Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakkaan tänään kesävaatteet pois

Vierailija
12.08.2026 |

Vien ne sen jälkeen autotalliin odottamaan seuraavaa kesää. 

Kuinka sinä toimit kesävaatteiden suhteen? 

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellettä pukkaa viikonloppuna. Ainakin näin luvattiin. Nytkin paistaa aurinko nätisti verhon takaa ja tässä ikkunan vieressä on ihan kuuma. 

Kateeksi käy. Täällä on harmaa pilvikerros niskassa ja kylmä tuuli. Ei taatusti tule viikonloppunakaan hellettä tännepäin.

Vierailija
42/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä otin jo toppahousut esille. kyllä ihan kohta voi taas käyttää toppahousuja

Mä pesin keväällä toppatakkini mutta se jäi tuohon eteiseen roikkumaan. Siinä on jo valmiina :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien kesävaatteet varastoon ja tuon talvivaatteet tilalle siinä vaiheessa kun on lunta. Eli varmaan joulukuussa. 

Vierailija
44/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo monena päivänä pitänyt villapaitaa päällä, sisällä.

Vierailija
45/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minä otin jo toppahousut esille. kyllä ihan kohta voi taas käyttää toppahousuja

Mä pesin keväällä toppatakkini mutta se jäi tuohon eteiseen roikkumaan. Siinä on jo valmiina :D

kyllä kohta voi ihan varmasti käyttää toppahousuja ja toppatakkia myös. kesällä ei voi kun on kuuma silloin tulee hiki ja se on kurjaa :(

Vierailija
46/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

So, mitä me sillä tiedolla tehdään!

Vierailija
47/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaikki vaatteet mahtuu vaatekaappiin, t-paitoja käytän talvellakin esim hupparin tai neuleen alla. Ei mitään tarvetta vaihtaa kuin sukkalaatikoiden paikkaa (toisessa ohuet ja nilkkasukat, toisessa paksummat ja villaiset ohuet sukat). Sukat vaihtuu ehkä syyskuun lopulla.

Minä vaihdan kesäsukat talveksi tennissukkien paksuisiin villasukkiin ja käsin neulottuihin paksuihin villasukkiin. Mietin jo viikonloppuna, että jokohan pitäisi vaihtaa kesäpeiton tilalle paksumpi talvitäkki.

Mulla ei oo edes ksäpeitto vielä käytössä, pelkkä lakana ja iltaisin läpiveto. Silti aamulla kämpässä 23, *tanan talteenottava ilmanvaihto, kesäasetuksilla ole mitään virkaa, lämpimän syöttää takasin vaikka miten on ohituspeltiä ja muuta.

-se sukkalaatikoitaan vaihtava-

Vierailija
48/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaikka persiiseehesi

Vierailija
49/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita vaikka persiiseehesi

Jos aihe ei kiinnosta, ei tarvi osallistua.

Vierailija
50/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monena vuotena on ollut syyskuussa 30 ast.lämmintä.

Vierailija
51/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syysvaatteet esille vaan.

Vierailija
52/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaapissa pidän niitä ympäri vuoden. Ja parin viikon päästä Kreikka odottaa. Siellä tarviin niitä, ja tässä välissä kyllä Suomessakin. 

Olen aina ihmetellyt esim. takkien venkslaamista ullakolle tms. Siirrän vain kesäksi talvitakit tangon toiseen reunaan. Toki, jos ei ole tilaa, niin sittenhän niitä pitää kuljetella ees taas.

Vierailija
53/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan ne matkalaukkuun kun lähden toiseen kotiimme Italiaan.

Vierailija
54/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesämekkoa tarvittiin tänä kesänä kolme kertaa. Takaisin kaapin pohjalle vaan.

Minä olen ollut melkein koko kesän kesämekossa.

Vierailija
55/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin juuri, että kun on näitä ihmisiä, jotka heittävät tavaran pois, jos sitä ei ole käytetty vuoteen. Niin minä saisin tämän kesän jäljiltä heittää pois bikinit, sandaalit, hellemekot… yhdellä lyhyellä hameella ja pellavamekolla pärjäsin ne 3 hellepäivää mitä sattui. Ostin vielä lomalle jäädessäni bikinit. En käyttänyt kertaakaan…

Vierailija
56/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin juuri, että kun on näitä ihmisiä, jotka heittävät tavaran pois, jos sitä ei ole käytetty vuoteen. Niin minä saisin tämän kesän jäljiltä heittää pois bikinit, sandaalit, hellemekot… yhdellä lyhyellä hameella ja pellavamekolla pärjäsin ne 3 hellepäivää mitä sattui. Ostin vielä lomalle jäädessäni bikinit. En käyttänyt kertaakaan…

Mikä järki heittää pois vaatteita ja kenkiä, joita voi tarvita vuoden päästä joka tapauksessa? Ei minulla ainakaan ole varaa ostaa joka vuosi uusia tilalle. Ei ole edes haluja lähteä helteellä kauppoja kiertelemään. Ketä ne vaatelaatikot muka haittaavat? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä