Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakkaan tänään kesävaatteet pois

Vierailija
12.08.2026 |

Vien ne sen jälkeen autotalliin odottamaan seuraavaa kesää. 

Kuinka sinä toimit kesävaatteiden suhteen? 

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaikki vaatteet mahtuu vaatekaappiin, t-paitoja käytän talvellakin esim hupparin tai neuleen alla. Ei mitään tarvetta vaihtaa kuin sukkalaatikoiden paikkaa (toisessa ohuet ja nilkkasukat, toisessa paksummat ja villaiset ohuet sukat). Sukat vaihtuu ehkä syyskuun lopulla.

Vierailija
22/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämpötila oli tänä aamuna 9 astetta. Ei kovin kesäistä.

Minä laitoin välikausina käyttämäni parkatakin farkkujen ja t-paidan päälle kauppareissulle. Korvia paleli ja piti nostaa huppu päähän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvitakit on aitassa pukupussissa. Talvikengät varastossa. Muut vaatteet on kaapissa kesät talvet.

Sitten kun alkaa palelemaan niin valikoin osan kesäkengistä ja takeista talviteloille, esim puolet ja tuon saman verran alkutalveen sopivia vaatteita sisälle. Sitten kun talvi iskee täydellä voimalla vien loput kesävaatteet varastoon ja tuon talvivaatteet sisälle. Kaikkia talvivaatteita en välttämättä tuo sisälle koko talvena, riippuu siitä aionko käyttää niitä. Esim en viime talvena ottanut uutta talvitakkia käyttöön koska vanhat oli vielä ehjiä.

Vierailija
24/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaikki vaatteet mahtuu vaatekaappiin, t-paitoja käytän talvellakin esim hupparin tai neuleen alla. Ei mitään tarvetta vaihtaa kuin sukkalaatikoiden paikkaa (toisessa ohuet ja nilkkasukat, toisessa paksummat ja villaiset ohuet sukat). Sukat vaihtuu ehkä syyskuun lopulla.

Minä vaihdan kesäsukat talveksi tennissukkien paksuisiin villasukkiin ja käsin neulottuihin paksuihin villasukkiin. Mietin jo viikonloppuna, että jokohan pitäisi vaihtaa kesäpeiton tilalle paksumpi talvitäkki.

Vierailija
25/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä voi tulla oike intiaanikesä ja tarve kesävaatteille.

Vierailija
26/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvitakit on aitassa pukupussissa. Talvikengät varastossa. Muut vaatteet on kaapissa kesät talvet.

Sitten kun alkaa palelemaan niin valikoin osan kesäkengistä ja takeista talviteloille, esim puolet ja tuon saman verran alkutalveen sopivia vaatteita sisälle. Sitten kun talvi iskee täydellä voimalla vien loput kesävaatteet varastoon ja tuon talvivaatteet sisälle. Kaikkia talvivaatteita en välttämättä tuo sisälle koko talvena, riippuu siitä aionko käyttää niitä. Esim en viime talvena ottanut uutta talvitakkia käyttöön koska vanhat oli vielä ehjiä.

Nykyään ei saa edes ostettua kohtuuhinnalla kunnollista pitkää villakangastakkia. Olin opiskelemaan lähtevän lapseni kanssa kirpputorilla ja löysin sieltä Suomessa tehdyn naisten keskisinisen villakangastakin, joka on 96% villaa ja 4% Nylonia. Sen ainoa vika oli, että napit olivat löysällä. Ompelin ne paremmin paikoilleen, vein takin pesulaan ja nyt sitten ”uusi” villakangastakki odottaa pukupussissa talvea autotallin takkirekillä. 

Vierailija
27/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasin jo pois kaikki vaatteet joita käytän yli 25 asteessa sekä sandaalit. T-paitoja käytän ympäri vuoden ja yhdet shortsit jätin kaiken varalta.

Vierailija
28/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämpötila oli tänä aamuna 9 astetta. Ei kovin kesäistä.

Suomessa pipoa voi tarvita kaikkina vuodenaikoina. Se on pikkusen masentavaa.

Vierailija
29/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellettä pukkaa viikonloppuna. Ainakin näin luvattiin. Nytkin paistaa aurinko nätisti verhon takaa ja tässä ikkunan vieressä on ihan kuuma. 

Vierailija
30/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vaihdan kesäsukat talveksi tennissukkien paksuisiin villasukkiin ja käsin neulottuihin paksuihin villasukkiin. Mietin jo viikonloppuna, että jokohan pitäisi vaihtaa kesäpeiton tilalle paksumpi talvitäkki.

Meillä on vuoden ympäri kesäpeitot ja viime yönäkin ikkuna raollaan, kun oli niin kuuma. 

Vierailija
31/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin keväällä yhden kesämekon mutta sille ei ollut tarvetta tänä kesänä. Koko ajan on ollut liian kylmä ja tuullut hirmuisesti. Kuten nytkin tuulee.

Vierailija
32/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän samoja mekkoja talvellakin.

Vierailija
33/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulipuvuille on käyttöä. Ei meitä turhaan ole tuulipukukansaksi sanottu. Nytkin etsin syksyksi tuulta pitävää hupullista pitkää takkia. Sellaista täällä enimmäkseen tarvitsee.

Vierailija
34/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän samoja mekkoja talvellakin.

En mä pellava ja trikoomekkoja talvella käytä. Ne on liian ohuita. Talvella pitää olla paksumpaa kangasta mekossakin.

Vierailija
35/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä voi tulla oike intiaanikesä ja tarve kesävaatteille.

Mä en ole enää noin toiveikas. Kyllä se kesä on nyt tältä vuodelta taputeltu vaikka lämmin syksy tulisikin. Ei se enää kesää kuitenkaan ole.

Vierailija
36/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie kierrätykseen tai roskiin. Ei ne vaatteet mahdu sulle enää ensi kesänä.

Vierailija
37/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasin jo 3 viikkoa sitten. Selvästi näki ettei kesää ole tulossa. Kylmää ja tuulista ollut 2 kuukautta.

Vierailija
38/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä otin jo toppahousut esille. kyllä ihan kohta voi taas käyttää toppahousuja

Vierailija
39/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kasa kesä vaatteita: mekkoja, pellavaakin. Ei vain koskaan kiinnosta käyttää. Kuljen farkuissa ja t-paidassa.

Vierailija
40/56 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varaan lentoliput Marbellaan talveksi.

Miksi et tee samoin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi