Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!

Vierailija
11.08.2026 |

Kai tästä nyt keskustella saa?

Onko täällä teitä? Miksi et ilmoittaudu työttömäksi? 

Kommentit (280)

Vierailija
61/280 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa heistä hankkinee toimeentuloa harmaasti. Jotkut ehkä kaidan polun ulkopuolelta. Jatkossa enemmänkin kun rahat loppu. Että hallitus, oliko fiksu idea lisätä rikollisuutta??

Mulla on tuollainen sukulaisnuori. 

Kyseessä tosiaan on, että se raha tienataan jotenkin kikkailemalla. Ei välttämättä täysin laittomasti, mutta ei välttämättä kestä kriittistä tarkastelua. Verot ainakin unohtuu äkkiä maksaa. 

Voidaan tienata somejutuilla. Tai myymällä jotain tavaroita ta tuotteita. Jotkut tienaa myös pelaamalla. Lisäksi vanhemmilta rahaa. 

Vierailija
62/280 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeitä maksetaan 39 miljardia vuodessa. Leskeneläkkeet voitaisiin poistaa 75-vuotiailta ja vanhemmilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/280 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitäisi ilmoittautua työttömäksi

Vierailija
64/280 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatiainenko se siinä loisii etuuksilla? 

Vierailija
65/280 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen. Eivät kaikki ole miehiä. Terveyteni ei kestä jatkuvaa huutoa, utelua, virkailijan sairaita arvailuja ja kiusaamista työkkärissä tai muuallakaan. Olen kestänyt sitä liikaa elämässä. Ilman ruokaa olo myös heikkenee helposti ja tulee pahoinvointi. Puutoksia. On vaikea samaan aikaan edistää asioita.

Sama syy minullakin. En vaan jaksa käydä työkkärissä. Kerran kävin ja riitti mulle. Saan vanhemmilta ruokaa ja voin asua omassa huoneessa. Haen töitä, vaikka en käy työkkärissä. 

Vierailija
66/280 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012187125.html

Mikä meidän nuoria miehiä vaivaa? Nuoret miehet eivät saa lapsia, he eivät mene naimisiin. Minä olen huolissani heistä”, Varhila sanoo.

Koska kaikki rahat annetaan eläkeläisille.

Vierailija
67/280 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeitä maksetaan 39 miljardia vuodessa. Leskeneläkkeet voitaisiin poistaa 75-vuotiailta ja vanhemmilta.

Jotta läskit maalaispojut sais elää joutilaina? Ehei. Töihin siitä.

Vierailija
68/280 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole työnhaussa niin ei tuu rahaa 

Laiskoja ei elätetä 

Vierailija
69/280 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en ole menossa töihin. Lällällää

Aikuinen ihminen leuhkii olevansa perseauki ja asuvansa neukkukuutiossa kelan pompoteltavana.

ei taida sulla olla kaikki päässä kunnossa eikä mahdollisuutta työhön josta palkkaa maksetaan.

Tuo nyt on joku eläkeläisen kirjoittama provo. Ei kukaan työtön oikeasti lällättele työttömyydellään. 

Kyllä noita päävikaisia pentuja on nykyään paljon!

Vierailija
70/280 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ilmoittautuisi työkkäriin jos ei ole pakko? Ei sitä kautta mitään töitä saa, pelkkää kyttäystä ja yrittävät tyrkyttää jotain pilipali aktiviteettia.

Vierailija
71/280 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitoon menee 16 miljardia. Nyt suunnitellaan, että potilaat maksaisi magneettikuvat itse.

Vierailija
72/280 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä meidän nuoria miehiä vaivaa? Nuoret miehet eivät saa lapsia, he eivät mene naimisiin. Minä olen huolissani heistä”, Varhila sanoo.

Mites sun työnhaku etenee?

Vierailija
73/280 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule idari, mä olen eläkkeellä. Siksi en ilmoittaudu työnhakijaksi. 

Vierailija
74/280 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en ole menossa töihin. Lällällää

Aikuinen ihminen leuhkii olevansa perseauki ja asuvansa neukkukuutiossa kelan pompoteltavana.

ei taida sulla olla kaikki päässä kunnossa eikä mahdollisuutta työhön josta palkkaa maksetaan.

Hyvä yritys mutta en ole edellenkään menossa! hahhaahaa

Vierailija
75/280 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites sun työnhaku etenee?

Entä sinun kokoomuslaisen työ siellä sukulaisten hommaamassa suojatyöpaikassa?

Vierailija
76/280 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotka elätimme edellisen sukupolven ja nyt teidät mätisäkit.

Me on työuramme tehty ja lapsemme kasvatettu. Jos ei sua elämä tuon enempää kiinnosta niin haepa köyttä kaupasta, kun ethän sinä mene lääkäriin hakemaan apua psyykkiseen ongelmaasi. Säälit itseäsi ja köllötät pikku prinssinä samettityynyllä ja KUVITTELET että sinulla on oikeus loisia. 

Vierailija
77/280 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sukulainen joka kuuluu tuohon joukkoon. Hän on selvästi masentunut, mutta ei halua mitään apua.  Sanoo haluavansa vain juoda itsensä hitaasti hengiltä. Minkäpä sille mitään voi, kun täysikäinen ihminen noin päättää. 

Vierailija
78/280 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedetään lasten asuvan entistä pidempään vanhemmillaan. Taitaa olla osa tätä kuviota. Ei ole pakko ilmoittautua työttömäksi. Perunaa ja nakkikastiketta löytyy lautaselta.

Vierailija
79/280 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule idari, mä olen eläkkeellä. Siksi en ilmoittaudu työnhakijaksi. 

Valtiovarainministeriön ehdotus on, että eläkeläiset siirrettäisiin yleisen asumistuen piiriin. Siinä vuokrarajat on pienemmät eikä sitä saa omistusasuntoon.

Vierailija
80/280 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi pitäisi ilmoittautua työttömäksi

Joidenkin pitää, koska ei ole muuten rahaa. Siitä saa yleistuen, kun ilmoittautuu työttömäksi, kuuntelee virkailijan alistamispuheet ja hakee työpaikkoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä