Onko sinusta ok pimittää suhteessa isot säästöt?
Ajattele tilanne, että itse olet pieni/keskituoinen, perustatte perheen, hankitte asunnon, maksatte kaikki puoliksi. Ei paljoa varaa mihinkään ylimääräiseen, elelette suht vaatimattomasti. Ei matkoja, halpa auto. Lapsetkaan ei voi harrastaa mitään kallista.
Sitten selviää, että miehellä onkin iso perintö tms jemmassa, metsää josta tuloja jne
Olet koko ajan maksanut pienistä tuloistasi puolet kaikkeen. Olisiko huijattu olo? (mies ei ole halunnut naimisiin)
Kommentit (433)
Ei, aviopuolisoltaan asioiden pimittäminen ei ole ok vaan outoa.
Jospa ap:n mies haluaa avioliiton edut muttei velvollisuuksia, ja saa ne edut ilman avioliittoa ja sitoutumista, niin hän voi pitää tilannetta ihanteellisena.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Et ole luultavasti ollut tekemässä noita säästöjä ja ne kuulluu miehelle, ettekö te muutenkin halua että kaikki pistetään puoliksi? M34
Puoliksi pistämisen voisi aloittaa miehen rahoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Et ole luultavasti ollut tekemässä noita säästöjä ja ne kuulluu miehelle, ettekö te muutenkin halua että kaikki pistetään puoliksi? M34
Näin suoraan se voidaan sanoa, että sun rahoista puolet kuuluu mulle. Tätä on sosialismi pähkinänkuoressa.
Minkä verran on iso säästö? Mulla on 10k puskurina hätätapauksia varten. En ole kertonut puolisolle, hänellä kun raha polttelee näpeissä. Itse olen taas säästäväinen.
Vierailija kirjoitti:
Minkä verran on iso säästö? Mulla on 10k puskurina hätätapauksia varten. En ole kertonut puolisolle, hänellä kun raha polttelee näpeissä. Itse olen taas säästäväinen.
Itsellä sama, olen nainen ja emme naimisissa, lapsiakin on.
Olen säästänyt n50K omia rahojani ja sijoittanut niitä. Ei todellakaan kuulu miehelle, enkä erikseen ole asiasta edes kertonut.
Hän on huono rahanhallinnassa.
Meillä on omat rahat ja niin se tulee pysymäänkin.
Hän jopa tienaa enemmän kun minä mutta omapa on häpeänsä kun ei osaa säästää.
Mun ongelma se ei ole.
Ei ole huijattu olo, jos emme olisi naimisissa. Kaikkea ei tarvitse kertoa, mutta kysyttäessä ei valehdella. En olisi tehnyt kenenkään kanssa muksuja avoliitossa. Ollaan lapsettomia, naimisissa ja mies on kertonut raha-asioistaan avoimesti (ainakin näin oletan). Itse olen kertonut vain osittain, kun mitään ei ole kysytty. Lapsettoman pariskuntana olen testamentannut kaiken miehelleni ja toissijaisena saajana (miehen kuoleman jälkeen) on yleishyödyllinen järjestö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vakavasti sidoututtu parisuhteeseen, niin en ymmärrä yhtään sitä että salaillaan asioita toiselta, oli kysymys rahasta tai rakkaudesta. Rakkaus toiseen, luottamus ja avoimmuus ovat parisuhteen kivijalka. Jos ne murenevat, niin tällainen parisuhde ei ole kestävällä pohjalla.
Mitä toinen tekee sillä tiedolla, että mulla on kilon kultaharkko tallelokerossa? Ostin 15 vuotta sitten enkä ole myymässä. Ei vaikuta peruselämään mitenkään.
Mitä teet silläkään tiedolla, että vaimollasi on lapsi toisen miehen kanssa? Sai 15v sitten, jäi isälleen eikä vaimosi aio hoitaa, ei vaikuta peruselämään mitenkään.
Näitä "mitä se sulle kuuluu"- ihmiset jaksavat ihmetyttää.
Avioliitoissa jaetaan yleensä kaikenlaista tarpeellista ja tarpeetonta faktaa, koska niin rakkaan kumppanin kanssa halutaan tehdä. Tietäisin tämän, jos sinulla olisi ympärillä terveitä avioliittoja.
En vertaisi lasta ja kultaharkkoa keskenään.
Suhteessa on ok, avioliitossa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin suoraan se voidaan sanoa, että sun rahoista puolet kuuluu mulle. Tätä on sosialismi pähkinänkuoressa.
Toisaalta, miksi ei? Jos kerran yhtä ollaan jo ruumiillisestikin, ymmärräthän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on satojen tuhansien eurojen sijoitukset. Jos lähtisin uuteen suhteeseen, niin ei tulisi mieleenkään kertoa niistä
Sama. En kerro sijoitussalkustani koskaan kenellekään. Tuollaisten asioiden kertomista ei ole mitään hyötyä. Haittaa vaan.
Lapseni perivät minut aikaan, muiden ei tarvitse tietää.
Itse en usko että maailma on enää pystyssä siinä kohtaa kun tulisi lasteni perinnönjaon aika.
Joka tapauksessa nyt on kiva elää ja matkustella, ja lapsetkin siitä saavat nauttia. Nyt eikä vuosikymmenien päästä mahdollisesti.
Kannattaa edes vähän ajatella tulevaisuuttakin.
Tulevaisuutta kannattaa ajatella ja on ajateltukin, silti nautin elämästä. Jo nyt.
Olisi niin surullista olla joku itara Roope Ankka, jolle raha tuo lopulta niin paljon enemmän surua kuin iloa.
Miksi alapeukut? Tulevaisuuttako ei kannattaisi ajatella, vai elämästä ei kannattaisi nauttia nyt jo?
Vai Roope Ankka on esimerkillisen onnellinen varojensa hoitaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä sama, olen nainen ja emme naimisissa, lapsiakin on.
Olen säästänyt n50K omia rahojani ja sijoittanut niitä. Ei todellakaan kuulu miehelle, enkä erikseen ole asiasta edes kertonut.
Hän on huono rahanhallinnassa.
Meillä on omat rahat ja niin se tulee pysymäänkin.
Hän jopa tienaa enemmän kun minä mutta omapa on häpeänsä kun ei osaa säästää.
Mun ongelma se ei ole.
Mut jännä olettama, et jos ei ole säästöjä niin elämässä tulee käymään huonosti. Ei kaikille käy, ja osalle riittää kunnon palkkatulot mukavan elämän pyörittämiseen. Suurimmalle osalle tulee kuitenkin perintöä viimeistään siinä vaiheessa kun oma eläke alkaa, kompensoi putoavia tuloja.
Sitä asiaa voi ihailla tai pöyristellä, mahtava elämän detalji ja anekdootti.