”Mikä meidän nuoria miehiä vaivaa? Nuoret miehet eivät saa lapsia, he eivät mene naimisiin. Minä olen huolissani heistä”, Varhila sanoo.
Kommentit (1458)
Sanon yhden sanan; köyhyys. Sosiaalituet on heikot, pätkätöitä, työttömyyttä, kallis asuminen,. Yhden lapsen mummina olen tottunut olemaan pankkiautomaatti. Ikävä sanoa, mutta joka ikinen kuukausi avustan keskimäärin 100-300 eurolla. Minulla on vakituinen työ, nuoremmalla sukupolvella ei. Kun asumistuki pieneni, mummit ja ukit tuli hätiin, että lapset saa asua tutussa kodissa. Olen myös ostanut pyykinpesukoneen, kun heiltä entinen meni rikki, ja pinnasängyn ja vaatteita. Poikani sai synttärilahjaksi minulta kaksi paria kenkiä, itse kävi ostamassa. Opintolainaa on, vakituinen työ puuttuu.
Elämössä pitää tehdä valinta että ura vai perhe. Tyhmäkin osaa laskea että aika ei riitä molempiin. Tämä on karu fakta että nyky yhteiskunta vaatii mahdottomia ja tämä lapsikato ei tule loppumaan. Varsinkin hintojen noustessa ihmiset tekevät vielä enemmän töitä ja sitten on kotikin kuin kaatopaikka kun ei ole aikaa muuhun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jään vain odottamaan sitä, että tässäkin ketjussa syytetään naisia, eikä ao miehiä itseään, puhumattakaan laajemmista yhteiskunnallisista rakenteista.
Totuus voi paljastua siten, että vertaillaan tyypillistä suomalaista naista esim. aasialaiseen naiseen.
Varmasti niinkin. Heillähän erot ovat niin yleisiä. Tullaan vaimoksi, tehdään lapset, se on pari vuotta, 10 vuotta korkeintaan, ja jätetään mies. Se tuontivaimo on joidenkin ihanne, mutta kun arki koittaa, niin aina joku toinen mies on rikkaampi tai komeampi tai laihempi tai nuorempi.
No odotellaan, että luonto hoitaa tehtävänsä. Ne jotka ei halua lisääntyä, kuolevat sukupuuttoon kun taas lisääntyvät yksilöt tuottavat sama mielisiä lapsia joista kasvaa lisääntymishaluisia aikuisia. Sitä odotellessa ei ehditä kuolemaan sukupuuttoon.
Varila puhuu taas ihan omiaan. Jos joku ei halua lapsia niin se on voi, voi. Kyllä rajan takaa on tulijoita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jään vain odottamaan sitä, että tässäkin ketjussa syytetään naisia, eikä ao miehiä itseään, puhumattakaan laajemmista yhteiskunnallisista rakenteista.
Totuus voi paljastua siten, että vertaillaan tyypillistä suomalaista naista esim. aasialaiseen naiseen.
Varmasti niinkin. Heillähän erot ovat niin yleisiä. Tullaan vaimoksi, tehdään lapset, se on pari vuotta, 10 vuotta korkeintaan, ja jätetään mies. Se tuontivaimo on joidenkin ihanne, mutta kun arki koittaa, niin aina joku toinen mies on rikkaampi tai komeampi tai laihempi tai nuorempi.
Mitä minä tiedän ja tunnen muutamia kymmeniä pareja, niin kyllä se on suomalainen nainen joka eroaa eikä siinä ajatella lapsia pätkääkään. Vanhat kantturatkin käyttäytyvät kuin esiteinit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä tiedän ja tunnen muutamia kymmeniä pareja, niin kyllä se on suomalainen nainen joka eroaa eikä siinä ajatella lapsia pätkääkään. Vanhat kantturatkin käyttäytyvät kuin esiteinit.
Oma suomalainen vaimoni on täydellinen. Uskollisempaa ei ole, eikä se ole edes paras ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstakehotus: Jätä se sika!
Vierailija kirjoitti:
Elämössä pitää tehdä valinta että ura vai perhe. Tyhmäkin osaa laskea että aika ei riitä molempiin. Tämä on karu fakta että nyky yhteiskunta vaatii mahdottomia ja tämä lapsikato ei tule loppumaan. Varsinkin hintojen noustessa ihmiset tekevät vielä enemmän töitä ja sitten on kotikin kuin kaatopaikka kun ei ole aikaa muuhun
Minulla on ura, vaikka olen kahden lapsen yh. Lisäksi minulla on urheiluharrastus ja mukava kaveripiiri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi se lasten isä voinut olla edes lastensa vuoksi hyvä isä ja puoliso, jotta eroa ei olisi tullut.
Vierailija kirjoitti:
No odotellaan, että luonto hoitaa tehtävänsä. Ne jotka ei halua lisääntyä, kuolevat sukupuuttoon kun taas lisääntyvät yksilöt tuottavat sama mielisiä lapsia joista kasvaa lisääntymishaluisia aikuisia. Sitä odotellessa ei ehditä kuolemaan sukupuuttoon.
Lajit kuolevat sukupuuttoon, ei yksilöt.
19-vuotias poikani julisti minulle viime keväänä: "Äiti, mä en haluu saattaa lapsia tämmöseen maailmaan, jossa digitalisaatio syrjäyttää entistäkin enemmän ihmisten välisiä aitoja kontakteja ja jossa nollatuntityösopimukset ja kaikenlainen silpputyö on arkipäivää. Mä en myöskään koe, että mulla olisi edes oikeutta hankkia lapsia kun idästä tuleva uhka vain kasvaa, kun Venäjä on näyttänyt todelliset kasvonsa, jotka ei tule sittenkään koskaan muuttumaan. Maailmaan, jossa tehdään pahaa lapsille."
Eiköhän viime päivien keskustelu ole taas osoittanut miksi nuoria miehiä ei kiinnosta osallistua tähän yhteiskuntaan. Katsokaa peiliin kärttyset vanhat valittajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ura, vaikka olen kahden lapsen yh. Lisäksi minulla on urheiluharrastus ja mukava kaveripiiri.
Mutta olit surkea puoliso.
Vierailija kirjoitti:
19-vuotias poikani julisti minulle viime keväänä: "Äiti, mä en haluu saattaa lapsia tämmöseen maailmaan, jossa digitalisaatio syrjäyttää entistäkin enemmän ihmisten välisiä aitoja kontakteja ja jossa nollatuntityösopimukset ja kaikenlainen silpputyö on arkipäivää. Mä en myöskään koe, että mulla olisi edes oikeutta hankkia lapsia kun idästä tuleva uhka vain kasvaa, kun Venäjä on näyttänyt todelliset kasvonsa, jotka ei tule sittenkään koskaan muuttumaan. Maailmaan, jossa tehdään pahaa lapsille."
100 metrin aidat.
Mulla on kaksi poikaa. Toinen pariutui jo teini-ikäisenä, on pysynyt kimpassa saman naisen kanssa 20 vuotta ja yhden lapsen isä. Enempää ei tule, koska kuormitus.
Toinen poika on seurustellut pariin otteeseen, mutta suhteet päättyneet joko naisen haluun 'nähdä ja kokea vielä ennen sitoutumista' tai naisen mt-ongelmiin, jotka kävivät myös poikani psyyken päälle. On nyt oppinut(?), että parisuhteeseen kannattaa ryhtyä vain, jos sen vaikutus omaan elämään jää kokonaisuudessa plussan puolelle. Ei siis haluta tehdä omasta elämästä enää hankalampaa. Opiskelut edelleen kesken, työmahdolllisuudet tulevaisuudessa täysi mysteeri. Onneksi miehet voivat saada lapsia vielä keski-iän ylitettyäänkin. Jos sopiva nainen joskus vielä tulee kohdalle. Miehelle tekee hyvääkin kypsyä henkisesti ennen isyyttä.
Ei lehmä vaan rouva.