Leikataan eläkkeitä, että nuoret pääsee opiskelemaan!!
Hyvä idea, paitsi että eläkeläisäänestäjiä on enemmän😁
Kommentit (199)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työeläkkeitä ei voi leikata. Ne ei edes auta valtiota, koska eivät tule valtion kassasta. Kansaneläkettä voisi leikata, mutta se taita olla jo aika pieni muutenkin. Näköjään suurimmillaan 787e /kk.
Verottaa voi. 20 % korotus alempiin eläkkeisiin ja siitä porrastaen isompiin eläkkeisiin enemmän.
MInä -minä taas.Muille 20 prosenttia veroa ja itse ulisen 7,3 prosentin maksuista.
Juuri näin. Sovitaanko, että sullekin tulee 20 prosentin korotus veroihin.
Opintotuet lakkautettava, samoin asumistuki opiskelijoilta. Nämä rahat käytetään eläkeläisten etelänmatkojen tukemiseen. Heti !
Vierailija kirjoitti:
S2-oppilaille pitää perustaa omat luokat, mutta siihen ei tarvita eläkkeiden leikkausta. PS. Eläkeläiset maksavat vuosittain valtavat määrät veroja: kiinteistövero, polttoainevero, arvonlisävero kaikesta yms.
Eläkeläiset myös kuluttavat verovaroja valtavasti.
Iso osa eläkkeistä on Kelan maksamia. Ei sen nimi turhaan ole Kansaneläkelaitos.
Lisäksi eläkeläiset käyttävät erittäin suuren osan erikoissairaanhoidon palveluista, saavat asumis- ym. tukia, käyttävät eniten lääkekorvauksia ja paljon myös eräitä muita yhteiskunnan maksamia palveluita (kulttuuri, vapaa-aika, puistot ja viheralueet). Kaikki eläkeläiset eivät tarvitse erikoissairaanhoidon palveluita, mutta ne, jotka tarvitsevat, käyttävät niitä kymmenien tuhansien eurojen edestä vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S2-oppilaille pitää perustaa omat luokat, mutta siihen ei tarvita eläkkeiden leikkausta. PS. Eläkeläiset maksavat vuosittain valtavat määrät veroja: kiinteistövero, polttoainevero, arvonlisävero kaikesta yms.
Iso osa eläkkeistä on Kelan maksamia. Ei sen nimi turhaan ole Kansaneläkelaitos.
Lisäksi eläkeläiset käyttävät erittäin suuren osan erikoissairaanhoidon palveluista, saavat asumis- ym. tukia, käyttävät eniten lääkekorvauksia ja paljon myös eräitä muita yhteiskunnan maksamia palveluita (kulttuuri, vapaa-aika, puistot ja viheralueet). Kaikki eläkeläiset eivät tarvitse erikoissairaanhoidon palveluita, mutta ne, jotka tarvitsevat, käyttävät niitä kymmenien tuhansien eurojen edestä vuodessa.
Suurimman osan työeläkkeistä maksaa Keva ja siihen sisältyy mm valtion ja kuntien eläkkeet. Muistaakseni n 37 miljardia. Kun taas Kela maksaa peruseläkkeet kuten on kansaneläke ja takuueläke ja Kela maksaa n 2,6 miljardia vuodessa. Keva ja Kela ovat eri tahot.
Ap. ajatuksineen on nyt tosi metsässä, eläkkeiden leikkaus ei mitenkään lisää työpaikkoja.
Eläkkeelle jäävä jättää työpaikkansa ja siinä on mahdollisuus nuorelle.
Jos eläkkeitä leikataan, se saattaa lykätä eläkkeelle jäämistä eikä työpaikkoja avaudu.
Olen eläkeläinen,,ikäihminen ja ollut jo pitkään kun minun eläkeikä oli 58+ . Olen sitä mieltä, että nuorten kuuluu ajatella myös omaa tulevaa vanhuutta ja eläkeikää. Olen myös sanonut nätisti läheisille, että ilman omaa työpanosta ei tule muuta kuin kansaneläke tai takuueläke jos ei tee töitä. Lapseni ovat kouluttautuneet ja ovat työssä, yksi lapsenlapsi on työtön ja häntä olen kannustanut töihin, mutta ei ole löytänyt sopivaa, ollut välillä työssä. Muut lastenlapset opiskelevat vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeampi opettaa heille Suomea, jos heidät eristetään ja vaikeampi integroida yhteiskuntaan. Pienempiä luokkia. Avustajia. Kaikki hyötyy. S2 ryhmään laitetaan paljon sellaisia, joilla toinen kotikieli on Suomi. Koska koulut saa enemmän niistä. Ja osa laittaa lapsen kieleksi englannin, koska ylioppilaskirjoituksissa siitä on etua.
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo liittyvät toisiinsa?
Eikö joku nuorisosiipi sitä ehdottanut muutaman viikon sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Olen eläkeläinen,,ikäihminen ja ollut jo pitkään kun minun eläkeikä oli 58+ . Olen sitä mieltä, että nuorten kuuluu ajatella myös omaa tulevaa vanhuutta ja eläkeikää. Olen myös sanonut nätisti läheisille, että ilman omaa työpanosta ei tule muuta kuin kansaneläke tai takuueläke jos ei tee töitä. Lapseni ovat kouluttautuneet ja ovat työssä, yksi lapsenlapsi on työtön ja häntä olen kannustanut töihin, mutta ei ole löytänyt sopivaa, ollut välillä työssä. Muut lastenlapset opiskelevat vielä.
Ihanko olet kannustanut töihin. Oletko kysynyt mistä töiden puute johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimman osan työeläkkeistä maksaa Keva ja siihen sisältyy mm valtion ja kuntien eläkkeet. Muistaakseni n 37 miljardia. Kun taas Kela maksaa peruseläkkeet kuten on kansaneläke ja takuueläke ja Kela maksaa n 2,6 miljardia vuodessa. Keva ja Kela ovat eri tahot.
Ja suuri osa eläkkeistä tulee yksityisiltä eläkelaitoksislta.
Ja vanhat eivät saa erikoissairaanhoitaja helposti. Mutta valitettavasti vanhat ovat sairaita. Ja heillä on esim työstä tulleita kulumia , vaivoja. Miksi vain vanhoilta otetaan pois? Jokaisessa ikäryhmässä pitäisi vähentää terveydenhuoltoa, synnytyksestä asti. No itse olen oikeasti sitä mieltä, että ihmisten pitää saada kunnon terveydenhuolto.
Et pääse kuitenkaan opiskelmaan, ap.
Vierailija kirjoitti:
Ap. ajatuksineen on nyt tosi metsässä, eläkkeiden leikkaus ei mitenkään lisää työpaikkoja.
Eläkkeelle jäävä jättää työpaikkansa ja siinä on mahdollisuus nuorelle.
Jos eläkkeitä leikataan, se saattaa lykätä eläkkeelle jäämistä eikä työpaikkoja avaudu.
Toivo siitä että kansalaiset tulisivat enää mitenkään toimeen keskenään meni siinä kohtaan kun mies joka toivoo julkisesti polittisen vastapuolen joutuvan raiskausten uhriksi valittiin eduskunnan puhetavan valvojaksi .
Yksittäisiä tomppeleita piisaa mutta sitten kun niitä nostetaan kansakunnan kaapin päälle niin lopputulos on tämä.
Eläkeläiset palkattomiin töihin! Ei mikään systeemi pysy taloudellisesti kasassa jos rahaa jaetaan siitä ilosta, että enemmistöt lepäilevät työkseen. Siellä on mustikkaa metsät täynnä. Aloitetaan ekäkeihmisten työ sopeutus keveästi, viisi ämpäriä per työpäivä. Ja tuo marjasato toreille valtion teltoista myyntiin. Tulot valtion kassaan!
Tokmanni sponsannee keräys ämpärit ja SA int lainanneet torille telttoja myyntipaikaksi.
Puhalletaan talvisodan hengessä yhteiseen hiileen ja eläkeläisiltä rahat!
Työeläkkeet maksetaan yksityisistä eläkekassoista. Nämä Eläkeläiset maksavat isoja veroja. Jos näistä eläkkeistä leikataan, valtion verotulot vähenevät. Takuueläkkeitä voisi verottaa, kun he eivät ole maksaneet ekemaksujakaan. Siitä voi leikata ja siirtää opiskelijoille.
Pistetään eläkeläiset leiriin ja poltetaan niiden kirjat
- Aatu-
Koulutuksesta voi vähentää huomattavasti, tulevaisuudessa työpaikkoja on niukalti siitä pitää huolen tekoäly.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko olet kannustanut töihin. Oletko kysynyt mistä töiden puute johtuu?
Todella olen kannustanut. Ja kyse on nuoresta jolla kaksi tutkintoa ja hän on hakenut molemia vastaaviin töihin ja asuu suht suuressa kaupungissa. Tiedämme, että vapaisiin työpaikkoihin on paljon hakijoita. Ehkä seuraava koitos on hakea mihin vaan työhön. Noin ennen tehtiin. Se onkin iso kysymys ja haaste, mitä pitää tehdä jotta työtä riittää halukkaille. Sitä ei osaa edes maan johtokaan kun taitaa olla mahdotonta. Olen monilta kysynyt miten saisi uusia työpaikkoja, mutta kukaan ei ole osannut vastata. Miksi syytetään sitten hallitusta kun ei kellään ole toimivaa ohjetta tai neuvoa.
Minä olen omalla työlläni ansainnut eläkkeeni.