Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä kohtaa suhdetta haluat tietää kumppanin tulot, sijoitukset, velat, ulosoton?

Vierailija
13.08.2026 |

Itse haluan tietää rahatilanteen aika tarkkaan, kun suunnitellaan muuttoa yhteen. Lähinnä luottamuksen takia ja että kulut jaetaan reilusti. Ja jos on ulosotossa tai paljon velkoja niin miettisin tarkkaan, haluanko seurustella lainkaan.

Kommentit (240)

Vierailija
21/240 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyi 50+ nainen Mummotunnelissa n. 20 minuuttia tapaamisen jälkeen lasillisten ääressä, mitkä ovat vuosituloni ja olenko käynyt Reserviupseerikoulun. Ilmeisesti vastaus tyydytti, koska lähdimme meille jatkoille. 

Vierailija
22/240 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ihan kysyä että miksi ette voisi seurustella henkilön kanssa joka on ulosotossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/240 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan, koska en aio yhdistää talouttani kenenkään kanssa yhdessä asumalla tms.

Vierailija
24/240 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy ihan kysyä että miksi ette voisi seurustella henkilön kanssa joka on ulosotossa?

Liittyy varmaan lähinnä siihen, miksi on päätynyt ulosottoon. Jos rahaa ei käytä enempää kuin sitä on niin ei päädy ulosottoon. Yrittäjät sitten asia erikseen, hyvä tietää onko satsannut paljon rahaa johonkin täysin pöhköön asiaan.

Vierailija
25/240 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yhteen nyt ei kai kukaan enää muuta. Omat tuvat, omat luvat. Sen verran hyvä tietää että voidaanko jotain yhteisiä matkoja yms esimerkiksi suunnitella talouden puolesta. Ensimmäisen kuukauden aikana.

Vierailija
26/240 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole siipiveikko-nainen, joten en koskaan. Ihan rakkaudesta olen mennyt naimisiin, mies kun olen.

Vierailija
27/240 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun satunnainen deittailu alkaa muuttua vakavammaksi seurusteluksi.

Vierailija
28/240 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yhteen nyt ei kai kukaan enää muuta. Omat tuvat, omat luvat. Sen verran hyvä tietää että voidaanko jotain yhteisiä matkoja yms esimerkiksi suunnitella talouden puolesta. Ensimmäisen kuukauden aikana.

Monikin pari muuttaa yhteen, erityisesti jos aletaan seurustella nuorena, osalla se yhteinen koti on ensimmäinen oma koti.

Vierailija
29/240 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei halunnut enää tapailla  3 kk jälkeen koska olin työtön ja se luuli minua köyhäksi joka asuu vaan yksiössä vuokralla. En kertonut sille että olin voittanut lotossa reilut 600000 euroa. Olin suunnitellut jo toisen asunnon ostoakin  ja käynyt katsomassa montakin asuntoa. Nainen sanoi jälkeenpäin ettei halua elättää minua. Sitten kerroin että ei minua tarvii elättää koska on 600000 euroa tilillä. Johan muutu ääni kellossa mutta minun kiinnostus loppui.

Vierailija
30/240 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen ei halunnut enää tapailla  3 kk jälkeen koska olin työtön ja se luuli minua köyhäksi joka asuu vaan yksiössä vuokralla. En kertonut sille että olin voittanut lotossa reilut 600000 euroa. Olin suunnitellut jo toisen asunnon ostoakin  ja käynyt katsomassa montakin asuntoa. Nainen sanoi jälkeenpäin ettei halua elättää minua. Sitten kerroin että ei minua tarvii elättää koska on 600000 euroa tilillä. Johan muutu ääni kellossa mutta minun kiinnostus loppui.

Juu juu, kyllä me uskotaan. Etköhän sinä olisi tuon kertonut jo heti kättelyssä jos olisi totta, kun et malttanut olla kertomatta edes meille tuntemattomille. 

Vierailija
31/240 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talousasiat on yksityisasioita. Niiden tarkistaminen ei kuulu toiselle ihmiselle seurustelusuhteessa, ne voi kuulua toiselle vain jos ollaan piakkoin siirtymässä yhteistalouteen.

Vierailija
32/240 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä missä vaiheessa omat henkilökohtaiset  sijoitukset pitäisi esitellä toiselle? Ei nämä mitään yhteistä omaisuutta ole, asuntolainakin otetaan yleensä puoliksi.

Vierailija
33/240 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulosotto voi vaikuttaa mm. yhteisen asunnon hankintaan ja asuntolainan saamiseen. Onhan se hyvä ainakin teitää etukäteen. Itselläni se ei olisi kuitenkaan ihan ehdoton ei, vaan riippuu kyllä paljolti ulosoton syistä, voisinko seurustella. 

Vierailija
34/240 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kysellyt tuollaisia, pidän moukkamaisena. Kyllä se selviää arjessa, kituuttaako tai lainaileeko rahaa. Ja ne joilla sitä rahaa on enemmän, eivät malta pysyä siitä hiljaa. 

Vierailija
35/240 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala suhteeseen, ellen tiedä noita ennen sitä. Avoimuus ja rehellisyys on parisuhteen kulmakiviä.

Vierailija
36/240 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä missä vaiheessa omat henkilökohtaiset  sijoitukset pitäisi esitellä toiselle? Ei nämä mitään yhteistä omaisuutta ole, asuntolainakin otetaan yleensä puoliksi.

Asuntolainan voi ottaa joko yhteisenä lainana puoliksi tai sitten niin, että molemmat ottavat omat lainat. 

Mutta minusta ainakin itsestäni tuntuu, että parisuhteessa on jonkinlaista avoimuutta ja rehellisyyttä, jos molemmat suunnilleen tietävät toistensa varallisuuden. Ei tarvitse joka euroa tilittää, mutta pääpiirteissään, koska vaikuttaahan se nyt vaikka mihin. Esimerkiksi jos molemmilla on samansuuntaisesti rahaa, niin voi yhdessä suunnitella jossain vaiheessa työelämästä vetäytymistä tai Karibialle muuttoa, tai jotain muuta mikä kiinnostaa, tuo nyt vain esimerkkinä. 

Vierailija
37/240 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain tuo nainen oli kuitenkin saanut käsityksen, että joutuisi sinut elättämään. Ehkä käytöksesi oli ollut sen suuntaista, eli et ollut tarjonnut hänelle kahvilassa kahveja treffeillä tms. Pieniä asioita. Rahat tilillä eivät auta, jos niitä ei ole valmis yhtään käyttämään, vaan kituuttaa yleistuen varassa. 

Vierailija
38/240 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on ulosottoa tai turhia velkoja niin en kyllä seurustelisi. Kertoo että ei ole elämänhallinta kunnossa. 

Raha on meillä aivan tavallinen puheenaihe, ei sitä mitenkään piilotella niin kuin ei mitään muitakaan asioita meidän suhteessa. 

Riippuu mistä ulosotto on tullut, onko esimerkiksi pikavippejä otettu holtittomasti vai onko esimerkiksi koronan vuoksi mennyt yritys nurin. Myös se paljonko ulosoton jälkeen jää ja että velka ylipäänsä lyhenee vaikuttaisi.  Itselläni on kymppitonnej uo:ssa ja tulot pienet, kyllä se parisuhteessa rassaa jatkuvasti, jos joutuu toisen rahoilla elämään/toisen elämää makaamaan. Onneksi nyt muuttuu niin päin, että mun tulot ovat isommat kuin puolison ja pystyn elättämään molemmat säästeliäästi eläen, uo:sta huolimatta. 

Vierailija
39/240 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monikin pari muuttaa yhteen, erityisesti jos aletaan seurustella nuorena, osalla se yhteinen koti on ensimmäinen oma koti.

Siksi suhteet ei enää kestäkkään.

Vierailija
40/240 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin tavataan, en lähde minkään ongelmaisen tukihenkilöksi. Raha-asiat pitää osata hoitaa. Tai kohta on kaksi luottotiedotonta, seuraavaksi alkaa vinkua että otetaan sun nimiin jokin osamaksu tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä