Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!
Kai tästä nyt keskustella saa?
Onko täällä teitä? Miksi et ilmoittaudu työttömäksi?
Kommentit (280)
Vierailija kirjoitti:
No eikä tässä leikkaus ole osunut juuri oikeaan osoitteeseen, eli ne ketkä eivät sitä tukea tarvitse, eivät sitä hae ja pärjäävät nyt ilman tukea ihan yhtä lailla.
Onko näin? Vai olisiko sittenkin osunut myös niihin kaikkein heikoimmassa asemassa oleviin, joilla ei ole voimia, kykyä tai (mielen)terveyttä suorittaa edes niitä asioita, joita työttömältä vaaditaan? Hyvin pienet säästöt tuosta ylipäätään tulee, mutta osa väestöstä pullautetaan kyllä lopullisesti yhteiskunnan ulkopuolelle. Nämä miehet ovat oivaa työvoimaa rikollisjärjestöille. Niissä piireissä ei tarvitse hakea työpaikkoja joka kuukausi ja työkkärin tädit eivät soittele ja tiedustele henkilökohtaisia asioita eikä Kela tilitietoja.
Vierailija kirjoitti:
Sieltä rysänperältä pitäisi uskaltaa mennä töihin. Ja jopa johonkin suureen kaupunkiin. Nyt kun miehet ei tee niitä töitä mitä pitäisi vaan vetävät lonkkaa, pitää tänne tuoda tekijät muualta.
Ihan niin kuin hoitajia pitää tuoda kehitysmaista, vaikka Suomessa on tuhansia työttömiä hoitajia. Vähissä on neduunit, joihin ei löytyisi Suomesta työntekijöitä, mutta kun valtionyhtiötkin ovat linjanneet, että töihin pitää palkata ihmisiä kaikista taustoista, niin osa paikoista menee väkisinkin ulkomaalaisille ja muslimeille jne. Ne eivät kerta kaikkiaan suostu palkkaamaan pelkkiä suomalaisia.
Eiköhän nuo ole n i s t e j ä jotka hankkii elantonsa pääasiassa rikoksilla.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012187125.html
Mikä meidän nuoria miehiä vaivaa? Nuoret miehet eivät saa lapsia, he eivät mene naimisiin. Minä olen huolissani heistä”, Varhila sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapseni ei ilmoittautunut, kun ei olisi saanut yleistukea eikä hän halunnut mukaan työvoimaviranomaisten rumbaan.
Ja mikä järki tässä on? Ei siinä mitään, jos perhe on varakas eikä tarvitse elämiseen rahaa. Se rumba on on aika pienimuotoista, netissä hakemukseen rasti kerran kuussa, että työttömyys jatkuu. Pieni vaiva rahaan nähden. Näin toimeentulotuen saisi kokonaisena ja yleistuen karenssi kuluisi pois. Lisäksi työvoimatoimistossa voi ilmaiseksi suorittaa lupakortteja.
Vierailija kirjoitti:
Suomeen tarvittaisiin sota. Nuoret syrjäytyneet miehet saisivat elämälleen tarkoituksen. Näinhän se on ennenkin historiassa toiminut.
Miehinen ratkaisu syrjäytyneiden miesten ongelmiin: "koko kansaa koskevat kuoleman- ja tuhon karnevaalit.
Oletko nyt ihan varma, että muidenkin ihmisten elämän tuhoaminen olisi ratkaisu näiden nuorten miesten ongelmiin?
Olen nainen. Eivät kaikki ole miehiä. Terveyteni ei kestä jatkuvaa huutoa, utelua, virkailijan sairaita arvailuja ja kiusaamista työkkärissä tai muuallakaan. Olen kestänyt sitä liikaa elämässä. Ilman ruokaa olo myös heikkenee helposti ja tulee pahoinvointi. Puutoksia. On vaikea samaan aikaan edistää asioita.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nuo ole n i s t e j ä jotka hankkii elantonsa pääasiassa rikoksilla.
Et voi nimitellä kaikkia muita työttömiä nisteiksi, vaikka nistit eivät ole kaikki töissä.
Vierailija kirjoitti:
No eikä tässä leikkaus ole osunut juuri oikeaan osoitteeseen, eli ne ketkä eivät sitä tukea tarvitse, eivät sitä hae ja pärjäävät nyt ilman tukea ihan yhtä lailla.
Ei pärjää. Mistä olette saaneet päähänne että pärjää ilman ruokaa ja muuta? Teette hiljaista holokaustia muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapseni ei ilmoittautunut, kun ei olisi saanut yleistukea eikä hän halunnut mukaan työvoimaviranomaisten rumbaan.
Ja mikä järki tässä on? Ei siinä mitään, jos perhe on varakas eikä tarvitse elämiseen rahaa. Se rumba on on aika pienimuotoista, netissä hakemukseen rasti kerran kuussa, että työttömyys jatkuu. Pieni vaiva rahaan nähden. Näin toimeentulotuen saisi kokonaisena ja yleistuen karenssi kuluisi pois. Lisäksi työvoimatoimistossa voi ilmaiseksi suorittaa lupakortteja.
Tuo oli uutta tietoa. Mitä lupakortteja siellä voi suorittaa ilmaiseksi? Tarvitsisin hygieniapassin ja EA-kortin. Ei ole ollut varaa suorittaa. Helpottaisi työnsaantia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hänellä ole mitään karenssia ja yleistuen odotusaika ei olisi ehtinyt kulua pois ennen opintojen aloittamista. Emme ole varakkaita, mutta 200 euron leikkaus ei kuitenkaan ole mitenkään erityisen merkityksellinen rahasumma.
Vierailija kirjoitti:
Työt ja vastuu ei kiinnosta. Maataan kotona ja kun jollain pitää elää niin kupataan vanhemmilta. Osittain kasvatuksessa vika.
Sairaita nämä väitteet työttömistä. Osa yrittänyt vaikka mitä. Tai ei ole hyväksytty. Ja osa ei jaksa sitä ruljanssia työkkärissä enää vuosien jälkeen. Kun se vain pahentaa asioita.
Vierailija kirjoitti:
Tää porukka tienaa kaupankäynnillä eikä koe olevansa työttömiä, puhelin kilahtelee ja muovipusseja viedään pitkin Helsinkiä.
No ei ole kaupankäyntiä ainakaan minulla. Saati ollut. Jos olisi niin hyvin asiat, voisi maksaa veroa. Muu maa on olemassa, kaikki ei ole Helsinki.
Vierailija kirjoitti:
Koska en ole menossa töihin. Lällällää
Aikuinen ihminen leuhkii olevansa perseauki ja asuvansa neukkukuutiossa kelan pompoteltavana.
ei taida sulla olla kaikki päässä kunnossa eikä mahdollisuutta työhön josta palkkaa maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan omasta puolestani. Rumbassa ei ole hankalaa se rastin ruutuun laittaminen, vaan sen kaikki muu, mitä työnhakuun liittyy. Minua on virkailija kohdellut ilkeästi. Työkkärissa tuntee todella olevansa kakkosluokan kansalainen. En mene sinne.
Kuolen mieluummin vaikka nälkään kuin menen vapaaehtoisesti kiusattavaksi ja kyykytettäväksi.
En ole koskaan käyttänyt huumeita ja alkoholiakin käytän erittäin vähän, en humalahakuisesti. Kannattaa miettiä ennen kuin nimittelee ketään nistiksi, ja peiliin voi katsoa myös ja miettiä omaa käytöstään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en ole menossa töihin. Lällällää
Aikuinen ihminen leuhkii olevansa perseauki ja asuvansa neukkukuutiossa kelan pompoteltavana.
ei taida sulla olla kaikki päässä kunnossa eikä mahdollisuutta työhön josta palkkaa maksetaan.
Tuo nyt on joku eläkeläisen kirjoittama provo. Ei kukaan työtön oikeasti lällättele työttömyydellään.
Vierailija kirjoitti:
Suomeen tarvittaisiin sota. Nuoret syrjäytyneet miehet saisivat elämälleen tarkoituksen. Näinhän se on ennenkin historiassa toiminut.
Ei ne tartte muuta kuin jonkun ruoskimaan ne kouluun ja työnhakuun, laiskat paskat. Se olisi ollut isien homma mutta liekö faijat yhtä laiskoja ja paskoja.
Makaavat kotona runkkaamassa. Nuorpersuja ovat.