Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!
Kai tästä nyt keskustella saa?
Onko täällä teitä? Miksi et ilmoittaudu työttömäksi?
Kommentit (280)
Vierailija kirjoitti:
Miksi työkkärin tädin seura ei kelpaa nuorille miehille?
Mulla on aina ollut setä siellä
Vierailija kirjoitti:
Tälläiset pitäisi napata jos yläasteen jälkeen johonkin hommaan jolla pysyisivät mukana tässä yhteiskunnassa. Syrjäytyvät ja tarpeeksi kun on kotona niin ei ole enää itsevarmuutta mihinkään. Uskon että varmasti olisi tekeväisiä miehiä kun vaan löytäisivät jonkin mielenkiintoisen työn. Huomaisivat että kyllä heistä on muuhunkin kuin kotona pelaamiseen tai ryypiskelyyn.
yläasteen jälkeen jatkuu oppivelvollisuus nykyään.
Miksi pitäisi? En minä ainakaan ilmoittaudu jos olen hetken työtön. Nuori mies
Vierailija kirjoitti:
Työt ja vastuu ei kiinnosta. Maataan kotona ja kun jollain pitää elää niin kupataan vanhemmilta. Osittain kasvatuksessa vika.
sitten katsotaanpa paljon on palkat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? En minä ainakaan ilmoittaudu jos olen hetken työtön. Nuori mies
Siis saatko toimeentulotukea?
Sieltä rysänperältä pitäisi uskaltaa mennä töihin. Ja jopa johonkin suureen kaupunkiin. Nyt kun miehet ei tee niitä töitä mitä pitäisi vaan vetävät lonkkaa, pitää tänne tuoda tekijät muualta.
"Perusosaa alennettiin tyypillisesti 50 prosenttia 18–34-vuotiailta nuorilta miehiltä. Syystä tai toisesta he eivät ole hakeutuneet työvoimapalveluiden piiriin.”
Varhila ei keksi selitystä sille, miksi juuri parhaassa opiskelu- ja työiässä olevat miehet jättävät velvoitteen täyttämättä, vaikka seurauksena on huomattava tulonmenetys."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen tarvittaisiin sota. Nuoret syrjäytyneet miehet saisivat elämälleen tarkoituksen. Näinhän se on ennenkin historiassa toiminut.
Meinaatko että enen sotia nuoret miehet makas kotona tukia nostellen????
älä nyt puhu paskaa!
Vuoden 1918 kansalaissodankin yksi syy oli nuorten miesten työttömyyden raju nousu.
Hyvä sota! päästiin eroon teistä työttömistä punikeista.
Koska en ole menossa töihin. Lällällää
Minulla on omakohtaista kokemusta tuosta noin 15 vuotta sitten, kun valmistuin. Ihan yksinkertaisesti siitä syystä, että olin toivottomalta tuntuvan elämäntilanteeni lisäksi täysin kypsynyt niihin nalkuttaviin virkailijoihin, että jätin ne s**tanan työkkärikäynnit pois ja ajattelin, että pitäkää perkeleen parit satasenne. Minun mielenterveyteni ei ole niin pienestä summasta kaupan. Pärjäsin sitten hetken aikaa säästeliäästi elellen ilman niitä tukia, ja löysinkin sitten työpaikan ihan omin voimin. Ja tässä nyt ihan hyvänä, melkein nelikymppisenä veroja maksavana miehenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et osaa laittaa sellaista linkkiä, jossa on tuo sun väite näkyvillä, älä vaivaudu spämmäämään.
Mitä sä määyt, tuossa on linkki uutiseen jossa asia lukee.
Kai ihmettelee, mikä luonnevika estää laittamasta linkkiä aloitukseen, jonne se kuuluu.
Mun lapseni ei ilmoittautunut, kun ei olisi saanut yleistukea eikä hän halunnut mukaan työvoimaviranomaisten rumbaan.
Vieläkö on mahdollista. Saada toimeentulotukea, jos ei hae töitä?
Onpa lepsua...
Mamma maksaa kuten moringille niin voi vaan hurvitella
No, itse ajattelen että ovat ihan tyytyväisiä elämäänsä ja siksi ei ole tarvetta työlle. Päivät kuluvat pelaten ja peli tarjoaa sopivia älyllisiä haasteita, sosiaalisuutta, jännitystä. Tukirahat riittää vuokraan valmisruokaan ja energiajuomiin.
Kyllä se on teidän vika jotka on kokoomusta ja persuja äänestäneet että asiat on päin persettä myös nuorilla.
Tarpeeksi kun kurjistetaan niin saattaa motivaatio loppua. Miksi opiskella jos siitä joutuu maksamaan kymmeniä tuhansia etkä saa edes duunia sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Työt ja vastuu ei kiinnosta. Maataan kotona ja kun jollain pitää elää niin kupataan vanhemmilta. Osittain kasvatuksessa vika.
Pillerit pulkskistuu.
Kotona ei muisteta . Työlle pakko, mut ei ruualle.
Vierailija kirjoitti:
No, itse ajattelen että ovat ihan tyytyväisiä elämäänsä ja siksi ei ole tarvetta työlle. Päivät kuluvat pelaten ja peli tarjoaa sopivia älyllisiä haasteita, sosiaalisuutta, jännitystä. Tukirahat riittää vuokraan valmisruokaan ja energiajuomiin.
En minäkään töitä tee. Rahat riittää hyvin nyt ja se mitä töistä maksetaan ei juurikaan motivoi. En nuori mutta hyvässä työ iässä kumminkin. Ja ei vois vähempää kiinnostaa MENKÄÄ TÖIHIN huutelijat. Nehän herää reppanat herätyskelloon aamuisin kun mä kääntelen kylkeä.
Totta. Meikäläinen on vastaanottamassa heitä teksasissa.