Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tiedät tai miten voit olla varma, ettei puolisosi petä sinua?

Vierailija
17.08.2026 |

Sain eilen tietää, että nainen jonka kanssa olin kihloissa muutama vuosi sitten, oli tapaillut toistakin miestä. Kaverini kertoi asiasta vahingossa. Kuulemma kaikki tiesivät, paitsi minä sinisilmäinen hölmö. 

Erosimme jo silloin vuosia sitten hänen halustaan.

Nyt en tiedä, voinko luottaa kehenkään. 

Nykyinen avovaimo on paljon pois kotoa. Ylitöissä ja harrastuksissa, tapaa kavereitaan. Vai puhuuko hän totta? 

En ala leikkimään yksityisetsivää ja vakoilemaan häntä. Haluaisin luottaa häneen. 

Luotatko sinä puolisoosi vai välitätkö edes, jos hän vaikka "vähän tapailee muitakin?" 

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei seiso, en usko että pystyy pettämään

Vierailija
42/72 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En välttämättä mistään. Toki on klassisia merkkejä, mutta en niitä erityisesti yritä löytää. Suoraan sanoen ei kiinnosta, jos arki toimii muuten hyvin. 

Ruokahalun menetys, viihtyy enemmän peilin edessä...onhan näitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luotamme puolisoni kanssa toisiimme.  Meillä molemmilla on takana avioliitot, jotka ovat päättyneet juurikin silloisten puolisoiden uskottomuuteen ja meillä kummallakin on hyvin samanlainen käsitys uskollisuudesta. ja ihan hiljattain mieheni sanoikin, että eipä tarvii muita naisia katella, kun on sellaianen vaimo kuin sinä. Samaa voin sanoa hänestä, eipä tarvii muita katella.

Toisen arvostaminen, hyvä kohtelu, toimiva tasaveroinen parisuhde on se paras tae.

Ei toista voi omistaa tai vangita. Se luotto on vaan oltava. Ja siihen pitää luottaa.

Hyvä te!

Vierailija
44/72 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi jos hän lähtisi joskus jonnekin ilman minua ja/tai lapsiamme (paitsi töihin) niin voisin epäillä. Mutta kun ei lähde, vähän ärsyttävää sekin :D 

Vierailija
45/72 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä voi mitenkään tietää 100% varmasti, ellei vietä 24/7 puolisonsa seurassa. Luottaa, jos on luottaakseen. Jos ei mitään merkkejä näy niin mitä siitä stressaamaan.

Vierailija
46/72 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä voi mitenkään tietää 100% varmasti, ellei vietä 24/7 puolisonsa seurassa. Luottaa, jos on luottaakseen. Jos ei mitään merkkejä näy niin mitä siitä stressaamaan.

Tämä ja siksi meillä meneekin tosi hyvin lomilla, kun ollaan tosiaan 24/7 yhdessä. Muulloin sitten ei.

Vierailija
47/72 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä siirrä entisen puolison vikoja nykyiseen. Unohda heti tuommoiset ajatukset ja käytä sen sijaan se aika siihen, että miten sä voit pitää puolisostasi huolta ja siten teidän suhteesta.

Muista halia, suukottaa ja kehua. Pieniä arjen kivoja juttuja, niin ei puoliso mihinkään lähde ja sivulle vilkuile.

Kyllä se lähtee vaikka noin tekisikin jos on siihen taipumusta tai halua

Voi toki ja vielä varmemmin lähtee jos et luota 

Vierailija
48/72 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ja siksi meillä meneekin tosi hyvin lomilla, kun ollaan tosiaan 24/7 yhdessä. Muulloin sitten ei.

Tuo mustasukkaisuus ei ole tervettä

Vierailija
49/72 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opin, että kannattaa hankkia sellainen kumppani, jonka kanssa voi keskustella myös niistä mustasukkaisuuden tunteista sekä epävarmuudesta rakentavasti ja ilman toista syyttäen. Se luo luottamusta, kuin sellainen sinisilmäinen luottaminen.

Vierailija
50/72 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo mustasukkaisuus ei ole tervettä

Muiden naisten kanssa sekoilu kuitenkin mielestäsi on. Hieno mielipide.

Vierailija
51/72 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni petti äitiäni usein, äiti alistettu raasuressukka joka ei pistänyt vastaan, isän mielialat riippui siitä kuinka paljon sai seksiä, me lapset kärsittin jos oli paskalla päällä, olen tämän tajunnut aikuisiällä ja äidin kertomuksilla. 

Vierailija
52/72 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vain.

Vierailija
53/72 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän varmaksi ettei petä. 

Ja paskat. Jatkuvastihan se hu@raa työpaikan Sepon kanssa.

Vierailija
54/72 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään voi tietää varmaksi, mutta luotan ettei petä. Siihenhän koko homma perustuu, että toiseen luottaa. En osaa itse ajatellakaan pettäväni, joten helppo uskoa että saman arvomaailman jakava puoliso ajattelee samoin. 

Vierailija
55/72 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotan vain itseeni, en pysty kontrolloimaan kenenkään muun mielihaluja tai impulsseja.

Vierailija
56/72 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos menee, niin menkööt. En mä esteenä ole." 

Paskintahan onkin se jos ei mene, vaan pyörittää muita naisia samalla.

Olisko se sitten sulta pois jos pyörittäiskin. Entä jos on sama hilpiä himoveikko edelleen kotonakin.... 

Vierailija
57/72 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten moni on jo todennut, ei tuollaista asiaa voi tietää koskaan varmaksi, joten turha sillä on päätään vaivata.

Omalla kohdalla myös ihan rationaalisella ajattelulla voin olla melko varma, että vaimoni ei petä minua. Hän on laskeutunut vertaistensa joukosta sen verran reilusti alemmas valitessaan minut, että eiköhän hän vain suoraa sitten menisi. Minulla ei ole oman seurani lisäksi mitään sellaisa annettavaa joka hänet sitoisi minuun ja siksi pakottaisi toimimaan selkäni takana.

Vierailija
58/72 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotan puolisooni jos ei ole mitään syytä olla luottamatta. Jos hän rakastaa minua, ei petä, kuten en minäkään. Sun ex ei rakastanut, joten mitä sinä hänellä olisit tehnyt muutenkaan. Ei parisuhteessa kannata olla kuin silloin kun molemmat rakastaa toisiaan. Luulisi ettei sulla ole epäilyksiä siitä rakastaako sun nykyinen muija sua, kun elätte yhdessä.

N51

Vierailija
59/72 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole puolisoa niin se ei voi pettää.
M56

Vierailija
60/72 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotan puolisooni monessa isommassakin asiassa, joten miksi en luottaisi tässäkin. Ei se mitään ehdotonta varmuutta ole, mutta eipä täällä oikein mikään täysin varmaa ole. Kunhan on sen verran varmaa, että elämiseen riittää.