Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leikataan eläkkeitä, että nuoret pääsee opiskelemaan!!

Vierailija
15.08.2026 |

Hyvä idea, paitsi että eläkeläisäänestäjiä on enemmän😁

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene TÖIHIN niin mullakin joskus on kertynyttä eläkettä.

Entä jos on syntynyt niin myöhään, että on pyramidipelissä vain maksajan osa?

Kannattaa siirtyä pois siitä pelistä. Ei se sen vaikeampaa ole.

Siis pitää muuttaa maasta?

Vierailija
82/122 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisille maksetaan 40 miljardia vuosittain. Varmaan sieltä voisi verottaa miljardin tai pari lisää ilman maailma keikahtaisi ympäri. Kyse on vain poliittisesta tahdosta. 

Jaahas,taas tämä sama virsi! Ei jaksa enää kertoa sulle tosiasioita😑😑Kun ei mene perille niin millään.Edelleenkään työeläkeyhtiöiden varat EI KUULU valtion budjettiin joten älä vouhkaa näistä eläkeyhtiöiden varoista.

Ei sinullakaan ole paljoa kotona. Et kai oikeasti luule, että työeläkeyhtiö ottaa aikoinasi maksamat eläkemaksut ja palauttavat ne nyt korkoineen sinulle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työeläkkeitä ei voi leikata.  Ne ei edes auta valtiota, koska eivät tule valtion kassasta.  Kansaneläkettä voisi leikata, mutta se taita olla jo aika pieni muutenkin. Näköjään suurimmillaan 787e /kk.

Verottaa voi. 20 % korotus alempiin eläkkeisiin ja siitä porrastaen isompiin eläkkeisiin enemmän.

Eläkeläiset maksavat jo nyt palkkatuloihin verraten suurempaa veroa. 

Jos vero määritellään niin suppeasti, että työeläke- ja työttömyysvakuutusmaksut eivät kuulu siihen.

Vierailija
84/122 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule työnnä se pyramidi sinne minne päivä ei paista!!!!!?!!

Se on jo siellä.

Vierailija
85/122 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa siirtyä pois siitä pelistä. Ei se sen vaikeampaa ole.

Siis pitää muuttaa maasta?

Sensuuri ei jostain syystä hyväksy puoltavaa lausuntoa tähän kohtaan. Vastaukset: kyllä, sekä: kyllä pitää, menivät molemmat silppuriin ennen julkaisua. Jokohan nyt onnistuisi.

Vierailija
86/122 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin niistä jossain vaiheessa leikataan, jos muu ei auta, niin miksi ei heti nyt?

Takavarikoidaan eläkeläisten kaikki omaisuus ja tungetaan heidät vaivaistaloihin odottamaan kuolamaansa. Näin kaikki nuoret saavat kaikkea taustasta riippumatta.

Noinko ajattelet sitten kun olet itse vanha ja ainakin eläkeiässä? Mieti millaisen vanhuuden itse haluat. 

Tollanen kusipää ei vanhaksi elä!

Vierailija
87/122 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisille maksetaan 40 miljardia vuosittain. Varmaan sieltä voisi verottaa miljardin tai pari lisää ilman maailma keikahtaisi ympäri. Kyse on vain poliittisesta tahdosta. 

Jaahas,taas tämä sama virsi! Ei jaksa enää kertoa sulle tosiasioita😑😑Kun ei mene perille niin millään.Edelleenkään työeläkeyhtiöiden varat EI KUULU valtion budjettiin joten älä vouhkaa näistä eläkeyhtiöiden varoista.

Verotettu ansiot kuuluvat valtion budjettiin. Siellä eläkeläinen nyt suu vaahdoten öyhöttää eikä ymmärrä lukemaansa. 

Vierailija
88/122 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos aloitetaankin leikkaamaan sinun toimeentulotuestasi ap.  Sohvallamakaaminen onnistuu vähemmälläkin rahalla. Oletko koskaan ajatellellut kuinka paljon toimeentulotukea maksetaan.

Vierailija
89/122 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos aloitetaankin leikkaamaan sinun toimeentulotuestasi ap.  Sohvallamakaaminen onnistuu vähemmälläkin rahalla. Oletko koskaan ajatellellut kuinka paljon toimeentulotukea maksetaan.

Ei se ole mitään ajatellut.

Vierailija
90/122 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N. 1 miljardi. Eläkkeitä maksetaan 40 kertaa enemmän. Arvaa kummasta saa helpommin verotuloja napsittua ilman että kukaan ajautuu keppikerjäläiseksi? 

Vierailija
91/122 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N. 1 miljardi. Eläkkeitä maksetaan 40 kertaa enemmän. Arvaa kummasta saa helpommin verotuloja napsittua ilman että kukaan ajautuu keppikerjäläiseksi? 

Minua ei ainakaan kiinosta yhtään jos ajaudut keppikerjäläiseksi! kun en tykkää tapatyöttömistä paskoistaaaa.

Vierailija
92/122 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otetaan eläkeläisiltä omaisuutta esim auto, että nuoret pääsee ajamaan.

Mitäs kun ei ole omaisuutta? Ja työeläke on pieni.

Vierailija
93/122 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinullakaan ole paljoa kotona. Et kai oikeasti luule, että työeläkeyhtiö ottaa aikoinasi maksamat eläkemaksut ja palauttavat ne nyt korkoineen sinulle?

Olen maksanut eläkemaksuja vuodesta 1978 asti jolloin eka työpaikka.Jäin nyt eläkkeelle joten laskepa huviksesi kauanko olen maksanut niitä edeltävien sukupolvien eläkkeitä.Meinaatko etten vuorostani ole ansainnut eläkettäni???Lisäksi myös synnyttänyt ja kasvattanut viisi uutta veronmaksajaa tähän maahan. Luule sinä vaan luulojasi,et oo sinäkään penaalin terävin kynä😆😆😆😆😆

Vierailija
94/122 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maksanut eläkemaksuja vuodesta 1978 asti jolloin eka työpaikka.Jäin nyt eläkkeelle joten laskepa huviksesi kauanko olen maksanut niitä edeltävien sukupolvien eläkkeitä.Meinaatko etten vuorostani ole ansainnut eläkettäni???Lisäksi myös synnyttänyt ja kasvattanut viisi uutta veronmaksajaa tähän maahan. Luule sinä vaan luulojasi,et oo sinäkään penaalin terävin kynä😆😆😆😆😆

Elä selitä noin vaikeita asioita tapatyöttömälle narkille se ei ymmärrä !

Vierailija
95/122 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö opiskelemaan voi mennä ilman sitä? Sittenhän se tarkoittaa myös teidän nuorempien eläkkeiden kertymää. 

Vierailija
96/122 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeet on ansaittu, ainakin yksityisellä puolella, niitä ei pidä leikata. Takuueläkkeitä voi leikata. Ja valtiolla töissä olleiden eläkkeitä voi leikata.

Vierailija
97/122 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten lopetetaan se toimeentulotuen maksaminen ja jokainen hankkikoot elantonsa ihan itse. Oppisit sinäkin sitten työtä tekemään kun ei rahaa tule ilman omaa panosta yhteiskunnan pyörittämiseksi. Eläke on ansaittu työnteolla eikä sohvalla makaamalla.

Vierailija
98/122 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verotettu ansiot kuuluvat valtion budjettiin. Siellä eläkeläinen nyt suu vaahdoten öyhöttää eikä ymmärrä lukemaansa. 

Palkasta peritään erilaisia maksuja sen verotuksen lisäksi esim. sairausvakuusmaksu ja ne rahat ohjataan Kelan rahoitukseen. Jos siis haluat että aletaan kerätä vielä erillistä maksua opintoja varten, niin kerätään se sitten myös eriteltynä palkasta sitä varten. Jos ne kerätyt varat ei riitä kattamaan kyseisten tahojen kuluja niin silloin niihin otetaan lisää rahaa valtion budjetista. Tyel maksut menevät suoraan eläkeyhtiölle ei valtion budjettiin.

Vierailija
99/122 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin niistä jossain vaiheessa leikataan, jos muu ei auta, niin miksi ei heti nyt?

Takavarikoidaan eläkeläisten kaikki omaisuus ja tungetaan heidät vaivaistaloihin odottamaan kuolamaansa. Näin kaikki nuoret saavat kaikkea taustasta riippumatta.

Noinko ajattelet sitten kun olet itse vanha ja ainakin eläkeiässä? Mieti millaisen vanhuuden itse haluat. 

Olen eri mutta täysin asiallinen kysymys ja muistutus että jos ei kuolo korjaa nuorena kukin elää vanhaksi. Eläkeikäiseksi kuitenkin. Asun senioritalossa ja meitä 65 yli 90 vuotiaiksi. Meitä yhdistää se, että olemme tehneet töitä n 15 vuotiaasta eläkeikään. Hiljattain muisteltiin kuinka meille kelpasi melkein mikä tahansa työ. Oli pakko rahoittaa elämisensä. Monilla ollut tosi useita ammatteja tai työkuvia. Rehellistä työtä kaikki.

Vierailija
100/122 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mutta täysin asiallinen kysymys ja muistutus että jos ei kuolo korjaa nuorena kukin elää vanhaksi. Eläkeikäiseksi kuitenkin. Asun senioritalossa ja meitä 65 yli 90 vuotiaiksi. Meitä yhdistää se, että olemme tehneet töitä n 15 vuotiaasta eläkeikään. Hiljattain muisteltiin kuinka meille kelpasi melkein mikä tahansa työ. Oli pakko rahoittaa elämisensä. Monilla ollut tosi useita ammatteja tai työkuvia. Rehellistä työtä kaikki.

Itse oon tehnyt mm.maatalouslomittajan,pesulatyöntekijän,hoitoapulaisen.kylvettäjän,keittiöapulaisen ja tehdastyöläisen töitä työurani aikana.Kaikki työ on otettu mitä on vaan saatu.Nämä vissiin on niitä paskaduuneja joita nykyään niin kovin halveksitaan nuorten ja vähän vanhempienkin keskuudessa.Näistä se melko vaatimaton eläke on kertynyt jota nyt jotkut niin kamalasti kadehtii.