Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua tapailla naisia, jotka juovat viikoittain alkoholia kuten viiniä lasillisen. 🍷 En käytä itse ollenkaan

Vierailija
16.08.2026 |

On ok, jos esim. Häissä juo. Mutta viikoittain ei saa juoda mitään.

Kommentit (186)

Vierailija
141/186 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen rapajuoppo ja mies on absolutisti. Yhdessä ollaan oltu 25 vuotta. APn aivot varmaan räjähtää.

Vierailija
142/186 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mäkään enää dokaa ku sillon tällön mut jos nainen haluu ottaa viikonloppuisin niin siitä vaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/186 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Kaura Kukkonen? Herran elämä oli ihan raiteiltaan kun entinen naisystävä joi viinaa. Kauheaa sekoilua koko elämä oli. Onneksi nyt Kukkonen on päässyt rauhoittumaan eikä alkoholiakaan enää kulu. 

Vierailija
144/186 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama. Juon lasillisen tai kaksi juhlissa ja illanvietoissa. Esimerkiksi kesällä kun kävin kaveripariskunnan mökillä, otettiin saunassa oluet ja ruoan kanssa lasilliset punkkua. Alkukesästä join sukulaistytön lakkiaisissa lasillisen skumppaa. Siinä taitaa olla kesän alkoholiannokset. Arkena en juo ollenkaan.

En halua mitään wine & dine -tyyppistä naista. Tykkään enemmän train, eat, sleep, repeat -tyyppisistä naisista.

Olisipas harvinaisen tylsää elämää, samaa päivästä toiseen.

Ohis

Et keksi mitään mielekästä ilman alkoholia, tai muuten se on vaan "samaa päivästä toiseen"? :D 

Eiköhän se viitannut tuohon edelliseen, jonka mielestä ihannenaisen tulee harrastaa pakkomielteenomaisesti liikuntaa ja sen lisäksi korkeintaan nukkumista. Olen ollut muuten ollut parikymppisenä juuri tuollainen "ihannenainen", ja se johtui lähinnä siitä että minulla oli mt-ongelmia ja tavattoman huono itsetunto. Elämässä ei ollut muuta kuin liikunta ja painon vahtiminen. En todellakaan ollut kovin leppoisaa seuraa. - eri

Niin, kuten aina, vauvafoorumilla se, että joku harrastaa liikuntaa ja yleisesti pitää huolta itsestään aina automaattisesti tarkoittaa, että suunnilleen mittaa vyötärönsä päivittäin, kirjaa painonsa ylös ja neuroottisesti laskee jokaisen kalorin, ja tietysti myös se, ettei syö kuin porsas ja liikkuu tarkoittaa, ettei NAUTI elämästä tai koskaan pidä hauskaa, sillä mitä on elämästä nauttiminen tai hauskanpito ilman alkoholia ja roskaruokaa? 

"En halua mitään wine & dine -tyyppistä naista. Tykkään enemmän train, eat, sleep, repeat -tyyppisistä naisista." 

Eli ihan eksplisiittisesti tässä ilmoitetaan että ei riitä että vähän höntsäilee liikunnan parissa pari kertaa viikossa ja että sen vastapainoksi olisi luvallista käydä esimerkiksi ruokaravintolassa ja juoda - herra varjelkoon - ruoan kanssa lasi punaviiniä. Ei, vapaa-ajan pääsisällön pitää olla urheileminen, mielellään mitä ilmeisimmin päivittäin. Jos tätä ei tarkoitettu niin sitten kannattaa varmaan opetella ilmaisemaan itseään vähän paremmin. 

Vierailija
145/186 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä etsit sopivaa naista. Uskovainen vois olla hyvä?

Ei tarvise edes olla uskovainen
- Päihteetön N21

Vierailija
146/186 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama. Juon lasillisen tai kaksi juhlissa ja illanvietoissa. Esimerkiksi kesällä kun kävin kaveripariskunnan mökillä, otettiin saunassa oluet ja ruoan kanssa lasilliset punkkua. Alkukesästä join sukulaistytön lakkiaisissa lasillisen skumppaa. Siinä taitaa olla kesän alkoholiannokset. Arkena en juo ollenkaan.

En halua mitään wine & dine -tyyppistä naista. Tykkään enemmän train, eat, sleep, repeat -tyyppisistä naisista.

Nuo mainitut vaihtoehdot eivät ole mitään oikeita naistyyppejä. Jokaisessa normaalissa ihmisessä on muitakin ulottuvuuksia. Jos ihmisen koko elämä pyörii treenaamisen ympärillä ilman että kyseessä on ammattiurheilija, taustalla on yleensä mielenterveysongelma. 

Ei se ole mikään ulottuvuus, jos pitää viiniä lipittää joka viikko. Alkoholiongelma se on.

Et sinä valitettavasti päätä näitä. Alkoholiongelmalle on ihan tietyt kriteerit ja saunakalja tai lasillinen viiniä viikossa ei todellakaan niitä kriteerejä täytä muualla kuin sinun kajahtaneessa päässäsi. 

No kyllä minä vaan päätän ketä tapailen. Wine & dine -lyylejä en tapaile.

Et sinä tapaile ketään. 

Vierailija
147/186 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta. 

Vierailija
148/186 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehtoollisviiniä meni tänäänkin kuten joka viikko, joten tuskin kelpaa.

No onhan se selkeästi parempi tilanne jos ehtoollisviini alkoholitonta. 

Vierailija
149/186 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Et keksi mitään mielekästä ilman alkoholia, tai muuten se on vaan "samaa päivästä toiseen"? :D 

Eiköhän se viitannut tuohon edelliseen, jonka mielestä ihannenaisen tulee harrastaa pakkomielteenomaisesti liikuntaa ja sen lisäksi korkeintaan nukkumista. Olen ollut muuten ollut parikymppisenä juuri tuollainen "ihannenainen", ja se johtui lähinnä siitä että minulla oli mt-ongelmia ja tavattoman huono itsetunto. Elämässä ei ollut muuta kuin liikunta ja painon vahtiminen. En todellakaan ollut kovin leppoisaa seuraa. - eri

Niin, kuten aina, vauvafoorumilla se, että joku harrastaa liikuntaa ja yleisesti pitää huolta itsestään aina automaattisesti tarkoittaa, että suunnilleen mittaa vyötärönsä päivittäin, kirjaa painonsa ylös ja neuroottisesti laskee jokaisen kalorin, ja tietysti myös se, ettei syö kuin porsas ja liikkuu tarkoittaa, ettei NAUTI elämästä tai koskaan pidä hauskaa, sillä mitä on elämästä nauttiminen tai hauskanpito ilman alkoholia ja roskaruokaa? 

"En halua mitään wine & dine -tyyppistä naista. Tykkään enemmän train, eat, sleep, repeat -tyyppisistä naisista." 

Eli ihan eksplisiittisesti tässä ilmoitetaan että ei riitä että vähän höntsäilee liikunnan parissa pari kertaa viikossa ja että sen vastapainoksi olisi luvallista käydä esimerkiksi ruokaravintolassa ja juoda - herra varjelkoon - ruoan kanssa lasi punaviiniä. Ei, vapaa-ajan pääsisällön pitää olla urheileminen, mielellään mitä ilmeisimmin päivittäin. Jos tätä ei tarkoitettu niin sitten kannattaa varmaan opetella ilmaisemaan itseään vähän paremmin. 

Nimenomaan haluan päivittäin liikkuvan naisen. Lasillinen viiniä silloin tällöin on ok, kunhan ei ole viikottainen tapa.

Itsekin liikun päivittäin. Ironman menee alle 10 h ja maraton alle 3 h. En edellytä naiselta samaa tulostasoa (vaikka ei nuo mitään kovia aikoja olekaan), mutta elämäntyylin pitää olla sama.

Pitkät pyörälenkit Mallorcan auringossa ovat elämästä nauttimista. Joku tunkkainen klubi, sunnuntaiaamun krapula ja roskaruoka eivät.

Vierailija
150/186 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, älä sit tapaile!

Mä en juo alkoholia, mutta en tapaile kontrolloivia miehiä.

Vierailija
151/186 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä haluaisin miehen joka on pitkä ja komea, iloinen, rento, huumorintajuinen, upea rakastaja ja joka tykkäisi matkustella mun kanssa ulkomailla ja luuhata siellä ravintoloissa, clubeilla ja keikoilla, pienessä sievässä nousuhumalassa. Löytyykö täältä?"

Ota lento Ibizalle ja mene sinne klubbaileen. Sieltä löytyy paremmin kuin vauvapalstalta.

Vierailija
152/186 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Nimenomaan haluan päivittäin liikkuvan naisen. Lasillinen viiniä silloin tällöin on ok, kunhan ei ole viikottainen tapa.

Itsekin liikun päivittäin. Ironman menee alle 10 h ja maraton alle 3 h. En edellytä naiselta samaa tulostasoa (vaikka ei nuo mitään kovia aikoja olekaan), mutta elämäntyylin pitää olla sama.

Pitkät pyörälenkit Mallorcan auringossa ovat elämästä nauttimista. Joku tunkkainen klubi, sunnuntaiaamun krapula ja roskaruoka eivät.

Täyspäinen ja nimenomaan pitkän aikavälin terveyshyötyjä hakeva ihminen pitää säännöllisesti myös palautumispäiviä, mielellään vähintään kaksi päivää viikossa. Tämä ei ole mielipide vaan fakta. Palautumispäivänäkin voi liikkua kevyesti, mutta se on käytännössä kävelylenkki tai rauhallinen jooga. Juttujesi perusteella et kuulosta siltä että liikunta olisi ollut elämäntapana kovinkaan pitkään. 

Vierailija
153/186 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Kaikkea saa haluta, mutta kuulostat kyllä pitkälti sellaiselta ihmiseltä joka turvautuu oikeaan käteensä jatkossakin. 

Vierailija
154/186 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Mitä sinä naisella, sehän vaan häiritsisi treenaamista ja vaikuttaisi tuloksiin negatiivisesti. 

Vierailija
155/186 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaipa sulle jostain hihhulipiireistä löytyy se sulle sopiva ihminen.

Minä en rupea rajoittamaan elämääni sen mukaan miten se jollekkin sopii.

Jos juon niin juon, en lupia kysele.

En edes moneen viikkoon juo alkoholia ja voinkin juoda 2 siideriä ja olen onnellinen.

Taidat olla entinen alkkis ja nykyisin absolutisti joten siksi ymmärrän että haluat että toinenkin on alkoton.

Vierailija
156/186 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mäkään enää dokaa ku sillon tällön mut jos nainen haluu ottaa viikonloppuisin niin siitä vaan

Kyllä itseäni mietityttäisi että miksi. Syy ei ainakaan voi olla yksinäisen tylsyyteen juominen (tämä juotatti minua). Jos on toisen kanssa ja suhteessa on kivaa niin ei siihen alkoholia tarvita kolmanneksi pyöräksi yksin eikä yhdessä. Tämän sanon ihan omasta elämänkokemuksesta. Tietysti alkoholi on monelle tapa jota ei sen kummemmin mietitä mutta kaikkia omia tapojaan kannattaa joskus miettiä, ainakin silloin kun niistä voi seurata jotain ei-toivottavaa. 

Vierailija
157/186 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muita raittiita naisiako ei ole olemassakaan?

Jos täysraitista etsii niin parhaat vaihtoehdot ovat kuivilla oleva alkoholisti, alkoholistin aikuinen lapsi tai uskovainen (erityisesti mus li mi). Muilla ei ole pipo yleensä ihan niin kireällä. 

Tai sitten ihminen joka vain haluaa elää mahdollisimman pitkään🤔🤔

Mikä itseisarvo on mahdollisimman pitkässä elämässä? Jokainen kuolee kuitenkin, ja ne vikat 10 vuotta ovat lähes poikkeuksetta joka tapauksessa paskaa. Eikö missään vaiheessa ole tarkoitus nauttia mistään? 

Nauttia voi muustakin kuin alkoholista?
Esimerkiksi sellainen tuo varsin paljon nautintoa, kun opiskelee japanin kieltä, palat viimein loksahtavat paikalleen tai tulee pieni inspiraation hetki, jonka kautta saa luotua hyvän mallin, joka selittää partikkeleiden ne ja darou erot melko hyvin. En väitä, että nämä mallit ovat täydellisiä tai yleispäteviä, mutta minua ovat auttaneet. Ja jatkuvasti kehittelen malleja, ja toisinaan myös hyväksyn, että jokin asia on vain tietyllä tavalla.

Ne
- Puhujalla on ennakko-oletus, että mitä hän tulee seuraavaksi sanomaan, on jotakin samaistuttavaa, molemmat ovat samaa mieltä. Ainakin näin puhuja olettaa.
- Tämän vuoksi se käännetään englanniksi usein "right", mutta aina tuokaan ei ole luonteva käännös, koska se voi olla pelkkä samaistuttava toteamus, ei niinkään affirmaation hakua.
- Esim. "Ii tenki desu ne", kohtelias ilmaisu, ehkäpä englanniksi tyyliä "Nice weather we're having", toki joo, "Nice weather, right?" sekin sinällänsä. Suomeksi ehkäpä "Onpa nätti sää". (Ii = hyvä)

Darou
- Tällä puhuja viestii, että mitä hän sanoo, on hänen mielipiteensä, ajatuksensa, arvauksensa, mikä ikinä. Puhujan oma arvio tilanteesta.
- Puhuja vähän niin kuin tuo oman mielipiteensä keskusteluun, ja mitä sen jälkeen seuraa voi olla mitä vain. 
- Darou voi olla itsevarmuudeltaan eri vahvuinen. Esimerkiksi empivä, "Ii darou...?", käännöksiä voisi olla esimerkiksi "Maybe it's okay..?", "I wonder if it's okay...?", "It's okay, right..?", mahdollinen affirmaation haku nuanssi tulee juuri empivyydestä, äänensävystä, kuulijan katsomisesta, yms. Kuulija näkee, että puhuja ei ole täysin varma, ja monesti vahvistaa, että "It'll be okay".
- Joskus taas darou voi olla itsevarmempi. Vähän kuten "Tämä on minun ajatukseni. Haasta minut, jos uskallat", riippuu toki äänensävystä, kontekstista, ihmisestä.
- Joskus retorinen kysymys myös, puhujalla on oletus, että vastauksen pitäisi olla päivän selvä.

Darou voi olla joskus jopa armollisempi verrattuna Ne-partikkeliin, joka jo olettaa tietynlaista yhteisymmärrystä.
Pikkuveli vaikka uhittelee isosiskolle, että tulee syömään hänen kakkunsa, eikä mikään häntä voi estää.
Isosisko sitten voisi tuumia, että
"Jaa, shinjatte mo ii ne?"
Tai
"Jaa, shinjatte mo ii darou?"

Jaa = Sitten, no sitten
Shinjatte mo ii = on okei, jos päätyy k u o lemaan (te mo ii rakenne, käytetään usein kysymään, onko jokin asia okei/saako sen tehdä.)
Subjektia ei ole, se on ikään kuin piilotettu, mutta pikkuveljeen tässä viitataan

Shinjatte, tämä ei ole verbin shinu, k u o lla, te-muoto (shinde). Vaan, tässä on mukana te shimau -rakenne (kasuaalisti chau / jau, te shimau korvataan jommalla kummalla, jos pääte on de, kuten shinde = jau. Shinde shimau = Shinjau eli de shimau korvataan jau). Tämä vähän niin kuin tässä painottaa lopputulosta, "päätyä k u o liaaksi", englanniksi "end up d e a d".

“Onko sitten ihan okei, että päädyt k u o l i aaksi?"

Darou antaa tässä enemmän kuulijalle varaa ilmaista oman mielipiteensä, korjata tilanteen, koska darou viestii, että "Tämä on minun näkemykseni". Ne taas olettaa, että "Olemme tämän asian suhteen yhteisymmärryksessä".

Vierailija
158/186 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kaipa sulle jostain hihhulipiireistä löytyy se sulle sopiva ihminen.

Minä en rupea rajoittamaan elämääni sen mukaan miten se jollekkin sopii.

Jos juon niin juon, en lupia kysele.

En edes moneen viikkoon juo alkoholia ja voinkin juoda 2 siideriä ja olen onnellinen.

Taidat olla entinen alkkis ja nykyisin absolutisti joten siksi ymmärrän että haluat että toinenkin on alkoton.

Kai minä voisin kohtuukäyttäjän kanssa seurustella.
En kuitenkaan jaksaisi mitään sellaista, kelle tulee silmiin sellainen lasittunut katse. Ja pinna kireällä.
Ihan älyvapainta touhua vanhemmilta riidellä maailman typerimmistä, pienemmistä aiheista, kun ovat vähän juoneet.
Kyllä sitä muuten aina kritisoidaan kaikesta, mutta sitten kun tulee vähän juotua, kyllä sitten kehuja, hellyyttä satelee. 🙄

Vierailija
159/186 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on itse vastuussa omasta alkoholinkäytöstään.Tuntuu kummalliselle jos viini lasi silloin tällöin on pahasta.Mies haluaa kontrolloida,kontrollointi voi liittyä muuhunkin elämään jos henkisesti on noin joustamaton.Mulle olisi ehdoton red flag.

Vierailija
160/186 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkässä suhteessa absolutistin kanssa.Hän ei viinilasillista eikä useampaakaan kieltänyt kun vaan ei mennyt humalahakuiseksi sekoiluksi.Se osoittaa mielestäni "normaalia" käytöstä,suvaitsevaisuutta ja ymmärrystä erilaisia ihmisiä kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi