Facebook täysin kuollut?
Kukaan ei tee enää päivityksiä. Mainoksia mainosten perään.
Uskaltaisinko poistaa jo tilini?
Kommentit (92)
Mä olen facessa sen enää takia, että mulla parin kurssin ryhmätapaamiset ja materiaalit julkaistaan siellä.
Ja roskalavaryhmää käytän siivotessani!
Mä käytän sitä parin vertaistukiryhmän ja kirppariryhmän takia, en päivittele kuulumisiani.
Huomasin pian, ettei " naamakirja" ole mun juttu lainkaan. En tykkää tykkäyksistä tai niitä laittaa, puhumattakaan, että itse menisin kertomaan mitä olen tehnyt, minne lähden ja mistä tuun..
Olen kummastellut miten jotkut äipät laittavat kuvia jälkikasvustaan ?? Eihän se ole suotavaa mennä postaamaan kuvia kenestäkään paitsi itsestään.
Aika harvat näyttää enää olevan aktiivisia, mutta mä kyllä pysyn siellä mm. matkailu- ja eläinsuojeluryhmien takia.
Poistin tilini jo muutama vuosi sitten kun monet kaverit oli lähteneet sieltä jo. Ei siellä ollut silloinkaan enää kuin 80+ ikäisten laittamia kukkakuvia. En ole katunut. Ajattelin poistua muistakin someista.
En ole missään somessa koskaan ollutkaan, paitsi tyttären takia ig:ssä pari vuotta väärällä nimellä sitä kyttäämässä (tyttö tiesi kuka olen mutta kaverit ei), kun tytär oli varhaisteini. Pelkkä turvallisuusjärjestely silloin.
En oppinut ymmärtämään ig:n hauskuutta silloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Fb on menneen talven lumia. Seuraavaksi kuihtuu ig.
Uudet sukupolvet arvostavat yksityisyyttä. Nämä joiden vanhemmat ovat laittaneet kaiken someen muiden pällisteltäväksi. Nämä lapset osaava titse täysi-ikäisiksi tultua arvostaa omaa yksityisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ihmiset oo nykysin siellä vaa sen messengerin takia
Todennäköisesti näin. Facebook voisi poistaa messengeristä Fabookin omistamispakon ja palauttaa sen entiselleen erilliseksi viestimisjärjestelmäksi. Se oli ihan hyvä ja toimiva aikoinaan.
Olen parin ryhmän ja kirpputorin takia. Muuten ei kyllä hirveitä kiinnosta koko FB.
Eipä sinne kukaan enää mitään päivittele. Ja hyvä niin. Lähinnä seuraan ryhmiä ja uutisia.
Vierailija kirjoitti:
Fb on menneen talven lumia. Seuraavaksi kuihtuu ig.[/
On kuihtumassa jo, ei kukaan laita enää päivityksiä kuin harvakseltaan. Mikä on mielestäni harmi, tykkään katella tuttujen ja tuntemattomienkin kivoja kuvia. Facessa en ole ikinä ollutkaan.
Mä en oo ikinä ees ollut FB:ssa, enkä siltikään koe jääneeni mistään paitsi 🙄
Vierailija kirjoitti:
Fb on menneen talven lumia. Seuraavaksi kuihtuu ig.
Ihmiset pitää minua outona koska en koskan ole avanut tiliä F.B/ en istagram. Pärjään myös todella hyvin ilman älypuhelinta ja Whats App. Täälllä Helsingin lähiössä. Ihmiset haluan kohdata ihan elävänä.Vaihtaa kulumiset näkemällä ihmisen elävän .Kumasti vaan kadoneet kiiren taakse.Ei aikaa tavata. Livenähän pärstä kertaa ei voi muakata,ei vartaloa.Kuten voi Instagram/ F.B
Suuri osa kavereista 10-15 vuoden takaa, joiden kanssa en ole enää tekemisissä.