Miksi vastustus on niin suurta vhh-ruokavaliota kohtaan.
Kommentit (349)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tieteen piirissä on saatu myös oikein hyviä tuloksia ketoosista. Omalla kohdallani en ole joutunut ketogeenisen ruokavalion aikana syömään ainuttakaan migreenilääkettä. Vihaan sitä särkyä niin paljon, että jo ihan pelkästään tuosta syystä jatkan ketoosia. Ei se kaikilta vie pois migreeniä, mutta monelta kylläkin. Juuri luin esim. bipo-oireiden lievenemisestä ketoruokavaliolla. Me emme tiedä aihepiiristä läheskään kaikkea. Lisäksi monet vaivat ketolla tulevat punaisen lihan ja kovienrasvojen liiallisesta käytöstä, joka on täysin vältettävissä.
Itse en juuri puhu oman hoikkuuteni salaisuudesta kenellekään, sillä en halua tuota saarnaajan leimaa. Liekö ruokavalio uhka jollekin, että pitäisi muuttua itsekin. En tiedä.
Joo ja kohta selitetään, että se ketoosi myös parantaa syövän ja vaikka mitä ihmetapahtumia.
Ei paranna, mutta hidastaa kasvaimien kasvua. Syöpäkasvain fermentoi glukoosia ja glutamiinia - ketoilulla voi poistaa/pienentää yhtä kasvaimen energialähdettä. Riippuu sitten syöpätyypistä kummalle kasvain on persompi.
Voi luoja 🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa tapa, jolla olen laihdutuksessa onnistunut.
Sama, joskin nykyään en onnistu edes sillä. Kuukautiskierron viimeisellä viikolla keho menee kovaan stressitilaan, jos en syö tarpeeksi hiilihydraatteja ja se saa kropan syömään lihakset. Niitä taas ei oikein saa takaisin näin vähällä testosteronimäärällä, joten joudun siis syömään hiilareita neljäsosan ajasta. Se taas käytännössä minulla nollaa laihdutuksen, koska aloittaessani hiilareiden syömisen syön ikään kuin paniikissa, kunnes keho on saanut omasta mielestään tarpeeksi energiaa.
Lihakset toimii proteiineilla, ei hiilihydraateilla.
Kyllä, mutta riittävä määrä proteiiniakaan ei auta kuukautiskiertoni viimeisellä viikolla. Ainoa tapa saada kortisolitaso normaaliksi, on alkaa syödä enemmän hiilareita.
Täytynee lukea Mindy Pelzin The Menopause Reset ja Fast like a Girl kokonaan, josko sieltä löytyisi lisää keinoja tämän kroppani hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teoria siitä, et ihmisellä suuri(n) osa vastustuskyvystä on suolistossa. Sieltä ne "hyvikset" puolustautuu "pahiksia" vastaan.
Antavat sitten kaikkensa. Räkätauti selätetty, tai melkein, niin mulla ainakin alkaa tekemään mieli kaurapuuroa. Lisää polttoainetta "hyviksille".
Aivot tarvii myös hiilareita - se on niiden polttoaine. Jos eivät saa tarpeeksi, niin alkaa tulemaan makeanhimo; tai sitten verensokeri liian alhaalla (aivot käskyttää senkin).
Aivojen preferoitu polttoaine on glukoosin sijaan ketonit. Niitä ei saa myrkyttämällä itseään hiilareilla.
Biologisesti ajateltuna aivojen ensisijainen polttoaine on glukoosi. Jos veressä on samaan aikaan sekä glukoosia että ketoneita, aivot valitsevat glukoosin.
Ja miten mielestäsi hiilarit myrkyttävät ihmisen? Kerro toki omin sanoin.
Hiilari nostaa insuliinitasoa ja aiheuttaa lopulta insuliinireseistenssin. Se on lähes kaikkien vakavien tautien takana. Sen voi korjata vhh:lla, mutta ei millään muulla. 75% suomalaisista on jo ylipainoisia ja miljoonalla on jo diabetes. Ainoa lääkkeetön hoito on vhh, oikeastaan ketogeeninen. Lääkkeet ovat myrkkyjä, mutta niin helppo valinta.
Miten selität ihmiset joilla on ketoruokavaliolla tai carnivorella kohonnut pitkäsokeri tai insuliinitasot? Näistä kokemuksista ihmiset kertovat. Mikä tämän ilmiön selittää?
Olen lukenut kakkostyypin diabetestä luonnehdittavan myös ensisijaisesti rasva-aineenvaihdunnan häiriöksi. Monesti diabeetikoilla on myös rasvamaksa. Rasvainen ruoka ei tällöin kuulosta mitenkään ihanteelliselta vaihtoehdolta.
Joku jo kertoi, että usein siellä pallolaajennuksessa on vhh-ruokavaliota noudattavia. Tämä heti kyseenalaistettiin, että ei ole, koska kirjoittaja ei ole voinut esim kysyä heiltä ruokavaliosta. Tietenkin on voinut kysyä, koska juuri ruokavaliolla ne suonet kuorruttuvat. Tähänkin tietenkin joku alkaa vänkäämään, että eivätkä kuorrutu, no kerropa sitten miksi siellä verisuonten seinämissä on kolesterolia ja näillä ihmisillä korkea kolesteroli? Suonien ahtautuminen johtuu kuitenkin jostain muusta, no mistä se sitten johtuu?Se kolesteroli suonien seinässä on korjaamassa hiilareitten aiheuttamaa suonien vaurioita.
Millä mekanismilla hiilihydraatit vaurioittavat verisuonia? Oletko siis lukenut tällaista jostain tutkimuksesta vai mistä tämä väite on peräisin?
Onhan tuo tutkittu hyvinkin tarkasti.
No sitten sulla ei liene ongelmia antaa vaikkapa viittä tutkimusta näytille?
Älä nyt tälläkään kertaa meidän karppien kirsikanpoimintaan luota, hae itse sanoilla inflammation and sugar tai inflammation and glycemic load. Tulee vähän enemmän tuloksia kuin viisi.
Et siis saa annettua yhtäkään linkkiä..
Jos et pysty edes valmiiksi annetuilla hakusanoilla löytämään tutkimuksia, niin se on kyllä sitten jo laiskuutta.
Todistustaakka on väitteen esittäjällä.
Muistuttaa kovasti salaliittoteoreetikkojen 101:a, eli kerrotaan linkeistä ja hienoista tutkimuksista, joita ei kuitenkaan pystytä kertomaan itse.
En edelleenkään tee sitä työtä puolestasi, laiskimus. Etsi hakusanoilla löytyvät tutkimukset, lue ne ajatuksella, sitten voidaan jatkaa keskustelua. Minähän en yritä edes todistaa mitään, kerroin vain, että se on monessa sadassa tutkimuksessa tutkittu asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tieteen piirissä on saatu myös oikein hyviä tuloksia ketoosista. Omalla kohdallani en ole joutunut ketogeenisen ruokavalion aikana syömään ainuttakaan migreenilääkettä. Vihaan sitä särkyä niin paljon, että jo ihan pelkästään tuosta syystä jatkan ketoosia. Ei se kaikilta vie pois migreeniä, mutta monelta kylläkin. Juuri luin esim. bipo-oireiden lievenemisestä ketoruokavaliolla. Me emme tiedä aihepiiristä läheskään kaikkea. Lisäksi monet vaivat ketolla tulevat punaisen lihan ja kovienrasvojen liiallisesta käytöstä, joka on täysin vältettävissä.
Itse en juuri puhu oman hoikkuuteni salaisuudesta kenellekään, sillä en halua tuota saarnaajan leimaa. Liekö ruokavalio uhka jollekin, että pitäisi muuttua itsekin. En tiedä.
Joo ja kohta selitetään, että se ketoosi myös parantaa syövän ja vaikka mitä ihmetapahtumia.
Kun olet noin kiinnostunut, laita hakusanaksi cancer and ketosis tai cancer and fast. Tutkimus on todella mielenkiintoisessa vaiheessa menossa.
Ahaa, taas hakusanoja mutta ei linkkejä virallisiin tutkimuksiin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se välttämättä syöpää paranna, mutta taitaa vähentää sen todennäköisyyttä. Mahdollisesti ketoosi auttaa syövän esiasteita vastaan. Ainakin vesipaasto tehoaa syövän esiasteisiin, muttei itse syöpään.
Kaikenlainen laihtuminen pienentää syövän todennäköisyyttä. Vähemmän soluja niin vähemmän missä mennä jotain pieleen. Lisäksi ketoilu poistaa/vähentää syöpäsoluilta toisen niiden käyttämän polttoaineen.
Kuule pieni. Laihtuminen ei pienennä solujen lukumäärää.
Itse en saa hiilareista itseäni kylläiseksi ja pakko olla vhh/ keto jos haluan laihtua. Sillä pysyy nälkä pois paremmin. Toki syön marjoja, hedelmiä ja siemennäkkäriä. 7 vrk ennen kuukautisia lisään hiilareita,silloin on nälkä. Verikokeissa sokeriarvot ovat erinomaiset,lääkäri ihan kehui arvoja joten ei ole insuliinin kanssa ongelmia. Haluan treenata ja laihtua joten vhh on ainoa vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei paranna, mutta hidastaa kasvaimien kasvua. Syöpäkasvain fermentoi glukoosia ja glutamiinia - ketoilulla voi poistaa/pienentää yhtä kasvaimen energialähdettä. Riippuu sitten syöpätyypistä kummalle kasvain on persompi.
Voi luoja 🤣🤣
Luottaako vauva-palstan trolliin vai tutkijaan :D Siinäpä päänvaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teoria siitä, et ihmisellä suuri(n) osa vastustuskyvystä on suolistossa. Sieltä ne "hyvikset" puolustautuu "pahiksia" vastaan.
Antavat sitten kaikkensa. Räkätauti selätetty, tai melkein, niin mulla ainakin alkaa tekemään mieli kaurapuuroa. Lisää polttoainetta "hyviksille".
Aivot tarvii myös hiilareita - se on niiden polttoaine. Jos eivät saa tarpeeksi, niin alkaa tulemaan makeanhimo; tai sitten verensokeri liian alhaalla (aivot käskyttää senkin).
Aivojen preferoitu polttoaine on glukoosin sijaan ketonit. Niitä ei saa myrkyttämällä itseään hiilareilla.
Biologisesti ajateltuna aivojen ensisijainen polttoaine on glukoosi. Jos veressä on samaan aikaan sekä glukoosia että ketoneita, aivot valitsevat glukoosin.
Hiilari nostaa insuliinitasoa ja aiheuttaa lopulta insuliinireseistenssin. Se on lähes kaikkien vakavien tautien takana. Sen voi korjata vhh:lla, mutta ei millään muulla. 75% suomalaisista on jo ylipainoisia ja miljoonalla on jo diabetes. Ainoa lääkkeetön hoito on vhh, oikeastaan ketogeeninen. Lääkkeet ovat myrkkyjä, mutta niin helppo valinta.
Miten selität ihmiset joilla on ketoruokavaliolla tai carnivorella kohonnut pitkäsokeri tai insuliinitasot? Näistä kokemuksista ihmiset kertovat. Mikä tämän ilmiön selittää?
Olen lukenut kakkostyypin diabetestä luonnehdittavan myös ensisijaisesti rasva-aineenvaihdunnan häiriöksi. Monesti diabeetikoilla on myös rasvamaksa. Rasvainen ruoka ei tällöin kuulosta mitenkään ihanteelliselta vaihtoehdolta.
Joku jo kertoi, että usein siellä pallolaajennuksessa on vhh-ruokavaliota noudattavia. Tämä heti kyseenalaistettiin, että ei ole, koska kirjoittaja ei ole voinut esim kysyä heiltä ruokavaliosta. Tietenkin on voinut kysyä, koska juuri ruokavaliolla ne suonet kuorruttuvat. Tähänkin tietenkin joku alkaa vänkäämään, että eivätkä kuorrutu, no kerropa sitten miksi siellä verisuonten seinämissä on kolesterolia ja näillä ihmisillä korkea kolesteroli? Suonien ahtautuminen johtuu kuitenkin jostain muusta, no mistä se sitten johtuu?Se kolesteroli suonien seinässä on korjaamassa hiilareitten aiheuttamaa suonien vaurioita.
Millä mekanismilla hiilihydraatit vaurioittavat verisuonia? Oletko siis lukenut tällaista jostain tutkimuksesta vai mistä tämä väite on peräisin?
Älä nyt tälläkään kertaa meidän karppien kirsikanpoimintaan luota, hae itse sanoilla inflammation and sugar tai inflammation and glycemic load. Tulee vähän enemmän tuloksia kuin viisi.
Jos et pysty edes valmiiksi annetuilla hakusanoilla löytämään tutkimuksia, niin se on kyllä sitten jo laiskuutta.
Muistuttaa kovasti salaliittoteoreetikkojen 101:a, eli kerrotaan linkeistä ja hienoista tutkimuksista, joita ei kuitenkaan pystytä kertomaan itse.
En edelleenkään tee sitä työtä puolestasi, laiskimus. Etsi hakusanoilla löytyvät tutkimukset, lue ne ajatuksella, sitten voidaan jatkaa keskustelua. Minähän en yritä edes todistaa mitään, kerroin vain, että se on monessa sadassa tutkimuksessa tutkittu asia.
Todistustaakka on väitteen esittäjällä eli sinulla.
Vaikutat hetki hetkeltä enemmän turhalta trollilta. Päivystät tässä ketjussa, mutta et voi antaa linkkejä tutkimuksiin, jotka on hetkessä löydettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ruokavalio varmaan kenellekään ole ongelma vaan se, että yleensä nämä vhh-tyypit ovat ääriraskasta seuraa. Heidän koko elämänsä pyörii ruokavalion ympärillä ja ovat täysin fanaattisia sen suhteen. Sitä ehdotetaan ratkaisuksi niin murtuneeseen ranteeseen kuin aviokriisiinkin.
En ole koskaan törmännyt vastaavasti käyttäytyviin vegaaneihin, vaikka tätä narratiivia heistä hoetaankin.
Vhh tyypit ei tajua, että kaikki msapallolla ei voi syödä näin. Tarvittaisiin 10 maapalloa. Olisi siis tyytyväisiä, että ksikki eivät syö näin.
Eivät vaikuta varsinaisesti ruudinkeksijöiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa tapa, jolla olen laihdutuksessa onnistunut.
Sama, joskin nykyään en onnistu edes sillä. Kuukautiskierron viimeisellä viikolla keho menee kovaan stressitilaan, jos en syö tarpeeksi hiilihydraatteja ja se saa kropan syömään lihakset. Niitä taas ei oikein saa takaisin näin vähällä testosteronimäärällä, joten joudun siis syömään hiilareita neljäsosan ajasta. Se taas käytännössä minulla nollaa laihdutuksen, koska aloittaessani hiilareiden syömisen syön ikään kuin paniikissa, kunnes keho on saanut omasta mielestään tarpeeksi energiaa.
Lihakset toimii proteiineilla, ei hiilihydraateilla.
Kyllä, mutta riittävä määrä proteiiniakaan ei auta kuukautiskiertoni viimeisellä viikolla. Ainoa tapa saada kortisolitaso normaaliksi, on alkaa syödä enemmän hiilareita.
Täytynee lukea Mindy Pelzin The Menopause Reset ja Fast like a Girl kokonaan, josko sieltä löytyisi lisää keinoja tämän kroppani hoitoon.
Lisää niitä n 7 vrk ennen kuukaitisia. Minä lisäsin kun olin ketoosissa marjojen ja hedelmien syömisestä huolimatta ennen kuuksitisia ja älytön nälkä koko ajan. Pari ruisleipää lisää ja vähän riisiä ja olo parani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se välttämättä syöpää paranna, mutta taitaa vähentää sen todennäköisyyttä. Mahdollisesti ketoosi auttaa syövän esiasteita vastaan. Ainakin vesipaasto tehoaa syövän esiasteisiin, muttei itse syöpään.
Kaikenlainen laihtuminen pienentää syövän todennäköisyyttä. Vähemmän soluja niin vähemmän missä mennä jotain pieleen. Lisäksi ketoilu poistaa/vähentää syöpäsoluilta toisen niiden käyttämän polttoaineen.
Kuule pieni. Laihtuminen ei pienennä solujen lukumäärää.
Luulisi tämän olevan yleistietoa. Solut pienenevät laihtuessa, eivätkä katoa minnekään mystisesti.
Ja myöskään kaikenlainen laihtuminen ei pienennä syövän todennäköisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ruokavalio varmaan kenellekään ole ongelma vaan se, että yleensä nämä vhh-tyypit ovat ääriraskasta seuraa. Heidän koko elämänsä pyörii ruokavalion ympärillä ja ovat täysin fanaattisia sen suhteen. Sitä ehdotetaan ratkaisuksi niin murtuneeseen ranteeseen kuin aviokriisiinkin.
En ole koskaan törmännyt vastaavasti käyttäytyviin vegaaneihin, vaikka tätä narratiivia heistä hoetaankin.
Vhh tyypit ei tajua, että kaikki msapallolla ei voi syödä näin. Tarvittaisiin 10 maapalloa. Olisi siis tyytyväisiä, että ksikki eivät syö näin.
Voidaan syödä varsin mainiosti. Olen syönyt pelkkää lihaa jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
10 kg lähtenyt 2,5 kk aikana,vhh, keto ja pätkäpaasto. Jatkuu vielä toiset 10 kg mutta nyt jo huomaa kuinka ihanaa on kun body ja intervalkitinnilla pystyy tekemään kaikki liikkeet. Käyn jollain tunnilla päivittäin,kävelen koiran kanssa 3x vrk ja asun 4 krs ilman hissiä.
Lääkäri ehdotti laihdutuslääkettä mutta en ota sitä niin pitkään kun pystyn pitämään ruokavalion. Ruokahäly päässä on hävinnyt kokonaan vaikka syön 1200 kcal vrk.
Onko ruokahäly suomeksi nälkä?
Mä oon syönyt vähähiilarisesti ja sitten myös siten että vain syönyt vähemmän mitä tarvittu. Mutta en mitenkään laskenut hiilareita.
Tämä siis urheillessani ja vaihtaessani painoluokkaa joskus alaspäin pysyvämmin.
Ei omaan makuuni ollut näläntunteen kannalta juuri merkitystä olinko rajoittanut juuri hiilareita, vai lähinnä annoskoja. Mutta rankemman treenin jälkeen kyllä huomasin enemmän energiapulan tunnetta vhh: lla. Teki siis mieli syödä sitä pastaa tai leipää tms.
Yleisiä ruokasuosituksia pidetään kirottuina vhh valmistajien keskuudessa Mutta niisdä suosituksissa siis kehoitetaan syömään paljon kasviksia ja vähän prosessoituja tuotteita. Lisäksi monipuolisesti lihaa, kalaa ja kananmunaa + esim täysjyvää ja perunaa.
Ei niistä ole juuri kenellekään terveelle haittaa. Joten se pilkkallinen silmienpyörittely "heikkoja" hiilaririipucaisia kohtaan saa aikaan vastareaktioita suosituksia noudattavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaan syödä varsin mainiosti. Olen syönyt pelkkää lihaa jo vuosia.
Et siis edes ymmärtänyt, mitä hän tarkoitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä tässä se laiska olet. Muiden ei tarvitse tehdä sinun työtäsi sinun puolestasi
Tästä myös tietää, että VHH/KETO ihmiset on täynnä sitä kuuluisaa paskaa :D Eivät tiedä yhtään mistä puhuvat, aina tulee vaan ininää "googleta!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olet noin kiinnostunut, laita hakusanaksi cancer and ketosis tai cancer and fast. Tutkimus on todella mielenkiintoisessa vaiheessa menossa.
Ahaa, taas hakusanoja mutta ei linkkejä virallisiin tutkimuksiin..
Kaikki tutkimukset on virallisia. Toiset on huonoja, toiset on hyviä. Sen saat selville vain lukemalla niitä, täällä trollaamalla et sivisty yhtään asian suhteen. Tässä ajassa olisit jo lukenut pari paperia läpi, mutta tähän mennessä on jo selvää, ettet ole kiinnostunut tiedosta, vaan oikeassa olemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaatteko, miten nämä VHH/KETO/AKTINS-hullut välttelevät tuota kysymystä, että jos oikeasti hiilihydraatti olisi ihmiselle kuin myrkkyä, niin miten aasian maissa, esimerkiksi Japanissa on kuitenkin terveintä ja hoikinta kansaa?
Japanissa on enemmän 2 tyypin diabetesta kuin Suomessa vaikka väestö on (sosiaalisen paineen takia) laihaa. Se hiilihydraattien mättäminen on yhtä epäterveellistä Aasiassa kuin Suomessakin. Joka tapauksessa Hong Kongissa missä syödään paljon lihaa eletään japanilaisia pidempään.
Japanissa on myös pakolliset terveystarkastukset, mitä Suomessa ei ole.
Myös mistä olet nähnyt, että mukamas Japanissa olisi enemmän 2 tyypin diabestesta kuin Suomessa?Honkongissa syödään myös paljon hiilihydraatteja sen lihan lisäksi.
Esim. täältä:
https://worldpopulationreview.com/country-rankings/diabetes-rates-by-co…
Japani 7,6%Suomi 6,9%.
Tyyppi 2 vastaa 95%:sti diabeteksesta väestössä.
Intia ja Pakistan missä mätetään paljon kasvisruokaa ovat myös huonossa hapessa vaikka köyhiä.
Intiassa oli aiemmin usein nälänhätiä, joten vain energiaa tehokkaasti varastoivat ihmiset selvisivät. Nyt heidän jälkeläisensä syövät runsaasti puhdistettua vehnää ja riisiä ja siksi Intian väestöllä on nyt niin paljon 2-tyypin diabetesta. Vähän sama syy on meillä suomalaisillakin. Sitten taas esim. Italiassa on ollut runsaammin energiaa tarjolla, joten siellä geenit soveltuvat paremmin runsaasti hiilihydraatteja sisältävään ruokavalioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen mikään ei estä olemasta kasvissyöjä ja vhh.
Kestääkö maapallo sitten soijan tuottoa rajattomasti? Eikö soija ollut vesiahmattikasvi tai jotain muuta ilmastoepäystävällistä, ainakaan se ei Suomessa kasva.
No vauva-palstan trolli kuten sinä on varmaan se oikea taho lyttäämään yliopistoissa ja tutkimuslaitoksissa tehtävän tutkimuksen. Pissaahan sinun ei tarvitse enää juoda yhtään enempää kun silmäsi kellertävät jo.