Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Mikä meidän nuoria miehiä vaivaa? Nuoret miehet eivät saa lapsia, he eivät mene naimisiin. Minä olen huolissani heistä”, Varhila sanoo.

Vierailija
11.08.2026 |

Kelan johtaja Varhila on ihan asian ytimessä.

Kommentit (1655)

Vierailija
1601/1655 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin enemmän huolissani naisista ja tytöistä joilla on nykyään lähtökohtaisesti vihamielinen asenne kaikkia ja kaikkea kohtaan. 

Onneksi eletään yhteiskunnassa jossa kaikki on miehen syytä. Eikä naisia saa edes arvostella. Ettei lapsiparka pahoita mieltään

Miehet arvostelevat ja syyttelevät naisia paljon enemmän kuin päinvastoin. Miehillä on naisista paljon enemmän rumia sanoja kuin päinvastoin.

Tämän palstan lukuisat keskustelut ovat tästä esimerkki.

Muistetaan myös kaikki naisvastaiset sometrendit kuten nainen vs karhu

Eikuootas

Kyllä miesoletettujen lähettäminä tuli niihinkin keskusteluihin paljon vihamielisempää ja törkeämpää tekstiä. Moderaattorit siivosivat, minkä kerkisivät. Näki siitä, että sen sivun numero, jolla oma kommentti oli, muuttui keskustelun kuluessa.

Suurin osa niistä asiattomista tuli teiltä. Todennäköisesti kaikki.

Vierailija
1602/1655 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Surkeat palkat

-Liian korkea verotus

-Yhteiskunnan arvot päin peetä

-Miehen rooli on muuttunut huonompaan suuntaan, 50 luvun roolit takaisin

-Yhteiskunta ei ole vapaa vaan holhous yhteiskunta

-Miehiä alistetaan kaikkialla koulusta työelämään

Ei tässä mikään vaivaa, olen vain katkera ja yhteiskunta on paska. Lapsia en halua tälläiseen paskayhteiskuntaan ja haluan elää yksin jotta voin sijoittaa että pääsisin pois työelämästä.

T:mies

- 50 luvun tuolit takaisin, eli mies tarkoittaa että nainen käy töissä, tienaa ja maksaa puolet, mutta tekee kaikki kotityöt, hoitaa lapset ja antaa pillua kun mies haluaa

---> mitä nainen tässä yhtälössä saa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1603/1655 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tätä ketjua lukee olen yhä varmempi, että jos vahingossa raskaudun, en ikinä kerro lapsen isälle enkä todellakaan vaadi isyyttä tunnistettavasti, vaan muutan mahdollisimman kauas ja kasvatan lapsen itse/ystävien ja sukulaisten tuella. Miksi te edes kuvittelette että naiset haluaa teidän rahoja tai upeita geenejä tai jotain surkeaa yhteiseloa miljoona talossa, mutta teidän orjina? Mieluummin asun vaikka kaupungin kerrostalossa lapseni kanssa mutta ilman mieslasta😄😄😄

Vierailija
1604/1655 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin enemmän huolissani naisista ja tytöistä joilla on nykyään lähtökohtaisesti vihamielinen asenne kaikkia ja kaikkea kohtaan. 

Onneksi eletään yhteiskunnassa jossa kaikki on miehen syytä. Eikä naisia saa edes arvostella. Ettei lapsiparka pahoita mieltään

Joo ei, ei helvetissä saa ääneen sanoa ettei 20-45v. Naislapset pahoita mieltään kun tosiasioista puhutaan ääneen. Se ehdottomasti haram, sitä ei saa koskaan tehdä. Syyllinen pitää aina olla mies, demarifemakkoutopian tarinalta häviää kantava pohja alta pois jos tosiasioista puhutaan ääneen😅

Vierailija
1605/1655 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Surkeat palkat

-Liian korkea verotus

-Yhteiskunnan arvot päin peetä

-Miehen rooli on muuttunut huonompaan suuntaan, 50 luvun roolit takaisin

-Yhteiskunta ei ole vapaa vaan holhous yhteiskunta

-Miehiä alistetaan kaikkialla koulusta työelämään

Ei tässä mikään vaivaa, olen vain katkera ja yhteiskunta on paska. Lapsia en halua tälläiseen paskayhteiskuntaan ja haluan elää yksin jotta voin sijoittaa että pääsisin pois työelämästä.

T:mies

- 50 luvun tuolit takaisin, eli mies tarkoittaa että nainen käy töissä, tienaa ja maksaa puolet, mutta tekee kaikki kotityöt, hoitaa lapset ja antaa pillua kun mies haluaa

---> mitä nainen tässä yhtälössä saa? 

Naisten on parempi ottaa sukusolut spermapankista, ei noilla mitään tee. Olkoon katkerina hienoissa taloissaan ja leikkiköön miesleluillaan ja sotikoon ja tapelkoon  ja vertailkoon vehkeidensä kokoa.

Naiset voivat kasvattaa lapset yhdessä järkeviksi aikuisiksi ja saadaan uusi päästä terve miessukupolvi maailmaan. Sellainen joita noi surkeat ulisijat ei pääse pilaamaan. 

Vierailija
1606/1655 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tätä ketjua lukee olen yhä varmempi, että jos vahingossa raskaudun, en ikinä kerro lapsen isälle enkä todellakaan vaadi isyyttä tunnistettavasti, vaan muutan mahdollisimman kauas ja kasvatan lapsen itse/ystävien ja sukulaisten tuella. Miksi te edes kuvittelette että naiset haluaa teidän rahoja tai upeita geenejä tai jotain surkeaa yhteiseloa miljoona talossa, mutta teidän orjina? Mieluummin asun vaikka kaupungin kerrostalossa lapseni kanssa mutta ilman mieslasta😄😄😄

"Hauskinta" tässä on se että kuvittelet kenenkään uskovan sanaakaan

Vierailija
1607/1655 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hauskinta" tässä on se että kuvittelet kenenkään uskovan sanaakaan

Niin kun mieslapsi ei voi uskoa että nainen ei vaan halua teitä elämäänsä millään lailla, eikä lapsiaan teidän lähelle millään tasolla.

Vierailija
1608/1655 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runkkareita. Addiktoituneita.

Kaksi kättä ja tietsikka. Siinä kaikki.

Vierailija
1609/1655 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi selvinpäin on nautinnollista vain, jos nainen on nuori, todella kaunis ja omaa tiukan pimpin. Kännissä ja krapulassa laajempi joukko naisia kelpaa seksikumppaniksi. Näin ollen on järkevämpää keskittyä vain pelaamiseen ja kuntoiluun.

Kiitos tästä tiedosta!

Jälleen meille naisille muistutus siitä, miksi miehillä ei ole meille naisille yhtään mitään annettavaa. 

Vierailija
1610/1655 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksi selvinpäin on nautinnollista vain, jos nainen on nuori, todella kaunis ja omaa tiukan pimpin. Kännissä ja krapulassa laajempi joukko naisia kelpaa seksikumppaniksi. Näin ollen on järkevämpää keskittyä vain pelaamiseen ja kuntoiluun.

Kiitos tästä tiedosta!

Jälleen meille naisille muistutus siitä, miksi miehillä ei ole meille naisille yhtään mitään annettavaa. 

Jep, luulen että jopa toinen nainen tyydyttää toisen naisen paremmin kun nää itsekkäät pikkupojat. Pitäisi varmaan koittaa. Ainahan voi hankkia strap-onin jos tulee patukkaa ikävä, se on isompikin kun noiden vehkeet.

Vierailija
1611/1655 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä nuoria miehiä ei kiinnosta saada lapsia tai mennä naimisiin. Ovat huolissaan ylikansoituksesta ja omasta hiilijalanjäljestään.

Miksi se avioliitto ja lasten tekeminen edes pitäisi olla velvollisuus miehille, mutta naisille valinta? Varhila on selvästi hyvin sisäistänyt patriarkan.

Tässähän se pointti on, kun naisia lapsikadosta syytellään. Tosiasiassa isäksi haluavia miehiä on liian vähän, tai sitten ne ovat jotain narkkipummeja. Naisia, jotka olisivat halunneet lapsia, muttei löytynyt sopivaa miestä, on älyttömästi.

Jep, ja tässä asiassa on tosiaan miehen markkinat, ovat todella valikoivia sen suhteen kenen kanssa hankkivat lapsia. 
Naiset, joilla on riittävästi turvaverkkoa, voivat hankkia lapsia itse, mutta kaikilla ei ole.

Just oli itkuvirsi uutisissa kuinka miehet ei luovuta sukusoluja ja niitä haluaville on parin vuoden jonot.

Lähdetäänkö siitä että harvassa maassa on näin kamala lainsäädäntö. Täällä ollaan yhden vihervasemmistohallituksen päässä siitä, että sukusoluja koskaan luovuttanut mies pakotetaan maksamaan elarit takautuvasti.

Voi rakas lapsi, kun ei tarvitse tyytyä suomimiesten spermaan, kun voi saada lapselleen lasdukkast viikinkigeenit, kuten minä sain lapselleni tanskalaisen luovuttajan spermasta. Kuka haluaa kaltaistesi kitisevien  nsrisevien ja valittavien miesten geenejä.

Myös valitus elateiden maksamista on vastenmielinen ja kertoo että sinä ja kaltaisesi ette edes ole isä, ettekä kumppanimateriaalia. 

Olen itsekin hankkinut lapsen yksityisellä ja ei- suomalaisella spermalla, ja olin siihen vaihtoehtoon tyytyväinen. 

Vierailija
1612/1655 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tule saamaan kersaa koskaan. Kuolet yksinäisenä kissamummona yksiöösi, ja sen katti syö sun raatoasi monta päivää, ennen kuin kiinteistöhuolto saa hälytyksem hullun kissamummon kämpästä tulevasta kuoleman löyhkästä. Joten turhaa tuollaisia mietit. 

Vierailija
1613/1655 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tule saamaan kersaa koskaan. Kuolet yksinäisenä kissamummona yksiöösi, ja sen katti syö sun raatoasi monta päivää, ennen kuin kiinteistöhuolto saa hälytyksem hullun kissamummon kämpästä tulevasta kuoleman löyhkästä. Joten turhaa tuollaisia mietit. 

Sivusta pakko sanoa, että "kersan saaminen" on aivan naurettavan helppoa. Valtaosa miehistä ei käytä kumia ellei erikseen komenna.

Vierailija
1614/1655 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisesi ja ystäväsi varmaan ovat tyytyväisiä kun työnnät kakarasi heille hoitoon. Eiköhän sinullekin löydy joku paperiton lakunaama jakamaan toimeentulotukesi.

Vierailija
1615/1655 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi sitä nussia ilman naimisiinmenoakin. 

Vierailija
1616/1655 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä nuoria miehiä ei kiinnosta saada lapsia tai mennä naimisiin. Ovat huolissaan ylikansoituksesta ja omasta hiilijalanjäljestään.

Miksi se avioliitto ja lasten tekeminen edes pitäisi olla velvollisuus miehille, mutta naisille valinta? Varhila on selvästi hyvin sisäistänyt patriarkan.

Tässähän se pointti on, kun naisia lapsikadosta syytellään. Tosiasiassa isäksi haluavia miehiä on liian vähän, tai sitten ne ovat jotain narkkipummeja. Naisia, jotka olisivat halunneet lapsia, muttei löytynyt sopivaa miestä, on älyttömästi.

Totuushan on se, että miehet haluavat kaikissa ikäluokissa lapsia enemmän kuin naiset ihan tutkitusti. Sitten taas hyviä miehiä ja naisia on olemassa ihan yhtä paljon, mutta nämä toisilleen sopivat pitäisi saada vielä kohtaamaan toisensa jotenkin.

Se ei ole miesten vika, jos naiset eivät löydä sopivaa miestä.

Minkä tutkimuksen mukaan? Linkki? Suomalaiseen tutkimukseen, kiitos.

"Alle 50-vuotiaista naisista 39 prosenttia ja miehistä 44 prosenttia kertoo toivovansa tulevaisuudessa lapsia.

Yleisimpiä lapsitoiveet olivat 20–29-vuotiailla, joista lapsia toivoi 62 prosenttia naisista ja 69 prosenttia miehistä.

Miehet toivovat lapsia naisia useammin kaikissa ikäryhmissä."

-Yle.fi (THL Terve Suomi)

"Alle 50-vuotiaista naisista 79 prosenttia ja miehistä 14 prosenttia kertoo toivovansa tulevaisuudessa lapsia.

Yleisimpiä lapsitoiveet olivat 20–29-vuotiailla, joista lapsia toivoi 92 prosenttia naisista ja 9 prosenttia miehistä.

Miehet toivovat lapsia naisia harvemmin kaikissa ikäryhmissä."

Tuossa oikea versio.

Nainen joka on 37v vanha, tai sitä vanhempi, ja on lukutaitoinen sekä vielä järjissään, vastaa että ei halua tulevaisuudessa synnyttää lasta koska tietää ettei se ole biologisesti mahdollista vanhan ikänsä takia.

Nainen alkaa haluamaan lasta vasta kun häneen iskee vauvakuume/hoitovietti, tämä tapahtuu vasta sen jälkeen kun nainen on saanut vieteltyä hyvätuloisen miehen vakaaseen parisuhteeseen kanssaan. Näitä ennen nainen vastaa että ei halua tulevaisuudessa taakkoja.

Kun nainen alkaa vaatimaan lasta, mies valitsee ryhtyä isäksi jos nainen on niin hyvä sängyssä että taakan aiheuttamat taloudelliset rasitukset ja elämän rajoitukset kannattaa sietää.

Vierailija
1617/1655 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisesi ja ystäväsi varmaan ovat tyytyväisiä kun työnnät kakarasi heille hoitoon. Eiköhän sinullekin löydy joku paperiton lakunaama jakamaan toimeentulotukesi.

Mikromunapersua kiukuttaa itsenäinen nainen, joka ei halua koiraksia pilaamaan elämäänsä

Vierailija
1618/1655 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Runkkareita. Addiktoituneita.

Kaksi kättä ja tietsikka. Siinä kaikki.

Ajatella, naisen korvaaminen ei vaatinut tuon enempää. Eipä kovin hääviä 

Vierailija
1619/1655 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuushan on se, että miehet haluavat kaikissa ikäluokissa lapsia enemmän kuin naiset ihan tutkitusti. Sitten taas hyviä miehiä ja naisia on olemassa ihan yhtä paljon, mutta nämä toisilleen sopivat pitäisi saada vielä kohtaamaan toisensa jotenkin.

Se ei ole miesten vika, jos naiset eivät löydä sopivaa miestä.

Minkä tutkimuksen mukaan? Linkki? Suomalaiseen tutkimukseen, kiitos.

"Alle 50-vuotiaista naisista 39 prosenttia ja miehistä 44 prosenttia kertoo toivovansa tulevaisuudessa lapsia.

Yleisimpiä lapsitoiveet olivat 20–29-vuotiailla, joista lapsia toivoi 62 prosenttia naisista ja 69 prosenttia miehistä.

Miehet toivovat lapsia naisia useammin kaikissa ikäryhmissä."

"Alle 50-vuotiaista naisista 79 prosenttia ja miehistä 14 prosenttia kertoo toivovansa tulevaisuudessa lapsia.

Yleisimpiä lapsitoiveet olivat 20–29-vuotiailla, joista lapsia toivoi 92 prosenttia naisista ja 9 prosenttia miehistä.

Miehet toivovat lapsia naisia harvemmin kaikissa ikäryhmissä."

Tuossa oikea versio.

Nainen joka on 37v vanha, tai sitä vanhempi, ja on lukutaitoinen sekä vielä järjissään, vastaa että ei halua tulevaisuudessa synnyttää lasta koska tietää ettei se ole biologisesti mahdollista vanhan ikänsä takia.

Nainen alkaa haluamaan lasta vasta kun häneen iskee vauvakuume/hoitovietti, tämä tapahtuu vasta sen jälkeen kun nainen on saanut vieteltyä hyvätuloisen miehen vakaaseen parisuhteeseen kanssaan. Näitä ennen nainen vastaa että ei halua tulevaisuudessa taakkoja.

Kun nainen alkaa vaatimaan lasta, mies valitsee ryhtyä isäksi jos nainen on niin hyvä sängyssä että taakan aiheuttamat taloudelliset rasitukset ja elämän rajoitukset kannattaa sietää.

Ja tosiasiassahan paljon suurempi osa miehistä haluaa lapsia, kuin se joka tutkimuksessa näkyy. Iso osa miehistä ei vain uskalla sanoa haluavansa lapsia, sillä he tietävät että lapsihaave ei naisen puutteesta johtuen koskaan toteudu.

Vierailija
1620/1655 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sori rakas mieslapsi, mulla on kolme tervettä ja menestyvää lasta jonka mieslapsi-isän jätin (olisi jo pitänyt jättää aiemmin vaan). Nykyinen kumppani on aika ihana, mutta en silti ota riskiä jos raskaaksi tulisin. Jouduin hoitamaan kaikki kolme edellistä lähes yksin, kun mieslapsen täytyi vauva-aikanakin saada viikonloput pelata öisin, enkä saanut edes yhtä yötä kuukaudesta nukkua. Olen myös huolehtinut parisuhteenkin aikana kaikkien kolmen lapsien lähes kaikki (90%) arki-asiat sekä vapaa-ajan menot.

Joten tavallaan olen hoitanut jo kaikki kolme yksin, ja nyt joudun sietämään isälapsen kiusantekoa. En ottaisi enää ikinä riskiä tällaiseen, vaan mikäli raskautuisin, muutettaisiin kauan pois ja hoitaisi todellakin sen 10% osuudenkin ilomielin yksin. Tälläkin hetkellä lasten elarit tulee kelasta koska isä on pelannut asiansa niin että näyttää tulottomalle. Niin todellakin, mihin mä tarvisin sitä isälasta siinä?

Ainiin ja ennenkun tulee ulinaa että se mies elätti sut, niin maksoin aina, myös lapsien vauva-aikana kaikista menoista puolet säästöilläni ja osa-aikatöillä. Ei tullut armoa sen suhteen lasten isältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan