Poliisi käytti etälamautinta Espoossa, ihminen kuoli.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/033deb3f-e007-47ff-a0b0-9e6c15a2293b
Kyllä nyt menee hommat putkeen.
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä poliisin sitten olisi pitänyt tehdä tuossa tilanteessa? Pyytää riehuvaa, mahdollisesti peukkupäissään olevaa sekopäätä olemaan kiltisti? Siitä vasta poru olisikin syntynyt, jos riehuja olisi tappanut sivullisen, koska poliisi ei käyttänyt tarvittavia voimakeinoja.
Tiedämme vasta sen, että henkilö on kuollut poliisin etälamauttimen käytön seurauksena. Odotetaan nyt lisätietoja tapahtuneesta.
Niinpä niin, mitäköhän poliisi tällä kertaa valehtelee?
Vierailija kirjoitti:
Piste otsikon perässä. 🤦
No yleesä lauseen jälkeen o sellane.
Villin lännen meininkiä. Liikaa katsottu poliisileffoja ömerikan malliin.
Yhtään vihjailematta tai syyllistämättä, olsi varmasti poliisin luottamuksen ja edun mukaista, jotta polisitehtävien yhtydessä - niin putkassa kuin poliisiautossakin, kuolisi mahdollisimman vähän ihmisiä.
Vai onko joku asiassa eri mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kohtaat poliisiin:
1. Pidä katsekontakti
2. Peräänny rauhallisesti
3. Leiki kuollutta
😂😂😂😂😂 Jep.
Poliisi on vaarallisempi kuin Karhu. Huomattavasti enemmän porukkaa kaatuu ja loukkaantuu poliisin toimesta kuin karhun...
...tai sitten osa kansalaisten rikollinen perceily on lisääntynyt, kun kaikilla on pelkästään vain oikeuksia ettei tule paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mopopoika ei myöskään pysähtynyt eikä rahoittanut vauhtiaan. Siinä tosin sähkölamauttimen käyttö olisi ollut haastavampi juttu täydessä vauhdissa, juten runttaaminen aitaan oli oikea päätös
Näitä kahta tapausta ei voi verrata. Mopopoika oli lähinnä itselleen vaarallinen eikä törkeä vammantuottamus hänelle ollut millään lailla perusteltu.
Etälamauttimen ideahan on siis se, että vaikutus on voimakas, mutta täysin väliaikainen eikä siis aiheuta lievääkään pysyvää vammaa. Siis normitapauksessa.
Mikähän nyt on kun poliiseilla menee noin huonosti. Koko ajan jotain kurjaa.
Vierailija kirjoitti:
Yhtään vihjailematta tai syyllistämättä, olsi varmasti poliisin luottamuksen ja edun mukaista, jotta polisitehtävien yhtydessä - niin putkassa kuin poliisiautossakin, kuolisi mahdollisimman vähän ihmisiä.
Valtaosa ei kuolekaan. Täytyy muistaa, että moisten riehujien elimistö on jo valmiiksi ylikierroksilla kaikenmaailman sekakäytöstä ja aivot on ihan reikäjuustoa päihteilyn tuloksena.
Siihen nähden ja sen verran kannattaa olla perseilemättä ettei tarvi olla etälamauttimen kohde. Ei Poliisit niitä huvikseen käytä.
Alkaa kyllä arveluttaa lähteä enää illalla ulos, kun siellä voi tulla poliisi vastaan. Kyllä on surkeaksi mennyt tämän maan tilanne, ja hyvin nopeasti.
Olen monesti kävellyt poliisiauton ja poliisien ohi Helsingissä, eikä poliisit ole kertaakaan hakanneet minua, eivätkä käyttäneet etälamautinta, saati sitten kiilanneet minua ajaessani pyörällä. Jos olen kysynyt apua, olen aina saanut ystävällistä neuvontaa poliisilta.
Kyllä täytyy olla itsessä suuri vika ja käytöshäiriö, jos saa poliisin peräänsä. Ei poliisi huvikseen ala tappelemaan, eikä putkaan joudu ihan syytömästi. Katsokaa peiliin mopopellet ja päihteiset puukkojunkkarit.
Vierailija kirjoitti:
Olen monesti kävellyt poliisiauton ja poliisien ohi Helsingissä, eikä poliisit ole kertaakaan hakanneet minua, eivätkä käyttäneet etälamautinta, saati sitten kiilanneet minua ajaessani pyörällä. Jos olen kysynyt apua, olen aina saanut ystävällistä neuvontaa poliisilta.
Kyllä täytyy olla itsessä suuri vika ja käytöshäiriö, jos saa poliisin peräänsä. Ei poliisi huvikseen ala tappelemaan, eikä putkaan joudu ihan syytömästi. Katsokaa peiliin mopopellet ja päihteiset puukkojunkkarit.
Pelkkä se riittää, että sinun ulkonäkö, olemus tai puhetapa ei miellytä poliisia, niin he käyvät päälle ja voivat viedä putkaan tai kuten tässä tapahtui, tappaa keskelle katua.
Oliko se omenassa järkkäreitten linttaama ja kuollut todellakin vaaraksi ympäristölleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaus: ihminen sekoili, oli väkivaltainen eikö totellut poliisin käskyjä.
Se oikeuttaa tappamaan?
Eihän sitä kukaan tappanut. Se kuoli etälamauttimen käyttöön.
Joo, etälamautin sen tappoi, ei poliisi. Sama kuin mun suvussa muutama vuoskymmen sitten juoppo naapuri juoksi keittiössämme leipäveitseen. Ei sitä kukaan iskenyt, se oli kädessä ja naapuri juoksi siihen. Veitsi sen tappoi, ei isä.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa kyllä arveluttaa lähteä enää illalla ulos, kun siellä voi tulla poliisi vastaan. Kyllä on surkeaksi mennyt tämän maan tilanne, ja hyvin nopeasti.
Jätä päihteet pois ja lähde ulkoilemaan vain täysjärkisenä ja asiallisesti käyttäytyen, niin ei sua kukaan tule häiritsemään. Tämän jutun jantteri tuskin on selvin päin kaikessa rauhassa ollut iltakävelyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa ei kuolekaan. Täytyy muistaa, että moisten riehujien elimistö on jo valmiiksi ylikierroksilla kaikenmaailman sekakäytöstä ja aivot on ihan reikäjuustoa päihteilyn tuloksena.
Taitaa kuitenkin olla niin, että näistä poliisitehtävien yhteydessä kuolleista ei ole tehty yhtään mitään tutkimusta. Esität varmasti sellaisen jos on?
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen normisti kukaan kuole. Ei voinut ennustaa.
Ei ehkä siihen suoraan, mutta voi lyödä päänsä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tapaukset, joita olen itse ollut todistamassa on poliisi toiminut todella hyvin. Mua ärsyttää näiden väkivaltaisten ja riehuvien ihmisten täysin piittaamaton asenne toisia kohtaan. Sitten ulvotaan, että kun poliisi on niin kovakourainen.
Vierailija kirjoitti:
Kamera tallensi: Poliisi pahoinpiteli 16-vuotiaan pojan häikäilemättömästi
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009530284.html
Näitä kahta tapausta ei voi verrata. Mopopoika oli lähinnä itselleen vaarallinen eikä törkeä vammantuottamus hänelle ollut millään lailla perusteltu.