Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta ok pimittää suhteessa isot säästöt?

Vierailija
14.08.2026 |

Ajattele tilanne, että itse olet pieni/keskituoinen, perustatte perheen, hankitte asunnon, maksatte kaikki puoliksi. Ei paljoa varaa mihinkään ylimääräiseen, elelette suht vaatimattomasti. Ei matkoja, halpa auto. Lapsetkaan ei voi harrastaa mitään kallista.

Sitten selviää, että miehellä onkin iso perintö tms jemmassa, metsää josta tuloja jne

Olet koko ajan maksanut pienistä tuloistasi puolet kaikkeen. Olisiko huijattu olo? (mies ei ole halunnut naimisiin)

Kommentit (342)

Vierailija
321/342 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varovaisuus on hyvä asia, varsinkin jos suhde on melko uusi.

Sukanvarteen säästäminen pahanpäivän varalle on viisasta.

Lapsia ei pitäisi hommata, jos suhde on niin uusi ettei toiseen voi luottaa.

Vierailija
322/342 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av-mummojen mielestä on ok, jos naisena pimität ja miehenä et :D itse en ainakaan kertoisi

Luepa ketju uudelleen, av-mammat eivät olleet tuota mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/342 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kysyy, onko ok että mies on pihi. Ja onko ok, että mies haluaa säästää rahansa mieluummin kuin sallia, että aloittaja voi elää leveämmin miehensä rahoilla.

Aloittajan miehelle sopii kituuttaminen ja vähään tyytyminen päivittäisessä elämässä. Aloittajalle ei sovi. Aloittaja katsoo, että hänelle kuuluu osa miehen perinnöstä.

Aloituksessa mainittiin myös lapset ja suurimmalle osalle naisista on tärkeää lasten hyvinvointi. Miehille yleensä riittää että joku muu siitä lasten hyvinvoinnista huolehtii ainakin näiden miesten osalta joille se lapsiin panostaminen on rahojen tuhlausta. 

Miksi naiset eivät siis ota toista työtä jotta pääsevät samalle tulotasolle miehen kanssa, lasten hyvinvoinnin takaamiseksi tietysti?

Miksi sinä haluat puhua asian vierestä? 

Vierailija
324/342 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies eli sellasen lapsuuden. 

Mihinkään ei ollut rahaa, halvinta ruokaa. Vaatteista kauhea poru kun kasvoi ja piti uusia ostaa. Isä jauhoi kuinka paljon rahaa on mennyt lapsiin ja menee. 

Pimitti avioerossa kun erosivat lasten ollessa 30+

Kuoli viime kesänä. Ukolla oli jo naimisiin mennessä 500 000mk.

Silti vaimo maksoi talon lainan lyhennykset, kaikki kulut, ruuat ja vaatteet. Autokulut jne  Äiti oli aina ihan rikki väsymyksestä ja stressistä. 

Kuollessa oli miljoona per lapsi (4kpl) perintöä. 

Mies käy terapiassa läpi kurjaa lapsuuttaan ja vihaa edesmennyttä isäänsä niin että hyvä kun henki kulkee. 

Jännä että teillä on noin tarkka tieto kuinka paljon miehellä oli varallisuutta naimisiin mennessä.

Yleensä nämä tulevat perinnönjakotilanteissa ilmi.

Vierailija
325/342 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa tilanteessa olisi huijattu olo.

Mutta..

Itselläni on noin 80 000 omaisuus, josta puolisoni ei tiedä. Ei ole tullut puheeksi. Meillä on molemmilla omat tilit ja rahat. Myös hänellä on omaisuutta, en tiedä mitä kaikkea omistaa. Näin meillä siis.

Vierailija
326/342 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kysyy, onko ok että mies on pihi. Ja onko ok, että mies haluaa säästää rahansa mieluummin kuin sallia, että aloittaja voi elää leveämmin miehensä rahoilla.

Aloittajan miehelle sopii kituuttaminen ja vähään tyytyminen päivittäisessä elämässä. Aloittajalle ei sovi. Aloittaja katsoo, että hänelle kuuluu osa miehen perinnöstä.

Aloituksessa mainittiin myös lapset ja suurimmalle osalle naisista on tärkeää lasten hyvinvointi. Miehille yleensä riittää että joku muu siitä lasten hyvinvoinnista huolehtii ainakin näiden miesten osalta joille se lapsiin panostaminen on rahojen tuhlausta. 

Miksi naiset eivät siis ota toista työtä jotta pääsevät samalle tulotasolle miehen kanssa, lasten hyvinvoinnin takaamiseksi tietysti?

Ai ota? Mistä sinun vaimosi otti kovapalkkaisen työn?

Tulitko ajatelleeksi, et jos naiset saa kaikki rahakkaat työ, jää miehille enemmän niitä pienipalkkaisia.

Vierailija
327/342 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavaa se on, jos ei luota edes omaan puolisoon. 

Vierailija
328/342 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin onnellinen miehestä, joka suostuu elämään vaatimattomammin, vaikka hänellä olisi rahaa. Itselleni on sattunut vain tapauksia, jotka tietävät, että jos haluavat 50 50 tyylin, elintason on laskettava, mutta eivät halua laskea elintasoa vaan kuvittelevat minun maksavan enemmän tai käyttäväni 100 prosenttia tuloistani.

Vierailija
329/342 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av-mummojen mielestä on ok, jos naisena pimität ja miehenä et :D itse en ainakaan kertoisi

Huomaa että monilla ei ole kokemusta rakkaussuhteesta. Uskotaan vain "kaikki naiset ovat lokkeja"- narratiivia.

Meillä puhutaan asioista ja koitetaan aina toimia tasapuolisesti ja reilusti, mutta meillä onkin hyvä & terve parisuhde.

Vierailija
330/342 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen päätynyt pimittämään tai oikeastaan jopa valehtelemaan että minulla ei ole säästöjä. Emme asu yhdessä eikä meillä ole yhteisiä lapsia, mutta meillä on yhteistä omaisuutta joka oli tarkoitus hoitaa 50-50-periaatteella. Kuitenkin käytännössä minä (pienemmistä tuloistani huolimatta) olen maksanut enemmän yhteisiä kuluja koska miehellä on enemmän velkaa. Nyt tilanne on alkanut ärsyttää koska koen maksavani epäsuorasti miehen velkoja joiden kanssa minulla ei ole mitään tekemistä. Niinpä olen viime aikoina alkanut pitää enemmän kiinni siitä että kulut hoidetaan puoliksi. Syyksi olen sanonut sen että minullakaan ei ole enää varaa maksaa enempää, vaikka oikeasti minulla olisi. 

Vierailija
331/342 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto on avioliittolain mukaan ihan puhtaasti taloudellinen sopimus, ei mitään muuta. 

Jos ette ole naimisissa, niin on täysin miehen oma asia mitä hän kertoo sinulle raha-asioistaan ja mitä jättää kertomatta.

Ei se ihan noinkaan ole silloin jos asutaan saman katon alla.  Toki se vaikuttaa kuinka pitkään ollaan yhdessä asuttu ym. 

Vierailija
332/342 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälläni oli rahaa vaikka kuinka paljon, mutta siitä ei riittänyt koskaan perheelle yhtään enempää kuin oli pakko eikä aina sitäkään. On nykyään vanheneva ja istuu yksinään isossa tyhjässä talossa, kun vaimo ja lapset lähtivät jo vuosikymmeniä sitten, kun kyllästyivät ja totesivat, että eivät tarvitse hänen rahojaan yhtään mihinkään. 

Vierailija
333/342 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies pimittää niin ei todellakaan ole ok ja se on eron paikka mutta eihön siinä ole mitään väärää että nainen pitäämomat rahansa vain itsellään. Se on aina ollut niin että miehen rahat on yhteisiä rahoja ja naisen rahat on aina naisen omia rahoja eikö se koskaan saa muuttua!! 

Mies otetaan vain rahan takia niin eihän semmoisella miehellä mitään tee joka ei anna rahojaan naisen käytettäväksi 

Vierailija
334/342 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on satojen tuhansien eurojen sijoitukset. Jos lähtisin uuteen suhteeseen, niin ei tulisi mieleenkään kertoa niistä

Vierailija
335/342 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein pimittää tuollaista. Eikä myöskään suuria velkoja tai lainoja.

Vierailija
336/342 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies pimittää niin ei todellakaan ole ok ja se on eron paikka mutta eihön siinä ole mitään väärää että nainen pitäämomat rahansa vain itsellään. Se on aina ollut niin että miehen rahat on yhteisiä rahoja ja naisen rahat on aina naisen omia rahoja eikö se koskaan saa muuttua!! 

Mies otetaan vain rahan takia niin eihän semmoisella miehellä mitään tee joka ei anna rahojaan naisen käytettäväksi 

Sulta taitaa puuttua joku palikka päästä, eikö?

Tässä ketjussa on tuomittu pimittäminen ja valehtelu. Eikä vaadittu niitä rahoja yhteiseen käyttöön tai naiselle omaksi.

Vierailija
337/342 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto on avioliittolain mukaan ihan puhtaasti taloudellinen sopimus, ei mitään muuta. 

Jos ette ole naimisissa, niin on täysin miehen oma asia mitä hän kertoo sinulle raha-asioistaan ja mitä jättää kertomatta.

Ei se ihan noinkaan ole silloin jos asutaan saman katon alla.  Toki se vaikuttaa kuinka pitkään ollaan yhdessä asuttu ym. 

Ei se noin mene. Pitää olla näyttöä, että toinen on vaurastunut toisen kustannuksella, että voisi saada kompensaatiota avoliitosta. Esim mies on omistanut maatilan ja nainen on tehnyt maatilatöitä 20 vuotta saamatta palkkaa mieheltään. Ei siis todellakaan tule helpolla kompensaatiota, ja ositus tehdään vain avioliiton jälkeen. Avioehto voi sulkea toisen oikeudet toisen omaisuuteen kokonaan pois, riippuen millainen avioehto on tehty.

Vierailija
338/342 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on satojen tuhansien eurojen sijoitukset. Jos lähtisin uuteen suhteeseen, niin ei tulisi mieleenkään kertoa niistä

Ei kai niistä nyt ekoilla treffeillä kerrotakaan.

Mutta suhteen syvetessä pitäisi sijoituksistakin mainita edes jotenkin, kuten mahdollisista veloista.

Vierailija
339/342 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä vain jatkat tätä, huoh...

Hyvä defenssi, nyt voit ajatella että hyvä kun ei olekaan rakasta, kun ne naiset on AINA NIIN kamalia! Nauti voittajaolostasi.

Vierailija
340/342 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhde on suhde ja avioliitto on avioliitto.

En minäkään kenelle tahansa kertoilisi, mutta kun naimisiin on menty, tilanne on aivan eri. Jos tätä ei ymmärrä niin ei kannata mennä elinikäiseksi tarkoitettuun avioliittoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi