellinen maksimi on noin kilo viikossa. Yli kaksi kiloa viikossa edellyttää melkein vesipaastoa ja se ei ole ihan suositeltavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/137 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varmasti kirjannut ihan kaiken mm paistorasvan? 

Itse aloitin ketodieetin reilu viikko sitten. Kirjaan kaiken fatsecretiin. Hiilihydraatit alle 20g päivässä ja kalorit ovat olleet 1200-1500. 

Paino putosi ensimmäisellä viikolla 2,2 kg. Toki nestettä suuri osa. Vettä olen juonutkin reilu 2 litraa päivässä ja lisäksi mustaa kahvia. Kasvot ovat kaventuneet selvästi. 

Joo, paistorasvoista ja salaatinkastikkeista ym voi tulla monta sataa kilokaloria.

Toki jos sen koko purkin turhauttaa siihen annokseen, muuten ei

Vierailija
24/137 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko tai älä, mutta vuorokauden kaloreihin tulee laskea rehellisesti myös kaikki välipalat. Lisäksi vuorokaudessa täytyy liikkua jonkin verran, jotta kalorit kuluisivat. Läskikilon sulattaminen vaatii 9000 kalorin kulutuksen. Itse jätin pois juustojen ja vehnästen syönnin ja painoindeksini putosi noin 4 kuukaudessa normaaliksi, lähes 30;stä alle 25.een, ilman liikuntaa tavallisten kotiaskareiden ohessa.

Kilo kuukaudessa onnistuu juuri tuollaisilla pienillä elämäntapamuutoksilla. Tuo onkin suositeltava tapa ellei ylipainoa ole reilusti.

Vierailija
25/137 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätkää ihmeessä kulutusta. Elimistö pyrkii sopeutumaan siihen, jos yrittää vain vähentää kalorien saamista. Nuorena (alle 25-v) elimistö kuluttaa kohtuullisesti, mutta 50 ikävuoden jälkeen kulutus voi jäädä tosi matalalle, etenkin jos keho pyrkii toimimaan säästöliekillä. Ihan jo sellainen, että käy päivittäin 45 minuutin kävelylenkin 130 sykkeellä on melkoinen lisäys kulutukseen. Siihen päälle hieman lihaskuntoharjoitteita, niin elimistö alkaa pysyvästi kuluttamaan enemmän ja ei tarvitse kituuttaa syömisten kanssa ja silti laihtuu.

Itse olen reilu 55-v mies, 81 kg/174 cm. Kulutan päivässä tosi paljon, sillä syön joka päivä yli 3000 kcal ja silti paino on tippunut kesän aikana 4 kg. Avain tähän on 10 kunnollista treeniä viikossa ja paljon lihasmassaa, liha kuluttaa paljon vaikka vain makailisi, mutta ei se synny makaamalla.

Vierailija
26/137 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko tai älä, mutta vuorokauden kaloreihin tulee laskea rehellisesti myös kaikki välipalat. Lisäksi vuorokaudessa täytyy liikkua jonkin verran, jotta kalorit kuluisivat. Läskikilon sulattaminen vaatii 9000 kalorin kulutuksen. Itse jätin pois juustojen ja vehnästen syönnin ja painoindeksini putosi noin 4 kuukaudessa normaaliksi, lähes 30;stä alle 25.een, ilman liikuntaa tavallisten kotiaskareiden ohessa.

Punnitsen ja kirjaan kaiken mitä syön. Voiko tästä muka tulkita, että jätän välipalat kirjaamatta?? Syön yhden välipalan päivässä ja se on omena tai banaani.

Ap

Vierailija
27/137 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punnitsen ja kirjaan kaiken mitä syön. Voiko tästä muka tulkita, että jätän välipalat kirjaamatta?? Syön yhden välipalan päivässä ja se on omena tai banaani.

Ap

Anna osan väittää, että huijaat, ei he kuitenkaan tiedä asiaa. Ylipäätään on tyhmää, että osa pitää kaikkia muita huijareina, taitavat itse olla?

Ei ole mahdotonta, että syömäsi kalorimäärä ei riitä laskemaan painoa. Ei sinun kannata vähentää kalorimäärää, koska elimistö saattaa reagoida hidastamalla elintoimintoja. Lisää ensin kevyttä liikuntaa. Ja katso, että saat ruokaa tasaisesti läpi vuorokauden, niin elimistö luulee saavansa koko ajan energiaa ja ei mene säästöliekille. Tsemppiä!

Vierailija
28/137 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisätkää ihmeessä kulutusta. Elimistö pyrkii sopeutumaan siihen, jos yrittää vain vähentää kalorien saamista. Nuorena (alle 25-v) elimistö kuluttaa kohtuullisesti, mutta 50 ikävuoden jälkeen kulutus voi jäädä tosi matalalle, etenkin jos keho pyrkii toimimaan säästöliekillä. Ihan jo sellainen, että käy päivittäin 45 minuutin kävelylenkin 130 sykkeellä on melkoinen lisäys kulutukseen. Siihen päälle hieman lihaskuntoharjoitteita, niin elimistö alkaa pysyvästi kuluttamaan enemmän ja ei tarvitse kituuttaa syömisten kanssa ja silti laihtuu.

Itse olen reilu 55-v mies, 81 kg/174 cm. Kulutan päivässä tosi paljon, sillä syön joka päivä yli 3000 kcal ja silti paino on tippunut kesän aikana 4 kg. Avain tähän on 10 kunnollista treeniä viikossa ja paljon lihasmassaa, liha kuluttaa paljon vaikka vain makailisi, mutta ei se synny makaamalla.

On se nyt selvä että 10 treeniä viikossa vetävä lihaksikas mies kuluttaa tuplaten kuin vähän liikkuva vaihdevuosi-ikäinen nainen

Vierailija
29/137 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VLCD eli alle 800kcal päivässä, niin paino lähtee ja pysyy pois, itse laihdutin tällä tavalla 50kg puolessa vuodessa.

Paljonko on tullut jo takaisin ja missä ajassa? Olitko lääkärin valvonnassa?

Vierailija
30/137 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiputin kalorit 1200:aan ja käyn tunnin kävelylenkin + kuntoportaissa juoksua joka päivä. Nyt paino tippunut 1kg.  4vk laihdutusta takana, on tää hidasta. 10kg vie ikuisuuden

Ap

Vierailija
31/137 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiputin kalorit 1200:aan ja käyn tunnin kävelylenkin + kuntoportaissa juoksua joka päivä. Nyt paino tippunut 1kg.  4vk laihdutusta takana, on tää hidasta. 10kg vie ikuisuuden

Ap

Tee voimatreenejä. Siis käy salilla tai treenaa painoilla kotona. Kuluttaa enemmän kuin nuo kävylenkit.

Ja toisekseen.. itse olen 40v 165/56kg ja treenaan painoilla 3xviikko, sekä kehonpainotreenejä/jumppaa 3xviikko. Siltikään en vaan voi syödä mitään isoa kalorimäärää per päivä tai muuten paino nousee. Etenkin, kun haluan välillä myös herkutella. Yllättävän vähän sitä enää tässä iässä naisena syödään. Itse tarkkailen, että tulis tarpeeksi protskuja treenin kannalta.

Nuorena pystyin vetämään paljon enemmän ruokaa, vaikka en edes urheillut.

Vierailija
32/137 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat liikkua olemattoman vähän eikä lihaksia ole juurikaan. Silloin 1200 kcal voi olla ok.

Vierailija
33/137 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varmasti kirjannut ihan kaiken mm paistorasvan? 

Itse aloitin ketodieetin reilu viikko sitten. Kirjaan kaiken fatsecretiin. Hiilihydraatit alle 20g päivässä ja kalorit ovat olleet 1200-1500. 

Paino putosi ensimmäisellä viikolla 2,2 kg. Toki nestettä suuri osa. Vettä olen juonutkin reilu 2 litraa päivässä ja lisäksi mustaa kahvia. Kasvot ovat kaventuneet selvästi. 

Joo, paistorasvoista ja salaatinkastikkeista ym voi tulla monta sataa kilokaloria.

Mutta kun niistä saa tulla ketolla!

Aloitin itse kolme viikkoa sitten, arvio kalorien päiväsaldo n 1500. Syön viikonloppuna kaksi, viikolla kolme ateriaa/pvä. En ole käynyt vaa alla enkä pidä mitään kiirettä tuon kanssa. Menköön vaikka parikin kuukautta. Inhoan just tuota että alan tuijottamaan vaakaa ja hyppimään sen päällä jatkuvasti.

Tekoäly varoitti että mitä isompi kalorivaje sitä enemmän lihaksesta lähtee. Tätä en halua. Eli maltti todella kannattaa, itsellä tosin n 7 kilon tavoite eli ei hirmuinen.

Vierailija
34/137 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat liikkua olemattoman vähän eikä lihaksia ole juurikaan. Silloin 1200 kcal voi olla ok.

Ravitsemustieteilijöiden mukaan kenenkään ei pitäisi syödä alle 1500 kcal/pv. Sitä on tutkittu, ja yleensä ihmiset aliarvioivat syömänsä ruoan määrää. Kerran siitä oli tv-dokumenttikin, jossa seurattiin naista joka luuli syövänsä 1500 kcal mutta söikin itse asiassa 3000 kcal pv.

Vierailija
35/137 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudota tuo alle 1000kcalin, hiilarit alle 50g jotta nälkä lähtee ja saat ketoboonusta eli kroppa polttaa extrat 200kcal päivässä. Lisäksi hanki juoksumatto tai käy salilla, hölkkää 10kcal/minuutti vauhtia tunti päivässä.

Kannattaa tähdätä sellaiseen -1 kilo kolmessä päivässä tahtiin. Ei siitä mitään haittaa ole terveydelle, päinvastoin. Joka toinen viikko pidä viikko taukoa.

Ja kun olet lahtunut, ylläpidä kroppaa pitämällä 600kcal päivän joka kolmas päivä.

Vierailija
36/137 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

1kg/4vk on ihan hyvä tahti. Kilo kuussa.

Vierailija
37/137 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravitsemustieteilijöiden mukaan kenenkään ei pitäisi syödä alle 1500 kcal/pv. Sitä on tutkittu, ja yleensä ihmiset aliarvioivat syömänsä ruoan määrää. Kerran siitä oli tv-dokumenttikin, jossa seurattiin naista joka luuli syövänsä 1500 kcal mutta söikin itse asiassa 3000 kcal pv.

Olet valehtelija. Paaston hyödyt ovat hyvin tutkittuja.

Vierailija
38/137 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

1kg/4vk on ihan hyvä tahti. Kilo kuussa.

Kuka jaksaa? Menee ikuisuus päästä läskeistä eroon. Vlcd keto on se juttu.

Vierailija
39/137 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet valehtelija. Paaston hyödyt ovat hyvin tutkittuja.

Voin kyllä lainata tänne otteen ravitsemustieteilijän kirjoittamasta kirjasta, jossa näin sanotaan. 

Vierailija
40/137 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Anna osan väittää, että huijaat, ei he kuitenkaan tiedä asiaa. Ylipäätään on tyhmää, että osa pitää kaikkia muita huijareina, taitavat itse olla?

Ei ole mahdotonta, että syömäsi kalorimäärä ei riitä laskemaan painoa. Ei sinun kannata vähentää kalorimäärää, koska elimistö saattaa reagoida hidastamalla elintoimintoja. Lisää ensin kevyttä liikuntaa. Ja katso, että saat ruokaa tasaisesti läpi vuorokauden, niin elimistö luulee saavansa koko ajan energiaa ja ei mene säästöliekille. Tsemppiä!

Netti pullollaan tietoa siitä että pelkkiin kaloreihin ei kannata tuijottaa. Itse en söisi lainkaan hedelmiä välipalana, vaan sensijaan rasvaista jugurttia, sokeroimattomia marjoja, ehkä jokusen pähkinän siihen. Chiavanukas on toinen mitä pidetään hyvänä.