Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!
Kai tästä nyt keskustella saa?
Onko täällä teitä? Miksi et ilmoittaudu työttömäksi?
Kommentit (334)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kenenkään ole pakko ilmoittautua työnhakijaksi. Mutta onhan sitten selvä ettei sitten saa korvauksiakaan
Asun kotona ja minulla on vanhemmat töissä, enkä saisi kuin sen 35 % yeistuesta, jonka saa vanhempien tuloista riippumatta. Se on bruttona 280 euroa. Siitä jäisi nettona noin 220 euroa/kk käteen, joka on liian vähän työkkärin pyöritykseen lähtemisestä. Elämän laatu on parempaa ilman sitä.
220e on ihan hyvä ruokaraha mielestäni ja viiden minuutin työ kerran kuussa on lähettää neljä työhakemusta ja täyttää rasti ruutuun kelan sivulla että työttömyys jatkuu. Toivottavasti teet sentään suuren osan kotitöistä.
Ei, se 220 € ei todellakaan korvaa sitä nöyryyttämistä, mitä työkkärissa joutuu sietämään. Ei kyse ole työhakemusten tekemisestä, koska haen kyllä töitä muutenkin. Käypä kokeilemassa niin tiedät, mitä se kyykytys on, ja tule sitten viisastelemaan.
Olen eri vastaaja ja olen ollut täysin työttömänä ja nyt osa-aikatyöläisenä. Olen tosin jo niin vanha, ettei kukaan ole soittanut minulle työllisyyspalveluista noin vuoteen. Ehkä soittaisivat, jos olisin nuorempi.
Mitä mieltä vanhempasi ovat siitä, että sinun mielestäsi neljä kertaa vuodessa tuleva soitto on niin nöyryyttävä, että mieluummin asut kotona? Ilmeisesti se on heille jollakin tavalla ok, tai potkisivat sinut pois, mutta ovatko he oikeasti sitä mieltä, että elättävät sinut mielellään kunnes kuolevat?
Sanot hakevasi töitä. Ymmärräthän, että sielläkin voi tulla vastaan asioita, jotka ei ole sinun mieleesi? Aiotko sanoa itsesi irti heti, jos kaikki ei mene sinun pääsi mukaan?
Nuoria kohdellaan eri tavalla kuin teitä vanhempia. Kerran kuussa pitää käydä kuuntelemassa saarnaa. Teille vanhemmille soitetaan 3 kk:n välein.
Vanhempani tätä itse ehdottivat, ja ovat tyytyväisiä. Autan heitä monissa töissä, joita he eivät itse enää kovin hyvin jaksa.
Aina teillä kakskymppisillä loisilla on jotkut todella iäkkäät vanhemmat jotka ei enää itse kykene tekemään kotitöitä 😅
Toisin kuin teillä eläkeikäisillä loisilla.
Ei tarvitse olla iäkäs, vanhemmalla voi olla myös sairaus, esim. syöpä. Miksi sinä olet noin ilkeä?
Vierailija kirjoitti:
Työt ja vastuu ei kiinnosta. Maataan kotona ja kun jollain pitää elää niin kupataan vanhemmilta. Osittain kasvatuksessa vika.
Jotain oikeasuuntaista varmaan tuossakin.
Sitten uskon, että siellä on varmasti hyvinkin fiksujakin korkeakoulutettuja joukossa, jotka eivät suostu ollenkaan lähtemään mihinkään mamuvaltaisiin "paskaduuneihin", kun eivät koe sellaista "arvolleen" sopivana. Ennemmin laitetaan kaikki ranttaliksi ja kärvistellään köyhyydessä.
Vierailija kirjoitti:
Tietämissäni tapauksissa on kyse vakavista mielenterveys- ja päihdeongelmista. Ihmisistä, jotka eivät oikeasti kykene edes siihen työkkäriin ilmottautumiseen. Paranoidia skitsofreniaa ym.
Eikös tuollaisella diagnoosilla pitäisi saada jo sairauseläke? Että ei tarvitsisi olla työnhakijana ollenkaan.
Mikä koti, uskonto, isänmaa, eihän niillä ole ollut tuota enää vuosikymmeniin, ei edes omien manifestiensa mukaan, ei edes juhlapuheissa enää. Ei ole näillä mitään muuta isänmaata kun omat ja kaverien taskit, YK, WEF ja EU agendat, Ukraina, sateenkaari yms.. MITÄ konkreettista nämä hillotolpillaan valedemokratiassaan pönöttäjät ovat todella tehneet tämän maan KANSAN hyväksi vuosikymmeniin, ei niin mitään, ihan kaikki mennyt huonompaan suuntaan kristillisestä perspektiivistä mikä on oikea Evankeliumi kaikille ja lähimmäisenrakkaus, ei fyysinen maa ja sen rajat sinänsä, eikä varmasti vain harvojen ja valittujen (mukaan lukien ulkomaiset tahot, kuten EU, USA) rikastuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työt ja vastuu ei kiinnosta. Maataan kotona ja kun jollain pitää elää niin kupataan vanhemmilta. Osittain kasvatuksessa vika.
Jotain oikeasuuntaista varmaan tuossakin.
Sitten uskon, että siellä on varmasti hyvinkin fiksujakin korkeakoulutettuja joukossa, jotka eivät suostu ollenkaan lähtemään mihinkään mamuvaltaisiin "paskaduuneihin", kun eivät koe sellaista "arvolleen" sopivana. Ennemmin laitetaan kaikki ranttaliksi ja kärvistellään köyhyydessä.
Pikemminkin päin vastoin. Jos haluaisivat tukia nostaa, niin ilmoittautuisivat kyllä työkkäriin. Eihän mitään tukia saa enää nykyään, jos ei ilmoittaudu. Toisaalta, jos aiemmin saivat toimeentulotukea, niin eivät ole rikkaitakaan.
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012187125.html
Mikä meidän nuoria miehiä vaivaa? Nuoret miehet eivät saa lapsia, he eivät mene naimisiin. Minä olen huolissani heistä”, Varhila sanoo.
Heidät on huonosti kasvatettu tai jotain perinnöllistä kirjolla olemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietämissäni tapauksissa on kyse vakavista mielenterveys- ja päihdeongelmista. Ihmisistä, jotka eivät oikeasti kykene edes siihen työkkäriin ilmottautumiseen. Paranoidia skitsofreniaa ym.
Eikös tuollaisella diagnoosilla pitäisi saada jo sairauseläke? Että ei tarvitsisi olla työnhakijana ollenkaan.
Oletko kuullut miten tiukat ohjeet EKlta saaneet rikkaat vakuutuslääkärit istuu myös näiden diagnoosien päällä nykyään, joten sellaista todellakaan ei enää saa? Ei saanut edes itsemurhaa yrittänyt sukulainen, joka on nyt todeliisessa kurimuksessa taloudellisesti.
Mutta vielä pari vuosikymmentä sitten sai kuulemma jo väkivaltaisuudesta työpaikalla, tiedän tapauksen, koska vapaamiehenä kerskui sillä.
Millään tasolla ei vaadita enää yhtään mitään, kotona, koulussa jne. Sitten joku kuvittelee, että nämä tekisi esim. töitä. : ) : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kenenkään ole pakko ilmoittautua työnhakijaksi. Mutta onhan sitten selvä ettei sitten saa korvauksiakaan
Asun kotona ja minulla on vanhemmat töissä, enkä saisi kuin sen 35 % yeistuesta, jonka saa vanhempien tuloista riippumatta. Se on bruttona 280 euroa. Siitä jäisi nettona noin 220 euroa/kk käteen, joka on liian vähän työkkärin pyöritykseen lähtemisestä. Elämän laatu on parempaa ilman sitä.
220e on ihan hyvä ruokaraha mielestäni ja viiden minuutin työ kerran kuussa on lähettää neljä työhakemusta ja täyttää rasti ruutuun kelan sivulla että työttömyys jatkuu. Toivottavasti teet sentään suuren osan kotitöistä.
Ei se ole viiden minuutin työ, jos joutuu etsimään ensin ne työpaikat, joita hakee, ja sitten kirjoittaa jokaiseen hakemuksen ja räätälöi CV:n. Pelkkään etsimiseen menee monta tuntia. Aina ei edes löydy omalle alalle neljää paikkaa, vaan joutuu tekemään avoimen hakemuksen. Niitäkään ei voi loputtomiin tehdä, koska oman alan yritysten määrä on rajallinen, eikä mitä tahansa töitä saa hakea, vaan niiden pitää olla sellaisia, että on realistiset mahdollisuudet työllistyä. Se ei kuitekaan ole se syy, miksi en lähde työkkärin listoille. Vaan se muu kaikki pyöritys, mitä siellä harrastetaan, juoksuttaminen, kyykyttäminen ja haukkuminen. Onneksi minun ei ole pakko sietää sitä.
"juoksuttaminen, kyykyttäminen ja haukkuminen" Jos suhtautuminen on tuo, niin se on merkki siitä että tietävät tällaisen ihmisen olevan siellä vain pakon edessä tuhlaamassa kaikkien aikaa vailla haluakaan oikeasti työllistyä.
Ensin aloituksessa kysytään, miksei ole työkkärissä, ja sitten kun joku vastaa ja kertoo syyn, teilataan vastaaja. Ei näin.
Jos ihminen kertoo, miten paljon näkee vaivaa työpaikkojen etsimiseen, hakemusten kirjoittamiseen ja CV:n räätälöintiin, ja tekee sen vieläpä itsenäisesti, ilman työkkärin listoilla oloa tai tukirahoja, niin hän ei todellakaan ole vain pakon edessä etsimässä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Millään tasolla ei vaadita enää yhtään mitään, kotona, koulussa jne. Sitten joku kuvittelee, että nämä tekisi esim. töitä. : ) : )
Voi olla, että tuossa joukossa on myös niitä, jotka ovat niin syrjäytyneitä, etteivät kykene edes ilmoittautumaan työkkäriin, saati sitten töihin. He eivät varmasti ole myöskään täällä meidän kanssa kirjoittelemassa.
Mutta on myös niitä, jotka hakevat töitä itsenäisesti ilman työkkärin tukia (ja tuen mukana tulevia vaatimuksia), kuten joistakin vastauksista olemme lukeneet.
Minusta 12 000 on yllättävän paljon. Kannattaisi tutkia tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012187125.html
Mikä meidän nuoria miehiä vaivaa? Nuoret miehet eivät saa lapsia, he eivät mene naimisiin. Minä olen huolissani heistä”, Varhila sanoo.
Heidät on huonosti kasvatettu tai jotain perinnöllistä kirjolla olemista.
Syrjäseuduilta on jo 1960-luvun lopulta asti muuttanut paras ja kykenevin aines muualle, ensin Ruotsiin, sitten opiskelemaan ja työn perässä kasvukeskuksiin. Siellä on todella vähän enää niitä, joilla olisi kaikki edellytykset selvitä elämän eri kehitysvaiheista ja kantaa vastuu perheestä. Ovat jämähtäneet teinin tasolle ja hyvä jos itsestään pystyvät jotenkin huolehtimaan.
Suomalaisille naisille he eivät kelpaa, koska eivät meidän standardien mukaan ole hyvää aviomiesmatskua, mutta osa heistä voi löytää itselleen puolison jostain kehittyvästä maasta. Yleensä noilla idän ja etelän kaunottarilla on jo lapsiakin valmiina. Saadaan sitten lisää niitä S2-oppilaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole viiden minuutin työ, jos joutuu etsimään ensin ne työpaikat, joita hakee, ja sitten kirjoittaa jokaiseen hakemuksen ja räätälöi CV:n. Pelkkään etsimiseen menee monta tuntia. Aina ei edes löydy omalle alalle neljää paikkaa, vaan joutuu tekemään avoimen hakemuksen. Niitäkään ei voi loputtomiin tehdä, koska oman alan yritysten määrä on rajallinen, eikä mitä tahansa töitä saa hakea, vaan niiden pitää olla sellaisia, että on realistiset mahdollisuudet työllistyä. Se ei kuitekaan ole se syy, miksi en lähde työkkärin listoille. Vaan se muu kaikki pyöritys, mitä siellä harrastetaan, juoksuttaminen, kyykyttäminen ja haukkuminen. Onneksi minun ei ole pakko sietää sitä.
Kannattaa valikoida "hae helposti" -paikat, riittää kun täyttää lomakkeen. Ja sehän on täysin oma valinta räätälöikö cv:n vai ei. On paljon paikkoja joihin ei tarvitse erityistä koulutusta, niitä voi aina hakea.
Oliko tarkoituksesi siis vain päästä työnhausta mahdollisimman vähällä vaivalla, eikä niinkään väliä, millaisen työpaikan saat, vai saatko mitään? Vai oletko muuten vain tyhmä?
Ap:n kysymys siis oli, miksi et ole työkkärin listoilla. Yritä nyt edes vähän pysyä aiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa valikoida "hae helposti" -paikat, riittää kun täyttää lomakkeen. Ja sehän on täysin oma valinta räätälöikö cv:n vai ei. On paljon paikkoja joihin ei tarvitse erityistä koulutusta, niitä voi aina hakea.
Oliko tarkoituksesi siis vain päästä työnhausta mahdollisimman vähällä vaivalla, eikä niinkään väliä, millaisen työpaikan saat, vai saatko mitään? Vai oletko muuten vain tyhmä?
Ap:n kysymys siis oli, miksi et ole työkkärin listoilla. Yritä nyt edes vähän pysyä aiheessa.
Ilmeisesti työssä olevilla on vajaavainen käsitys miten huonosti työpaikkoja on tarjolla kaikille ja miten lähes jokaiseen tarvitaan SUOMESSA kirurgintarkka täsmäkoulutus kortit vielä siihen päälle yms.olla sosiaalinen, hyvä tyyppi, ilman aukkoja työhistoriassa. JOS kerran on olemassa tällainen totalitaristinen pakkohaku vaatimus kaikille, jopa viimesijaisten tukien menettämisen uhalla, pakanamaa saa juuri sitä mitä tilaa eli sutta ja sekundaa koska koko idea oli sellainen jo syntyessään. Eli tiesivät tasan mitä tekivät, heikommassa asemassa olevat ihmiset taloudellisesti ja henkisesti syväkyykkyyn purkamalla vihaamansa kristillselle pohjalle rakennettu hyvinvointiyhteiskunta ja luoda uusi uljas (neljäs teollinen valtakunta) teknokratinen harvojen feodalismi.
Ihan varmasti joukossa on heitäkin. Eivät vain ole täällä Vauva-pasltalla kirjoittelemassa.